-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
вироби для парків розваг,настільних або кімнатних ігор
вироби для парків розваг,настільних або кімнатних ігор
Завершена
165 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 650.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 650.00 UAH
Період оскарження:
20.07.2021 15:57 - 26.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015
Номер:
a78a2a9797044f918f7dd4a4cc3236ac
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-20-008476-b.b1
Назва:
Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015
Вимога:
Шановний Замовнику ,надайте будь ласка обгрунтовану відповідь надання сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 у виробництві дитячих майданчиків.На офіційному вебсайті структурного підрозділу ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» зазначено, яку продукцію віднесено до законодавчо регульованої сфери (наказ Держспоживстандарту України від 01.02.2005 № 28 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні».(в переліку відсутній запис ,щодо обов'язкової сертифікації дитячих майданчиків) Сертифікація системи управління якістю на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 є добровільною, не віднесена до законодавчо регульованої сфери та не може вимагатись замовником від учасника закупівлі в обов’язковому порядку.Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі».Адже, підтвердженням відповідності пропозиції торгів учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути або сертифікат якості, або висновок СЕС про якість або паспорт товару. І будь який постачальник, який належним чином готується до конкретного тендеру має всі необхідні документи на товар, який він пропонує до постачання, та обов’язково повинен надати їх у складі своєї тендерної пропозиції на розгляд Тендерного комітету. При цьому саме постачальник, а не виробник несе усі передбачені законодавством України та умовами договору зобов’язання щодо якості цих товарів та гарантії на них. Однак, знову ж хочемо зауважити, що сертифікат якості не являється обов’язковим, але може бути документом підтверджуючим якість. 4) Сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 не мають жодного відношення до товару і таким чином вони не можуть підтвердити ні безпечність ТОВАРУ, ні його екологічність. Це випливає безпосередньо із змісту стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю», де чітко зазначено наступне: - Загальні положення Запровадити систему управління якістю — стратегічне рішення організації (не зазначено, що це є обов’язок організації, отже таке впровадження не є обов’язковим і робиться на власний розсуд організації), яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. (А може і не допомогти, адже не зазначено чітко – ДОПОМОЖЕ, отже немає впевненості, є сумніви, відсутні гарантії, це лише можливість, а не гарантований результат). .Просимо внести відповідні зміни в тендерну документацію
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.07.2021 11:59
Вирішення:
Шановний Учаснику! Відповідно до частини 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлюється право замовника, стосовно визначення у складі вимог тендерної документації: «посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами…».
Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р. № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності якості товарів учасника та виробника, якщо останній не є виробником – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» . З урахуванням вищевикладеного, вважаємо, нашу вимогу стосовно умови про надання учасниками відкритих торгів Сертифікату на систему управління якістю ISO для підтвердження відповідності якісних характеристик обладнання- міжнародним та національним стандартам України обґрунтованою, та такою, що не дискримінує Учасників. Дотримання та застосування Учасниками таких стандартів, забезпечує впевненість у дотриманні ними законодавства враховуючи дотримання якості товару, дотриманні інформаційної безпеки та впровадження заходів по боротьбі з корупцією та надає можливість Замовнику працювати з тими Учасниками, які в своїй діяльності керуються нормативами, які забезпечують впевненість в якості та безпечності наданих послуг. Окремо зазначимо, що дані сертифікати може отримати будь-який учасник, що не може розцінюватися як дискримінація та обмеження конкуренції. Окремо зазначимо, що є безліч рішень АМКУ, що підтверджують правомірність встановлення вимог про надання учасниками сертифікатів ISO.
Статус вимоги:
Відхилено