-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої
Завершена
3 900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 39 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 39 000.00 UAH
Період оскарження:
27.07.2021 08:06 - 08.08.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Усунення дискримінаційних умов
Номер:
7431d9b124bd4b8b91138ea21504c956
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-27-000101-b.a1
Назва:
Усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Комунальне підприємство «ТЕПЛОЕНЕРГЕТИК» КРОПИВНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» (код ЄДРПОУ 24153576, далі - Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення UA-2021-07-27-000101-b від 27 липня 2021 року про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів за предметом закупівлі: 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (далі – процедура закупівлі).
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад регулюються Законом України «Про публічні закупівлі».
Згідно ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Із системного аналізу положень ч.1 та ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вбачається, що тендерна документація повинна відповідати вищевказаним принципам та вимогам.
Пунктом 5 розділу ІІІ Тендерної документації Замовника встановлено, що перелік документів для підтвердження відповідності учасника (в т.ч. переможця) вимогам, визначеним у статті 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1/2 до цієї тендерної документації.
Згідно пунктів 5,6 Додатку №1 до Тендерної документації Замовника встановлено вимоги, а саме надати у складі пропозиції:
• інформацію про вартість предмету закупівель за Додатком 3, до договору поставки з виробником (або постачальником) таких товарів учаснику з наданням підтверджуючого документу (накладна, або акт прийому-передачі, або лист від постачальника).
• на підтвердження можливості поставки товару, що є предметом закупівлі у кількості, визначеній тендерною документацією, учасник повинен надати у складі пропозиції відповідний гарантійний лист із зазначенням послідовності отримання товару учасником (від виробника товару, отримувача сертифікату відповідності (проміжного постачальника) до учасника торгів).
Вказані вимоги є дискримінаційними та такими, що обмежують коло потенційних учасників, які можуть прийняти участь у закупівлі з огляду на наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «РАДОС СВ» (код ЄДРПОУ 44055420, далі – ТОВ «РАДОС СВ») вирішило прийняти участь у процедурі закупівлі шляхом подання відповідної тендерної пропозиції, однак у процесі підготовки встановлено, що подати у складі тендерної пропозиції інформацію визначену п.5 та п.6 Додатку №1 до Тендерної документації Замовник не можливо, оскільки:
1. ТОВ «РАДОС СВ» не є виробником товарів \ продукції, що є предметом закупівлі, а тому встановлювати остаточну ціну, за яким буде реалізовуватися / постачатися продукція не має права. Таким чином ТОВ «РАДОС СВ» не може впливати на ціноутворення та вартісні показники продукції / товарів.
2. ТОВ «РАДОС СВ» не може надати у складі пропозиції відповідний гарантійний лист із зазначенням послідовності отримання товару, оскільки договір на закупівлю товару / продукцію з Виробником не є укладеним, але лише здійснено уточнення чи наявна вказаний товар / продукція на складі Виробника та чи відповідає вона технічним та якісним показникам встановленим у Тендерній документації Замовника та відповідних додатків.
Договір з Виробником не укладається з причин економічної безпеки, оскільки у разі закупівлі товару / продукції та не визначення переможцем, ТОВ «РАДОС СВ» зазнає матеріальних збитків, так як предмет закупівлі є специфічним та реалізувати його у подальшому є достатньо проблематичним.
ТОВ «РАДОС СВ» не може прийняти участь у процедурі закупівлі через встановлені дискримінаційні умови, які полягають у обов’язковій наявності укладеного договору з Виробником, оскільки тільки у такому випадку Виробник видає гарантійний лист із зазначенням послідовності отримання товару учасником, що тягне за собою наявність інших документів, а саме: інформацію про вартість предмету закупівель з наданням підтверджуючого документу (накладна, або акт прийому-передачі, або лист від постачальника).
ТОВ «РАДОС СВ» як і більшість учасників закупівель, дізнається у Виробника наявність товару / продукції у відповідній кількості та відповідності якісним і технічним вимогам до Замовника, однак укладає договір із Виробником та здійснює закупівлю за результатом процедури закупівлі, а саме якщо обрано - Переможцем.
Наголошуємо, що за таких дій жодного разу не було порушення строків поставки предмету закупівлі за наслідком визнання переможцем та укладеного договору із Замовником.
За такими вимогами участь у процедурі закупівлі можуть прийняти виключно Виробники предмету закупівлі або їх партнери, що очевидно обмежує коло потенційних учасників.
Встановлені вимоги Замовником у Додатку №1 до Тендерної документації є дискримінаційними, оскільки обмежують можливість участі у процедурі закупівлі та значною мірою обмежують конкуренцію та примушують до нецільових витрат грошових коштів на закупівлю товару / продукцію, яку у подальшому важко реалізувати.
У частині 4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до
них.
Як вбачається з вищенаведеного, вказані вимоги до предмета закупівлі обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що в свою чергу нехтує вимогою про встановлення рівних умов для усіх учасників. Оскільки встановленими вимогами Замовника обмежено конкуренцію, то за своїм наслідком є порушення й іншого принципу встановленого статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Вказане підтверджується наступним: учасники, що не прийняли участь у закупівлі через дискримінаційні вимоги, могли б запропонувати ціну нижче, аніж ті які буде заявлено на веб-порталі Уповноваженого органу.
Відповідно до ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Керуючись наданим правом, ТОВ «РАДОС СВ» звертається до Замовника з вимогою про внесення змін до тендерної документації, а саме виключити пункти 5 та 6 Додатку №1 до Тендерної документації.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: ст.ст.5, 21, ч.4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі»,-
ПРОШУ:
1. Задовольнити вимогу ТОВ «РАДОС СВ».
2. Прийняти рішення про внесення змін до тендерної документації, шляхом виключення пунктів 5 та 6 Додатку №1 до Тендерної документації за процедурою закупівлі UA-2021-07-27-000101-b.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога, №13036646.docx 30.07.2021 12:09
Дата подачі:
30.07.2021 12:09
Вирішення:
На Вашу вимогу за закупівлею №UA-2021-07-27-000101-b, повідомляємо наступне:
Згідно ч.3 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі» та розділу 5 тендерної документації основним критерієм оцінки є ціна.
Ціноутворення відбувається в процесі підготовки тендерної пропозиції учасника, тому ціна повинна бути «твердою» та остаточно встановленою. Якщо Ви не є виробником, на підтвердження можливості поставки товару, що є предметом закупівлі у кількості, визначеній тендерною документацією, потрібно надати відповідні документи, а саме: накладна або акт прийому передачі, або лист від постачальника. Вказані умови тендерної документації дозволить замовнику переконатись в фінансовій спроможності, доброчинності та надійності всіх учасників. Також, відповідний гарантійний лист із зазначенням послідовності отримання товару учасником (від виробника товару) отримувача сертифікату відповідності (проміжного постачальника) до учасника торгів).
Згідно додатку ½, якщо не має з наявних причин будь-яких документів, Учасник процедури закупівлі надає відповідний лист-роз’яснення.
Враховуючи вищезазначене, вказані вимоги не є дискримінаційними і такими, що обмежують коло потенційних учасників.
Статус вимоги:
Відхилено