-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Шкільний автобус
Завершена
3 573 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 867.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 867.00 UAH
Період оскарження:
19.07.2021 15:06 - 28.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
9b6cb19440134349806934193712123e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-19-006613-b.a4
Назва:
Скарга щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
До: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ 03035
Скаржник: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ХМЕЛЬНИЧЧИНА-АВТО»
Код ЄДРПОУ 03112917
Адреса: 29015, м. Хмельницький, Проспект Миру, буд. 102
Тел.: +380675508737
Замовник: ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇї
Код ЄДРПОУ 39301337
Адреса: 58010, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Грушевського, буд. 1.
тел.: +380509825288
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-19-006613-b
СКАРГА
ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА
У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтвердити
Приватне акціонерне товариство «Хмельниччина-АВТО» (далі – ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» або учасник) є офіційним Дилером товариства з обмеженою відповідальністю «Юніверсал Моторз Груп» (далі – ТОВ «Юніверсал Моторз Груп»), який є офіційним Дистриб'ютором автобусів виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод». ТОВ «Юніверсал Моторз Груп» має оформлені договірні відносини із 22 автосервісними підприємствами (дилерами), в тому числі з ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» з продажу та обслуговування зазначених автобусів по всій Україні. З 2006 року по 2020 рік через мережу дилерів було реалізовано понад 2963 автобуси даного виробника, в тому числі ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» реалізовано 38 автобусів. Автобуси виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод» експортуються до країн Європи та відповідають усім вимогам щодо перевезення школярів в Україні.
ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» планує брати участь у тендері, оголошеному Департаментом освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації (далі – замовник) на закупівлю код ДК 021:2015 – 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (шкільний автобус), ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-19-006613-b.
При цьому замовником в тендерній документації встановлено вимоги, що не дозволяють ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» подати тендерну пропозицію. Такі вимоги є дискримінаційними та обмежують можливість участі у закупівлі постачальників шкільних автобусів відчизняного виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод», що планує постачати ПРАТ «Хмельниччина-АВТО». Вимоги тендерної документації порушують принципи закупівель та вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме:
Обгрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
1. Відповідно до вимог п. 5 додатку №1 до тендерної документації учасник повинен запропонувати шкільні автобуси з наступними характеристиками: довжина – від 8000 до 8600 мм; ширина, – не більше 2350 мм; висота - від 2700 до 3000 мм.
При цьому, замовник зазначає, що шкільний автобус має відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» (без урахування автобусу для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування).
Відповідно до зазначеного ДСТУ 7013:2009 цей стандарт поширюється на автобуси спеціалізовані (далі автобуси), призначені для перевезення школярів, які сидять, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів.
ДСТУ 7013:2009 встановлює технічні вимоги яким повинен відповідати шкільний автобус.
При цьому ДСТУ 7013:2009 не містить жодних вимог та обмежень щодо довжини, висоти та ширини такого автобуса у разі дотримання виробником усіх інших вимог, встановлених у ДСТУ 7013:2009.
Зазначений стандарт визначає всі технічні параметри для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності.
Отже, шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу.
ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» має намір запропонувати замовнику шкільні автобуси виробництва ПРАТ «ЗАЗ» з наступними характеристиками: довжина – 7760 мм; ширина – 2420 мм; висота - 3050 мм.
Зазначені автобуси повністю відповідають вимогам ДСТУ 7013:2009 та екологічним нормам не нижче EURO-5 і мають сертифікати типу та відповідності. При їх виробництві застосовані новітні технології, що дозволяють забезпечити потужність двигуна та водночас економію палива. Такий технологічний підхід дозволяє економити пальне та відповідно бюджетні кошти на його закупівлю та наступну експлуатацію.
Водночас невідповідність габаритів автобусів, що ми пропонуємо, тим, що встановлені замовником у тендерній документації, жодним чином не впливає на виконання основних функцій шкільних автобусів – якісного та безпечного перевезення школярів, що є метою реалізації закупівлі.
Таким чином, встановлені замовником обмеження щодо габаритів шкільних автобусів є дискримінаційними вимогами, що дозволяють брати участь у закупівлі обмеженому колу виробників.
Крім того, будь-який шкільний автобус, що відповідає вимогам ДСТУ 7013:2009 повинен забезпечити встановлений розмір пасажирських сидінь для школярів та простір для школярів, які сидять у автобусах.
Шкільні автобуси, що нами пропонуються, повністю відповідають вимогам ДСТУ 7013:2009.
Отже, вимоги замовника обмежують наші можливості брати участь у закупівлі та є дискримінаційними по відношенню до виробників, габарити шкільних автобусів яких не відповідають встановленим замовником.
Встановлені замовником габарити є його особистою вимогою, що не передбачена чинним законодавством, та встановлення якої в тендерній документації обмежує можливість участі в закупівлі постачальників, що можуть запропонувати якісні автобуси, розроблені відповідно до новітніх технологій та із значно нижчою ціною.
За цих умов замовником порушуються основні принципи закупівель, зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Враховуючи зазначене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації та скасувати в ній обмеження щодо габаритів шкільних автобусів, що не дозволяють ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» подати тендерну пропозицію.
2. Відповідно до вимог п.2 додатку №1 Технічні характеристики автобусу для перевезення школярів учасник повинен запропонувати шкільні автобуси з наступними характеристиками, зокрема об'єм двигуна не Менше 5000 см3.
Антимонопольним комітетом України було проведено дослідження ринку шкільних автобусів та 01.06.2021 на офіційному сайті було розміщено рекомендації дотримуватися національних стандартів під час їх закупівель ( https://amcu.gov.ua/news/1 ). Комітет з’ясував, що єдиним нормативним документом, який регулює параметри автобусів, призначених для перевезення школярів є національний стандарт України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (далі – ДСТУ 7013:2009). З огляду на цю позицію було задоволено скаргу у закупівлі UA-2021-04-06-001364-с.
Зазначена інформація повідомлялася нами замовнику у зверненні в закупівлі, що нами оскаржується, однак, він проігнорував її. В той же час, замовник сам зазначає у п.1 додатку №1 до тендерної документації «Технічні характеристики автобусу для перевезення школярів», що шкільні автобуси, які є предметом закупівлі мають відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів».
Таким чином, замовником встановлено обмеження щодо робочого об’єму двигуна – не менше 5000 см3, не у відповідності до вимог ДСТУ 7013:2009, які не містять таких умов, та усупереч рекомендаціям Антимонопольного комітету України. При цьому, встановлені вимоги в тендерній документації не дозволяють ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» брати участь у закупівлі шкільних автобусів виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод».
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до зазначеного ДСТУ 7013:2009 цей стандарт поширюється на автобуси спеціалізовані (далі – автобуси), призначені для перевезення школярів, які сидять, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів.
ДСТУ 7013:2009 встановлює технічні вимоги, яким повинен відповідати шкільний автобус.
У інформації оприлюдненій Антимонопольним комітетом України зазначено, що «замовники встановлювали у технічних специфікаціях до предмета закупівлі додаткові вимоги, не передбачені цим документом. Приміром, серед таких параметрів були «Висота», «Об’єм двигуна», «Тип дверей», «Тип кузова», «Кількість кнопок для вмикання звукової сигналізації» автобуса тощо. Зауважимо, що саме ці параметри відрізняли з-поміж інших певні марки шкільних автобусів, що реалізувались на території України. Таким чином окремим виробникам шкільних автобусів надавалися конкурентні переваги».
У закупівлі, що нами оскаржується, вимога замовника щодо об’єму двигуна не Менше 5000 см³ дозволяє брати участь в тендері лише окремим виробникам. При цьому, така вимога є необґрунтованою, оскільки менший об'єм двигуна забезпечує менші витрати палива при однаковій швидкості руху. При цьому, технічні вимоги до предмета закупівлі, зазначені у тендерній документації, взагалі не містять інформації про витрати палива, що є ключовим чинником для економії бюджетних коштів.
Відповідно до статті 5 Закону одним із принципів здійснення закупівлі є максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Принцип пропорційності передбачає, що вимоги, які висуваються до потенційних учасників процедур закупівель мають бути необхідними та достатніми по відношенню до предмета закупівлі (виконання договору).
Враховуючи мету закупівлі шкільних автобусів, встановлення вимоги щодо об’єму двигуна не менше 5000 см³ є дискримінаційним та обмежує потенційне коло учасників, оскільки експлуатація шкільних автобусів не передбачає рух автобуса понад 70 км/год, що підтверджується вимогами додатку 1 до тендерної документації, а отже такий об’єм не є доцільним.
Крім того, замовник помиляється ототожнюючи об’єм двигуна і його потужність. ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод» при виробництві шкільних автобусів застосовує новітні технології, в результаті чого питома потужність може становити до 47 кінних сил на 1 літр об’єму двигуна. Для порівняння - в марках автобусів ETALON та BOGDAN при наявності двигуна об’ємом більше 5 000 см куб. ця величина складає 28,9 кінних сил на 1 літр об’єму двигуна. При цьому, у автобусах виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод» при об’ємі двигуна 2970 см куб. потужність складає 45,45 кінних сил на 1 літр об’єму двигуна. Це свідчить про значну потужність двигуна при меншому об’ємі, що дуже важливо при експлуатації взимку і при повному завантаженні автобуса пасажирами. Зазначене підтверджується листом виробника двигунів ООО «Вейчай-Рус Трейдинвест» та розрахунком питомих показників по ефективності двигуна і витрат палива ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод», що додаються.
Таким чином, замовником не надано об’єктивного пояснення щодо встановлення у тендерній документації вимоги до об’єму двигуна не Менше 5000 см³.
Технічні вимоги яким повинен відповідати шкільний автобус встановлено ДСТУ 7013:2009. Порядок затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затверджено наказом Міністерства інфраструктури України від 17 серпня 2012 року № 521 "Про затвердження Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання та Порядку ведення реєстру сертифікатів типу транспортних засобів та обладнання і виданих виробниками сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2012 року за № 1586/21898 (зі змінами).
Зазначені нормативні документи не містять жодних обмежень щодо об'єму двигуна спеціалізованих автобусів для перевезення школярів.
ДСТУ 7013:2009 визначає всі технічні параметри для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності.
Отже, шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу.
Таким чином, вимоги тендерної документації, встановлені особисто замовником не у відповідності до вимог законодавства у цій сфері, не дозволяють ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» запропонувати шкільні автобуси, що повністю відповідають законодавчим вимогам та, при цьому мають необхідну потужністю двигуна при меншому об’ємі, що дозволило б заощадити бюджетні кошти та забезпечити перевезення школярів безпечно та якісно.
Обмежуючи можливість участі у закупівлі об’ємом двигуна, замовник порушує принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них, та створює умови, коли участь у закупівлі зможе брати лише обмежене коло учасників.
Враховуючи зазначене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації в частині обмежень щодо показників об’єма двигуна.
В доповнення до обох вищезазначених питань просимо звернути увагу, що у справі № 640/9921/19, що розглядалась у тому числі Верховним судом України, за позовом на рішення Антимонопольного комітету України (номер у системі закупівель UA-2019-04-05-000260-а.с2) стосовно дискримінаційних вимог аналогічним тим, що ми оскаржуємо, судом було визнано, що не вбачається наявності обґрунтованих у замовника підстав для визначення у тендерній документації таких характеристик товару. При цьому, суд постановив, що відсутня будь-яка правова норма, у відповідності до якої, наявність двох учасників які відповідають критеріям тендерної документації, автоматично вказує на відсутність дискримінації інших виробників, які виробляють таку ж саму продукцію.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій
1. Тендерна документація 2021_АВТОБУСИ, що розміщена у закупівлі в електронній системі закупівель, з вільним доступом;
2. ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів»;
3. Лист ООО «Вейчай-Рус Трейдинвест» від 14.05.2021 № 210 щодо двигуна;
4. Розрахунок питомих показників по ефективності двигуна і витрат палива ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод»;
5. Сертифікат типу (повний);
6. Сертифікат відповідності.
Враховуючи зазначене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації в частині встановлення обмежень щодо показників об’єма двигуна.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням вищенаведених порушень, допущених замовником у тендерній документації:
З метою відновлення порушених прав та законних інтересів ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» з метою дотримання мети Закону України «Про публічні закупівлі» - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, забезпечення рівних умов участі у процедурі закупівлі учасників, а також керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
з урахуванням вищенаведених порушень, допущених замовником:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника – ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ – внести зміни до тендерної документації з метою виключення дискримінаційних умов, описаних у мотивувальній частині скарги.
Генеральний директор Сиволожський Д.В.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf 30.07.2021 18:39
- 1.2. ДСТУ_7013-2009.pdf 30.07.2021 18:42
- 1.1. Розрахунок питомих показників (1).pdf 30.07.2021 18:42
- 1.4. Сертифікат типу (повний).pdf 30.07.2021 18:42
- 1.5. Сертифікат відповідності завершеного КТЗ (ЗАЗ А08А2В-10).pdf 30.07.2021 18:43
- 1.3.Сервісна книжка ЗАЗ А08.pdf 30.07.2021 18:43
- 3. Переваги двигуна_лист виробника Weich(1).pdf 30.07.2021 18:47
- Тендерна документація 2021 _ АВТОБУСИ.docx 30.07.2021 18:48
- СКАРГА.pdf.p7s 30.07.2021 22:46
- рішення від 03.08.2021 № 17745.pdf 03.08.2021 19:55
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.08.2021 № 18632.pdf 16.08.2021 17:22
- рішення від 13.08.2021 № 18632.pdf 18.08.2021 15:38
- Пояснення до скарги.docx 05.08.2021 15:04
- Пояснення.pdf 05.08.2021 15:04
- Протокол №32.pdf 19.08.2021 16:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.07.2021 19:03
Дата розгляду скарги:
13.08.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.08.2021 19:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.08.2021 15:38
Дата виконання рішення Замовником:
19.08.2021 16:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.08.2021 № №18632-р/пк-пз внесено зміни до тендерної документації.
Скарга
Скасована
зхєзх
Номер:
f64c1dd0ab0a4e86950c1906b179e4d0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-19-006613-b.a3
Назва:
зхєзх
Скарга:
івпивп
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
29.07.2021 10:55
Вимога
Відхилено
Вимога до Замовника щодо внесення змін до тендерної документації та недискримінація учасників
Номер:
e5af8506eae0410e829076382ad98937
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-19-006613-b.b2
Назва:
Вимога до Замовника щодо внесення змін до тендерної документації та недискримінація учасників
Вимога:
Повторно звертаємось до Вас з даною вимогою і наголошуємо на порушення Вами, як Замовником, принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників відповідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: в п.2 та п.5 Додатку №1 Тендерної документації (Технічні та якісні характеристики товару) є обмеження, які суперечать дотриманню принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників відповідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Всі ці конкретизовані Вами вимоги (об’єм двигуна не менше …, габаритні розміри: від…до…) порушують дану статтю Закону України, не відповідають і не кореспондують із ДСТУ 7013:2009. У зв’язку з чим вимагаємо усунути дані порушення шляхом внесення змін в тендерну документацію та викласти вказані вище пункти технічних вимог без дискримінаційних положень.
У разі незадоволення цієї вимоги залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.07.2021 17:59
Вирішення:
Шановний Учасник, відповідно до Вашого звернення щодо внесення змін до тендерної документації Департаментом освіти і науки, повторно інформуємо.
Департаментом освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) 19 липня 2021 року була оголошена процедура відкритих торгів https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-19-006613-b (ДК 021:2015:34120000-4: Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб).
Відповідно до п.31 ч.1 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено: тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до п.3 ч.2 статті 22 “Про публічні закупівлі”, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Технічні вимоги Тендерної документації розроблені Замовником на підставі потреби замовника, з урахуванням вимог ДСТУ 7013:2009 „Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів «Технічні вимоги” та законодавства України. Характеристики предмету закупівлі мають відповідати Типовим перелікам, ДСТУ проте не дублювати їх зміст.
Оскільки Департамент освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації проводить закупівлю для забезпечення шкільними автобусами територіальні громади, які знаходяться в гірській місцевості, то відповідно, було враховано рекомендації щодо технічних характеристик шкільних автобусів для закладів саме в зазначених регіонах, враховуючи їх особливості.
Дослідивши ринок виробників шкільних автобусів та ґрунтуючись на власних успішно проведених процедурах щодо закупівлі шкільних автобусів, повідомляємо Вам, що технічним вимогам зазначеним тендерній документації Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в т. ч. вимогам щодо технічних параметрів (довжина, ширина, висота, об’єм двигуна, розмір колісної бази, пасажиромісткість тощо), які на Вашу думку є дискримінаційними, відповідає продукція декількох сертифікованих в Україні шкільних автобусів, які можуть створити конкуренцію в торгах та повністю відповідають вимогам Замовника щодо параметрів шкільних автобусів для гірської місцевості.
Замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з всіма чи окремими потенційними учасниками процедури закупівлі. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення та тендерної документації можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до вимог чинного законодавства.
Крім того, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент». Учасником може бути запропоновано еквівалент товару до того, що вимагається Замовником. При цьому якість запропонованого еквіваленту товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника.
За таких умов тендерна документація Закупівлі не є дискримінаційною, оскільки усім її вимогам відповідає продукція щонайменше трьох виробників, що забезпечить достатню конкуренцію на торгах.
Керуючись викладеним вище тендерний комітет не має підстав для задоволення Вашої вимоги .
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога до Замовника щодо внесення змін до тендерної документації
Номер:
b2376e5190d9481282a9461aeb41da19
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-19-006613-b.a1
Назва:
Вимога до Замовника щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику !
Ми є офіційним дилером та можемо запропонувати Вам автобуси шкільні, що відповідають ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги». Однак у тендерній документації щодо закупівлі, що Ви організовуєте, містяться вимоги щодо технічних параметрів (довжина, ширина, висота, об’єм двигуна, розмір колісної бази, пасажиромісткість тощо).
Всі ці додаткові вимоги у тендерній документації для шкільного автобуса не відповідають і не кореспондують із ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги».
Звертаємо увагу, що АМКУ вже дослідив дану ситуації і надав відповідні роз’яснення, що єдиним нормативним документом, який регулює параметри автобусів, призначених для перевезення школярів є національний стандарт України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (https://amcu.gov.ua/news/1).
Окрім того, АМКУ було опубліковано Рекомендації №16-рк від 01.06.2021р. «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції», в яких вказано, що встановлення вимог до технічних параметрів (довжина, ширина, висота, об’єм двигуна, розмір колісної бази, пасажиромісткість тощо) шкільного автобуса, не передбачених ДСТУ 7013:2009, є дискримінаційною умовою для учасників торгів у тендерній документації Замовників, що унеможливлює доступ до закупівлі усіх охочих дилерів / дистриб’юторів шкільних автобусів. (додається).
Також Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже підтверджує порушення у тендерній документації та зобов’язує їх усувати. Зокрема, рішення № 12392-р/пк-пз від 02.06.2021 (UA-2021-04-06-001364-c) та рішення No13016-р/пк-пз від 09.06.2021 (UA-2021-04-16-001016-b).
У зв’язку з чим, просимо усунути із тендерної документації додаткові вимоги до шкільного автобусу, які не передбачені ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги».
Просимо Вас усунути дані порушення шляхом внесення змін в тендерну документацію та викласти вказані вище пункти технічних вимог без дискримінаційних положень. У разі незадоволення цієї вимоги залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
22.07.2021 14:57
Вирішення:
Шановний Учасник, відповідно до Вашого звернення щодо внесення змін до тендерної документації Департаментом освіти і науки, повідомляємо про наступне.
Департаментом освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) 19 липня 2021 року була оголошена процедура відкритих торгів https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-19-006613-b (ДК 021:2015:34120000-4: Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб).
Відповідно до п.31 ч.1 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено: тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до п.3 ч.2 статті 22 “Про публічні закупівлі”, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Технічні вимоги Тендерної документації розроблені Замовником на підставі потреби замовника, з урахуванням вимог ДСТУ 7013:2009 „Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів «Технічні вимоги” та законодавства України. Характеристики предмету закупівлі мають відповідати Типовим перелікам, ДСТУ проте не дублювати їх зміст.
Оскільки Департамент освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації проводить закупівлю для забезпечення шкільними автобусами територіальні громади, які знаходяться в гірській місцевості, то відповідно, було враховано рекомендації щодо технічних характеристик шкільних автобусів для закладів саме в зазначених регіонах, враховуючи їх особливості.
Дослідивши ринок виробників шкільних автобусів та ґрунтуючись на власних успішно проведених процедурах щодо закупівлі шкільних автобусів, повідомляємо Вам, що технічним вимогам зазначеним тендерній документації Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в т. ч. вимогам щодо технічних параметрів (довжина, ширина, висота, об’єм двигуна, розмір колісної бази, пасажиромісткість тощо), які на Вашу думку є дискримінаційними, відповідає продукція декількох сертифікованих в Україні шкільних автобусів, які можуть створити конкуренцію в торгах та повністю відповідають вимогам Замовника щодо параметрів шкільних автобусів для гірської місцевості. Варто зауважити, що в тендерній документації Замовника не зазначаються такі параметри як розмір колісної бази, на яку Ви вказуєте у своїй вимозі.
Замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з всіма чи окремими потенційними учасниками процедури закупівлі. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення та тендерної документації можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до вимог чинного законодавства.
Керуючись викладеним вище тендерний комітет не має підстав для задоволення Вашої вимоги .
Статус вимоги:
Відхилено