-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
персональний комп’ютер для вчителя в комплекті, персональні комп’ютера для учнів в комплекті, ноутбуки для вчителів в комплекті
Завершена
566 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 830.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 830.00 UAH
Період оскарження:
26.07.2021 16:24 - 07.08.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на тендерну документацію
Номер:
f5ffaae6468b4164b8559ad0cb39a5b1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-26-004117-c.a3
Назва:
Скарга на тендерну документацію
Скарга:
Скарга у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на ТД UA-2021-07-26-004117-c.pdf 06.08.2021 16:15
- рішення від 10.08.2021 № 18277.pdf 11.08.2021 11:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.08.2021 17:07
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.08.2021 11:21
Вимога
Вирішена
Недотримання обов’язкових вимог відповідно до Наказу МОН 1440
Номер:
ac57ec08c270413e90da5c8511f95d60
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-26-004117-c.b2
Назва:
Недотримання обов’язкових вимог відповідно до Наказу МОН 1440
Вимога:
Шановний Замовнику, стосовно Вашої закупівлі UA-2021-07-26-004117-c, зазначаємо наступне: зважаючи на вимоги до обладнання, яке Ви плануєте закупити, вважаємо, що Вами свідомо порушено ст. 5, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, з метою обмеження конкуренції між учасниками та недотримано обов’язкові вимоги для таких закупівель. Відповідно до п. 3 Наказу Міністерства освіти і науки України № 1440 від 02.11.2017 «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0055-18#Text) зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 15 січня 2018 р. за № 55/31507 департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій під час оснащення загальноосвітніх навчальних закладів мають керуватися Типовим переліком комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти. В додатку № 2 «Технічне завдання» до ТД Вами зазначено вимоги, які не відповідають вищевказаним нормативним документам, а саме:
- у вимозі ПК вчителя об'єм пам’яті повинен бути мінімум 16 ГБ,а для учня 8 ГБ, у вас же 8 ГБ та 4 ГБ відповідно. Вимога до корпуса в Наказі № 1440 зазначена: форм-фактор - ATX, або micro ATX, або mini ITX tower, або ALL-IN-ONE (моноблок), проте в Додатку № 2 до ТД зазначено Форм-фактор корпусу – ATX або MicroATX. В Наказі № 1440 немає вимог щодо блоку живлення, а також до внутрішніх слотів розширення.
- щодо ноутбуків, Наказом № 1440 встановлений розмір діагоналі - не менше ніж 14 дюймів, з типом матриці – IPS. Проте в технічних умовах Вами вказано діагональ монітора – не менше 15,6 дюймів, а тип матриці взагалі не зазначено. Зовнішні інтерфейси зазначено на Ваш розсуд, з урахуванням вимог Наказу № 1440 в технічних вимогах Вашої ТД відсутнє: USB Type C версії не нижче 3.0. А портів USB на вашу думку має бути не менше 3 шт., стандартом не гірше 3.1, хоча Наказом № 1440 передбачено не менше ніж 2 порти USB Type A версії не нижче 3.0. Вами встановлено – інтерфейс HDMI; - а має бути на вибір - не менше ніж 1 порт VGA, або DVI, або HDMI, або mini-HDMI; в процесорі тактова частота – не менше 3,7GHz, а має бути не менше ніж 1,0 GHz.
Також, звертаємо Вашу увагу, що за порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із Законами України. За порушення вимог, встановлених Законом у частині прийнятих рішень відповідальність несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа (особи) персонально.
Враховуючи наведене вище, вимагаємо внести зміни до Додатку № 2 ТД з урахуванням вимог Наказу Міністерства освіти і науки України № 1440 від 02.11.2017 «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.07.2021 11:46
Вирішення:
Відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація тендерної документації повинна містити детальний опис товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики.
Замовник встановлює вимоги до предмета закупівлі самостійно, керуючись мотивами обґрунтованості і доцільності, слідкуючи при цьому, щоб встановлені ним вимоги не носили дискримінаційний храктер і не обмежували конкуренцію.
Замовником в технічній специфікації не було встановлено обмежень щодо конкретного виробника і не зазначено конкретної торгової марки обладнання.
Більше того, технічне завдання містить примітку, що всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом „або еквівалент”.
Щодо Ваших зауважень до технічних вимог до комп’ютерного обладнання, то вони були розглянуті на засіданні тендерного комітету, на якому було прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Тема 1
Номер:
061c775487b0468cbbab9e73a552f6e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-26-004117-c.c1
Назва:
Тема 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Просимо ознайомитися з практикою Замовників.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
Пов'язані документи:
Учасник
- Microsoft_лист_розясн_про_авторизацію_для_участі_у_тендерах.pdf 28.07.2021 00:35
Дата подачі:
28.07.2021 00:36
Вирішення:
Доброго дня.
Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо, що відповідно до ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема ч.2 цієї статті.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» - «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Надання підтвердних документів про партнерство (Авторизаційний лист) потрібен для одержання легального ліцензійного програмного забезпечення відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 12.11.2017 року №1440 «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти» Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції, яка була у використанні, або продукції на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.08.2021 18:01