• Відкриті торги
  • Однолотова
  • КЕП

"Реконструкція мосту по вул.Центральній" в смт.Миколаївка, Одеської області"

"Реконструкція мосту по вул.Центральній" в смт.Миколаївка, Одеської області"

Торги не відбулися

5 381 170.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 107 623.40 UAH
Період оскарження: 27.07.2021 14:17 - 15.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо визначення переможця

Номер: fd06e9b0edb04e4d84e8001d1c7c3a81
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-27-006866-b.b4
Назва: Скарга щодо визначення переможця
Скарга:
Порушення Закону України "Про публічні закупівлі". Неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможцем ТОВ "ДОРФЛЕКС УКРАЇНА"
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.11.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2021 14:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.11.2021 16:26
Дата виконання рішення Замовником: 05.11.2021 13:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Тендерним комітетом вирішено виконати рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (рішення №24638 р/пк--пз від 01.11.2021 р.) та СКАСУВАТИ рішення про визначення ТОВ "ДОРФЛЕКС УКРАЇНА" переможцем закупівлі.
Автор: ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "БУДІВЕЛЬНИК -2012" ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АЛЬМАНАХ-2000", Наталія П'ятковська +380977054230 almanax2000@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо неправомірного визначення переможця закупівлі

Номер: 31019aa2688e49278cf147a9a4beaaad
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-27-006866-b.b3
Назва: Вимога щодо неправомірного визначення переможця закупівлі
Вимога:
Згідно Протоколу №96 від 12.10.2021 року засідання тендерного комітету Миколаївської селищної ради Миколаївського району Одеської області щодо вирішення організаційних питань, пов’язаних із визнанням переможця процедури закупівлі: “Реконструкція мосту по вул.Центральній" в смт.Миколаївка, Одеської області(код Поточни’ ДК 021:2015 45221000-2 Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів)”, ідентифікатор в електронній системі закупівель UA-2021-07-27-006866-b було вирішено визнати переможцем учасника закупівлі, номер оголошення в електронній системі закупівлі UA-2021-07-27-006866-b - ТОВ “ДОРФЛЕКС УКРАЇНА”. З таким висновком тендерного комітету не можна погодитися, виходячи з наступного 11 жовтня 2021 року в 11:45 в електронній системі публічних закупівель була опублікована вимога про усунення порушення згідно якої ТОВ “ДОРФЛЕКС УКРАЇНА” повинно було усунути невідповідності згідно наданого переліку. На усунення виявлених невідповідностей ТОВ “ДОРФЛЕКС УКРАЇНА” повинно було надати “Лист-погодження від субпідрядної організації про згоду виконати роботи за предметом закупівлі відповідно до технічного завдання, а саме - Реконструкція мосту по вул. Центральній в смт. Миколаївка, Одеської області (ДК 021:2015: 45221000-2 – Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів).” Згідно Рішення Антимонопольного комітету України №21625-р/пк-пз від 22.09.2021 Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ “ДОРФЛЕКС УКРАЇНА” , оскільки, як зазначено в рішенні Переможець не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені пунктом 1 частини першої статті 31 Закону. Також згідно Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Так як ТОВ “ДОРФЛЕКС УКРАЇНА” не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, усунення невідповідності саме в цій частині є неможливим. І те, що Замовник опублікував вимогу про усунення саме в цій частині є порушенням Закону України “Про публічні закупівлі”. На підставі вищевикладеного прошу скасувати рішення тендерного комітету про визначення переможцем ТОВ “ДОРФЛЕКС УКРАЇНА” та відхилити тендерну пропозицію ТОВ “ДОРФЛЕКС УКРАЇНА” як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону “Про публічні закупівлі” вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: ТЕНДЕРНИМ КОМІТЕТОМ МИКОЛАЇВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ МИКОЛАЇВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ розглянуто Вашу вимогу, вих. № 739 від 13.10.2021 року щодо визнанням переможцем процедури закупівлі: “Реконструкція мосту по вул.Центральній" в смт.Миколаївка, Одеської області(код Поточни’ ДК 021:2015 45221000-2 Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів)”, ідентифікатор в електронній системі закупівель UA-2021-07-27-006866-b - ТОВ “ДОРФЛЕКС УКРАЇНА”. За результатами розгляду повідомляємо наступне. Відповідно до ч.3 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. З огляду на вищенаведене, порядок виставлення вимоги на рішення Замовника стосується виключно рішень про відхилення пропозиції такого учасника, що подає Вимогу. Відповідно до статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" рішення про визнання переможцем закупівлі чи інші рішення Замовника, що приймаються після розгляду пропозицій, можуть бути оскаржені іншими учасниками процедури шляхом подання скарги до Органу оскарження в порядку передбаченому законом. Приймаючи до уваги вищевикладене, вважаємо, що вимога Дочірнього підприємства «Будівельник-2012» Товариства з обмеженою відповідальністю «Альманах-2000» (код ЄДРПОУ 37963680) щодо скасування рішення тендерного комітету про визначення переможцем ТОВ “ДОРФЛЕКС УКРАЇНА” та відхилення тендерної пропозиції ТОВ “ДОРФЛЕКС УКРАЇНА” є безпідставною, належним чином необґрунтованою, а тому задоволенню не підлягає.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 5a2258412229471bab5111fba17dad3d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-27-006866-b.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Порушення Закону України "Про публічні закупівлі". Неправомірне рішення Замовника щодо дисваліфікації Учасника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.09.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.09.2021 16:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.09.2021 14:07
Дата виконання рішення Замовником: 28.09.2021 14:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано
Автор: ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "БУДІВЕЛЬНИК -2012" ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АЛЬМАНАХ-2000", Наталія П'ятковська +380977054230 almanax2000@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо неправомірної дискваліфікації Учасника процедури закупівлі.

Номер: 7e9e2d683a2442b293b5176bbb064116
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-27-006866-b.a1
Назва: Вимога щодо неправомірної дискваліфікації Учасника процедури закупівлі.
Вимога:
ВИМОГА Згідно Протоколу № 79 від 30.08.2021 року засідання тендерного комітету Миколаївської селищної ради Миколаївського району Одеської області щодо вирішення організаційних питань, пов’язаних з відхиленням тендерної пропозиції переможця на закупівлю з предметом «Реконструкція мосту по вулиці Центральній в смт Миколаївка, Одеської області (код Поточний ДК 021:2015 45221000-2 Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів)», ідентифікатор в електронній системі закупівель UA-2021-07-27-006866-b було вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника закупівлі, номер оголошення в електронній закупівлі UA-2021-07-27-006866-b – Дочірнє підприємство «Будівельник-2012» Товариства з обмеженою відповідальністю «Альманах-2000». Підставою відхилення тендерної пропозиції було визначено ту, що учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. З таким висновком тендерного комітету не можна погодитися, виходячи з наступного. 1. Як зазначається у протоколі № 79 від 30.08.2021 року, 27.08.2021 року о 14 год. 40 хв. замовником, в електронній системі закупівель, було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах , поданих у складі тендерної пропозиції ДП «Будівельник-2012» ТОВ «Альманах-2000». Буквально текст згаданого повідомлення було викладено наступним чином: «У складі тендерної пропозиції учасником надано документи у яких виявлені невідповідності, а саме: додаток 3 таблиця 1 "Інформація про наявність техніки (транспортних засобів, будівельних (дорожних) машин, механізмів обладнання та устаткування тощо"; додаток 3 таблиця 2 "Довідка про кваліфікацію та досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт"; додаток 1 до тендерної документації. На підставі частини 9 статті 26 Закону учасник має право виправити невідповідності по статті 16 Закону України шляхом завантаження через електронну систем узакупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення в електронній системі даного рішення тендерного комітету. Документи, які повинен надати учасник для усунення виявлених невідповідностей, повинні бути підготовлені у відповідності до вимог тендерної документації і містити достовірну інформацію.». Частина 16 статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» чітко та імперативно визначає, яку ж інформацію має містити повідомлення замовника з вимогою про усунення невідповідностей, зокрема має містити інформацію про: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Як видно із тексту повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах від 27.08.2021 року замовником було грубо порушено положення ч. 16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», адже ним у своєму повідомленні не було зазначено ні конкретного переліку виявлених невідповідностей, ні посилання на вимоги тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності, ні конкретного переліку інформації та документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей!!! Вказане вище свідчить про вчинення тендерним комітетом порушення чинного законодавства при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції переможця - Дочірнього підприємства «Будівельник-2012» Товариства з обмеженою відповідальністю «Альманах-2000», а також свідчить про порушення замовником основоположних принципів закупівлі: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі і запобігання зловживанням. В контексті описаного важливо також додати, що, після відхилення тендерної пропозиції ДП «Будівельник-2012» ТОВ «Альманах-2000», 31.08.2021 року замовником було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в документах для ТОВ «Дорфлекс України» (код ЄДРПОУ 44060996). У цьому повідомленні тендерний комітет уже слідує приписам ч. 16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» та вказує і перелік виявлених невідповідностей, і перелік документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Навіть вказано конкретний пункт довідки в якій міститься помилка. Згідно із ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються, в тому числі, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Однак, замовник, приймаючи рішення про відхилення тендерної пропозиції переможця - Дочірнього підприємства «Будівельник-2012» Товариства з обмеженою відповідальністю «Альманах-2000», діяв явно з порушенням згаданих принципів, наслідком яких, має бути скасування відповідного рішення. 2. У протоколі № 79 від 30.08.2021 року замовник говорить також про те, що ДП «Будівельник-2012» ТОВ «Альманах-2000»: а) не надано підтвердження наявності трудових відносин зі всіма працівниками, що вказані учасником у довідці відносно працівників учасника, що будуть безпосередньо задіяні у процесі виконання робіт або надання послуг за даною закупівлею(саме так розцінено довідку, яку надано із переліком працівників); б) в трудовій книжці Покиньчереди Миколи Вікторовича прописано, що він працює в ТОВ «Автострада»; в) не надано трудової книжки на Вітковську Л.О.; г) не виправлені помилки невідповідності в цивільно-правових договорах: Ламник О.В., Кафтанніков В.Т., Шепель В.Е., Черепій О.Є. По-перше, як уже наголошувалося вище у пункті 1 Скарги, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах від 27.08.2021 року складено замовником з грубим порушенням положень ч. 16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», адже воно не містило не переліку невідповідностей, ні того, що конкретно має подати замовник для усунення невідповідностей і з обов’язковим посиланням замовника на тендерну документацію. Однак, хоча тендерний комітет і дія у розріз із ч. 16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», учасник усунув будь-які невідповідності, подавши відповідні документи у визначеному Законом порядку та строк. По-друге, стосовно підпункту а) пункту 2 Скарги потрібно зазначити про таке. Відповідно до вимог п. 5 Розділу ІІІ ТД Замовником встановлені кваліфікаційні критерії стосовно наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Зокрема, Учасник мав надати у складі тендерної пропозиції Довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт, із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посади, досвіду роботи, найменування і реквізитів документа, який підтверджує наявність трудових (цивільно-правових) відносин між працівником та учасником, а також інформації про те, чи це буде працівник учасника чи залучений працівник (Таблиця 2 ТД). Згідно із ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Тобто, Закон чітко передбачає, що Учасник має надати Замовнику інформацію конкретно про наявність працівників, їх кваліфікацію, знання, досвід. В тендерній пропозиції ДП «Будівельник-2012» ТОВ «Альманах-2000» міститься Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт № 588 від 27 серпня 2021 року, де міститься уся зазначена вище інформація про працівників, визначена законодавством і тендерною документацією. Згідно ч. 11 ст. 27 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Отже, посилання тендерного комітету на ту обставину, що учасником нібито не надано підтвердження наявності трудових відносин зі всіма працівниками спростовуються вищевказаним. По-третє, стосовно підпункту б) пункту 2 Скарги (про запис в трудовій книжці у Покиньчереди Миколи Вікторовича ТОВ «Автострада»), зазначимо наступне. Покиньчереда М.В. працює у ДП «Будівельник-2012» ТОВ «Альманах-2000» за сумісництвом (Накази № 31 від 31.08.2020 року та № 50 від 08.04.2021 року, додані до ТП), а тому його трудова книжка ведеться за основним місцем роботи (ТОВ «Автострада») і запис про роботу за сумісництвом у трудову книжку провадиться лише за бажанням працівника власником або уповноваженим ним органом (п. 2.14 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України, Міністерства юстиції України від 29.07.1993 р. № 58). Оскільки Покиньчереда М.В. такого бажання не виявив, тому запису у його трудовій книжці про роботу за сумісництвом у ДП «Будівельник-2012» ТОВ «Альманах-2000» немає, що також робить необгрунтованими посилання тендерного комітету на згадану обставину. По-четверте, стосовно підпункту в) пункту 2 Скарги про не надання трудової книжки на Вітковську Л.О. Під Таблицею 2 тендерної документації «Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт» зазначаються наступні вимоги: «На підтвердження інформації щодо наявності у Учасника працівників, які вказані в інформаційній довідці, Учасник повинен надати копії наказів про призначення на посаду або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання робіт або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у довідці». Стосовно бухгалтера ДП «Будівельник-2012» ТОВ «Альманах-2000» Вітковської Лідії Олексіївни учасником було надано відповідний наказ № 4 від 16.10.2019 року про призначення її на посаду, а тому вимога замовника про надання ще й трудової книжки не відповідає умовам тендерної документації. По-п’яте, стосовно підпункту г) пункту 2 Скарги про нібито не виправлені помилки невідповідності в цивільно-правових договорах: Ламник О.В., Кафтанніков В.Т., Шепель В.Е., Черепій О.Є. Тут потрібно зазначити те, що інформація у Довідці про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт № 588 від 27 серпня 2021 року стосовно працівників Кафтаннікова В.Т., Шепеля В.Е., Черепія О.Є. є абсолютно ідентичною з цивільно-правовими договорами, долученими до тендерної пропозиції. Тому, позиція замовника з цього приводу, викладена у протоколі № 79 від 30.08.2021 року, абсолютна безпідставна та необґрунтована. Важливо додати, що, дійсно, між працівником Ламником О.В. і учасником 14.05.2021 року було укладено цивільно-правовий договір № 51, а в Довідці№ 588 від 27 серпня 2021 року вказано № 50. Однак, згідно пункту 1 Розділу ІІІ ТД формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Приклади: невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. Тому, вказівка тендерного комітету в Протоколі про те, що ДП «Будівельник-2012» ТОВ «Альманах-2000» не виправлені помилки невідповідності в цивільно-правових договорах не може впливати на зміст тендерної пропозиції взагалі. 3. Згідно підпункту 4 пункту 2 Розділу V ТД формальною (несуттєвою), тобто такою, що не впливає на зміст тендерної пропозиції, вважається помилка, коли окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). З врахуванням таких положень ТД, не відповідає тендерній документації позиція тендерного комітету про те, що у листі згоді Додаток № 1 Погодження з проектом договору треба завірити кожну сторінку підписом директора та печаткою. Більше того, тендерна документація не вимагає цього взагалі! 4. З врахуванням того, що тендерним комітетом було грубо порушено положення ч. 16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» (нагадаємо, що у повідомленні не було зазначено ні конкретного переліку виявлених невідповідностей, ні посилання на вимоги тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності, ні конкретного переліку інформації та документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей), то вказівка у Протоколі на «невіправлені» помилки у Додатку 3 Таблиця 1 без їх конкретизації, не витримують будь-якої критики. Відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються, окрім іншого, за принципами недискримінації учасників, рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця, а також запобігання корупційним діям і зловживанням. В той же час, рішення тендерного комітету Миколаївської селищної ради Миколаївського району Одеської області, викладені в протоколі № 79 від 30.08.2021 року, яким було відхилено тендерну пропозицію Дочірнього підприємства «Будівельник-2012» Товариства з обмеженою відповідальністю «Альманах-2000» протирічить даним принципам з описаних вище причин. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 5, 27, 29, 33 ЗУ «Про публічні закупівлі», - ПРОШУ: 1. Скасувати рішення засідання тендерного комітету Миколаївської селищної ради Миколаївського району Одеської області від 30.08.2021 року Протокол № 79 щодо відхилення тендерної пропозиції переможця на закупівлю за предметом «Реконструкція мосту по вулиці Центральній в смт Миколаївка, Одеської області (код Поточний ДК 021:2015 45221000-2 Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів)», ідентифікатор в електронній системі закупівель UA-2021-07-27-006866-b – Дочірнього підприємства «Будівельник-2012» Товариства з обмеженою відповідальністю «Альманах-2000»; 2. Визначити переможцем процедури відкритих торгів згідно предмету закупівлі «Реконструкція мосту по вулиці Центральній в смт Миколаївка, Одеської області (код Поточний ДК 021:2015 45221000-2 Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів)», ідентифікатор в електронній системі закупівель UA-2021-07-27-006866-b – Дочірнє підприємство «Будівельник-2012» Товариства з обмеженою відповідальністю «Альманах-2000» та прийняти рішення про укладення договору про закупівлю.
Вирішення: Дочірньому підприємству «Будівельник-2012» Товариства з обмеженою відповідальністю «Альманах-2000» 24123, Віницька область, Чернівецький район, село Борівка, вул. Перемоги, буд.18 код ЄДРПОУ 37963680 ТЕНДЕРНИМ КОМІТЕТОМ МИКОЛАЇВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ МИКОЛАЇВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ розглянуто Вашу вимогу, вих. № 621 від 02.09.2021 року щодо відхилення Вашої тендерної пропозиції переможця на закупівлю з предметом «Реконструкція мосту по вулиці Центральній в смт Миколаївка, Одеської області (код Поточний ДК 021:2015 45221000-2 Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів)», ідентифікатор в електронній системі закупівель UA-2021-07-27-006866-b і було вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника закупівлі, номер оголошення в електронній закупівлі UA-2021-07-27-006866-b. За результатами розгляду повідомляємо наступне: Щодо законності надіслання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: Розглядом тендерної пропозиції учасника Дочірнього підприємства «Будівельник-2012» Товариства з обмеженою відповідальністю «Альманах-2000» (код ЄДРПОУ 37963680) та відповідно до переліку кваліфікаційних критеріїв до учасників і переліку документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації, тендерним комітетом встановлено ряд недоліків (невідповідностей) в інформації та документах, а саме: «У складі тендерної пропозиції учасником надано документи у яких виявлені невідповідності, а саме: додаток 3 таблиця 1 "Інформація про наявність техніки (транспортних засобів, будівельних (дорожних) машин, механізмів обладнання та устаткування тощо"; додаток 3 таблиця 2 "Довідка про кваліфікацію та досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт"; додаток 1 до тендерної документації. На підставі частини 9 статті 26 Закону учасник має право виправити невідповідності по статті 16 Закону України шляхом завантаження через електронну систем узакупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення в електронній системі даного рішення тендерного комітету. Документи, які повинен надати учасник для усунення виявлених невідповідностей, повинні бути підготовлені у відповідності до вимог тендерної документації і містити достовірну інформацію». Тому, керуючись ч.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» згідно Протоколу № 79 від 30.08.2021 року засідання тендерного комітету Миколаївської селищної ради Миколаївського району Одеської області в електронній системі закупівель, було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах , поданих у складі тендерної пропозиції ДП «Будівельник-2012» ТОВ «Альманах-2000». У протоколі № 79 від 30.08.2021 року замовник говорить також про те, що ДП «Будівельник-2012» ТОВ «Альманах-2000»: а) не надано підтвердження наявності трудових відносин зі всіма працівниками, що вказані учасником у довідці відносно працівників учасника, що будуть безпосередньо задіяні у процесі виконання робіт або надання послуг за даною закупівлею(саме так розцінено довідку, яку надано із переліком працівників); б) в трудовій книжці Покиньчереди Миколи Вікторовича прописано, що він працює в ТОВ «Автострада»; в) не надано трудової книжки на Вітковську Л.О.; г) не виправлені помилки невідповідності в цивільно-правових договорах: Ламник О.В., Кафтанніков В.Т., Шепель В.Е., Черепій О.Є. 1. Що стосується, пункту стосовно не надання підтвердження наявності трудових відносин зі всіма працівниками, що вказані учасником у довідці відносно працівників учасника, що будуть безпосередньо задіяні у процесі виконання робіт або надання послуг за даною закупівлею, відповідно до ст. 18 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII, працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Перелік робіт з підвищеною небезпекою затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. До таких зокрема відносяться: роботи в охоронних зонах ліній електропередач; роботи на кабельних лініях і діючих електроустановках; роботи в зонах дії струму високої частоти, іонізуючого випромінювання, електростатичного та електромагнітного полів, а також роботи із застосуванням лазерів, дозиметрів; роботи на повітряних лініях зв’язку, які перетинають лінії електропередач, контактні проводи; монтаж, ремонт і профілактичне обслуговування засобів охоронної сигналізації, тощо. Таким чином, хоч і у тендерній документації прямо не вказано на надання вищевказаних документів, однак виходячи із змісту вимог Закону України «Про охорону праці», а також інших законодавчих актів, Учасник закупівлі на підтвердження кваліфікації своїх працівників в обов’язковому порядку повинен був знати це, надавши інформацію про їхні знання та досвід, що необхідні для надання послуг та виконання умов договору без жодних нагадувань та вимог, оскільки це прямо передбачено законодавством України. Виходячи з наведеного, дані вимоги Замовника є законними та жодним чином не порушують Закон України «Про публічні закупівлі». Також стосовно трудових відносин зі всіма працівниками, слід доповнити, що довідка про наявність у працівників відповідної кваліфікації, має містити наступну інформацію: ПІБ, посада працівників, досвід по супроводу та виконанню надання аналогічних послуг; копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, вказаними згідно відповідної довідки: копії наказів про прийняття на роботу таких працівників, або копії інших документів (витяги з трудових книжок із записами щодо прийняття на роботу таких працівників, або копії договорів щодо надання послуг спеціалістами, тощо), або копія штатного розпису або один із документів, що підтверджують наявність найманих працівників згідно чинного законодавства про працю (допускається подання інформації без зазначення посадових окладів працівників). Для організації своєї діяльності підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, кількість працівників, посади, які вони займатимуть, а також належні їм оклади, що відображає в єдиному документі, який називається «штатний розпис». Відповідно до листа Мінпраці від 27.06.2007 р. №162/06/187-07 затвердження «штатного розпису» є обов’язковим. Таким чином, прийняття (затвердження) штатного розпису здійснюється у вигляді видання керівником підприємства нормативного акту (наказу), у якому визначатимуться кількість штатних одиниць в розрізі посад. Самі посади в штатному розписі відображаються згідно з записами трудової книжки працівника. Відповідно до Інструкції №58, записи професій та посад до трудової книжки заносяться згідно із найменуванням посад, зазначені в Класифікаторі професій. Таким чином, в «штатному розписі» найменування посади має відповідати професійним назвам робіт класифікатору професій. Крім цього, на виконання вимог за частиною 2 статті 16 Закону, учасник закупівлі зобов’язаний мати працівників саме в штаті підприємства, а не іншим чином. Інформація, про наявність працівників у учасника згідно положень статті 16 Закону зазначена у множині. Закон вимагає підтвердити наявність «працівників», що дозволить пересвідчитись Замовнику у відсутності ознак фіктивності діяльності підприємства та добросовісності у легалізації найманих працівників. Інформація про можливість залучення у майбутньому додаткових осіб на виконання договору про закупівлю за цивільно-правовими угодами не може братися до уваги тендерним комітетом при розгляді пропозиції учасника, оскільки, Замовник зобов’язаний встановити виконання чи невиконання кваліфікаційних критеріїв та вимог за тендерною документацією саме на день подання тендерної пропозиції суб’єктом господарювання до участі. Більш того, згідно законодавства про працю необхідно розрізняти поняття працівників підприємства, що відповідно можуть працювати в порядку, передбаченому КЗпП України та становлять кваліфікаційний критерій за частиною 2 статті 16 Закону, та осіб, на які можуть бути покладені окремі цивільно-правові обов’язки за цивільно-правовими договорами (договір про надання послуг, тощо). При цьому, останні не отримують статусу «працівників» підприємства, оскільки, до них не застосовується відповідальність, що передбачена КЗпП України, дисциплінарні стягнення та заохочення, форма та графік роботи, наявність відпустки, лікарняних тощо. Особи, що залучаються за цивільно-правовими договорами є рівними в статусі при укладанні договору та не вважаються працівниками в розумінні Закону, а вважаються контрагентами учасника, а також несуть відповідальність та винагороду за надані послуги, а не за працю, саме в межах таких цивільно-правових угод. Таким чином, учасник закупівлі повинен підтвердити, що має в штаті офіційно працевлаштованих найманих працівників, а не посилатись на Договори із суб’єктами, що не мають відношення до Процедури закупівлі. Виходячи з вищевказаного, посилання тендерного комітету на ту обставину, що учасником не надано підтвердження наявності трудових відносин з працівниками являється обґрунтованою. 2. Щодо підпунктів: - підпункту б) пункту 2 Скарги (про запис в трудовій книжці у Покиньчереди Миколи Вікторовича ТОВ «Автострада»), і того, що Покиньчереда М.В. працює у ДП «Будівельник-2012» ТОВ «Альманах- 2000» за сумісництвом (Накази № 31 від 31.08.2020 року та № 50 від 08.04.2021 року, додані до ТП), а тому його трудова книжка ведеться за основним місцем роботи (ТОВ «Автострада») і запис про роботу за сумісництвом у трудову книжку провадиться лише за бажанням працівника власником або уповноваженим ним органом (п. 2.14 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України, Міністерства юстиції України від 29.07.1993 р. № 58). - підпункту в) пункту 2 Скарги про не надання трудової книжки на Вітковську Л.О. На виконання вимог частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовником до тендерної документації встановлено вимоги щодо подання учасником документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На виконання вимог, встановлених у статті 16 та пункті 2 частини 2 статті 22 Закону, замовником торгів у пункті 1.2.2. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації вимагається від учасників торгів надання у складі тендерної пропозиції копій трудових книжок (перша сторінка на якій зазначено ПІБ працівника та сторінка з відміткою учасника про прийняття на роботу). У відповідності до статті 21 Кодексу законів про працю України трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Особливою формою трудового договору є контракт. Згідно частини 2 статті 24 Кодексу законів про працю України при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи. Крім того, у відповідності до статті 48 Кодексу законів про працю України трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника. Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації або у фізичної особи понад п'ять днів. Трудові книжки ведуться також на позаштатних працівників при умові, якщо вони підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню, студентів вищих та учнів професійно-технічних навчальних закладів, які проходять стажування на підприємстві, в установі, організації. Стосовно підтвердження наявності трудових відносин із працівником на підставі договору виконання робіт (надання послуг) слід зазначити, що відповідно до пункту 14.1.195. статті 14 Податкового кодексу України працівник – це фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. Визначення поняття трудовий договір (контракт), як зазначено вище, наведено у статті 21 Кодексу законів про працю України. Таким чином, виходячи з норм статті 16 Закону замовник має право вимагати від учасників підтвердження наявності лише працівників, які згідно з вимогами податкового законодавства та законодавства про працю повинні бути офіційно працевлаштовані в учасника та з якими укладено трудові договори відповідно до закону. Цивільно-правові угоди, договори підряду договори виконання робіт (надання послуг) тощо у розумінні норм Цивільного кодексу України, Кодексу законів про працю України, Податкового кодексу України не є різновидом трудового договору, а отже особи які залучаються суб’єктами господарювання за такими договорами не є працівниками. Отже, вимога тендерної документації щодо надання у якості документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у вигляді копій трудових книжок повністю відповідає вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель та Кодексу законів про працю України. 3. Що стосується підпункту г) пункту 2 Скарги про нібито не виправлені помилки невідповідності в цивільно-правових договорах: Ламник О.В., Кафтанніков В.Т., Шепель В.Е., Черепій О.Є. Відповідно до пункту 19 ч. 2 ст. 22 чинного ЗУ «Про публічні закупівлі», формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Зараз діє затверджений наказом Мінекономіки № 710 від 15.04.2020 Перелік формальних помилок. Замовником встановлено вимоги щодо змісту та способу подання документів у складі тендерної пропозиції. У завантажених Учасником документах, поданих у складі тендерної пропозиції, не виправлені помилки невідповідності в цивільно-правових договорах, що є прямою невідповідністю умовам визначеним у Тендерній документації. В тексті Вимоги міститься інформацію, що дійсно між працівником Ламником О.В. і учасником 14.05.2021 року було укладено цивільно-правовий договір № 51, а в Довідці № 588 від 27 серпня 2021 року вказано № 50. При цьому, ви вказуєте, що Покиньчереда М.В. працює у ДП «Будівельник-2012» ТОВ «Альманах- 2000» за сумісництвом (Накази № 31 від 31.08.2020 року та № 50 від 08.04.2021 року, додані до ТП), і в даном випадку виникає незгода стосовно наказу №50, і питання який саме Наказ №50 від 08.04.2021 року про працевлаштування Покиньчереди М.В., або Наказ №50 від 27.08.2021 року про працевлаштування Ламникова О.В. є законними. З наведеного слідує, що невідповідність тендерної пропозиції Учасника Тендерній документації Замовника не може вважатися формальною помилкою та є підставою для відхилення пропозиції. Варто також зауважити, що подання тендерної пропозиції Учасником з порушенням змісту та способу її подання, безпосередньо пов’язане зі змістом пропозиції, що є додатковим фактором, який виокремлює таку підставу для відхилення та не призводить до визначення таких помилок формальними. Приймаючи до уваги вищевикладене, вважаємо, що вимога Дочірнього підприємства «Будівельник-2012» Товариства з обмеженою відповідальністю «Альманах-2000» (код ЄДРПОУ 37963680) щодо відхилення тендерної пропозиції переможця на закупівлю з предметом «Реконструкція мосту по вулиці Центральній в смт Миколаївка, Одеської області (код Поточний ДК 021:2015 45221000-2 Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів)», ідентифікатор в електронній системі закупівель UA-2021-07-27-006866-b і вирішення відхилити тендерну пропозицію учасника закупівлі, номер оголошення в електронній закупівлі UA- 2021-07-27-006866-b, є безпідставною, належним чином необґрунтованою, а тому задоволенню не підлягає.
Статус вимоги: Не задоволено