-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Телевізійне й аудіовізуальне обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 32320000-2
Завершена
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження:
16.07.2021 21:22 - 30.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога усунути дискримінаційні вимоги в ТД
Номер:
9d78218d81dd48e8bb9d657cfe7ca40b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-16-007811-b.b1
Назва:
Вимога усунути дискримінаційні вимоги в ТД
Вимога:
Ознайомившись із тендерною документацією, вимагаю внести зміни в Додаток 3, оскільки технічні, якісні характеристики до обладнання, які прописані в Додатку 3, порушують принципи здійснення публічних закупівель та принцип недискримінації учасників, визначені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII в редакції Закону України №114-IX від 19.09.2019 року.
1--- У вимогах до проекторів в пунктах 1, 2, 3 розділу ІІ Додатку 3 вказані тех. характеристики, яким в сукупності відповідають проектори лише одного виробника Epson, а саме проектори Epson EB-W49, згідно офіційного сайту виробника: https://epson.ua/catalog/projectors/epson-eb-w49/?page=characteristics.
У сукупності встановлені вимоги до даних проекторів дають змогу запропонувати товар лише одного виробника - компанії Epson, на ринку не існує «еквіваленту», який в сукупності має такі ж, або кращі технічні характеристики. Дискримінація присутня у вимозі одночасної наявності наступних характеристик, в одночасному поєднанні наступних характеристик:
-- «Кількість матриць для формування зображення: не менше трьох», тобто вимагається технологія LCD,
- - «Контрастність не менше 16000:1»,
-- «Ресурс лампи - не менше 15000 год. в економічному режимі, не менше 8000 годин в Стандартному режимі»,
- - «Мінімальне проекційне відношення - не більше 1,3:1, Максимальне проекційне відношення - не менше 1,56:1» (тобто, якщо брати окремо вимоги до мінімального проекційного відношення та максимального проекційного відношення, на ринку є проектори, які мають окремо мінімальне проекційне відношення - не більше 1,3:1, та є проектори, які мають окремо максимальне проекційне відношення - не менше 1,56:1, але в сукупності по цих характеристиках на ринку не існує проекторів, крім проекторів компанії Epson, які мають діапазон проекційного відношення 1,3 - 1,56 :1 ),
- - «Передача зображення, звуку і сигналів Управління по USB кабелю»,
- - «Можливість одночасного виводу зображень з двох джерел сигналу»,
- - «Моніторинг, управління і передача зображення і звуку по дротовій мережі».
Встановивши такі вимоги до учасників, ви порушуєте вимоги статті 5 та статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Прошу усунути дискримінаційні вимоги та привести документацію у відповідність до вимог законодавства, тобто характеристики до проекторів повинні бути прописані таким чином, щоб на ринку існували моделі проекторів хоча б двох різних виробників проекторів, технічні характеристики яких в сукупності задовільняли б всі вимоги Додатку 3. В протилежному випадку, просимо надати дослідження ринку проекторів, та підтвердити, що за характеристиками, що викладені в Додатку 3, у сукупності, на ринку України є проектори як мінімум двох виробників.
2 --- Також дискримінаційною є така вимога в Додатку 3: «Якщо учасник процедури закупівлі не є виробником проекційного та проекційних дошок, для підтвердження легальності походження товару та статусу офіційного представника виробника, необхідно надати листи авторизації виробника із зазначенням найменуванням замовника, номера тендера в системі публічних закупівель, чинні на дату подання тендерних пропозицій», яка є неправомірною. Даною вимогою звужується коло потенційних учасників до офіційних представників виробника, оскільки учасник має надати лист, отриманий від виробника «проекційного та проекційних дошок», з підтвердженням статусу офіційного представника виробника. В поєднанні з прописаними дискримінаційними вимогами до проекторів в пунктах 1, 2, 3 розділу ІІ Додатку 3, які в сукупності задовільняють лише проектори виробника Epson, вимога надати лист авторизації виробника із зазначенням найменування замовника, номера тендера в системі публічних закупівель, дозволяє отримати даний лист лише учаснику, який зареєстрував проект під дану закупівлю у виробника Epson.
Вимагаю внести зміни в Додаток 3 та виключити вимогу надання листів авторизації, оскільки дана вимога, суперечить положенням законодавства.
У разі не задоволення даної Вимоги буду змушений звернутись зі скаргою про порушення законодавства у сфері публічних закупівель до Антимонопольного комітету України, а також звернутись із заявою до Державної аудиторської служби
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.pdf 23.07.2021 18:14
Дата подачі:
21.07.2021 13:57
Вирішення:
Відповідь на вимогу ID: UA-2021-07-16-007811-b.b1
Розглянувши на засіданні тендерного комітету вимогу ID: UA-2021-07-16-007811-b.b1, підготовлено відповідь відповідальним за закупівлю членом тендерного комітету Кухарським В.М., та інформуємо про наступне.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Так, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону). Тому у відповідь на Вашу Вимогу, номер вимоги: UA-2021-07-16-007811-b.b1, повідомляємо наступне:
1. Шановний учасник, три матриці для формування зображення можуть мати проектори засновані на технології як і DLP, так і LCD, тому вимога щодо кількості матриць не є дискримінаційною.
2. Відносно «Авторизаційного листа» пояснюємо, що предметом даної закупівлі є дороге обладнання, яке має чітко технічно та якісно виконувати свої функції з метою удосконаленого процесу для освітнього простору. Відтак, замовник має уникати недобросовісних постачальників та поставки неякісного товару.
Вимоги документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та законодавства в цілому.
Авторизаційний лист надає підтвердження постачання товару в Україну офіційними каналами, зі сплатою всіх податків та зборів та унеможливлює закупку контрафактного товару, на який не розповсюджується гарантія від виробника в Україні та, відповідно, не надає можливості гарантійного обслуговування в авторизованих сервісних центрах на території України
Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника підтверджує гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі, яке буде проводитися в авторизованих сервісних центрах на території України – безкоштовно. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника підтверджує офіційне надходження товару. Також надання авторизаційного листа, який адресований замовнику торгів з вказанням номеру закупівлі, в якому буде підтверджено партнерський статус учасника підтверджує можливість поставки Учасником товару у відповідній кількості, якості та у визначені терміни, зазначені у даній тендерній документації. При цьому вимога надати авторизаційний лист не звужує коло потенційних учасників торгів, а лише гарантує, що товар Замовнику буде поставлено у відповідній кількості, якості та у визначені терміни, зазначені у даній тендерній документації.
Отже, зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісне обладнання, що є предметом даної закупівлі.
Додатково звертаємо Вашу увагу на рішення АМКУ від 13.08.2020 № 15536.
Щодо відповідності Національній програмі інформатизації Міністерство цифрової трансформації України рекомендує використовувати зразок тендерної документації в якій зазначено вимогу щодо надання Авторизаційного лист від виробника або офіційного представництва виробника:https://osvita.ua/doc/files/news/828/82800/Primirna_tenderna_dokumentaciya.docx.
З урахуванням вказаного, на засіданні тендерного комітету прийнято рішення про відхилення вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено