ДК 021:2015: 32320000-2 — Телевізійне й аудіовізуальне обладнання
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія: ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка", 92703, Україна , Луганська обл., місто Старобільськ, площа Гоголя,1, 02125131, юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою, окрім виключень зазначених у тендерній документації цієї закупівлі. Вид забезпечення тендерної пропозиції – Електронна банківська гарантія. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: банківська гарантія, оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції». Банківська гарантія повинна бути оформлена з грошовим покриттям. Деталі надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені у тендерній документації цієї закупівлі.
Завершена
698 280.00UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 6 982.80 UAH
Період оскарження:21.07.2021 15:01 - 02.08.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Тема 1
Номер:159cc6bb21c243b2a4a724cffa4dfa51
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-07-21-003332-c.c1
Назва:Тема 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:23.07.2021 11:08
Вирішення:Відповідь на Вимогу Учасника щодо закупівлі:
«ДК 021:2015: 32320000-2 — Телевізійне й аудіовізуальне обладнання»
(Ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-21-003332-c),
розміщену в електронній системі закупівель
від 23.07.2021, 11:08. ID: UA-2021-07-21-003332-C.C1 (далі - Вимога)
Шановний Учасник!
Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ зі змінами (далі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так Державним закладом «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (далі – Замовник) у тендерній документації щодо цієї закупівлі встановлені такі вимоги до учасників: «Документ(и) (сертифікат/авторизаційний лист, довідка, тощо) в довільній формі від виробників/дистриб’юторів/постачальників офіційної продукції інтерактивних панелей та інтерактивних комплектів, передбачених цією закупівлею, про надання Учаснику цієї процедури закупівлі (з посиланням на номер оголошення в системі Prozorro) гарантійних зобов’язань на цей товар та повноважень здійснювати його продаж на території України». Тому звертаємо Вашу увагу, що учасник може надати будь-який документ, виданий не лише виробником, а й дистриб’ютором або постачальником офіційної продукції, що підтверджує гарантійні зобов’язання на товар та повноваження здійснювати його продаж на території України. Поняття дискримінації у закупівлях визначено в статті 22 Закону. У ній передбачено, що умови тендерної документації не повинні містити дискримінаційних умов. Відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» «дискримінація – це ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними». Враховуючи зазначене, ця вимога не є дискримінаційною, оскільки передбачає можливість надання Документу (сертифікату/авторизаційного листа, довідки, тощо), отриманого від виробника товару, або дистриб’ютора, або постачальника офіційної продукції, тобто Замовником навпаки розширено коло потенційних учасників.
За оцінками експертів Комітету Європейської Бізнес Асоціації, обсяги нелегального імпорту по деяким категоріям обладнання складають 50-70%. Оскільки, джерелом фінансування Процедури закупівлі є кошти, отримані у межах виконання проєкту міжнародної технічної допомоги Європейського Союзу «Інтенсифікація впливу вчителів Луганської області на процеси примирення і встановлення миру» (номер контракту – 2019/413-253), Європейський Союз контролює перебіг Процедури закупівлі. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить легалізований, якісний товар та забезпечить його гарантійне обслуговування. Надання учасником такого документу мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься ним, не отриманий злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. Адже документ від виробника/дистриб’ютора/постачальника офіційної продукції підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, та/або ввезення на територію України, та/або розмитнення, та/або реєстрацію на території України тощо. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Тому, хотілось би зупинити увагу на понятті «ефективного здійснення закупівель», коли держава, в особі Замовника, за найбільш економічно вигідну ціну отримує якісний та легалізований на території України товар, але Ви волієте змінити вимоги тендерної документації на такі, що не гарантують Замовнику саме якісний та легалізований товар. До того ж, на думку Замовника, вимога щодо звернення до виробника, або дистриб’ютора, або постачальника офіційної продукції з метою отримання документу (сертифікату/авторизаційного листа, довідки, тощо) є абсолютно реальною, та не створює жодних перешкод під час підготовки пропозицій.
Аналогічна ситуація була предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, відповідно якої прийнято рішення від 09.01.2020 року № 376-р/пк-пз, а саме: «Слід зазначити, що Документація не містить окремих вимог щодо необхідності надання гарантійного/авторизаційного листа саме від виробника. Враховуючи наведене, Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в частині необхідності надання сканкопії оригіналу(ів) гарантійного(их)/авторизаційного(их) листа(ів) виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника(ів), дистриб'ютора(ів)». Крім того, Замовник під час складання тендерної документації керувався ситуаціями, щодо яких АМКУ приймав рішення щодо не задоволення звернень учасників з аналогічних причин (Рішення № 1279-р/пк-пз від 16.03.2017, Рішення № 10459-р/пк-пз від 10.10.2018, Рішення № 10067-р/пк-пз від 01.10.2018).
Крім того, Рішення АМКУ, на які Ви посилаєтесь у Вимозі, є неактуальними для цієї процедури закупівлі, оскільки в них розглядалися питання щодо надання авторизаційний листів виключно від виробників, без можливості надання цих листів від дистриб’юторів, постачальників офіційної продукції.
Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель, тощо. З огляду на зазначене, в даній процедурі закупівель жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності.
Питання дискримінаційних умов неоднозначне та належить до компетенції АМКУ, у випадку, якщо умови тендерної документації оскаржуються. Тому рішення та дії Замовника можуть бути оскаржені Вами шляхом звернення до АМКУ або у судовому порядку.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:06.08.2021 17:08