• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)

Завершена

799 995.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження: 22.07.2021 16:00 - 05.08.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 679c1db5d86c460cbc18007a8fb56b2a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-22-007959-b.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Вимога Шановний замовник! Уважно ознайомившись із Вашою тендерною документацією вимушені направити Вам свою вимогу про усунення виявлених порушень. Товариство здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії юридичним та фізичним (побутовим) споживачам, відповідно до отриманої ліцензії (Постанова НКРЕКП від 14.06.2018р. № 429), починаючи з 01.01.2019 року. В своїй тендерній документації, зазначається, щоб учасник надав Довідку про створення Учасником на території Миколаївської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Повідомляємо, що зазначений абзац тендерної документації є дискримінаційний, та упереджений по відношенню до всіх учасників торгів, в тому числі і до Товариства, а тому враховуючи вищевикладене просимо Вас усунути виявлені порушення терміново. Наші доводи та обґрунтування. Дана вимога надати документ про підтвердження офісу учасника суперечить принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників електричної енергії виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства. Разом з тим Товариство додатково повідомляє, що на підтвердження інших кваліфікаційних вимог у Товариство наявний кол-центр згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Наголошуємо, що окремий структурний підрозділ Товариства на території іншої області не передбачено жодними нормативно – правовим актом України, а є правом, які обслуговує електропостачальник до 50000 тисяч споживачів. Додатково просимо зазначити чому в пункті 2.1 форми 2 додатку 2 зазначено наступне: «Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів /клієнтів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. При цьому, відповідно до укладених договорів оператор системи розподілу не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. На офіційному сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) www.nerc.gov.ua в Розділі Публічна інформація - ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ ВЕБ-ПОРТАЛ ВІДКРИТИХ ДАНИХ - РЕЄСТР наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних опублікований «Деталізований реєстр електропостачальників, які отримали доступ до електричних мереж операторів систем розподілу». Даний реєстр містить інформацію щодо кількості споживачів в розрізі всіх ОСР та постачальників України. Інформацію можна перевірити за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/?id=21970. Відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації” публічна інформація у формі відкритих даних (відкриті дані) оприлюднюється для вільного та безоплатного доступу до неї. Відкриті дані дозволені для їх подальшого вільного використання та поширення. Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, зокрема в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту відкриті дані з обов’язковим посиланням на джерело їх отримання. Умовою будь-якого подальшого використання відкритих даних є обов’язкове посилання на джерело їх отримання (у тому числі гіперпосилання на веб-сторінку відкритих даних розпорядника інформації). КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 21 жовтня 2015 р. № 835 Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних ( http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/835-2015-%D0%BF) постанова Кабінету Міністрів України №1100 від 20 грудня 2017 року про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України № 835 від 21 жовтня 2015 року “Про внесення змін до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних” (http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1100-2017-%D0%BF) постанова Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 409 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо відкритих даних" (https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-deyakih-postanov-kabinetu-ministriv-ukrayini-shchodo-vidkritih-danih) ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ ВЕБ-ПОРТАЛ ВІДКРИТИХ ДАНИХ https://data.gov.ua/dataset/6ecb0cc4-351a-4ebf-a502-7dec725a7007 З огляду на вищезазначене, вимога щодо надання довідок від всіх операторів системи розподілу, з якими укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії є недоцільною. Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства. Додатково просимо зазначити які є у Замовника підрозділи, філії або точки приєднання по всій території України, в разі якщо Замовник вимагає надання довідок саме від всіх операторів системи розподілу. В іншому випадку просимо виправити дану вимогу та привести у відповідність. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Разом з тим звертаємо вашу увагу на той факт, що рішенням № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 року постійно діючою адміністративною колегією АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення аналогічному питанню, де було встановлено порушення зі сторони Замовника, щодо наявності в постачальника структурної одиниці на іншій території України. Аналогічна позиція була висвітлена в рішенні АМКУ № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 року. Просимо Вас вказати який нормативно-правовий акт ви посилаєтесь, встановлюючи вимоги щодо наявності офісу Учасника на території Миколаївської області для обслуговування клієнтів та прийому споживачів. Разом з тим просимо Вас терміново усунути дані порушення. Разом з тим в Ваших діях опосередковано проглядається домовленість з певним постачальником електричної енергії який здійснює постачання електричної енергії на закріпленій території в даному випадку на території Миколаївської області. В разі ігнорування законних вимог учасника будемо звертатися до Антимонопольного комітету України, а також до правоохоронних органів МВС України, з метою недопущення неправомірного використання коштів бюджету за попередньою домовленістю сторін.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: відповідь у доданому файлі - МЛ3 - 04592434 Протокол 02.08.2021.pdf
Статус вимоги: Відхилено