• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, і готуються безпосередньо учасником, складаються українською мовою.

Завершена

1 980 540.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 902.70 UAH
Період оскарження: 23.07.2021 14:40 - 19.08.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Проект Договору

Номер: f669f9e28eb54876a2e705b7f6960e28
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-23-003249-c.a1
Назва: Проект Договору
Вимога:
Шановний Замовник! Детально проаналізувавши Проект Договору, пропонуємо внести зміни та привести його у відповідність до діючого законодавства, а саме: 1. Пунктом 9.2. Проекту договору, пунктом 6 Комерційної Пропозиції, яка є Додатком № 2 до Договору та пунктом 4 Додатку № 4 до Договору «Порядок розрахунків» передбачено: «Постачальник має право вимагати від Споживача відшкодування збитків, а Споживач відшкодовує збитки, понесені Постачальником, виключно у разі: - порушення Споживачем термінів розрахунків з Постачальником - в розмірі 0,02% від суми простроченого платежу, за кожен день прострочення платежу». Відповідно до пп. 8, п. 5.2.1. ПРРЕЕ, електропостачальник має право, на стягнення пені та застосування інших санкцій за несвоєчасну оплату спожитої електричної енергії відповідно до вимог законодавства. Згідно з вимогами абз. 3, ч. 2, ст. 231 ГК України, у разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах: за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості. Тобто, ч. 2 ст. 231 ГК України, передбачений законом граничний мінімум відповідальності сторони договору, що фінансується за рахунок коштів державного чи місцевого бюджету. Пункт 9.2. Проекту Договору, пункт 6 Комерційної Пропозиції, яка є Додатком № 2 до Договору та пунктом 4 Додатку № 4 до Договору «Порядок розрахунків» пропонуємо змінити : «…в розмірі 0,1% від суми простроченого платежу, за кожен день прострочення платежу, а за прострочення понад 30 днів додаткового стягується штраф 7% від суми боргу.». 2. Пунктом 13.7. Проекту договору передбачено: «Постачальник має право розірвати цей Договір достроково, повідомивши Споживача про це за 20 днів до очікуваної дати розірвання, у випадках якщо: 1) споживач прострочив оплату за постачання електричної енергії згідно з Договором, за умови, що Постачальник здійснив попередження Споживачу про можливе розірвання цього Договору; 2) споживач іншим чином суттєво порушив умови цього Договору, і не вжив заходів щодо усунення такого порушення в строк, що становить 5 робочих днів.» Оскільки проекту договору не містять положень щодо визначення, які саме умови договору є суттєвими, для уникнення можливих непорозумінь в подальшому, пп. 2 п. 13.7. пропонуємо доповнити: «суттєвим порушенням умов Договору Сторони визнають, зокрема, непогодження обгрунтованої зміни ціни за одиницю товару на підставі ч. 5, ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» в порядку п. 13.2. Догвоору». 3. В пункті 13.9. Проекту Договору визначено: «Усі повідомлення за цим Договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані рекомендованим листом, вручені кур'єром або особисто за зазначеними в цьому Договорі адресами Сторін, або через особистий кабінет споживача. Датою отримання таких повідомлень буде вважатися дата їх особистого вручення або дата поштового штемпеля відділу зв'язку одержувача.. Споживач зобов'язується у місячний строк повідомити Постачальника про зміну будь-якої інформації та даних, зазначених в заяві-приєднанні, яка є Додатком 1 до цього Договору.» Враховуючи територіальну віддаленість місцезнаходження Постачальника та Cпоживача, на вимогу абзацу 3, п. 3.2.1. ПРРЕЕ де вказано, що електропостачальник під час розробки форми договору має передбачити можливість обміну документами, що оформлюються на виконання умов договору, з використанням мережі Інтернет без застосування електронного цифрового підпису, пропонуємо пункт 13.9. викласти в наступній редакції: «Усі повідомлення за цим Договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані на офіційну електронну адресу сторін, зазначену в реквізитах договору ,рекомендованим листом, вручені кур'єром або особисто за зазначеними в цьому Договорі адресами Сторін. Датою отримання таких повідомлень буде вважатися дата їх особистого вручення, дата надіслання листа на електронну пошту/декілька за наявності або дата поштового штемпеля відділу зв'язку одержувача. Листування елетронною поштою може здійснюватися Сторонами Договору без застосування електронного цифрового підпису.» 4. В пункті 4 Комерційної пропозиції, яка є Додатком № 2 до Договору зазначено: « Термін надання рахунку за спожиту електричну енергію та строк його оплати: В перший робочий день, наступний за розрахунковим періодом Постачальником складається Акт приймання-передачі електричної енергії та протягом п’яти робочих днів надається Споживачу». Відповідно до п. 4.12. ПРРЕЕ, та постанови НКРЕКП «Про затвердження Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період» від 28.12.2018 № 2118, а саме, п. 6.8.-6.12. де вказано, що до 16.00 7 числа М+1 ОСР/НЕК надають електропостачальникам на узгодження фактичні (звітні) обсяги купівлі електричної енергії електропостачальником у М, у тому числі з розбивкою по площадках вимірювання групи "а" та групи "б". До 16.00 8 числа М+1 ОСР/НЕК та електропостачальники узгоджують фактичні сумарні обсяги купівлі електричної енергії електропостачальником у М. Отже, звірення фактичних обсягів споживання електричної енергії споживачем між учасниками ринку електричної енергії здійснюється лише до 8 числа, що унеможливлює постачальника надавати рахунок/акт приймання-передачі з фактичними даними споживання в перший робочий день, наступний за розрахунковим Отже, пропонуємо узгодити термін до 10 числа місяця наступного за місяцем постачання.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Щодо питання 1. Дійсно, ч. 2 ст. 231 ГК України визначається порядок застосування правового механізму щодо накладення штрафних санкції за порушення строків виконання зобов'язання у вигляді стягнення певної пені та додатково відповідного штрафу за прострочення у разі якщо має місце порушення господарського зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту. Але, саме нормою ч.2 ст. 231 ГК України передбачається, що відповідні штрафні санкції мають застосовуватися тільки у разі, якщо інше не передбачено законом чи договором, і це є ключовою позицією. Тобто правові норми ст. 231 ГК України мають застосовуватися, коли відповідний порядок розрахунків та відшкодування збитків не передбачений за законом та не є врегульованим між сторонами за договором. Отже в нашому випадку порядок застосування є передбаченим саме за договором, а саме : пунктом 9.2. Проекту договору, пунктом 6 Комерційної Пропозиції, яка є Додатком № 2 до Договору та пунктом 4 Додатку № 4 до Договору «Порядок розрахунків» передбачено: «Постачальник має право вимагати від Споживача відшкодування збитків, а Споживач відшкодовує збитки, понесені Постачальником, виключно у разі: - порушення Споживачем термінів розрахунків з Постачальником - в розмірі 0,02% від суми простроченого платежу, за кожен день прострочення платежу». Відтак існуючий Проект Договору не потребує внесення змін з вказаного Вами приводу. " Щодо питання 2 П.13.7 передбачено випадок коли «..споживач іншим випадком суттєво порушив умови цього договору» . У той же час Учасник ставить питання « …які саме умови договору є суттєвими…». Істотні (суттєві ) умови договору визначаються згідно ст 638 ЦК України, а п.13.2 договору передбачає зміну істотних умов передбачених ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі». Враховуючи викладене вважаємо недоцільним вносити запропоновані зміни. Щодо питання 3 Учасник в питанні посилається на вимогу абзацу 3 п.3.2.1 ПРРЕЕ , а саме «……що електропостачальник під час розробки форми договору має передбачити можливість обміну документами…». Урозумінні Закону в даному випадку НТУ «ДП» є Замовником/Споживачем та визначає в проекті договору зручні способи обміном інформації в тому числі через особистий кабінет споживача за допомогою мережі Інтернет. Щодо питання 4 За результатами розгляду цього питання будуть внесені відповідні зміни. Отже, було прийнято рішення задовольнити вимогу частково. Дякуємо за уважність.
Статус вимоги: Задоволено