-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Будівництво міні- футбольного поля зі штучним покриттям на території Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27 Рівненської міської ради
Завершена
931 773.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 658.87 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 658.87 UAH
Період оскарження:
22.07.2021 11:50 - 28.07.2021 11:55
Вимога
Залишено без розгляду
СКАРГА на дії та рішення Замовника з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів UA-2021-07-22-000921-a
Номер:
8b3adc8a93324e559e972a7893641656
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-22-000921-a.b1
Назва:
СКАРГА на дії та рішення Замовника з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів UA-2021-07-22-000921-a
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю-фірма «Кортакоз» шляхом ознайомлення з інформацією на сайті Уповноваженого органу з питань публічних закупівель дізналися про оголошення Замовником Управлінням освіти Рівненського міськвиконкому спрощеної закупівлі щодо об’єкту будівництва «Будівництво міні- футбольного поля зі штучним покриттям на території Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27 Рівненської міської ради», UA-2021-07-22-000921-a.
В той час, як між Управлінням освіти Рівненського міськвиконкому та Товариством з обмеженою відповідальністю-фірмою «Кортакоз» є укладений чинний Договір підряду № 20 від 13.07.2021, укладений за результатами спрощеної закупівлі UA-2021-06-02-000923-b.
Зазначені дії Замовника є незаконними з огляду на наступне:
1) Між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю-фірмою «Кортакоз» є укладений чинний Договір підряду № 20 від 13.07.2021, відповідно до якого: Підрядник зобов’язується виконати будівельні роботи по об’єкту: Будівництво міні футбольного поля зі штучним покриттям на території Рівненсьої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27 Рівненської міської ради за адресою : м. Рівне, вул. Дубенська 133 (ДК 021:2015:45210000-2 – Будівництво будівель) (далі – “Роботи”) відповідно до проектно-кошторисної документації та передати об’єкт Замовнику по акту готовності об’єкта до експлуатації, а Замовник зобов’язується надати Підряднику проектно-кошторисну документацію, прийняти та оплатити виконані Роботи згідно з умовами Договору.
Отже, Сторони за Договором мають взаємні зобов’язання.
Так, відповідно до положень ст.526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. Згідно зі ст.525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається.
Згідно ч. 2 ст. 598 ЦК України Припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом.
Відповідно до п.11.3 Договору підряду № 20 від 13.07.2021 Договір може бути змінено та розірвано за згодою Сторін, шляхом укладення відповідних письмових угод.
Між Управлінням освіти Рівненського міськвиконкому та Товариством з обмеженою відповідальністю-фірмою «Кортакоз» будь-які додаткові угоди щодо розірвання Договору підряду № 20 від 13.07.2021 не укладалися, а відтак договір є чинним та сторони мають належним чином виконувати взяті на себе зобов’язання.
2) Відповідно до інформації, розміщеної Замовником на сайті Уповноваженого органу з питань публічних закупівель по спрощеній закупівлі UA-2021-06-02-000923-b Управління освіти Рівненського міськвиконкому під Договором підряду № 20 від 13.07.2021 розмістили інформацію у формі змін до цього Договору та завантажили Протокол уповноваженої особи № 82 від 22.07.2021, зі змісту якого зазначено наступне
1. Договір підряду за результатами проведення спрощеної закупівлі. Згідно наказу Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України» (далі — Порядок № 309) розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов’язання подають до відповідного органу Державної казначейської служби України (далі — Казначейство) оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання (договір на закупівлю товарів, робіт та послуг), та Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях.
Враховуючі що, були не дотримані терміни реєстрації договору, укладеного за результатом спрощеної закупівлі до органу Державної казначейської служби України. договір вважається нікчемним відповідно статті 43 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Таким чином Замовник відміняє Закупівлю відповідно до пункту 2 частини 17 статті 14 та частини 2 статті 7 Закону оскільки (неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель).
Зазначене рішення Замовника суперечить вимогам чинного законодавства з огляду на наступне: Замовник не має можливості відмінити закупівлю після укладення договору, такі дії проводяться виключно до моменту укладення договору. Після укладення договору застосовуються і діють норми Господарського та Цивільного кодексів України.
Відповідно до п.6 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Отже, Управління освіти Рівненського міськвиконкому немає права керуватися пунктом 2 частини 17 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - відміна спрощеної закупівлі у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Крім того, Замовник у Протоколі уповноваженої особи № 82 від 22.07.2021 робить посилання на частину 2 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої визначено повноваження органів Казначейства.
Звертаємо увагу Замовника, що Договір підряду № 20 від 13.07.2021 укладено у порядку встановленому чинним законодавством з дотримання строків, визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Адже, 25 червня 2021 року Замовником визначено переможцем спрощеної закупівлі UA-2021-06-02-000923-b ТОВ-фірма «Кортакоз», договір укладено 13 липня 2021 року, тобто на 18-й день, з дня визначення переможцем, та опубліковано 14 липня 2021 року.
Відповідно до ч.15 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», в редакції, що діяла на момент укладення договору, Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.
Відповідно до п.10 ч.1 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Посилання Замовником у Протоколі уповноваженої особи № 82 від 22.07.2021 на ст.43 Закону України «Про публічні закупівлі» є взагалі некоректним, адже зазначена норма регулює підстави нікчемності договору про закупівлю та містить вичерпний їх перелік, а саме:
1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;
3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
Яким чином порушення строків реєстрації бюджетних зобов’язань в органах державного Казначейства призводить до нікчемності господарського договору?
Поряд з цим, повідомляємо, що ТОВ-фірма «Кортакоз» обізнані про вимоги наказу Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», та звертаємо увагу Замовник, що розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов’язання подають до відповідного органу Державної казначейської служби України (далі — Казначейство) оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання (договір на закупівлю товарів, робіт та послуг), та Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях.
В той час, як Замовник на сайті Уповноваженого органу з питань публічних закупівель 22 липня 2021 року о 10:56 год.!!! на спрощеній закупівлі UA-2021-06-02-000923-b опублікували інформацію про так зване «розірвання договору» по причині не дотримання термінів реєстрації договору, укладеного за результатом спрощеної закупівлі до органу Державної казначейської служби України.
Договір підряду № 20 укладено 13 липня 2021 року та відповідно 22 липня 2021 року був сьомим робочим дням для виконання вимог наказу Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309!!!
Отже, з 10:56 год. 22 липня 2021 року до кінця робочого дня Замовник зміг подати до органів Казначейства на реєстрацію Договір підряду № 20 від 13 липня 2021 року. Крім того, у Замовника для вказаних дій були ще попередні 6 робочих днів. Зазначене свідчить про свідому бездіяльність в діях Замовника.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.20 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.
Зазначені вище дії Замовника призвели до порушення охоронюваних законом прав та інтересів ТОВ-фірма «Кортакоз», адже Управління освіти Рівненського міськвиконкому без жодної правової підстави не виконує свої зобов’язані, взяті за Договором підряду від 13 липня 2021 року, крім того намагається провести ще одну спрощену закупівлю з одного й того ж предмету закупівлі.
Вважаємо рішення та дії Замовника безпідставним та таким, що прийняті з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (ст.ст.5, 7, 14 та 43). У зв’язку з цим Замовник своїми діями порушив принципи здійснення публічних закупівель, зокрема: принцип запобігання корупційним діям і зловживанням, що призвело до порушення прав та інтересів ТОВ-фірма «Кортакоз».
На підставі викладеного, у порядку встановленому ч.20 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», звертаємося до Замовника з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів, шляхом відміни спрощеної закупівлі UA-2021-07-22-000921-a та забезпечення виконання взятих на себе зобов’язань за Договором підряду від 13 липня 2021 року.
В свою чергу, повідомляємо, у разі незадоволення скарги, будемо звертатися за захистом порушених прав до правоохоронних органів в частині зловживання посадовими (службовими) особами Замовника службовим становищем та до суду, у порядку встановленому ч.20 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга.pdf 23.07.2021 17:40
- протокол 82.pdf 23.07.2021 17:40
- ДОГОВІР _ 20.pdf 23.07.2021 17:40
Дата подачі:
23.07.2021 18:00
Вирішення:
Шановний Учасник, на Вашу вимогу від 23.07.21р. (18:00 год. ), повідомляємо - що дана скарга не має відношення до предмету закупівлі UA- 2021-07-22 000921-a
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.07.2021 17:04