• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дорожнього покриття проїзної частини вул. Дубовиця (на ділянці від вул. Українська до буд № 33) в с. Осещина Вишгородської міської ради

Категорія замовника - передбачена п.1 ч.4 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: орган місцевого самоврядування.

Завершена

2 114 412.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 572.06 UAH
Період оскарження: 19.07.2021 14:53 - 09.08.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру

Номер: 4195dd320a074f19b2b7cd4ef274e4ae
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-19-006328-b.c1
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Вимога:
ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення тендеру Відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник, зокрема, повинен надати «витяг з реєстру платників ПДВ (якщо Учасник є платником ПДВ) виданий не раніше дати виходу оголошення відповідно до якого подається тендерна пропозиція». Вважаємо, що вищевказана вимога Замовника щодо дати видачі витягу з реєстру платників ПДВ є дискримінаційною, безпідставною, необґрунтованою, та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства України. Так, відповідно до пункт 183.12 статті 183 Податкового кодексу України (далі – ПК України) Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як платники податку. Згідно із п. 2.3 розділу II Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1130 від 14.11.2014 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233) (далі – Положення) формування та ведення Реєстру здійснює Державна податкова служба України. Пунктом 2.1 розділу II Положення визначено, що реєстр платників податку на додану вартість (далі – Реєстр) - автоматизований банк даних, створений відповідно до пункту 183.12 статті 183 розділу V Кодексу для забезпечення: - реєстрації та єдиного обліку платників ПДВ; - єдиних принципів ідентифікації платників ПДВ; - контролю за справлянням податку на додану вартість; - організації суцільного й вибіркового аналізу. Відповідно до п. 2.2. розділу II Положення у Реєстр включаються такі види даних: - ідентифікаційні - індивідуальний податковий номер, код за ЄДРПОУ, податковий номер, який надають контролюючі органи, реєстраційний номер облікової картки платника податків, а також найменування - для юридичних осіб та прізвище, ім'я, по батькові - для фізичних осіб - підприємців; - реєстраційні - дані про реєстрацію, перереєстрацію, анулювання реєстрації платника ПДВ; - кількісні - дані щодо загальних сум оподатковуваних операцій та вартості поставлених товарів (послуг), які зазначаються у реєстраційних заявах; - інші дані, передбачені формами документів, встановленими цим Положенням. Згідно із пунктом 183.11 статті 183 ПК України та п. 7.4 розділу VII Положення за запитом платника ПДВ контролюючий орган надає безоплатно та безумовно протягом двох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з Реєстру. Витяг діє до внесення змін до Реєстру. Разом з тим, зазначаємо, що відповідно до пункту 183.13 статті 183 ПК України, п. 7.1 розділу VII Положення з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією Державна податкова служба України щоденно оприлюднює на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та власному офіційному веб-сайті: дані з Реєстру із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника ПДВ, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера та терміну дії реєстрації платника ПДВ; інформацію про осіб, реєстрацію яких як платників ПДВ анульовано, із зазначенням індивідуальних податкових номерів, дати анулювання, причин та підстав для анулювання реєстрації. Додатково до таких даних з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування оприлюднюються дані про дату реєстрації суб’єктом спеціального режиму оподаткування, перелік видів діяльності сільськогосподарського підприємства, на які поширювалась дія спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, із зазначенням дати внесення запису про такі види діяльності, дату виключення з такого реєстру, а також дату, з якої сільськогосподарське підприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах. Інформація оприлюднюється із зазначенням дати оприлюднення і дати оновлення інформації. У разі наявності стосовно особи у Реєстрі інформації про те, що її реєстрація платником ПДВ підлягає анулюванню, разом із даними з Реєстру, до дати здійснення анулювання реєстрації оприлюднюються відмітка «Реєстрація особи підлягає анулюванню», підстава для анулювання реєстрації платника ПДВ та дата виникнення такої підстави. Тобто, інформація, що внесена до Реєстру є публічною, та оприлюднюється у формі відкритих даних. При цьому, відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Вищезазначене підтверджується, зокрема, Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11084-р/пк-пз від 04.06.2020. Крім того, така вимога Замовника надає безпідставні переваги учасникам, які мають витяг з реєстру платників ПДВ, виданий не раніше дати виходу оголошення відповідно до якого подається тендерна пропозиція. Одночасно, така вимога Замовника обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, які мають витяг з реєстру платників ПДВ, виданий раніше дати виходу оголошення відповідно до якого подається тендерна пропозиція. Разом з тим, необхідно зазначити, що преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються в т.ч. за принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Частинами 2 та 4 цієї статті Закону визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі викладеного, та відповідно до ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо усунути вищевикладені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, внести відповідні зміни до Тендерної документації та виключити з пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вимогу щодо надання учасником витягу з реєстру платників ПДВ (якщо Учасник є платником ПДВ), виданого не раніше дати виходу оголошення відповідно до якого подається тендерна пропозиція.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Замовником внесено відповідні зміни до Тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено