-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Пара,гаряча вода та пов'язана продукція (теплова енергія)
Торги відмінено
566 551.81
UAH з ПДВ
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дії замовника, щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
e29802d3b2da4d8295167766baa7c28b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-27-006288-b.c1
Назва:
СКАРГА на дії замовника, щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Від 06.08.2021р.№12
До Антимонопольного комітету України
Замовник рішення, якого оскаржується - ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД I-III СТУПЕНІВ № 2 ІМЕНІ М. ГОРЬКОГО
ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
код ЄДРПОУ 24145677
адреса (юридична та фактична): 28000 Кіровоградська обл.
м.Олександрія вул..Святомиколаївська, 1
тел. 0507246572
e-mail:7-17-10@i.ua
Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю
“Захід-Схід-Енерго”
код ЄДРПОУ 37993043
адреса (юридична та фактична): 35680 Рівненська область Дубенський район
смт.Смига вул.Заводська, 1
тел.0957777159
e-mail: zseplus@ukr.net
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2021-07-27-006288-b
СКАРГА
на дії замовника, щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
27 липня 2021 року ЗАГАЛЬНООСВІТНІМ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ I-III СТУПЕНІВ № 2 ІМЕНІ М. ГОРЬКОГО ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі по тексту – Замовник) було опубліковано в системі Прозоро повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) із КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО" ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (код ЄДРПОУ: 00185330) по предмету закупівлі — Пара, гаряча вода та пов'язана продукція (теплова енергія) (ДК 021:2015:09320000-8: Пара, гаряча вода та пов’язана продукція) на загальну суму 566 551,81грн., в т.ч. ПДВ — 20%, умова застосування переговорної процедури закупівлі - частина друга статті 40 Закону України “Про публічні закупівлі” - відсутність конкуренції з технічних причин.
Замовник маніпулюючи інформацією та даними, прийняв протиправне вищевказане рішення, яким позбавив брати участь ТОВ «Захід-Схід-Енерго» у вищевказаній процедурі закупівлі виходячи із нищевказаного.
1. Щодо відсутності конкуренції з технічних причин.
Замовник посилається на застосування переговорної процедури у зв’язку із відсутністю конкуренції із технічних причин, але це не відповідає фактичним обставинам, так як ТОВ «Захід-Схід-Енерго» фактичного поставляв Замовнику - пару, гарячу воду та пов’язану продукцію у період 2016-2020 років та січня-лютого 2021року (інформація висвітлена на майданчику Прозоро).
Технічно-фактична можливість постачання предмету закупівлі на адресу Замовника у ТОВ «Захід-Схід-Енерго» можлива.
2. Щодо монопольного (домінуючого) становища у сфері теплопостачання КП «Теплокомуненрго» Олександріської міської ради у м.Олександрія та рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області.
Замовник посилається на виключне монопольне (домінуюче) становище у сфері теплопостачання лише КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради у м.Олександрія, при цьому посилається на реєстр природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення станом на 30.06.2021 року Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Але відповідно до реєстру природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення станом на 30.06.2021 року Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (який розміщений на сайті НКРЕКП – посилання - https://www.nerc.gov.ua/?id=11943), у м.Олександрія Кіровоградської області відсутній будь-який монополіст у сфері теплопостачання. У даному реєстрі зазначено територія здійснення господарської діяльності суб’єктом господарювання в певній сфері, у нашому випадку, транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами.
Відповідно у даний реєстр включено ТОВ «Захід-Схід-Енерго», КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради та інші установи та організації (сторінка 16-17 №п/п – 113 та 117) , як суб’єкти господарювання, що здійснюють транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами у Кіровоградській області.
Окрім того, відповідно до Розпорядження Голови Кіроовградської ОДА Кузьменка С. від 25.01.2018р. №29-р “Про видачу ліцензій” та Реєстру ліцензіатів, що здійснюють господарську діяльність у сфері централізованого теплопостачання Кіровоградської області (який розміщений на сайті Департаменту ЖКГ Кіровоградської ОДА – посилання — http://jkg.kr-admin.gov.ua/licenzii.php; №п/п - 26), Товариству з обмеженою відповідальністю “Захід-Схід-Енерго” видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з траспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачати теплову енергію з 25.01.2018р. за місцем провадження діяльності (територія розташування об’єкта у сфері теплопостачання, де розміщені теплогенеруючі установки, у межах якої провадиться траспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії, і яке зазначається у відомості про місця провадження господарської діяльності з траспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії) — тобто м.Олександрія Кіровоградської області.
Відповідно ліцензії №2586 від 15.10.2015р. виданої Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуги - Товариству з обмеженою відповідальністю “Захід-Схід-Енерго” видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, ТЕС, АЕС, когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії на необмежений термін — безстроково.
Замовник маніпулюючи даними підмінив поняття монопольне становище КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради у сфері теплопостачання при цьому не враховуючи ідентичне та рівноправне становище ТОВ «Захід-Схід-Енерго».
3. Щодо кваліфікаційних критеріїв Учасника.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Підстави для застосування переговорної процедури закупівлі визначені частиною другою статті 40 Закону.
Поряд з цим, згідно з частиною шостою статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію, зокрема обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
При цьому замовник самостійно визначає документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Крім того, згідно з частиною третьою статті 40 Закону замовник (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої цієї статті) під час проведення переговорів вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 Закону.
Спосіб підтвердження про відсутність підстав, зазначених у частині першій статті 17 Закону під час проведення переговорної процедури закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 Закону) визначається замовником самостійно.
У свою чергу, статтею 40 Закону не передбачено обов'язку замовника вимагати від учасників переговорної процедури закупівлі надання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону. Натомість під час запрошення для участі у переговорній процедурі закупівлі замовник може встановлювати необхідні вимоги стосовно спроможності учасника (учасників) виконати роботи, надати послуги, поставити товар.
Отже, під час здійснення переговорної процедури закупівлі замовник проводить переговори виключно - щодо ціни та інших умов договору про закупівлю, а також вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 Закону.
Така позиція викладена у листі МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ (Мінекономіки) №3304-04/60124-06 від 03.10.2020р.
Отже, Замовник при проведені переговорної процедури та прийняття оскаржуваного рішення про наміри укласти договір з КП «Теплокомуненерго» не вимагав від КП «Теплокомуненерго» надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі відповідно до ч.1 ст.17 Закону.
Замовник також не врахував, що КП «Теплокомуненерго» не відповідає кваліфікаційним критеріям, як це передбачено приписами ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
у КП «Теплокомуненерго» відсутня діюча ліцензія на провадження діяльності з виробництва, транспортування теплової енергії Замовникові, яку він мав надати під час переговорної процедури;
у КП «Теплокомуненерго» наявний податковий борг зі сплати податків (із тенденцією до збільшення), зборів та інших платежів до бюджету (станом на 01.02.2021 - 27 791 732.98грн.; станом на 01.07.2021 - 31290683.73грн.), який в свою чергу не розстроченний як це вимагає Закон та відповідно до пункту 88.2 статті 88 Податкового кодексу України у органів державної податкової служби виникло право податкової застави на майно такого платника (відкриті дані у публічному доступі - на сайті ДПС України);
у КП «Теплокомуненерго» відкрито десятки незакінчених виконавчих проваджень (відкриті дані у публічному доступі - на сайті Мінюста України) та загроза арешту рахунків та майна і продажу даного майна в рахунок погашення даних боргів, що поставить Замовника під загрозу зриву навчального періоду на невизначений строк та позбавлення учнів на право на освіту, як це передбачено приписами ст. 53 Конституції України де право на освіту гарантовано кожному;
КП «Теплокомуненерго» за підсумками 2020 року отримав чистий збиток в сумі -14 326 000,00грн. (відкриті дані у публічному доступі - на сайті КП «Теплокомуненерго»).
Підсумовуючи викладене, Замовником свідомо було допущено порушення при прийняті оскаржуваного рішення, що вплинуло на об’єктивність визначення переможця КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради процедури закупівлі на предмет - Пара, гаряча вода та пов'язана продукція (теплова енергія) (ДК 021:2015:09320000-8: Пара, гаряча вода та пов’язана продукція) на загальну суму 566 551,81грн., в т.ч. ПДВ.
Окрім того звертаю увагу колегії на те, що ПОСТІЙНО ДІЮЧА АДМІНІСТРАТИВНА КОЛЕГІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ своїми рішеннями - № 1074-р/пк-пз від 21.01.2021р. та № 6801 -р/пк-пз від 02.04.2021р. , зобов’язала Навчально-виховний комплекс "Олександрійський колегіум-спеціалізована школа" відмінити процедуру закупівлі – "Пара, гаряча вода та пов'язана продукція"- з аналогічних вищевказаних порушень.
Виходячи із вищевикладеного та керуючись ст.5, 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення від 26.07.2021р. ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ I-III СТУПЕНІВ № 2 ІМЕНІ М. ГОРЬКОГО ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) із КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО" ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ оформленого протоколами засідань тендерного комітету від 26.07.2021р. неправомірними, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Скасувати рішення від 26.07.2021р. ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ I-III СТУПЕНІВ № 2 ІМЕНІ М. ГОРЬКОГО ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) із КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО" ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ оформленого протоколами засідань тендерного комітету від 26.07.2021р.
4. Зобов'язати ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД I-III СТУПЕНІВ № 2 ІМЕНІ М. ГОРЬКОГО ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ відмінити процедуру закупівлі - Пара, гаряча вода та пов'язана продукція (теплова енергія) (ДК 021:2015:09320000-8: Пара, гаряча вода та пов’язана продукція), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2021-07-27-006288-b.
Додаток:
витяг із сайту НКРЕКП - реєстру природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення станом на 30.06.2021 року Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (який розміщений на сайті НКРЕКП (посилання - https://www.nerc.gov.ua/?id=11943);
розпорядження Голови Кіроовградської ОДА Кузьменка С. від 25.01.2018р. №29-р “Про видачу ліцензій” (посилання — http://jkg.kr-admin.gov.ua/licenzii.php);
реєстр ліцензіатів, що здійснюють господарську діяльність у сфері централізованого теплопостачання Кіровоградської області (посилання — http://jkg.kr-admin.gov.ua/licenzii.php);
копія ліцензії №2586 від 15.10.2015р.;
рішення ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ : № 1074-р/пк-пз від 21.01.2021р. та № 6801 -р/пк-пз від 02.04.2021р;
протоколи рішень Замовника від 26.07.2021р.
Директор Алімов П.Г.
ТОВ «Захід-Схід-Енерго»
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга №12 від 06.08.2021р. 06.08.2021 16:18
- додаток 06.08.2021 16:18
- додаток 06.08.2021 16:18
- додаток 06.08.2021 16:18
- додаток 06.08.2021 16:18
- додаток 06.08.2021 16:18
- додаток 06.08.2021 16:18
- додаток 06.08.2021 16:18
- додаток 06.08.2021 16:18
- квитанція 06.08.2021 16:18
- рішення від 10.08.2021№18261.pdf 11.08.2021 12:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.08.2021 №19060.pdf 20.08.2021 14:03
- рішення від 19.08.2021 №19060.pdf 26.08.2021 13:34
- Витяг з тех.док.зем.діл..PDF 13.08.2021 14:49
- Пояснення на скаргу.PDF 13.08.2021 14:49
- Витяг з Держ.реєс.на нерух майно.PDF 13.08.2021 14:49
- пояснення до скарги.docx 13.08.2021 14:49
- Декларація про готовність.PDF 13.08.2021 14:49
- Протокол скасування закупівлі.doc 01.09.2021 14:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.08.2021 16:01
Дата розгляду скарги:
19.08.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.08.2021 12:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.08.2021 13:37
Дата виконання рішення Замовником:
01.09.2021 14:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері державних закупівель
На виконання рішення АМКУ № 19060-р/пк-пз від 19.08.2021р. та з урахуванням пунктів 1,2 частини 8 статті 40 Закону України "Про публічні закупівлі"