-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт підлоги І поверху будівлі школи (літ. А) у КЗ "Малинівський ліцей №1" Малинівської селищної ради Чугуївського району Харківської області за адресою: 63525, Україна, Харківська область, Чугуївський район, смт Малинівка, вул. Михайлівська, 71 (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, код ДК 021:2015 45000000-7 "Будівельні роботи та поточний ремонт")
Торги відмінено
365 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 10 950.00 UAH
мін. крок: 3% або 10 950.00 UAH
Період оскарження:
21.07.2021 18:52 - 27.07.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Надання пояснення
Номер:
834594672d194616be730449d023f035
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-21-004876-c.b3
Назва:
Надання пояснення
Вимога:
Запит.
Шановний замовнику, Вами, як Замовником в оголошенні встановлено наступну вимогу: (пп. 1.2 пункту 1 додатку 2 до оголошення) про надання у складі пропозиції, а саме:
«1.2. Інформація про наявність обладнання, матеріально технічної бази та технологій повинна свідчити, що учасник має власну або орендовану матеріально-технічну базу та обладнання. У разі оренди та (або) використання на інших договірних умовах, обладнання, яке буде використовуватися під виконання договору по предмету закупівлі Учасник зобов’язується надати у складі пропозиції копії діючих договорів з усіма додатками до них (договори повинні діяти під час виконання договору, що є предметом даної закупівлі). У разі, якщо матеріально - технічна база та обладнання, яке буде використовуватися, є власним, надати витяг з оборотно-сальдової відомості по рахунку 10, 11, 22 бухгалтерського обліку (підписану головним бухгалтером (за умови наявності) або уповноваженою особою учасника та скріпленою печаткою) – для юридичних осіб; у разі, якщо матеріально - технічна база та обладнання, яке буде використовуватися, є власним, надати документальне підтвердження його володіння – для фізичних осіб-підприємців. На орендоване обладнання та матеріально-технічну базу, а також обладнання та матеріально технічну базу, яке використовується на інших договірних умовах надати гарантійний лист від власника обладнання та матеріально-технічної бази про те, що обладнання та матеріально технічна база буде надана учаснику на період виконання договору (справжність підпису власника обладнання та матеріально-технічної бази повинно бути нотаріально засвічена)».
Надайте пояснення, який саме документ (копію документа) Замовник вважає за потрібне додавати учаснику на підтвердження цієї вимоги? Що саме та які «інші договірні умови» Замовник має на увазі? Яка форма гарантійного листа? Обґрунтуйте та надайте пояснення з посиланням на норми Законів України, щодо підтвердження справжності підпису на гарантійному листі нотаріального посвідчення в рамках проведення спрощеної процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.doc 26.07.2021 23:10
Дата подачі:
26.07.2021 23:10
Вирішення:
Шановний учасник, у відповідності до вимог абзацу 15 частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація, окрім тієї, що зазначена у абзацах 2-14 частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, встановлення Замовником вимог щодо надання учасником певної інформації визначена саме абзацом 15 частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Види договірних відносин між суб’єктами господарювання передбачені Цивільним та Господарським кодексом України.
Усі вимоги до документів та/або інформації у тому числі їх оформлення визначені у додатку до оголошення про проведення спрощеної закуппівлі.
Статус вимоги:
Задоволено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
3760f64381be49f398cedd1f1a3dd914
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-21-004876-c.b2
Назва:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
Шановний замовнику, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до ч.7 ст.14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Згідно з частиною 3 статті 14 Закону визначено чіткий перелік інформації, що розміщується замовником в оголошенні про проведення спрощеної процедури, а також зазначено, що замовником може зазначатися інша інформація. Разом з тим, оголошення про проведення спрощеної процедури та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина 5 статті 14 Закону).
Замовником в оголошенні встановлено вимогу (Розділ 3 додатку 2 до оголошення) про надання у складі пропозиції, а саме:
«3. Наявність досвіду виконання аналогічного договору Підтверджується наступними документами: 3.1. Інформація учасника про виконання аналогічних договорів (не менш ніж 5 договір, аналогічним договором є договір що відповідає предмету закупівлі) за наступною формою:….»
Вимога щодо надання не менш ніж 5 аналогічних договорів за предметом закупівлі, а не договору є прямим порушенням Закону та дискримінує учасника, який не має можливості надати більш ніж однієї копії договору що підтверджує його кваліфікацію.
Таким чином, вимога щодо надання не менш ніж 5 договорів на поставку аналогічного за предметом закупівлі товару є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені Законом та такою, що порушує право на участь у процедурі, на добросовісну конкуренцію та на відкритість на всіх стадіях закупівель.
Такі дії, Вас, як Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч. 5 ст. 14 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, захист прав та законних інтересів учасника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі.
На підставі вищевикладеного прошу скасувати дискримінаційну вимогу, щодо надання у складі пропозиції не менш 5 аналогічних договорів за предметом закупівлі та внести відповідні зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
У разі незадоволення даної вимоги будемо вимушені звернутися до органу державного фінансового контролю для проведення моніторингу даної процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.doc 26.07.2021 15:24
Дата подачі:
26.07.2021 15:24
Вирішення:
Шановний учасник, у відповідності до вимог абзацу 15 частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація, окрім тієї, що зазначена у абзацах 2-14 частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовником в оголошенні встановлено вимогу (Розділ 3 додатку 2 до оголошення) про надання у складі пропозиції, а саме:
«3. Наявність досвіду виконання аналогічного договору Підтверджується наступними документами: 3.1. Інформація учасника про виконання аналогічних договорів (не менш ніж 5 договір, аналогічним договором є договір що відповідає предмету закупівлі) за наступною формою:….».
Встановлення вимоги щодо надання 5 аналогічних договорів, виконаних до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі забезпечить участь у закупівлі досвідчених організацій (суб’єктів господарювання), що дозволить отримати належну якість виконаних робіт. Відповідність учасника зазначеній вимозі є ознакою компетентності та передумовою виконання в повному обсязі і своєчасно договірних зобов'язань.
У свою чергу дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Не зрозуміло, яка саме дискримінація була встановлена до Вас по ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними.
Також додатково звертаємо увагу, що аналогічна позиція викладена у пункті 1 рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.05.2021 № 10527.
Щодо звернення до органу державного фінансового контролю для проведення моніторингу даної процедури закупівлі.
По-перше: Процедури закупівель визначені статтею 13 Закону України «Про публічні закупівлі» до яких відноситься - відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог, як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі.
По-друге: закупівля проводиться у відповідності до вимог статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» та є спрощеною закупівлею, яка не має жодного відношення до процедури закупівель.
Порядок проведення моніторингу визначений статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пунктом 14 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, моніторинг у відповідності до вимог чинного законодавства України не проводиться щодо спрощених закупівель. Ваше «звернення уваги» на звернення до органу державного фінансового контролю для проведення моніторингу даної закупівлі є засобом тиску на Замовника. Оскільки, суть Вашої вимоги не має нічого спільного з моніторингом процедур закупівель.
Враховуючи зазначене відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги у повному обсязі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги до учасників
Номер:
3ef8c9e1bca246e6bd849a89e86255bc
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-21-004876-c.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги до учасників
Вимога:
Шановний замовнику, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до ч.7 ст.14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Згідно з частиною 3 статті 14 Закону визначено чіткий перелік інформації, що розміщується замовником в оголошенні про проведення спрощеної процедури, а також зазначено, що замовником може зазначатися інша інформація. Разом з тим, оголошення про проведення спрощеної процедури та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина 5 статті 14 Закону).
Замовником в оголошенні встановлено вимоги щодо надання нотаріально завірених довідок, трудових книжок.
При цьому відповідно до статті 58 -1 Господарського кодексу України суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим. Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Копія документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування, вважається засвідченою у встановленому порядку, якщо на такій копії проставлено підпис уповноваженої особи такого суб’єкта господарювання або особистий підпис фізичної особи - підприємця. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування не вправі вимагати нотаріального засвідчення вірності копії документа у разі, якщо така вимога не встановлена законом. Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків.
Таким чином, Вами, як замовником встановлено вимогу в оголошенні, що призводить до штучного та/або формального обмеження кола потенційних учасників.
На підставі вищевикладеного прошу скасувати дискримінаційну вимогу, щодо надання у складі пропозиції нотаріально завірених довідок та трудових книжок та внести відповідні зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
У разі незадоволення даної вимоги будемо вимушені звернутися до органу державного фінансового контролю для проведення моніторингу даної процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.doc 23.07.2021 17:11
Дата подачі:
23.07.2021 17:11
Вирішення:
Шановний учасник, звертаємо увагу на те, що відповідно до статті 3 Закону України «Про нотаріат» Нотаріус - це уповноважена державою фізична особа, яка здійснює нотаріальну діяльність у державній нотаріальній конторі, державному нотаріальному архіві або незалежну професійну нотаріальну діяльність, зокрема посвідчує права, а також факти, що мають юридичне значення, та вчиняє інші нотаріальні дії, передбачені законом, з метою надання їм юридичної вірогідності. Отже, нотаріус це особа, яка вчиняє нотаріальні дії з метою надання їм юридичної вірогідності. Вірогідність - властивість знання, істинність якого твердо встановлена суб'єктом. Правилами ведення нотаріального діловодства, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 22.12.2010 № 3253/5, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2010 р. за № 1318/18613 встановлено порядок документування нотаріальної діяльності та зберігання архіву і визначають порядок організації роботи з документами в державних нотаріальних конторах, державних нотаріальних архівах, приватними нотаріусами. Під час нотаріальних дій, нотаріус здійснює відповідний запис до книги, журналу, реєстру із зазначенням змісту нотаріальних дій, місця вчинення нотаріальних дій тощо. Відповідно до статті 1 Закону України «Про нотаріат» Нотаріат в Україні - це система органів і посадових осіб, на які покладено обов'язок посвідчувати права, а також факти, що мають юридичне значення, та вчиняти інші нотаріальні дії, передбачені цим Законом, з метою надання їм юридичної вірогідності. Абзацом 2 частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено імперативну норму, а саме Замовнику надано право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Таким чином, звернення Замовника до уповноваженої державою фізичної особи (нотаріуса) щодо підтвердження справжності засвідчення певного документу, його змісту, дати, місця тощо, який наданий будь-яким Учасником зменшує ризик його підроблення, оскільки у сучасний час графічно-комп'ютерне редагування відсканованих документів не є перешкодою для Учасників. Документи Учасників можуть фактично містити різні накладення малюнків (наприклад, накладених підписів, печаток) на скановані документи. Уповноважена державою фізична особа (нотаріус) не є у цьому питанні та не може бути на стороні Учасника або Замовника, нотаріус у цьому випадку є неупередженою особою, яка підтверджує фактичну юридичну вірогідність.
У свою чергу дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Не зрозуміло, яка саме дискримінація була встановлена до Вас по ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними.
Також додатково звертаємо увагу, що аналогічна позиція викладена у пункті 10 рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.05.2019 № 5936.
Щодо звернення до органу державного фінансового контролю для проведення моніторингу даної процедури закупівлі.
По-перше: Процедури закупівель визначені статтею 13 Закону України «Про публічні закупівлі» до яких відноситься - відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог, як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі.
По-друге: закупівля проводиться у відповідності до вимог статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» та є спрощеною закупівлею, яка не має жодного відношення до процедури закупівель.
Порядок проведення моніторингу визначений статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пунктом 14 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, моніторинг у відповідності до вимог чинного законодавства України не проводиться щодо спрощених закупівель. Ваше «звернення уваги» на звернення до органу державного фінансового контролю для проведення моніторингу даної закупівлі є засобом тиску на Замовника. Оскільки, суть Вашої вимоги не має нічого спільного з моніторингом процедур закупівель.
Враховуючи зазначене відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги у повному обсязі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні