• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Холодильна камера; Холодильний агрегат Tecumseh (Франція) або еквівалент; Повітроохолоджувач Gunay (Туреччина) або еквівалент; Щит керування обладнанням Eliwell (Італія) або еквівалент за кодом 42513200-7 : Холодильне обладнання

Холодильна камера обємом 15,5 м3, холодильна камера обємом 12,5 м3 та обладнання для них

Торги не відбулися

250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 19.07.2021 16:50 - 31.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога - надання зразка товару

Номер: e5cd4fb5b38d4f4abfd28fdf88b3be18
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-19-008916-b.b2
Назва: Дискримінаційна вимога - надання зразка товару
Вимога:
Наше підприємство має намір взяти участь у тендері - Холодильна камера; Холодильний агрегат Tecumseh (Франція) або еквівалент; Повітроохолоджувач Gunay (Туреччина) або еквівалент; Щит керування обладнанням Eliwell (Італія) або еквівалент за кодом 42513200-7 : Холодильне обладнання) (UA-2021-07-19-008916-b), який проводить ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ № 17(далі - Замовник) та маємо можливість поставити необхідний товар, однак, ознайомившись з Тендерною документацією, затвердженою Рішенням тендерного комітету протокол № 19 від 16.07.2021р. (Далі за текстом — ТД), ми (далі за текстом - Скаржник) виявили в ній вимоги, які не відповідають нормам Закону України «Про публічні закупівлі», обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі. Керуючись частиною 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а саме: Згідно з абзацем третім п.4 частини 3.6 розділу 3 ТД: "Для визначення відповідності запропонованого учасником товару його тендерній пропозиції замовник торгів може вимагати надання зразків товару після проведення оцінки пропозицій (аукціону), що пропонується учасником, пропозиція якого перебуває в статусі «На розгляді». Учасник у складі пропозиції повинен надати згоду про надання зразків за першою вимогою замовника. Конкретну кількість та зразки товару, які учасник повинен надати замовнику, вказується у листі, який направляється учаснику. Строк для надання зразків товару повинен становити не більше ніж 3 робочі дні з дня направлення листа замовником учаснику. Замовник проводить оцінку наданих зразків та супроводжувальних документів. За підсумками розгляду складає протокол про відповідність/не відповідність. За умови відповідності зразків товару вимогам замовника (ТД, технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі), зразки можуть залишитися на складі замовника та будуть зараховані при наданні остаточного замовлення на поставку товару. У разі встановлення невідповідності зразка товару вимогам замовника (ТД, технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі), пропозиція такого учасника буде вважатися такою, що не відповідає вимогам ТД та буде відхилена." Зазначена вимога є дискримінаційною. Зразки товару не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону, отже невідповідність наданих зразків чи їх ненадання не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог (надати зразок) порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. У своєму рішенні № 11545-р/пк-пз від 11.06.2020 до закупівлі UA-2020-05-12-004116-b, колегія АМКУ вкотре зазначила, що вимога надати зразок порушує права учасників та є дискримінаційною, а ненадання зразків не може бути підставою для відхилення пропозиції. На підставі вищевикладеного ВИМАГАЄМО внести зміни в Тендерну документацію, виключивши з документації дискримінаційні вимоги та привести її у відповідність до норм Законодавства України. У разі незадоволення наших законних вимог будемо вимушені звертатися до Антимонопольного комітету України зі скаргою та до органів, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель. P.S Нагадуємо Вам, що члени тендерного комітету, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність передбачену Адміністративним Кодексом України, Кримінальним кодексом України. З огляду на викладене у вимозі складається враження, що тендерна документація прописана під конкретного Учасника та Ваші дії, як Замовника дуже схожі на корупційні. Тобто Вами, як Замовником порушуються принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, які зазначені ст. 5 Закону: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому, частиною 4 вищевказаної статті встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до тендерної документації, який не є вичерпним. Тому, перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним вимогам, визначається Замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 5 Закону. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та законодавства в цілому. Тому в абзаці три частини 3.6 розділу 3 ТД вказано наступне: «Для визначення відповідності запропонованого Учасником товару його тендерній пропозиції замовник торгів може вимагати надання зразків товару після проведення оцінки пропозицій (аукціону), що пропонується Учасником, пропозиція якого перебуває в статусі «На розгляді». Учасник у складі пропозиції повинен надати згоду про надання зразків за першою вимогою замовника. Конкретну кількість та зразки товару, які Учасник повинен надати замовнику, вказується у листі, який направляється Учаснику. Строк для надання зразків товару повинен становити не більше ніж 3 робочі дні з дня направлення листа замовником Учаснику. Замовник проводить оцінку наданих зразків та супроводжувальних документів. За підсумками розгляду складає протокол про відповідність/не відповідність. За умови відповідності зразків товару вимогам замовника (ТД, технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі), зразки можуть залишитися на складі замовника та будуть зараховані при наданні остаточного замовлення на поставку товару. У разі встановлення невідповідності зразка товару вимогам замовника (ТД, технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі), пропозиція такого Учасника буде вважатися такою, що не відповідає вимогам ТД та буде відхилена». Ця вимога не є дискримінаційною для Учасників закупівлі. По-перше, тому що «замовник торгів може вимагати надання зразків товару після проведення оцінки пропозицій (аукціону)», тобто, якщо у Замовника виникли сумніви щодо якості або відповідності наданої пропозиції, він залишає за собою право оглянути запропонований Товар перед укладанням договору. Надання зразків свідчить про те, що Учасник впевнений у своєму товарі та готовий для відкритої співпраці з Замовником. По-друге, саме «не надання зразків» не може бути підставою для відхилення пропозиції Учасника відповідно до вимог статті 31 Закону України та вимог частини 5.3 розділу 5 ТД, які повністю відповідають вимогам Закону. Але у разі невідповідності наданих зразків Учасником умовам технічної специфікації підпадає під дію статті 31 Закону, а саме згідно з абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію - тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Тому ніяким чином, можлива вимога надання зразків не дискримінує Учасників, а погодження Учасника в наданні зразків буде свідчити про готовність до відкритих відносин та співпраці.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна умова

Номер: 5396da5316fc4feab4d5a883fb411c40
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-19-008916-b.b1
Назва: Дискримінаційна умова
Вимога:
Наше підприємство має намір взяти участь у тендері - Холодильна камера; Холодильний агрегат Tecumseh (Франція) або еквівалент; Повітроохолоджувач Gunay (Туреччина) або еквівалент; Щит керування обладнанням Eliwell (Італія) або еквівалент за кодом 42513200-7 : Холодильне обладнання) (UA-2021-07-19-008916-b), який проводить ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ № 17(далі - Замовник) та маємо можливість поставити необхідний товар, однак, ознайомившись з Тендерною документацією, затвердженою Рішенням тендерного комітету протокол № 19 від 16.07.2021р. (Далі за текстом — ТД), ми (далі за текстом - Скаржник) виявили в ній вимоги, які не відповідають нормам Закону України «Про публічні закупівлі», обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі. Керуючись частиною 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а саме: Згідно з пунктом 3 частини 3.6 розділу 3 Тендерної документації Учасникам необхідно надати "довідку у довільній формі про наявність мережі офіційних авторизованих гарантійних сервісних центрів з обслуговування товару в місті Дніпро із зазначенням адресів і телефонів таких центрів, на яких в гарантійний період можливе здійснення технічного обслуговування запропонованого товару та дилерський договір і сертифікат офіційного дилера, сертифікат на сервісний центр (або договір з сервісним центром), паспорт виробу." Тобто, Замовник зазначив територіальні обмеження щодо сервісного центру, а саме м.Дніпро. Тому взяти участь в тендері зможуть Учасники, які мають сервісний центр лише у м.Дніпро. Тому, Замовник звузив коло Учасників. Скаржник вважає, що встановлення Замовником вище наведеної вимоги ТД, фактично обмежує участь у процедурі закупівлі учасників, які не мають у власності або у користуванні сервісний центр у м.Дніпро. Встановлення вимоги щодо сервісного центру у м.Дніпро, змушує учасників, брати на себе додаткові зобов'язання у вигляді укладання відповідних договорів оренди/надання послуг, тощо, і як наслідок, такі зобов'язання вплинуть на формування ціни за одиницю товару в подальшому, адже додаткові витрати слід чимось їх компенсувати. Така свого роду "компенсація" витрат нівелює основоположний принцип здійснення публічних закупівель – максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачено в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом - Закон), а також спотворює мету Закону, що являє собою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 16 Закону відсутні обмеження щодо місцезнаходження учасника торгів. Таким чином, вважаємо, що встановлення такої вимоги є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів. Згідно з частиною чотири ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до ТД в цій частині. В рішеннях постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних зобов’язала Замовників внести зміни в умови документації в частині територіального обмеження (рішення №14085-р/пк-пз від 21.07.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-30-000746-b), рішення №17108-р/пк-пз від 11.09.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-08-05-005649-a), рішення №13801-р/пк-пз від 16.07.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-19-002747-b)) На підставі вищевикладеного ВИМАГАЄМО внести зміни в Тендерну документацію, виключивши з документації дискримінаційні вимоги та привести її у відповідність до норм Законодавства України. У разі незадоволення наших законних вимог будемо вимушені звертатися до Антимонопольного комітету України зі скаргою та до органів, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель. P.S Нагадуємо Вам, що члени тендерного комітету, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність передбачену Адміністративним Кодексом України, Кримінальним кодексом України. З огляду на викладене у вимозі складається враження, що тендерна документація прописана під конкретного Учасника та Ваші дії, як Замовника дуже схожі на корупційні. Тобто Вами, як Замовником порушуються принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, які зазначені ст. 5 Закону: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Згідно з п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, Закон або будь-який інший нормативний акт не дає чіткої відповіді на те, що конкретно можна вважати дискримінаційними вимогами. Враховуючи необхідність забезпечення безперервного харчування здобувачів освіти, нам необхідно своєчасно і якісно отримувати послуги з сервісного обслуговування закупленого обладнання. Тому ми формували вимоги тендерної документації та вимоги до предмета закупівлі з огляду на характер предмета закупівлі. Повідомляємо, що Товар, який планується придбати буде використовуватися для щоденного зберігання сезонних овочів та фруктів, які використовуються для забезпечення здобувачів освіти своєчасним харчуванням. У випадку виходу із строю однієї з одиниць товару, це негативно вплине на зберігання, що може призвести до псування продуктів. Тому нам необхідно зменшити можливі ризики виникнення ситуації з довгим терміном усунення дефектів та недоліків або заміни товару в межах гарантійного строку. Заклад освіти є неприбутковою організацією, тому в планах установи не передбачені кошти на транспортування чи пересилку техніки до сервісних центрів до інших міст України, що входить в послуги авторизованих сервісних центрів, а при наявності необхідної швидкої кваліфікованої консультації або ремонтних робіт фахівців на території Замовника, що також передбачено умовами роботи сервісних центрів. Щодо Вашої Вимоги повідомляємо наступне: вимога пункту 3 частини 3.6. розділу ТД про надання довідки «у довільній формі про наявність мережі офіційних авторизованих гарантійних сервісних центрів з обслуговування товару в місті Дніпро із зазначенням адресів і телефонів таких центрів, на яких в гарантійний період можливе здійснення технічного обслуговування запропонованого товару та дилерський договір і сертифікат офіційного дилера, сертифікат на сервісний центр (або договір з сервісним центром), паспорт виробу» гарантує Замовнику забезпечення безкоштовної гарантійної підтримки товару протягом визначеного гарантійного терміну, не є дискримінаційною та жодним чином не обмежуєте коло потенційних Учасників, в тому числі за територіальною ознакою. Наша мета отримати вчасне гарантійне обслуговування придбаного нами товару. Така вимога була зазначена Замовником виходячи з максимального скорочення часу на обслуговування предмету закупівлі, його доставку від Замовника до сервісного центру та зменшення ризику пошкодження при пересиланні, а також уникнення псування харчових продуктів, які будуть зберігатися в холодильних камерах для забезпечення щоденного харчування здобувачів освіти. Наявність центру обслуговування важлива, оскільки дозволить використовувати та обслуговувати предмет закупівлі належним чином. Ми не вимагаємо виключно власного сервісного центру. Натомість – допускаємо, щоб потенційний постачальник міг обслуговувати техніку у своїх партнерів. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька Учасників. Враховуючи велику кількість сервісних центрів в м. Дніпро (що можна перевірити у відкритих джерелах), це дає змогу потенційним Учасникам з усієї України забезпечити наявність сервісного центру в цьому місті на умовах, які прописані в ТД. Встановлена нами вимога, автоматично, не може вважатися дискримінаційною, в тому числі за територіальною ознакою. Будь-який Учасник за бажанням та без обмежень, враховуючи значну конкуренцію та широкий вибір сервісних центрів на ринку холодильного обладнання та його обслуговування, може укласти договір на сервісне обслуговування та технічну підтримку даного предмету закупівлі з будь-яким сервісним центром, який розташований у м. Дніпро. Якщо Ви Учасник з іншого регіону, ми не зобов’язуємо Вас проводити гарантійне обслуговування на території власного сервісного центру у Дніпро. Ви можете залучати до такого обслуговування партнера – сервісний центр на території Дніпра. Для того, щоб переконатися, що таке обслуговування буде відбуватися офіційно у сервісному центрі – ми й просимо надати копію договору з партнерським сервісним центром, що свідчитиме про Вашу з ним співпрацю. Які дискримінаційні вимоги Ви вбачаєте у легальних документованих партнерських відносинах? Безперечно, що гарантійне обслуговування можуть проводити авторизовані сервісні центри / сервісні центри. Всі взаємовідносини з сервісним центром, доставка обладнання до/з сервісного центру, реагування на гарантійні випадки покладаються на постачальника. Таким чином ми вимагаємо від постачальника наявність власного або на договірних відносинах сервісного центру в м. Дніпро, для здійснення взаємовідносин між офіційним сервісним центрам та Замовником. Вимоги, як саме буде відбуватись взаємодія власного сервісного центру Учасника, або партнерського з авторизованими сервісними центрами нами не обумовлюється в ТД. Вимога щодо наявності сервісного центру прописана таким чином, щоб не дискримінувати потенційних Учасників. Така вимога не є дискримінаційною, а вкрай необхідною для функціонування діяльності Замовника та забезпечення якісного збереження продуктів харчування для здобувачів освіти. З огляду на вищенаведене, Ваша вимога не підлягає до задоволення.
Статус вимоги: Відхилено