• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

реконструкція Чорнухинської загально-освітньої школи І-ІІІ ступенів імені Г.С.Сковороди (утеплення фасадів, реконструкція головного входу) в смт. Чорнухи Чорнухинського району Полтавської області

згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013

Торги не відбулися

2 024 923.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 124.62 UAH
Період оскарження: 03.08.2017 12:41 - 15.08.2017 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Порушення ЗУ "Про публичні закупівлі"

Номер: d9d28c18b5114b8c8353d78f1603f4ed
Ідентифікатор запиту: UA-2017-08-03-000255-c.b1
Назва: Порушення ЗУ "Про публичні закупівлі"
Вимога:
Згідно п.2 Ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі»: …Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. (звертаю Вашу увагу на однину словосполучення «аналогічного договору») Згідно Ст.3 «Про публічні закупівлі»: 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; … … недискримінація учасників;…. Згідно п.3.1., 3.2. Додатку 1 ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ (зі змінами) щодо проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі за предметом згідно коду ДК 021:2015 (CPV 2008) – 45454000-4 - Реконструкція Реконструкція Чорнухинської загально-освітньої школи І-ІІІ ступенів імені Г.С.Сковороди (утеплення фасадів, реконструкція головного входу) в смт. Чорнухи Чорнухинського району Полтавської області Замовник вимагає наступні документи: 3.2. Копія(ї) завірені у відповідності до вимог цієї документації аналогічних договорів щодо виконання аналогічних робіт в 2014, 2015, 2016, 2017 роках (не менше одного зі строком дії - в проміжку зазначеного періоду). Примітки: у разі якщо підприємство новостворене (дата реєстрації підприємства та початок здійснення господарської діяльності не раніше 01.01.2017 року), - учаснику у складі тендерної пропозиції надати лист довільної форми за підписом уповноваженої особи учасника, про те що за період ведення господарської діяльності не було вкладено (або виконано) відповідних договорів; без надання інформації, яка вимагається п.3.1., 3.2. Додатку 1 тендерної документації. Чим грубо порушує раніше зазначені статті ЗУ «Про публічні закупівлі». Вимагаємо привести Тендерну документацію до відповідності Законів України.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учасник процедури закупівлі! Замовником було розглянуте вашу вимогу, та вирішено надати наступне роз’яснення. Замовником процедури закупівлі є установа, яка є розпорядником бюджетних коштів, яка, в свою чергу, при проведенні чи за результатами проведення процедури закупівель проходить фінансовий (аудиторський) контроль відповідними органами чи/або заходи з перевірки відповідності законодавству з захисту економічної конкуренції. Тому при затвердженні кваліфікаційних та інших вимог до учасників процедури закупівлі (мається на увазі вимоги що викладені в Тендерній документації) керується не тільки чинним законодавством у сфері публічних (державних) закупівель, а і особливостями проведення перевірок відповідними контролюючими органами в межах свої повноважень, інформаційними листами Департаменту регулювання державних закупівель при Мінекономрозвитку України (далі – ДРДЗ), які мають роз’яснювальний характер відповідно до діючого законодавства в сфері державних закупівель. Принагідно, звертаємо вашу увагу на те що тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (п.2 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), та згідно абз.1 ч.3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Також, вважаємо додатково проінформувати, про те існує ресурс в мережі Інтернет (за посиланням в мережі Інтернет - http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/623?q=), який має рекомендативний характер щодо проведення процедур закупівель в системі PROZORRO, а саме щодо формування кваліфікаційних та інших вимог, як складових тендерної документації. В розрізі даного питання є рекомендацією встановлювати наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, і одним із таких варіантів є те що Замовник «може вказати за який рік/роки цікавлять аналогічні договори. Логічно передбачити, що це договори за попередній рік, аніж, наприклад за 90-ті чи початок 2000-х. Проте, якщо Ви вимагаєте договори за кілька років, наприклад, з 2013 по 2015, то задля недискримінації Учасників, які можуть бути створені в 2015 році, наприклад, зазначте, що такі Учасники подають договори лише за 2015 рік»; «спосіб підтвердження виконання аналогічного договору - це може бути копія договору, лист-відгук тощо». Ми розуміємо що на вимогу Закону, чітко не визначено за який період Замовник має право вимагати від учасника документального підтвердження виконання аналогічних договорів. Але за для з’ясування надійності потенційного виконавця робіт, Замовник, за для забезпечення якісного та своєчасного виконання робіт (надання послуг), змушений обрати найкращого виконавця зобов’язань, узятих на себе з економічно вигідною ціновою пропозицією за результатом проведення конкурсної процедури закупівлі, з урахуванням наявності досвіду виконання аналогічних договорів, які виконувались за діючих будівельних норм (мається на увазі ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013). У зв’язку з цим Замовником було розпочато конкурсну процедуру відбору виконавців, які на думку відповідальних осіб Замовника, матимуть достатній досвід виконання аналогічного(их) договору(ів) в даній галузі, протягом визначеного періоду. У зв’язку з цим, та на виконання вимог ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» в ч.3 Додатку 1 тендерної документації Замовником встановлено: надання відомостей щодо виконання аналогічного(их) договору (ів) за період з 2014 по 2017р. у вигляді довідки наданої учасником за формою, встановленою Замовником у Додатку 1.1. тендерної документації за результатом виконання умов ДОГОВОРУ з боку виконавця (учасника); надання у складі тендерної пропозиції Копії(й) завіреної(их) у відповідності до вимог цієї документації аналогічних договорів щодо виконання аналогічних робіт в 2014, 2015, 2016, 2017 роках (НЕ МЕНШЕ ОДНОГО ЗІ СТРОКОМ ДІЇ - В ПРОМІЖКУ ЗАЗНАЧЕНОГО ПЕРІОДУ). Звертаючи увагу на характер вашої вимоги, наполегливо звертаємо вашу увагу на суть вимоги до учасників процедури закупівлі відносно документального підтвердження наявності виконання аналогічного договору, та додатково радимо бути уважними. Замовником принципово не вимагається підтвердження виконання аналогічних договорів, в їхній кількості відносно років та кількісної більшості, в ході ведення господарської діяльності. Замовником, відповідно до встановлених тендерною документацією вимог вимагається, надати підтвердження виконання щонайменше одного фактично виконаного договору, з боку виконавця, за аналогічним предметом закупівлі (роботою або послугою) за період 2014-2017 років, вартість якого не повинна бути меншою ніж 5% від суми пропозиції Учасника даної процедури закупівлі. Натомість Замовником передбачено можливість участі підприємств, які не мають договорів, які перевищують зазначеної відсоткової ставки відносно даної закупівлі, тому такими учасниками можуть надаватись більше одного договору, вартість яких в загальній сумі може відповідати встановленій вимозі Замовника. Додатково Замовником передбачено що на участь у даній закупівлі може прийняти участь підприємство, яке є новоствореним, та в період ведення господарської діяльності, не встигло виконати зобов’язання за аналогічними договорами. В свою чергу Замовник, не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тому, в розділі «Примітки» ч.3 Додатку 1 тендерної документації, Замовником передбачено участь новостворених підприємств, які мають такі ж права на участь у даній закупівлі, які і ті підприємства, які працюють в даному сегменті виконання робіт (надання послуг) більше півроку. Дані вимоги є обґрунтованими з підстав виявлення благонадійності та задовільної кваліфікації підприємств, які будуть в подальшому потенційними претендентами на виконання зобов’язань за результатом проведеної закупівлі, та в свою чергу не звужують коло потенційних конкурентоздатних учасників процедури закупівлі. Тому, з огляду на вище викладене, на думку Замовника, висунуті претензії до змісту тендерної документації у вигляді порушення чинного законодавства в сфері публічних закупівель, зокрема щодо встановлених кваліфікаційних вимог, є надуманими та необґрунтованими, і несуть характер змушення замовника внести зміни до змісту тендерної документації, за для отримання власної вигоди, що може бути розцінено замовником як тиск на тендерний комітет та уповноважених осіб замовника, та перешкоджання виконання зобов’язань Замовника за для забезпечення потреб Держави та її громадян.
Статус вимоги: Не задоволено