Код ДК 021:2015 – 37460000-0 – Ігри на влучність, настільні ігри та інвентар «Щит для стрільби з лука Eleven Target зі стійкою та однією центральною вставкою (або еквівалент)»
Місцезнаходження замовника: м. Черкаси, вул. Гоголя, 251; Категорія замовника: відповідно до п.1 ч. 1 ст. 2 Закону; Вид закупівлі: відповідно до абз. 1 п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону; Інформація про мову, якою мають бути складені тендерні пропозиції учасників – відповідно до тендерної документації Під час проведення процедур закупівель всі документи, що готуються Учасниками - резидентами України, викладаються українською мовою*. *Не перекладаються з російської на українську мову наступні документи: первинні документи, документи на бланках типових і спеціалізованих форм, а також ті, текст яких викладено іноземною мовою з одночасним його викладенням українською (російською) мовою. В тому числі не потребують перекладу з російської мови буклети, паспорти на обладнання, інструкції з експлуатації обладнання, тощо. Інші документи викладені іноземною мовою, повинні мати автентичний переклад на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Переклад повинен бути посвідчений підписом перекладача та печаткою учасника торгів, або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника). Тендерні пропозиції підготовлені учасниками-нерезидентами можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту.; Джерело фінансування – кошти місцевого бюджету; Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі-відповідно до ч. 6 р. ІІІ тендерної документації
Завершена
209 500.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 047.50 UAH
Період оскарження:19.07.2021 21:02 - 31.07.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
вимога на протокольне рішення про відхилення тендерної документації
Номер:7298e934c63840fe86641f6dfe39ca2f
Пов'язана кваліфікація:ФОП Шапошник Р.Ф., UA-EDR 2876007054
Ідентифікатор запиту:UA-2021-07-19-009940-b.c1
Назва:вимога на протокольне рішення про відхилення тендерної документації
Вимога:
Я приймав участь у процедурі закупівлі UA-2021-07-19-009940-b на закупівлю «Щит для стрільби з лука Eleven Target зі стійкою та однією центральною вставкою (або еквівалент)» за кодом ДК 021:2015 – 37460000-0 – Ігри на влучність, настільні ігри та інвентар.
Запропонована мною ціна була самою економічно вигідною.
Протокольним рішенням Уповноваженої особи від 05.08.2021 року мою тендерну пропозицію було відхилено. Цим же протокольним рішенням переможцем процедури закупівлі було оголошено ФОП Волошина М.О.
Підстави відхилення тендерної пропозиції ФОП Шапошника Р.Ф. вважаю надуманими виходячи з наступного:
1.
Замовник зазначає, що відповідно до п.п.1.3.2 п.1.3 ч.1 Розділу І Тендерної документації встановлено, що Суб’єкти персональних даних, чиї персональні дані містяться у складі документів пропозиції учасника надають згоду згода суб’єкта персональних даних, що адресована замовнику торгів та містить посилання на дану закупівлю. У складі тендерної пропозиції Учасником ФОП Шапошник Р.Ф. надано довідку про згоду на обробку персональних даних, яка не містить посилання на дану закупівлю, що не відповідає вимогам тендерної документації.
У відповідності до п.п. 1.6. п. 1розділу ІІІ тендерної документації, у випадку допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок при оформленні тендерної пропозиції, остання не буде відхилена згідно Закону. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а саме:
- відсутність підписів, печаток на окремих документах;
- технічні і орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які підготовлені безпосередньо Учасником та надані у складі пропозиції;
-зазначення невірної назви документу, що підготовлений безпосередньо Учасником, у разі якщо зміст такого документу повністю відповідає вимогам цієї документації;
- інші помилки, вичерпний перелік яких встановлено у відповідності до наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 15.04.2020р. № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок».
У відповідності до п. 1 Переліку формальних помилок, ЗАТВЕРДЖЕНОГО Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 та Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 р. за № 715/34998, формальною помилкою є інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах.
Так, подаючи згоду на обробку персональних даних мною помилково було зазначено ідентифікатор закупівлі, яка була оголошена тим же Замовником, по тому ж предмету закупівлі, в якій я також приймав участь, але яка була відмінена Замовником ще 19 липня 2021 року.
При цьому, дата листа, в якому надано згоду на обробку персональних даних – 02 серпня 2021 року. Тобто лист датований після оголошення саме закупівлі UA-2021-07-19-009940-b. Тобто, згода на обробку персональних даних з помилкою в цифрах закупівлі подана саме у закупівлі UA-2021-07-19-009940-b.
Подання згоди в закупівлі UA-2021-07-19-009940-b вказує на те, що документ поданий для участі саме в цій закупівлі, а помилка, яка допущена у зазначенні номер закупівлі, носить формальний характер, оскільки вона не здатна вплинути за можливість Учасника (в даному випадку на мою можливість) виконати умови укладеного в майбутньому договору.
Звертаю увагу Замовника, що Переліком формальних помилок передбачено помилки саме у «цифрах», а не у «цифрі». Множина поняття «цифри» саме і має на меті переконати Замовника, що невірне зазначення таких цифр не впливає на технічний потенціал того Учасника, який допустив таку помилку.
Антимонопольний комітет України у своїх «Узагальненнях практика Колегії АМКУ: типові причини оскарження закупівель» від 21.10.2019 року зазначає, що помилки у визначенні формальних причин призводять до збільшення кількості скарг, "затягування" процедур закупівель та їх відміни.
За таких обставин, допущена помилка у листі-згоді на обробку персональних даних є формальною і не може слугувати підставою для відхилення пропозиції Учасника.
Крім цього, згода на обробку персональних даних вимагається Замовником для того, щоб у разі укладення договору Замовник мав підстави для публікації укладеного договору у системі Prozorro. Тобто, згода персональних даних потрібна для підтвердження права підпису договору, оскільки в разі відсутності такої згоди Замовник не має права розпоряджатися персональними даними і публікувати договір.
З огляду на це, у відповідності до п. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Нагадую Замовнику, що, як мінімум, він мав би спочатку запропонувати мені виправити дану помилку, а лише згодом відхиляти таку пропозицію.
2.
Відповідно до п.1.9 ч.1 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що Учасник у складі пропозиції надає -довідку в довільній формі з відомостями про учасника із зазначенням повного найменування, коду за ЄДРПОУ, місцезнаходження, контактних телефонів, банківські реквізити з усіх обслуговуючих банків; керівництво (посада, прізвище, ім'я, по-батькові, номер контактного телефону, електронної адреси); інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), країна громадянства, місце проживання, а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером), або інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника; форма власності, організаційно-правова форма, статус учасника (фізична особа, юридична особа/підприємство, фізична особа-підприємець, що є самозайнятою особою, тощо), номеру банківського рахунку, на який буде здійснюватися оплата за договором, системи та ставки оподаткування, кількості найманих працівників. У складі тендерної пропозиції Учасником ФОП Шапошник Р.Ф. надано таку довідку, в якій відсутня інформація про систему оподаткування, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Дана підстава для відхилення є надуманою, оскільки у складі тендерної пропозиції поданий файл «довідки, гарантії.pdf», на сторінці 2 якого розташовано документ за вих. № 3 від 02 серпня 2021 року з назвою «Відомості про учасника», де в п. 18 зазначено: «Система та ставка оподаткування: платник єдиного податку 5%».
Таким чином, вимоги Замовника були виконані і Замовника було повідомлено, що учасник являється платником єдиного податку зі ставкою 5%, а отже в силу дії ст. 291 ПК України такий Учасник перебуває на спрощеній системі оподаткування.
Звертаю увагу Замовника, що чинне законодавство України ВЗАГАЛІ НЕ МІСТИТЬ визначення терміну «система оподаткування». Навіть у Реєстрі платників єдиного податку за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/edpod не міститься інформація, яка система оподаткування у ФОП Шапошник Роман Федорович. За таких обставин, Учасник не зобов’язаний надавати ті документи (інформацію), які не передбачені чинним законодавством України.
Крім цього, у відповідності до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Інформація про платника податків є відкритою, публічною і міститься у відкритих єдиних державних реєстрах. В даному випадку, інформацію про Учасника ФОП Шапошник Роман Федорович Замовник без будь-яких проблем міг перевірити в Електронному кабінеті Державної податкової служби України в Реєстрі платників єдиного податку за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/edpod.
За таких обставин, підстава для відхилення Учасника є надуманою
Також звертаю Вашу увагу, що у відповідності до п.п. 1.2. п. 1розділу V тендерної документації, єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%).
Не зовсім зрозумілою є позиція Замовника, коли за формальними підставами відхиляється тендерна пропозиція Учасника, ціна якого на 24 900 грн. менша від ціни наступного Учасника. Загалом така позиція порушує право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його Пропозиції. Але більш цікавим є той факт, що перед цим дві закупівлі на даний предмет були відмінені нібито з підстав «неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель». Закрадаються підозри у лобіюванні інтересів певного Учасника, що є підставою для проведення перевірки правоохоронними органами та Державною аудиторською службою України.
Приймаючи до уваги викладене вище,
ВИМАГАЮ:
1. скасувати протокольне рішення Уповноваженої особи від 05.08.2021 року у процедурі закупівлі UA-2021-07-19-009940-b на закупівлю «Щит для стрільби з лука Eleven Target зі стійкою та однією центральною вставкою (або еквівалент)» за кодом ДК 021:2015 – 37460000-0 – Ігри на влучність, настільні ігри та інвентар.
2. Повернутися до розгляду тендерної пропозиції ФОП Шапошник Р.Ф.та оголошення його переможцем у процедурі закупівлі UA-2021-07-19-009940-b на закупівлю «Щит для стрільби з лука Eleven Target зі стійкою та однією центральною вставкою (або еквівалент)» за кодом ДК 021:2015 – 37460000-0 – Ігри на влучність, настільні ігри та інвентар
Вирішення:На вимогу від 10.08.2021, 15:14. ID: UA-2021-07-19-009940-b.c1, ФОП Шапошник Р.Ф., повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно з ч. 1 ст. 24 Закону, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Також, відповідно до листа Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження.
Отже, згідно з листом Мінекономрозвиту від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Щодо викладених у самій вимозі обставин повідомляємо наступне.
По першому питанню:
Відповідно до п.п.1.3.2 п.1.3 ч.1 Розділу І Тендерної документації встановлено, що Згода суб’єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди. У сфері електронної комерції згода суб’єкта персональних даних може бути надана під час реєстрації в інформаційно-телекомунікаційній системі суб’єкта електронної комерції шляхом проставлення відмітки про надання дозволу на обробку своїх персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, за умови, що така система не створює можливостей для обробки персональних даних до моменту проставлення відмітки. Персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована, а саме: реквізити (серія, номер, дата видачі), документу, що посвідчує особу, індивідуальний податковий номер, а також реєстрація місця проживання, відомості про місце роботи. Суб’єкт персональних даних - фізична особа, персональні дані якої обробляються (містяться у складі пропозиції учасника). Суб’єкти персональних даних, чиї персональні дані містяться у складі документів пропозиції учасника надають згоду згода суб’єкта персональних даних, що адресована замовнику торгів та містить посилання на дану закупівлю.
Посилання — це адреса іншого мережевого інформаційного ресурсу у форматі URL (англ. Universal Resource Locator), який тематично, логічно або будь-яким іншим способом пов’язаний з документом, у якому це посилання визначене. В даному випадку, посилання на закупівлю «Код ДК 021:2015 – 37460000-0 – Ігри на влучність, настільні ігри та інвентар «Щит для стрільби з лука Eleven Target зі стійкою та однією центральною вставкою (або еквівалент)» має вигляд- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-19-009940-b.
У складі тендерної пропозиції Учасником ФОП Шапошник Р.Ф. надано довідку про згоду на обробку персональних даних, яка не містить посилання на дану закупівлю, а зазначено лише ідентифікатор зовсім іншої закупівлі, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно ч.16 ст.29 Закону встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Вимога, щодо надання Суб’єктами персональних даних, чиї персональні дані містяться у складі документів пропозиції учасника надати згоду суб’єкта персональних даних, яка повинна бути адресована Замовнику торгів та містити посилання закупівлі, не відноситься до жодної із підстав визначених ч.16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі», тому рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Шапошник Р.Ф. відповідно до абз. 2 п.1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» є законною, обґрунтованою та правомірною.
По другому питанню:
Відповідно до п.1.9 ч.1 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що Учасник у складі пропозиції надає -довідку в довільній формі з відомостями про учасника із зазначенням повного найменування, коду за ЄДРПОУ, місцезнаходження, контактних телефонів, банківські реквізити з усіх обслуговуючих банків; керівництво (посада, прізвище, ім'я, по-батькові, номер контактного телефону, електронної адреси); інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), країна громадянства, місце проживання, а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером), або інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника; форма власності, організаційно-правова форма, статус учасника (фізична особа, юридична особа/підприємство, фізична особа-підприємець, що є самозайнятою особою, тощо), номеру банківського рахунку, на який буде здійснюватися оплата за договором, системи та ставки оподаткування, кількості найманих працівників.
У складі тендерної пропозиції Учасником ФОП Шапошник Р.Ф. надано таку довідку, в якій відсутня інформація про систему оподаткування, а зазначено лише «платник єдиного податку 5%» що не відповідає вимогам тендерної документації.
Система оподаткування – це сукупність податків, зборів, інших обов'язкових платежів до бюджетів і внесків до державних цільових фондів, що справляються в установленому Податковим кодексом порядку.
Звертаємо увагу, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Податкове законодавство виділяє дві системи оподаткування: загальну і спрощену.
Тож, умовами тендерної документації вимагалось надати чітко визначену інформацію, зокрема що системи та ставки оподаткування учасника закупівлі.
Із наданої учасником інформації в довідці Відомості про учасника про те, платник єдиного податку 5:%, не вбачається, на якій саме системі оподаткування перебуває учасник, тому рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Шапошник Р.Ф. відповідно до абз. 2 п.1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» є законною, обґрунтованою та правомірною.
Замовник - Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради повідомляє, що у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, декретами, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими та нормативними актами.
З урахуванням вищевикладених обставин, уповноважена особа Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради дійшла правильного та законного рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Шапошник Р.Ф.