• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія з урахуванням на її передачу та розподіл

09310000-5 Електрична енергія

Торги не відбулися

1 958 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 900.00 UAH
Період оскарження: 27.07.2021 08:16 - 08.08.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Проект Договору

Номер: 80e3df9d12084ee39a820c0c61f0e259
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-27-000148-b.b3
Назва: Проект Договору
Вимога:
Шановний Замовник! Частиною 2 пункта 13.4 Проекту Договору передбачено, що Постачальник має право розірвати цей Договір достроково, повідомивши Споживача про це за 20 днів до очікуваної дати розірвання, у випадках якщо: 2) споживач іншим чином суттєво порушив умови цього Договору, і не вжив заходів щодо усунення такого порушення в строк, що становить 5 робочих днів. Оскільки проект договору не містять положень щодо визначення, які саме умови договору є суттєвими, для уникнення можливих непорозумінь в подальшому, пп. 2 п. 13.4. пропонуємо доповнити: «суттєвим порушенням умов Договору Сторони визнають, зокрема, непогодження обгрунтованої зміни ціни за одиницю товару на підставі ч. 5, ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Договір складений відповідно до чинного законодавства.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.08.2021 00:03
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо очікуваної вартості предмета закупівлі

Номер: 96b0a15fe2c747df95e3fca7d1d5f648
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-27-000148-b.c2
Назва: Щодо очікуваної вартості предмета закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Положення Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю КОД ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія, затвердженої Протокольним рішенням від 26.07.2021 року ( далі – Тендерна документація), суперечать законодавству України про публічні закупівлі, іншим нормативно-правовим актам та порушують права учасників процедури. Замовником мають бути внесені зміни до Тендерної документації, якими її положення будуть приведені у відповідність до вимог чинного законодавства України, а порушення прав учасників - усунені, враховуючи нижчевикладене. Згідно оголошення про проведення процедури закупівлі визначено бюджет закупівлі 1 958 400,00 грн. з ПДВ про плановому обсязі споживання 612 000 кВт⋅год а отже, очікувана вартість за 1 кВт*год складає 3,20 з ПДВ. Варто зазначити, що до ціни включений тариф на послуги з розподілу електричної енергії відповідного оператора системи розподілу, який складає 1,119276‬ ‬грн. з ПДВ за 1 кВт*год. Таким чином, вартість електричної енергії без врахування послуг з розподілу електричної енергії складає 2,080724‬ грн. з ПДВ/кВт. Отже, визначена ціна є набагато нижчою за ринкову. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії. Оскільки, наразі ані Закон, ні нормативно-правові акти МЕРТУ не встановлюють порядок розрахунку очікуваної вартості електричної енергії, Законом України "Про публічні закупівлі" ст.4 п.4 зазначено "Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації." Окрім того, для визначення очікуваної вартості електричної енергії, органи державної влади надають варіанти: -Виділену в кошторисних призначеннях суму на електричну енергію ділити на необхідні обсяги електричної енергії. Отримана ціна за одиницю товару може проходити ще внутрішнє погодження. -Замовники також можуть брати за основу розрахунків ціни на електричну енергію формулу Законом України «Про електроенергетику» передбачено ринкове формування тарифів на електричну енергію. Відповідно до пункту 3.7.4 Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електроенергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.96 №15/1, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 08.08.96 1996 за № 433/1458 (із змінами), та Порядку розрахунку роздрібного тарифу на електричну енергію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» роздрібні тарифи формуються за ринковою формулою, яка складається із: закупівельної ціни електричної енергії на оптовому ринку електричної енергії та/або у безпосередніх виробників електричної енергії; тарифу на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами відповідного класу напруги ліцензіата з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, на території ліцензованої діяльності якого перебуває споживач; складової, яка забезпечує покриття витрат з постачання електричної енергії (тариф на постачання); нормативних технологічних витрат у місцевих (локальних) електричних мережах. Розрахунок вартості електричної енергії здійснюється за формулою: Ц = ЦВ + ЦОСП + ЦПОСЛ. + ЦРОЗП Ц - ціна за одиницю електроенергії, грн за 1кВт*год. (з ПДВ); ЦВ – вільна ціна електричної енергії, що була підписана на момент укладання Угоди чи на дату останнього перегляду ціни Товару в Угоді грн/кВт*год (без урахування ПДВ); ЦОСП. – базовий тариф на послуги з передачі електричної енергії, що був встановлений відповідним рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), на дату укладання Угоди чи на дату останнього перегляду ціни Товару в Угоді грн/кВт*год (з ПДВ); ЦПОСЛ. – тариф Постачальника електроенергії грн/кВт*год (з ПДВ) та включає: • вартість небалансів у випадку позитивної або негативної різниці фактичного та прогнозованого споживання електроенергії погодинно; • прибуток Постачальника електроенергії; • витрати Постачальника електроенергії, пов’язані зі зборами на регулювання НКРЕКП; • витрати Постачальника електроенергії, пов’язані з виплатами постійних та змінних нарахувань за участь у ринках; • інші витрати, які не вказані вище. ЦРОЗП – тариф на послуги розподілу електричної енергії (з ПДВ) Якщо прорахувати вартість 1 кВт електричної енергії за вищенаведеною формулою без врахування маржі Постачальника на день оголошення даної закупівлі 27.07.2021 року, то вартість буде набагато вищою, ніж та, яка закладена Замовником: 3,540492‬ = 2,0685 + 0,352716 + 1,119276 Згідно із частиною шостою статті 67 Закону № 2019 відповідно до правил ринку «НА ДОБУ НАПЕРЕД» та внутрішньодобового ринку за результатами торгів оприлюднюється ціна та обсяги купівлі-продажі електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники, що можуть використовуватись як орієнтир (індикатор) для укладення правочинів щодо купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії. Оприлюднення результатів торгів на ринку «на добу наперед» та внутришньодобовому ринку відповідно до Закону № 2019 забезпечує ДП « Оператор ринку» на своєму вебсайті (https://www.oree.com.ua/) Якщо є можливість, замовити дослідження актуального ринку електричної енергії. Також замовники можуть придбати підписку на спеціалізовані видання, які на постійній основі інформують про ціни на ринку електричної енергії. Такі послуги надає низка інформаційних агентств, які спеціалізуються на публікації цінових котирувань на енергоносії, зокрема, Argus, Platts, ICIS. Ще одна перевага цього підходу полягає в тому, що інформаційні агентства надають і цінові прогнози. Таким чином, замовник може зорієнтуватися, якою буде ціна на електричну енергію ближче до дати завершення тендера. Якщо замовники не можуть придбати підписку, існують й інші шляхи визначення очікуваної вартості. Замовники можуть подивитися актуальні ціни договорів на електроенергію і в ProZorro, що також допоможе зрозуміти тенденції. Та врахуйте, ціни, за якими в ProZorro укладають договори, можуть сильно різнитися: від демпінгових до сильно завищених. До уваги також рекомендуємо брати можливі коливання цін. Відкриті торги зазвичай завершують приблизно через два місяці з моменту оголошення, а отже, і з моменту розрахунку очікуваної вартості. Оскільки для ринку електричної енергії характерна значна волатильність, ринкова ціна на товар через такий проміжок часу може сильно змінитися. З огляду на це замовник повинен не лише правильно розрахувати очікувану вартість, але й спробувати спрогнозувати ціну на електричну енергію на момент завершення торгів. Ігнорування Замовником загальноприйнятої практики ціноутворення призводить або до збиткової діяльності Постачальників, або ж до надмірних витрат бюджетних коштів, оскільки отримана в результаті застосування ціна за одиницю товару може бути непередбачувано нижчою чи вищою за ринкову і аж ніяк не відобразить існуючий стан ринку електричної енергії. Отже, застосуванням данного ціноутворення у тому вигляді, що запропонований Замовником, порушуються права Постачальника на передбачуване здійснення підприємницької діяльності. Збитковість виконання договорів призводить також до зниження конкуренції на етапі проведення відкритих торгів. Зазначений підхід має бути змінений Замовником, шляхом викладення Тендерної документації в новій редакції, з метою усунення порушень учасників оскаржуваної процедури. З огляду на вищевикладене Замовник повинен вчинити дії обумовлені Законом України "Про публічні закупівлі" Стаття 32 1. Замовник відміняє тендер у разі: 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тариф і його розрахунки вказані в документації відповідають тим , що діють на даний момент фактичного використання електроенергії і оплати за неї.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.08.2021 00:03
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги

Номер: cfe3952693d246c79e9993bf74ea2252
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-27-000148-b.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник! Додатком 5 тендерної документації наявна вимога щодо надання учасниками наступних документів: 4.1. Інформацію щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання за формою, згідно додатку 6 до постанови НКРЕКП №375 від 12.06.2018 р., яка була подана НКРЕКП з дотриманням встановлених термінів (за останій звітній період (рік) 4.2. Звіт за формою 12-НКРЕКП-постачанння (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії», затвердженою Постановою НКРЕКП «Про затвердження форм звітності щодо показників якості електропостачання та інструкцій щодо їх заповнення» № 374 від 12.06.2018 року за останній квартал що передує даті оприлюднення закупівлі. Зауважуємо, що відповідно до п.2 ст. 21 Закону України «Про інформацію» «конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом». Відповідно до ст. 505 Цивільного Кодексу України «Комерційною таємницею є інформація, яка є секретною в тому розумінні, що вона в цілому чи в певній формі та сукупності її складових є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які звичайно мають справу з видом інформації, до якого вона належить, у зв'язку з цим має комерційну цінність та була предметом адекватних існуючим обставинам заходів щодо збереження її секретності, вжитих особою, яка законно контролює цю інформацію». Таким чином, запитувані Вашою установою вимоги про надання інформації щодо звітності товариства до Регулятора є конфіденційною інформацією товариства та не підлягають розголошуванню з огляду на характер такої інформації та є нічим іншим, як дискримінаційні заходи стосовно учасника тендеру. Також наголошую, що в постанову НКРЕКП №375 від 12.06.2018 р. були внесені зміни постановою НКРЕКП №1550 від 12.08.2020р., відповідно до якої подання надання компенсації споживачам не є доцільною у раз відсутності таких компенсацій. Вимогаємо внести видалити з тендерної документації вище описані незаконні та дискримінаційні вимоги до учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Документацію закупівлі складено відповідно до існуючого законодавства.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.08.2021 00:03