• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Торги не відбулися

284 323.59 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 421.61 UAH
Період оскарження: 26.07.2021 10:08 - 07.08.2021 00:00
Вимога
Вирішена

про наявність обладнання та матеріально-технічної бази

Номер: 5913f274eadb45b5939f9e0d26735b84
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-26-000556-c.a2
Назва: про наявність обладнання та матеріально-технічної бази
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику! Просимо Вас надати роз’яснення щодо інформації яку треба вказати у Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (Додаток 1 до Тендерної документації). З зазначеної Довідки не можливо визначити, яке саме обладнання та мат.-тех. базу потрібно вказувати, тобто це приміщення, наявність комп’ютерів, програмного забезпечення тощо. Також звертаємо Вашу увагу на те, що надання цієї Довідки можна вважати дискримінаційною умовою, оскільки наявність чи відсутність обладнання та матеріально-технічної бази не впливає на якість обслуговування та процес продажу електричної енергії з урахуванням того, що відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» розподіл електричної енергії (транспортування електричної енергії мережами оператора системи розподілу) відокремлений від постачання електричної енергії. А отже, постачання електричної енергії (продаж товару) не пов’язана з наявністю електричних станцій і мереж та енергетичного обладнання. Крім того, постачальники електричної енергії можуть володіти обладнанням та матеріально-технічною базою не тільки на праві власності, а й на праві користування, тобто на підставі договорів оренди. Разом з тим, до договорів оренди сторони найчастіше включають умови щодо конфіденційності умов договору, які не можуть бути розголошені третім особам без згоди другої сторони. Таким чином, вимога, щодо виконання такої умови як надання «сканованих кольорових копій з оригіналу відповідних договорів оренди» є дискримінаційною, оскільки контрагент за договором оренди може не надати своєї згоди на розголошення умов договору, а отже постачальник електричної енергії потенційно не зможе виконати умови Тендерної документації, що суттєво звужує коло учасників які можуть прийняти участь у цьому тендері. На підставі зазначеного прошу виключити умову надання «сканованих кольорових копій з оригіналу відповідних договорів оренди» з Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та саму Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази з Тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На Вашу вимогу повідомляємо наступне: Дякуємо за зауваження! Відповідно до пункту 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2019 № 922-VIII (із змінами) (далі – Закон) Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, а саме наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Замовник самостійно обирає форму надання підтвердження наявності матеріально-технічної бази. В зв’язку з чим, вважаю цю вимогу не дискримінаційною. Але для уточнення вимог щодо довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідно внести зміни до Додатку 1 до тендерної документації, а саме - У довідці у стовпчику 1 додати найменування, а саме Центр обслуговування споживачів (клієнтів) - Примітки до Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази викласти у наступній редакції: * Для документального підтвердження підстави для користування обладнанням та матеріально-технічною базою, а саме оренди, учаснику необхідно надати скановані копії договорів оренди. У разі, коли контрагент учасника не надав згоду на розголошення умов договору, учасник може надати скановані копії договорів с урахуванням приховання конфіденційної інформації або лист-пояснення щодо неможливості надання сканованої копії договору оренди. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази не надають, а надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Донецької області або посадової особи, з робочим місцем на території Донецької області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. З огляду на вищесказане, вважаю за доцільне задовольнити цю вимогу частково та внести зміни до тендерної документації .
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: c23de04d7c9e4050a9a06f9272947e99
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-26-000556-c.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний замовник! Уважно ознайомившись із Вашим оголошенням вимушені направити Вам свою вимогу про усунення виявлених порушень. Товариство здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії юридичним та фізичним (побутовим) споживачам, відповідно до отриманої ліцензії (Постанова НКРЕКП від 14.06.2018р. № 429), починаючи з 01.01.2019 року. В своїй тендерній документації, зазначається, щоб учасник надав Довідку про створення Учасником на Донецької області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) Відповідно до п. 8.3.17. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Повідомляємо, що зазначений абзац тендерної документації є дискримінаційний, та упереджений по відношенню до всіх учасників торгів, в тому числі і до Товариства, а тому враховуючи вищевикладене просимо Вас усунути виявлені порушення терміново. Наші доводи та обґрунтування. Дана вимога надати документ про підтвердження ЦОК учасника суперечить принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників електричної енергії виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства. Разом з тим Товариство додатково повідомляє, що на підтвердження інших кваліфікаційних вимог у Товариство наявний кол-центр згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. Наголошуємо, що власний структурний підрозділ Товариства на території іншої області не передбачено жодними нормативно – правовим актом України. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Разом з тим звертаємо вашу увагу на той факт, що рішенням № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 року постійно діючою адміністративною колегією АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення аналогічному питанню, де було встановлено порушення зі сторони Замовника, щодо наявності в постачальника структурної одиниці на іншій території України. Аналогічна позиція була висвітлена в рішенні АМКУ № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 року. Просимо Вас вказати який нормативно-правовий акт ви посилаєтесь, встановлюючи вимоги щодо наявності ЦОК Учасника на території Донецької області для обслуговування клієнтів та прийому споживачів. Разом з тим просимо Вас терміново усунути дані порушення. Разом з тим в Ваших діях опосередковано проглядається домовленість з певним постачальником електричної енергії який здійснює постачання електричної енергії на закріпленій території в даному випадку на території Донецької області. В разі ігнорування законних вимог учасника будемо звертатися до Антимонопольного комітету України, а також до правоохоронних органів МВС України, з метою недопущення неправомірного використання коштів бюджету за попередньою домовленістю сторін.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: На Вашу вимогу повідомляємо наступне: Дякуємо за зауваження! Вважаю за доцільне не задовольнити цю вимогу та залишити тендерну документацію в поточній редакції. Щодо території розташування Центру обслуговування споживачів (клієнтів). Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Отже, споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашого підприємства такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місцезнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності підприємства, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника. Що знову ж таки є актуальним особливо на сьогодні з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час на території Донецької області існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога Тендерної документації відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Вважаю, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників. З огляду на вищесказане, вважаю за доцільне не задовольнити цю вимогу та залишити її в поточній редакції.
Статус вимоги: Відхилено