• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 33750000-2 Засоби для догляду за малюками. Підгузники для дорослих та дітей, пелюшки (НК 024:2019: 11239 - Підгузник для дорослих, 35008, Дитячий підгузок, 60709 – Пелюшка)

Завершена

255 068.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 275.34 UAH
Період оскарження: 21.07.2021 12:03 - 28.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель та встановлення у тендерній документації дискримінаційних вимог

Номер: d24cea695a0a4b929d976470e288a727
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-21-003836-b.b1
Назва: СКАРГА на порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель та встановлення у тендерній документації дискримінаційних вимог
Скарга:
21 липня 2021 року Замовником торгів, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ "ПРОМІНЬ ЗДОРОВ'Я" НОВОСЕЛИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІВЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник), було розпочато процедуру закупівлі: відкриті торги, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-21-003836-b, за предметом: ДК 021:2015 33750000-2 Засоби для догляду за малюками. Підгузники для дорослих та дітей, пелюшки (НК 024:2019: 11239 - Підгузник для дорослих, 35008, Дитячий підгузок, 60709 – Пелюшка) ДК 021:2015: 33750000-2 Засоби для догляду за малюками (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон). Ознайомившись із змістом тендерної документації, вбачається, що Замовником закупівлі встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, що в свою чергу робить неможливим їх участь у відповідній процедурі, при цьому, що такі учасники мають бажання і можливості виконати предмет закупівлі. Крім того, Замовником встановлені вимоги, що не відповідають чинному законодавству України в сфері публічних закупівель, при цьому порушують законні права та інтереси учасників закупівлі. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕЛОС КОМПАНІ» (далі – Скаржник) не погоджується з визначеними Замовником умовами тендерної документації (далі - документація), та вбачає їх такими, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, статті 5 Закону щодо забезпечення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням. Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. Натомість, документацією Замовника, а саме додатком 2 (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) передбачені параметри, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент» та відсутності назви конкретної торгової марки, суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі. Взяти участь у закупівлі, відповідаючи всім у сукупності вимогам згідно додатку 2, може продукція лише одного виробника – ТОВ «Белла-Трейд» що є офіційним імпортером товарів TZMO S.A. в Україні, таких як: BELLA, Bella Baby HAPPY, MATOPAT, SENI, Dr MAX, EVA NATURA, EVA SUN і KANION. Враховуючи наведене, дискримінаційні умови додатку 2 тендерної документації порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час ТОВ «ТЕЛОС КОМПАНІ» не може підготувати тендерну пропозицію, яка б відповідала таким дискримінаційним вимогам. Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 Закону щодо визначення інформації, яку повинна містити Тендерна документація, є «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону, а саме Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Провівши порівняльну характеристику властивостей підгузників для дорослих серед виробників та торгових марок, що широко розповсюджені на території України, на підставі технічних даних виробників, було встановлено, що замовником вказані чіткі медико-технічні вимоги, а саме: 1. Позиція №1 та №2 «Підгузки для дорослих, Розмір M, Обхват талії, стегон 75-110 см» та «Підгузки для дорослих, Розмір L, Обхват талії, стегон 100-150 см» за своїми медико-технічними характеристиками повністю відповідають підгузникам для дорослих ТМ SENI BASIC, про що свідчить ПАСПОРТ (СЕРТИФІКАТ) ЯКОСТІ ПІДГУЗКИ ДЛЯ ДОРОСЛИХ SENI BASIC, який є додатком до даної скарги (1). Позиція №5 «Підгузки для дорослих, Розмір L, Обхват талії, стегон (100-150 см)» за своїми медико-технічними характеристиками повністю відповідають підгузникам для дорослих ТМ SUPER SENI, про що свідчить Карта технічних даних підгузників для дорослих SUPER SENI, яка є додатком до даної скарги (2). Крім того, у медико-тенхнічних вимогах позиції №5 вказано, що підгузники повинні мати широкі поясні резинки спереду та ззаду (забезпечує краще прилягання до тіла, підбір розміру та запобігає протіканню). Тому, провівши порівняльну характеристику властивостей підгузників для дорослих серед виробників та торгових марок на підставі технічних даних виробників, було встановлено, що більшість підгузників відповідають зазначеним вимогам Замовника. Але враховуючи ту обставину, що на даний час існує значна кількість торгових марок та виробників підгузників для дорослих – кожен виробник продукції намагається надати своєму товару якісь особливі, нестандартні якості. Останні можуть бути як важливими, так і такими, що особливо не впливають на основні характеристики товару. Тому, конкуренція виробників зосереджується не тільки на ціні, а й на цих особливих якостях товару. Тому, вказана вимога щодо наявності «еластичної вставки на поясі спереду та ззаду підгузка», і є тією «особливою», але не вирішальною якістю товару, яка притаманна лише підгузникам для дорослих торгової марки «SENI» виробником якої є група компаній TZMO S.A., а ТОВ «Белла-Трейд» є офіційним імпортером товарів TZMO S.A. в Україні. Вироби TZMO S.A. - BELLA, Bella Baby HAPPY, MATOPAT, SENI, Dr MAX, EVA NATURA, EVA SUN і KANION. 2. Замовником у Додатку 2 позиції № 6 вказано: Підгузники для дітей розмір junior або №5 (вага 12-25 кг) Даний ваговий діапазон є дискримінаційний, оскільки притаманний лише дитячим підгузникам торгової марки Bella Baby Happy, дистриб’ютором яких є ТОВ «Белла-Трейд» що є офіційним імпортером товарів TZMO S.A. в Україні, таких як: BELLA, Bella Baby HAPPY, MATOPAT, SENI, Dr MAX, EVA NATURA, EVA SUN і KANION , про що свідчить ПАСПОРТ ЯКОСТІ (КАРТА ТЕХНІЧНИХ ДАНИХ) Підгузки для дітей BELLA BABY HAPPY, що є додатком до даної скарги (3) та зазначена інформація міститься на офіційному сайті представника виробника в Україні https://happyseni.com.ua/happy/podguzniki-bella-baby-happy-junior-5-58scht--543.html Провівши порівняльну характеристику властивостей дитячих підгузників серед виробників та торгових марок на підставі технічних даних виробників, було встановлено, що більшість підгузників відповідають технічним вимогам Замовника, крім ваги. Оскільки, більшість дитячих підгузників розміром №5 призначені для дітей вагою 11-25 кг. Тому, вказані Замовником критерії для дитячих підгузників, порушує право учасників, бо суттєво зменшує можливість запропоновувати підгузки, що функціонально та якісно являються еквівалентними замовленим. Тому, встановлення таких вимог є неприпустимим та таким, що порушує основоположний принцип здійснення публічних закупівель, як недискримінація учасників. Крім того, замовником вказано у медико-технічних вимогах позицій №6 «Підгузники для дітей розмір junior або №5 (вага 12-25 кг)» та №7 «Підгузники для дітей розмір junior extra або №6 (вага 16 + кг)» ретенція NAFC 370г та 460г відповідно, що також відповідає лише дитячим підгузникам BELLA BABY HAPPY. 3. У загальних вимогах додатку 2 вказано, що на підтвердження Учасник надає гарантійний лист або оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб’ютера, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. На нашу думку, наведені вище умови документації обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з виробниками (офіційними представниками, дилерами, дистриб’юторами). Такі вимоги є дискримінаційними стосовно інших учасників Процедури закупівлі, у тому числі Скаржника. Тому що ми не має прямих відносин з виробником продукції, яку хочемо запропонувати у даній закупівлі, а закуповуємо продукцію в їх дистриб’юторів на території України, тому не маємо можливості виконати даний пункт Документації. Встановлюючи дані вимоги до предмета закупівлі, Замовником порушено право учасників, бо суттєво зменшує можливість запропоновувати підгузки, що функціонально та якісно являються еквівалентними замовленим. Тому, встановлення таких вимог є неприпустимим та таким, що порушує основоположний принцип здійснення публічних закупівель, як недискримінація учасників. Однак, за невідповідність такому критерію, як «еластична гумка в поясі з переді і ззаду», пропозицію учасників буде «дискваліфіковано», як таку, що не відповідає технічним вимогам Замовника. Тобто, Замовником прописано технічні характеристики, які можуть бути притаманні лише для продукції одного виробника. На підтвердження того, що Замовником вказані дискримінаційні вимоги, додаємо до даної Скарги технічні характеристики підгузників інших виробників (представників виробників в Україні), а саме: - ТОВ «Ontex Україна» - Технічні харакеристики ID (Паспорт тех характеристик iD Slip) (4) - ТОВ «Ессіті Україна» - Технічні характеристики підгузників для дорослих TENA (5) - Компанія «Євро Технологіі» - Технічні характеристики EVA OPTIMA hospital_- Підгузки Дихаючі - super plus 1 (6) Обмеження конкуренції між Учасниками тягне за собою перевитрату бюджетних коштів, оскільки унеможливлює подання «еквіваленту» такої ж та кращої якості, але за меншу ціну, а таким чином порушується такий принцип здійснення процедури державних закупівель як максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачений ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель шляхом встановлення в тендерній документації вимог, що є необґрунтованими та такими, що усувають конкуренцію і містять ознаки дискримінації для потенційних учасників процедури закупівлі. Зважаючи на вищевикладене, ТОВ «ТЕЛОС КОМПАНІ» дійшло до висновку, що технічні вимоги, викладені Замовником в тендерній документації, робить неможливим нашу участь та участь інших Учасників у зазначених торгах. Таким чином, встановлені Замовником в тендерній документації технічні вимоги до предмету закупівлі не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси потенційних учасників зазначених торгів, а також створюють умови (переваги) для перемоги одного учасника торгів. Водночас, якщо хоча б одному параметру товару, визначеному Документацією, відповідає продукція лише певного виробника, взяти участь у Процедурі закупівлі можуть лише суб’єкти господарювання, які запропонують саме продукцію цього виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі й ТОВ «ТЕЛОС КОМПАНІ». Наше Товариство може прийняти участь у вказаній закупівлі, і, можливо, запропонує найбільш вигідну пропозицію, проте враховуючи умови, встановлені Замовником, пропозиція може бути безпідставно та необґрунтовано відхилена через невідповідність заздалегідь дискримінаційним умовам тендерної документації, яка була свідомо розроблена Замовником. Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. З огляду на вищевикладене та у відповідності до статті 40 Конституції України та абзацу 4 статті 55 Конституції України; пункту 3 статті 8 та статті 18 Закону, враховуючи вищезазначене, - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі на час розгляду питань, порушених у Скарзі. 3. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ "ПРОМІНЬ ЗДОРОВ'Я" НОВОСЕЛИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІВЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації з метою усунення зазначених вище дискримінаційних вимог. 4. Повернути Суб’єкту оскарження (Скаржнику) плату за подання Скарги. Додатки: 1. ПАСПОРТ (СЕРТИФІКАТ) ЯКОСТІ ПІДГУЗКИ ДЛЯ ДОРОСЛИХ SENI BASIC. 2. Карта технічних даних підгузників для дорослих SUPER SENI. 3. ПАСПОРТ ЯКОСТІ (КАРТА ТЕХНІЧНИХ ДАНИХ) Підгузки для дітей BELLA BABY HAPPY 4. Технічні харакеристики ID (Паспорт тех характеристик iD Slip). 5. Технічні характеристики EVA OPTIMA hospital_- Підгузки Дихаючі - super plus 1 6. Технічні характеристики підгузників для дорослих TENA. 7. Документи, що підтверджують право підпису Скарги.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.08.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.08.2021 09:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.08.2021 15:13
Дата виконання рішення Замовником: 23.08.2021 12:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Доброго дня, було внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ТЕЛОС КОМПАНІ", Олександр Телос Компані +380973061043 direktor_telos@ukr.net