• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Брикети паливні

Завершена

230 034.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 150.17 UAH
Період оскарження: 16.07.2021 16:32 - 29.08.2021 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга в АМКУ

Номер: b7c30c25a97e4b18bfa1a2cd8f4a927d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-16-007213-b.c2
Назва: Скарга в АМКУ
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК» Код ЄДРПОУ 43237630 Місцезнаходження: вул. Ладозька, буд.22, кв. 17, м. Запоріжжя, 69121 електронна пошта: pavel.tishaev.86@gmail.com телефон: +380953684583 Замовник: Хлібодарівський заклад дошкільної, повної загальної середньої освіти Асканія-Нова селищної ради код ЄДРПОУ 39663294 Місцезнаходження: 75234, Україна , Херсонська обл., Чаплинський район, село Хлібодарівка, ВУЛИЦЯ І.КУДРІ, будинок 11 +380990864911 hlnvk@ukr.net Підстави подання скарги: Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації та невідповідність Тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Номер закупівлі та назва предмету закупівлі UA-2021-07-16-007213-b ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо Дотримання строку подання скарги Скарга подається у строк, визначений ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі». Про порушення своїх прав ТОВ «РІАТ» дізналося –19.07.2021р. СКАРГА 16.07.2021р. Хлібодарівським закладом дошкільної, повної загальної середньої освіти Асканія-Нова селищної ради код ЄДРПОУ 39663294 (надалі-Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2021-07-16-007213-b ●2031152369714e7982652ced6099d624 про проведення закупівлі за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо очікуваною вартістю 230 034,00 гривень. Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК» (надалі – Скаржник, Учасник) вирішило взяти участь у відкритих торгах. Однак при вивченні Тендерної документації Замовника на закупівлю за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо /надалі – тендерна документація/, виявилось, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та не відповідає вимогам чинного законодавства. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про публічні закупівлі) , закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Обґрунтування скарги: Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону про публічні закупівлі, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Однак, Замовником грубо порушується принцип недискримінації учасників процедури закупівлі та штучно обмежується конкуренція та коло учасників, в Тендерній документації вказані умови, що містять неузгодженість між собою, з огляду на наступне. 1. Замовником в Додатку 4 до Тендерної документації визначено інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі. 1.1. Так, Замовником в Додатку 4, зокрема, встановлено: № 1 Найменування товару Брикети паливні, з деревини листяних порід Одиниця вимірювання тонна Кількість 50 довжина - 40 см +/- 5% діаметр - 58 мм +/- 5% теплота згоряння – 4500-5100 Ккал При цьому Замовником в цьому ж Додатку зазначено, що товар повинен відповідати нормам ДСТУ 8358:2015. Однак, вказані Замовником технічні та якісні характеристики не відповідають вимогам ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини» (далі – ДСТУ 8358:2015, що поширюються, в т.ч., на Брикети паливні, з деревини листяних порід, а саме ДСТУ 8358:2015 визначено розміри для брикетів паливних, у міліметрах (п.п. 5.1.1 п.5.5 розділу 5 ДСТУ): - за довжиною - від 10 до 400 - за товщиною і шириною або діаметром - від 25 до 75. Отже, вимога Замовника, щодо технічної характеристики паливних брикетів «довжина та діаметр» не узгоджується з наведеними вище вимогами ДСТУ 8358:2015 та суттєво обмежує коло Учасників, які мають (виробляють) паливні брикети саме з такими технічними характеристиками. Слід зазначити, що у ДСТУ 8358:2015 (п.6.1. розділу 6 «Технічні вимоги» до паливних гранул і брикетів) взагалі відсутня інформація про вищу теплоту згоряння брикетів. Умовами ДСТУ 8358:2015 визначається лише найнижча питома теплота згоряння робочої маси брикету (п.6 у таблиці 1 «Технічні вимоги до брикетів та гранул паливних»), а саме: Ч.ч 1 Назва показника найнижча питома теплота згоряння робочої маси брикету Одинця вимірювання МДж/кг Нормативи за групами якості: І ІІ ІІІ IV Не менше ніж Не менше ніж Не менше ніж Не менше ніж 17,5 16,5 15,5 14,5 Отже, вимога Замовника, щодо технічної характеристики паливних брикетів «теплота згоряння – 4500-5100 Ккал» не відповідає наведеним вище вимогам ДСТУ 8358:2015. Враховуючи викладене, вимоги Замовника наведені у Додатку 4 до Тендерної документації (в частині довжини, діаметру та теплоти згоряння) не узгоджуються з вимогами ДСТУ 8358:2015 та не дають учасникам, зокрема ТОВ «РАЙК» належним чином підготувати свої тендерні пропозиції і взяти участь у закупівлі. Вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначених вимог є дискримінацією учасників в розумінні вимог Закону про публічні закупівлі. 1.2. Замовником встановлено вимогу щодо надання гарантійного листа, з зобов’язанням забезпечити за власний рахунок зважування брикетів в межах Чаплинського району Херсонської області, за присутності представника Замовника та представника Учасника, при кожній поставці товару. Вважаємо вказану вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує коло Учасників процедури закупівлі, зокрема Учасників, які не мають взаємовідносин між учасником та стороною, що надає послуги по зважуванню твердого палива на території Чаплинського району Херсонської області, а мають такі правовідносини на території інших районів та навіть інших областей або мають у власності або користуванні (оренди) ваги на території власного виробництва або місця зберігання паливних брикетів. Так, зокрема, Скаржник у своєму користування (оренді) має ваги кранові електронні до 3-х тон, що підтверджується договором оренди №170620/4 оренди вагового обладнання від 07.12.2020р. та відповідно має можливість зважувати паливні брикеті як на території свого складу, так і на території Замовника. Усі необхідні документи які підтверджують точність роботи вагового обладнення учасник має і готовий пред’явити Замовнику. А тому вимога про надання гарантійного листа та підтвердження правовідносин щодо зважування паливних брикетів з будь – яким іншим суб’єктом господарювання на території Чаплинського району Херсонської області є для Скаржника обтяжливою та дискримінаційною умовою. Більше того, ненадання Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції підтвердження наявності вагового обладнання на території Чаплинського району Херсонської області матиме наслідком відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, як зможуть надати вищенаведені гарантійний лист та документальне підтвердження наявності правовідносин щодо зважування паливних брикетів з будь – яким іншим суб’єктом господарювання на території Чаплинського району Херсонської області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання (Учасників процедури закупівлі), у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч.4. ст. 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, визначених ч.1 ст. 5 Закону про публічні закупівлі. Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що встановивши вищевказані дискримінаційні вимоги, Замовник свідомо позбавляє можливості Товариству з обмеженою відповідальністю «РАЙК» подати тендерну пропозицію та взяти участь у процедурі закупівлі, чим порушуються його права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі. Інтерес Товариства з обмеженою відповідальністю «РАЙК» в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлю та одержанні прибутку від реалізації Товару. Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК» є реальним учасником ринку паливних брикетів, тобто закупівля UA-2021-07-16-007213-b повністю відповідає сфері наших інтересів. Проте, в зв’язку з допущеними Замовником порушеннями вимог чинного законодавства та невідповідністю Тендерної документації чинному законодавству, створено дискримінаційні, непрозорі та незаконні вимоги до учасників, що значно звужують їх коло, які виключають здійснення закупівлі UA-2021-07-16-007213-b за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Таким чином, порушуються права та охоронювані законом інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «РАЙК» як Учасника процедури закупівлі. Вимоги Скаржника: Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО : 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення процедури закупівлі за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо з оголошенням UA-2021-07-16-007213-b●2031152369714e7982652ced6099d624 Замовником якої є Хлібодарівський заклад дошкільної, повної загальної середньої освіти Асканія-Нова селищної ради код ЄДРПОУ 39663294 по питаннях наведених в Скарзі та зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації за цією процедурою закупівлі з метою усунення виявлених порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Перелік документів, що підтверджують наявність порушених прав та охоронюваних інтересів Скаржника: 1. ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини». 2. Копія Договору оренди №170620/4 оренди вагового обладнання від 07.12.2020р. Директор ТОВ «РАЙК» П.О.Тішаєв
Дата розгляду скарги: 10.08.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.08.2021 12:58
Причина: Суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 13.08.2021 14:50
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 13.08.2021 14:50
Автор: ТОВ "РАЙК", Тішаєв Павло Олексійович +380953684583 raik37@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Скарга в АМКУ

Номер: c1d602d76d5b4ecf8cccaa9ae7a21f40
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-16-007213-b.c1
Назва: Скарга в АМКУ
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК» Код ЄДРПОУ 43237630 Місцезнаходження: вул. Ладозька, буд.22, кв. 17, м. Запоріжжя, 69121 електронна пошта: pavel.tishaev.86@gmail.com телефон: +380953684583 Замовник: Хлібодарівський заклад дошкільної, повної загальної середньої освіти Асканія-Нова селищної ради код ЄДРПОУ 39663294 Місцезнаходження: 75234, Україна , Херсонська обл., Чаплинський район, село Хлібодарівка, ВУЛИЦЯ І.КУДРІ, будинок 11 +380990864911 hlnvk@ukr.net Підстави подання скарги: Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації та невідповідність Тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Номер закупівлі та назва предмету закупівлі UA-2021-07-16-007213-b ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо Дотримання строку подання скарги Скарга подається у строк, визначений ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі». Про порушення своїх прав ТОВ «РІАТ» дізналося –19.07.2021р. СКАРГА 16.07.2021р. Хлібодарівським закладом дошкільної, повної загальної середньої освіти Асканія-Нова селищної ради код ЄДРПОУ 39663294 (надалі-Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2021-07-16-007213-b ●2031152369714e7982652ced6099d624 про проведення закупівлі за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо очікуваною вартістю 230 034,00 гривень. Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК» (надалі – Скаржник, Учасник) вирішило взяти участь у відкритих торгах. Однак при вивченні Тендерної документації Замовника на закупівлю за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо /надалі – тендерна документація/, виявилось, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та не відповідає вимогам чинного законодавства. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про публічні закупівлі) , закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Обґрунтування скарги: Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону про публічні закупівлі, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Однак, Замовником грубо порушується принцип недискримінації учасників процедури закупівлі та штучно обмежується конкуренція та коло учасників, в Тендерній документації вказані умови, що містять неузгодженість між собою, з огляду на наступне. 1. Замовником в Додатку 4 до Тендерної документації визначено інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі. 1.1. Так, Замовником в Додатку 4, зокрема, встановлено: № 1 Найменування товару Брикети паливні, з деревини листяних порід Одиниця вимірювання тонна Кількість 50 довжина - 40 см +/- 5% діаметр - 58 мм +/- 5% теплота згоряння – 4500-5100 Ккал При цьому Замовником в цьому ж Додатку зазначено, що товар повинен відповідати нормам ДСТУ 8358:2015. Однак, вказані Замовником технічні та якісні характеристики не відповідають вимогам ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини» (далі – ДСТУ 8358:2015, що поширюються, в т.ч., на Брикети паливні, з деревини листяних порід, а саме ДСТУ 8358:2015 визначено розміри для брикетів паливних, у міліметрах (п.п. 5.1.1 п.5.5 розділу 5 ДСТУ): - за довжиною - від 10 до 400 - за товщиною і шириною або діаметром - від 25 до 75. Отже, вимога Замовника, щодо технічної характеристики паливних брикетів «довжина та діаметр» не узгоджується з наведеними вище вимогами ДСТУ 8358:2015 та суттєво обмежує коло Учасників, які мають (виробляють) паливні брикети саме з такими технічними характеристиками. Слід зазначити, що у ДСТУ 8358:2015 (п.6.1. розділу 6 «Технічні вимоги» до паливних гранул і брикетів) взагалі відсутня інформація про вищу теплоту згоряння брикетів. Умовами ДСТУ 8358:2015 визначається лише найнижча питома теплота згоряння робочої маси брикету (п.6 у таблиці 1 «Технічні вимоги до брикетів та гранул паливних»), а саме: Ч.ч 1 Назва показника найнижча питома теплота згоряння робочої маси брикету Одинця вимірювання МДж/кг Нормативи за групами якості: І ІІ ІІІ IV Не менше ніж Не менше ніж Не менше ніж Не менше ніж 17,5 16,5 15,5 14,5 Отже, вимога Замовника, щодо технічної характеристики паливних брикетів «теплота згоряння – 4500-5100 Ккал» не відповідає наведеним вище вимогам ДСТУ 8358:2015. Враховуючи викладене, вимоги Замовника наведені у Додатку 4 до Тендерної документації (в частині довжини, діаметру та теплоти згоряння) не узгоджуються з вимогами ДСТУ 8358:2015 та не дають учасникам, зокрема ТОВ «РАЙК» належним чином підготувати свої тендерні пропозиції і взяти участь у закупівлі. Вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначених вимог є дискримінацією учасників в розумінні вимог Закону про публічні закупівлі. 1.2. Замовником встановлено вимогу щодо надання гарантійного листа, з зобов’язанням забезпечити за власний рахунок зважування брикетів в межах Чаплинського району Херсонської області, за присутності представника Замовника та представника Учасника, при кожній поставці товару. Вважаємо вказану вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує коло Учасників процедури закупівлі, зокрема Учасників, які не мають взаємовідносин між учасником та стороною, що надає послуги по зважуванню твердого палива на території Чаплинського району Херсонської області, а мають такі правовідносини на території інших районів та навіть інших областей або мають у власності або користуванні (оренди) ваги на території власного виробництва або місця зберігання паливних брикетів. Так, зокрема, Скаржник у своєму користування (оренді) має ваги кранові електронні до 3-х тон, що підтверджується договором оренди №170620/4 оренди вагового обладнання від 07.12.2020р. та відповідно має можливість зважувати паливні брикеті як на території свого складу, так і на території Замовника. Усі необхідні документи які підтверджують точність роботи вагового обладнення учасник має і готовий пред’явити Замовнику. А тому вимога про надання гарантійного листа та підтвердження правовідносин щодо зважування паливних брикетів з будь – яким іншим суб’єктом господарювання на території Чаплинського району Херсонської області є для Скаржника обтяжливою та дискримінаційною умовою. Більше того, ненадання Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції підтвердження наявності вагового обладнання на території Чаплинського району Херсонської області матиме наслідком відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, як зможуть надати вищенаведені гарантійний лист та документальне підтвердження наявності правовідносин щодо зважування паливних брикетів з будь – яким іншим суб’єктом господарювання на території Чаплинського району Херсонської області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання (Учасників процедури закупівлі), у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч.4. ст. 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, визначених ч.1 ст. 5 Закону про публічні закупівлі. Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що встановивши вищевказані дискримінаційні вимоги, Замовник свідомо позбавляє можливості Товариству з обмеженою відповідальністю «РАЙК» подати тендерну пропозицію та взяти участь у процедурі закупівлі, чим порушуються його права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі. Інтерес Товариства з обмеженою відповідальністю «РАЙК» в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлю та одержанні прибутку від реалізації Товару. Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК» є реальним учасником ринку паливних брикетів, тобто закупівля UA-2021-07-16-007213-b повністю відповідає сфері наших інтересів. Проте, в зв’язку з допущеними Замовником порушеннями вимог чинного законодавства та невідповідністю Тендерної документації чинному законодавству, створено дискримінаційні, непрозорі та незаконні вимоги до учасників, що значно звужують їх коло, які виключають здійснення закупівлі UA-2021-07-16-007213-b за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Таким чином, порушуються права та охоронювані законом інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «РАЙК» як Учасника процедури закупівлі. Вимоги Скаржника: Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО : 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення процедури закупівлі за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо з оголошенням UA-2021-07-16-007213-b●2031152369714e7982652ced6099d624 Замовником якої є Хлібодарівський заклад дошкільної, повної загальної середньої освіти Асканія-Нова селищної ради код ЄДРПОУ 39663294 по питаннях наведених в Скарзі та зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації за цією процедурою закупівлі з метою усунення виявлених порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Перелік документів, що підтверджують наявність порушених прав та охоронюваних інтересів Скаржника: 1. ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини». 2. Копія Договору оренди №170620/4 оренди вагового обладнання від 07.12.2020р. Директор ТОВ «РАЙК» П.О.Тішаєв
Дата розгляду скарги: 10.08.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.08.2021 13:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.08.2021 14:48
Дата виконання рішення Замовником: 25.08.2021 11:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано
Автор: ТОВ "РАЙК", Тішаєв Павло Олексійович +380953684583 raik37@ukr.net