• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з утилізації конфіскованих алкогольних напоїв (ДК 021:2015 - 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)

Завершена

9 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 47.50 UAH
Період оскарження: 19.07.2021 15:05 - 23.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено

ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі

Номер: e279cb5f1bdb41299fe18040cce01ff9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-19-006611-b.b1
Назва: ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі Вимогаємо внести зміни до тендерної документації публічної закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-19-006611-b) «ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з утилізації конфіскованих алкогольних напоїв)», а саме до пп. 6.1., п. 6 Додатку № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічна специфікація», а саме: «6. На підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам до предмета закупівлі, учасником у складі пропозиції надається: 6.1. Копія Ліцензії Міністерства екології та природних ресурсів України на поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, знешкодження) або копія наказу про видачу ліцензії;», з огляду на наступне: Відповідно до вимог ст. 1 Закону України «Про відходи», небезпечні відходи - відходи, що мають такі фізичні, хімічні, біологічні чи інші небезпечні властивості, які створюють або можуть створити значну небезпеку для навколишнього природного середовища і здоров'я людини та які потребують спеціальних методів і засобів поводження з ними. Згідно вимог ст.1 ЗУ «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції», до до неякісної та небезпечної продукції відноситься: продукція, яка не відповідає вимогам чинних в Україні нормативно-правових актів стосовно відповідних видів продукції щодо її споживчих властивостей; продукція, яка не відповідає обов'язковим вимогам чинних в Україні нормативно-правових актів щодо її безпеки для життя і здоров'я людини, майна і довкілля; продукція, якій з метою збуту споживачам виробником (продавцем) навмисне надано зовнішнього вигляду та (або) окремих властивостей певного виду продукції, але яка не може бути ідентифікована як продукція, за яку вона видається; продукція, під час маркування якої порушено встановлені законодавством вимоги щодо мови маркування та (або) до змісту і повноти інформації, яка має при цьому повідомлятися; продукція, строк придатності якої до споживання або використання закінчився; продукція, на яку немає передбачених законодавством відповідних документів, що підтверджують якість та безпеку продукції. Відповідно до ст. 19 цього Закону, підприємства, що здійснюють знищення відповідної продукції та обладнання, зобов’язані: забезпечувати систему належних безпечних для здоров’я людини та довкілля умов знищення відповідної продукції, обладнання; мати технічні можливості для знищення відповідної продукції, обладнання; забезпечувати знищення зазначеної продукції та обладнання з додержанням вимог відповідних нормативно-правових актів і нормативних документів; знищувати продукцію, обладнання такими методами, що унеможливлюють подальше відновлення первинних споживчих властивостей продукції, обладнання; вести облік надходження та знищення продукції, обладнання; під час процедури знищення забезпечувати безперешкодний доступ до приміщень, де відбувається знищення, членам комісії, представникам суб’єкта господарювання, зазначеного в цьому пункті, представникам асоціації виробників та/або імпортерів відповідної категорії продукції; забезпечувати контроль за знищенням продукції, обладнання та не допускати несанкціонованого їх використання; забезпечувати відеофіксацію процесу знищення у повному обсязі з наданням доступу до електронної форми відеозапису органу, що здійснив вилучення майна. Згідно вимог п. 16 Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.1998 № 1340, знищення алкогольних напоїв здійснюється за рішенням комісії, утвореної відповідно до пункту 7 цього Порядку. Підприємства, що здійснюють знищення відповідної продукції та обладнання, зобов’язані: забезпечувати систему належних безпечних для здоров’я людини та довкілля умов знищення відповідної продукції, обладнання; мати технічні можливості для знищення відповідної продукції, обладнання; забезпечувати знищення зазначеної продукції та обладнання з додержанням вимог відповідних нормативно-правових актів і нормативних документів; знищувати продукцію, обладнання такими методами, що унеможливлюють подальше відновлення первинних споживчих властивостей продукції, обладнання; вести облік надходження та знищення продукції, обладнання; під час процедури знищення забезпечувати безперешкодний доступ до приміщень, де відбувається знищення, членам комісії, представникам суб’єкта господарювання, зазначеного в цьому пункті, представникам асоціації виробників та/або імпортерів відповідної категорії продукції; забезпечувати контроль за знищенням продукції, обладнання та не допускати несанкціонованого їх використання; забезпечувати відеофіксацію процесу знищення у повному обсязі з наданням доступу до електронної форми відеозапису органу, що здійснив вилучення майна. Знищення алкогольних напоїв здійснюється шляхом спалювання, руйнування, фізико-хімічної, біологічної або іншої обробки відповідно до вимог законодавства. Отже, вищевказані вимоги щодо підприємств, що здійснюють знищення відповідної продукції не містять вимогу щодо наявності ліцензії на поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, знешкодження), та діючим законодавством України не передбачено отримання такої ліцензії для здійснення знищення конфіскованих алкогольних напоїв. До того ж відповідно до п. 14 ст. 7 ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності», ліцензуванню підлягає виробництво особливо небезпечних речовин та поводження з небезпечними відходами. Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджені Постановою КМУ від 13 липня 2016 р. № 446. Відповідно цих умов, небезпечні відходи - відходи, що мають такі фізичні, хімічні, біологічні чи інші небезпечні властивості, які створюють або можуть створити значну небезпеку для навколишнього природного середовища і здоров’я людини та які потребують спеціальних методів і засобів поводження з ними. Згідно з ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Відповідно до ч. 4 ст. 22, зазначеного Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до ч. 7 ст. 14 вищевказаного Закону, у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. На підставі вищевикладеного, вважаємо, що вимога пп. 6.1. п. 6 Додатку № 2 до оголошення «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічна специфікація» щодо надання учасником копії ліцензії Міністерства екології та природніх ресурсів України на поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, знешкодження) або копії наказу про видачу ліцензії є незаконною та містить дискримінаційні умови, та є такою що обмежує нашу участь в проведенні зазначеної процедури закупівлі, як потенційного учасника. Отже, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації та видалити зазначений підпункт додатку № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічна специфікація». У разі незадоволення цієї вимоги, повідомляємо, що у порядку, передбаченому ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», будемо змушені звернутися з відповідною скаргою.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, Ваша вимога розглянута та повідомляємо наступне. Відповідно до Приміток до Оголошення «У разі ненадання учасником будь-якого документа у складі пропозиції - учасник повинен надати замість нього лист пояснення з зазначенням підстави ненадання документа з посиланням на законодавчі акти». Вимога Замовника щодо надання у складі пропозиції учасника документів на підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним вимогам до предмета закупівлі не є дискримінаційною і не обмежує участь у закупівлі. Учасник має право обґрунтувати їх відсутність листом-поясненням з посиланням на законодавство України. Таким чином, підстави для внесення змін до Оголошення відсутні.
Статус вимоги: Відхилено