-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розробка проєктів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду місцевого значення на території Запорізької області
Завершена
423 739.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 4 237.39 UAH
мін. крок: 1% або 4 237.39 UAH
Період оскарження:
16.07.2021 15:59 - 29.07.2021 00:00
Скарга
Відхилено
порушення вимог статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, порушення вимог статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо призупинення процедури закупівлі на період розгляду скарги до АМКУ від 09.08.2021
Номер:
c74cd47c23ce458a8d4048a80d048786
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-16-003824-a.a5
Назва:
порушення вимог статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, порушення вимог статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо призупинення процедури закупівлі на період розгляду скарги до АМКУ від 09.08.2021
Скарга:
СКАРГА
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скаржник
Приватне підприємство «Сервіор»
м. Мелітополь, провул. 1-й Монастирський, буд. 14
Код за ЄДРПОУ: 35719746
E-mail: servior@ukr.net
телефон: +38067 613-46-58
Замовник:
Департамент захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації
69107, Україна, Запорізька обл., Запоріжжя, проспект Соборний, 164
Код ЄДРПОУ: 43847544
E-mail: zdneconomica@ukr.net
тел. +380504500984
Відомості про процедуру закупівлі:
Процедура закупівлі: Відкриті торги
Інформація про предмет закупівлі ДК 021:2015 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розробка проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду місцевого значення на території Запорізької області)
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-16-003824-a
Дата оголошення закупівлі: 16.07.2021
Підстави подання скарги порушення вимог статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, порушення вимог статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо призупинення процедури закупівлі на період розгляду скарги до АМКУ від 09.08.2021
Повідомляємо, що згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Департаменту захисту довкілля Запорізької облдержадміністрації №67 від 11.08.2021 (далі по тексту – Протокол №67) розглянуто тендерну пропозицію ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» (ЄДРПОУ 40805412), за результатами чого ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» визнано переможцем закупівлі. На наше переконання, розгляд пропозиції відбувся з порушенням вимог абз.2 ч.17 ст.18, ч.9 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного.
Згідно з вимогами ст. ч.9 ст.29 Закону після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Однак з тексту протоколу видно, що ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» визнано переможцем закупівлі лише на підставі того, що пропозиція Учасника визначена наступною найбільш економічно вигідною, без встановлення її відповідності/невідповідності вимогам тендерної документації.
Водночас тендерна пропозиція ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» має кілька ознак невідповідності вимогам тендерної документації, і майже за такі самі «порушення» відповідно до протоколу Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації №60 від 04.08.2021 було дискваліфіковано тендерну пропозицію ПП «СЕРВІОР». Вказані факти за ознаками схожі на дії, що не відповідають принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Так, згідно з Довідкою №12 від 27.07.2021, підписаною КЕП директора ТОВ «ІНЕТ-ГЕО», код доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, з метою доступу до результатів розгляду документів через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідно до умов Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» - 187769128833.
За вказаним кодом доступу міститься скан Статуту ТОВ «ІНЕТ-ГЕО». Відповідно до пп. 1.5 Статуту ТОВАРИСТВО МАЄ ПЕЧАТКУ.
Відповідно до вимог п.1 розділу ІІІ Тендерної документації (цитата): «Усі довідки, складені Учасником повинні бути на фірмовому бланку Учасника, містити вихідний номер та дату складення документа (не раніше дати оголошення закупівлі), посаду, прізвище та ініціали уповноваженої особи учасника, підпис уповноваженої особи та ПЕЧАТКУ (У РАЗІ ЇЇ ВИКОРИСТАННЯ). Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним ПІДПИСОМ учасника/уповноваженої особи учасника не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».» (кінець цитати).
З усіх документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» печатку містить лише документ під назвою Рішення №2 єдиного учасника ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» від 27.07.2021. Всі інші документи надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису. Однак вимога щодо засвідчення ПЕЧАТКОЮ всіх інших документів тендерної пропозиції Учасником не виконана. Отже, за цієї формальною ознакою ВСІ ДОКУМЕНТИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ «ІНЕТ-ГЕО», окрім Рішення №2 єдиного учасника ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» від 27.07.2021, не відповідають вимогам п.1 розділу ІІІ Тендерної документації.
Крім того, відповідно до пп.3.1 Статуту у Товаристві є наступні органи управління: загальні збори учасників – вищий орган управління, директор – виконавчий орган. Підпунктом 6.5. Статуту ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» встановлено (цитата): «Рішення загальних зборів учасників Товариства викладається у формі протоколу Загальних зборів учасників» (кінець цитати). Вимогами ст.37 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» передбачено, що у товаристві, що має одного учасника, рішення з питань, що належать до компетенції загальних зборів учасників, приймаються таким учасником товариства одноособово та оформлюються письмовим рішенням такого учасника. Отже, ПОВНОВАЖЕННЯ ПІДПИСАНТА тендерної пропозиції визначено рішенням №2 єдиного учасника ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» від 27.07.2021, що за змістом відповідає вимогам ст.37 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», але ЗА ФОРМОЮ НЕ ВІДПОВІДАЄ ВИМОГАМ ПП.6.5. СТАТУТУ. Отже, наявні ознаки недотримання вимоги Додатку 6 до тендерної документації (а саме примітки до цього додатку в частині необхідності документального підтвердження повноважень підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі).
Крім того, відповідно до інформації, розміщеної на https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-16-003824-a за результатами дискваліфікації Учасника ПП «Сервіор» 09.08.2021, 13:41 нами було подано скаргу до АМКУ. Внаслідок цього тендерна процедура отримала статус: «Процедуру призупинено через скаргу», і цей статус вона має і на дату подання цієї скарги.
Відповідно до вимог абз.2 ч.17 ст.18 Закону (цитата): «Після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює рішення замовника про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі. ЗАМОВНИКУ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ВЧИНЯТИ БУДЬ-ЯКІ ДІЇ ТА ПРИЙМАТИ БУДЬ-ЯКІ РІШЕННЯ ЩОДО ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ … крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.» (кінець цитати).
Однак в період з 09.08.2021, 13:41 до 11.08.2021 11:57 Замовником прийнято низку рішень (дискваліфіковано двох інших учасників процедури та визначено переможця тендеру), які за ознаками не схожі на дії, спрямовані на усунення порушень, зазначених у скарзі Учасника ПП «Сервіор», поданій 09.08.2021, 13:41. Зазначений факт є ознакою порушення Замовником вимог абз.2 ч.17 ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Згідно з абз. 2 ст. 42 Конституції України «Держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція».
Згідно з вимогам статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вимог абз.2 ч.17 ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює рішення замовника про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі. ЗАМОВНИКУ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ВЧИНЯТИ БУДЬ-ЯКІ ДІЇ ТА ПРИЙМАТИ БУДЬ-ЯКІ РІШЕННЯ ЩОДО ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ … крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
Відповідно до пункту 3 статті 50 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентні дії органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю – це порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Відповідно до частини 2 статті 15 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, зокрема, визнаються:
- надання окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції;
- дія, внаслідок якої окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами.
Приймаючи до уваги викладене, керуючись абз.2 ст.19, абз. 2 ст. 42 Конституції України, частиною 2 статті 15, пунктом 3 статті 50 ЗУ «Про захист економічної конкуренції», ЗУ «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1. Визнати незаконним рішення Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації №65 від 09.08.2021, викладеного у відповідному протоколі, завантажено в ЦБД Prozorro: 09.08.2021 14:16.
2. Визнати незаконним рішення Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації №66 від 10.08.2021, викладеного у відповідному протоколі, завантажено в ЦБД Prozorro: 10.08.2021 15:59.
3. Визнати незаконним рішення Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації №67 від 11.08.2021, викладеного у відповідному протоколі, завантажено в ЦБД Prozorro: 11.08.2021 11:56.
Додаток:
- Скарга ПП «Сервіор» від 09.08.2021, завантажена в ЦБД Prozorro: 09.08.2021 13:41;
- протокол розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Департаменту захисту довкілля Запорізької облдержадміністрації №65 від 09.08.2021;
- протокол розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Департаменту захисту довкілля Запорізької облдержадміністрації №66 від 10.08.2021;
- протокол розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Департаменту захисту довкілля Запорізької облдержадміністрації №67 від 11.08.2021.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 20.08.2021 16:03
- Попередня скарга 20.08.2021 16:03
- Протокол №65 20.08.2021 16:03
- Проткол №66 20.08.2021 16:03
- Протокол №67 20.08.2021 16:03
- рішення від 26.08.2021№19274.pdf 27.08.2021 11:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.08.2021№19838.pdf 01.09.2021 17:44
- рішення від 31.08.2021№19838.pdf 02.09.2021 11:47
- Про надання інформації до скарги від 20.08.2021.PDF 28.08.2021 10:41
- Про надання інформації до скарги від 20.08.2021.docx 28.08.2021 10:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.08.2021 16:15
Дата розгляду скарги:
31.08.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.08.2021 12:00
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.09.2021 11:48
Вимога
Є відповідь
Вимога про надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, в порядку ч.4 ст.33 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Номер:
0f5049dc98cb48ff9eecf28b75b303d9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-16-003824-a.a4
Назва:
Вимога про надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, в порядку ч.4 ст.33 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовник!
Згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Департаменту захисту довкілля Запорізької облдержадміністрації №67 від 11.08.2021 (далі по тексту – Протокол) розглянуто тендерну пропозицію ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» (ЄДРПОУ 40805412), за результатами чого ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» визнано переможцем закупівлі. На наше переконання, розгляд пропозиції відбувся з порушенням вимог абз.2 ч.17 ст.18, ч.9 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного.
Згідно з вимогами ст. ч.9 ст.29 Закону після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Однак з тексту протоколу видно, що ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» визнано переможцем закупівлі лише на підставі того, що пропозиція Учасника визначена наступною найбільш економічно вигідною, без встановлення її відповідності/невідповідності вимогам тендерної документації.
Водночас тендерна пропозиція ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» має кілька ознак невідповідності вимогам тендерної документації, і майже за такі самі «порушення» було дискваліфіковано тендерну пропозицію ПП «СЕРВІОР».
Так, згідно з Довідкою №12 від 27.07.2021, підписаною КЕП директора ТОВ «ІНЕТ-ГЕО», код доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, з метою доступу до результатів розгляду документів через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідно до умов Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» - 187769128833.
За вказаним кодом доступу міститься скан Статуту ТОВ «ІНЕТ-ГЕО». Відповідно до пп. 1.5 Статуту ТОВАРИСТВО МАЄ ПЕЧАТКУ.
Відповідно до вимог п.1 розділу ІІІ Тендерної документації (цитата): «Усі довідки, складені Учасником повинні бути на фірмовому бланку Учасника, містити вихідний номер та дату складення документа (не раніше дати оголошення закупівлі), посаду, прізвище та ініціали уповноваженої особи учасника, підпис уповноваженої особи та ПЕЧАТКУ (У РАЗІ ЇЇ ВИКОРИСТАННЯ). Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним ПІДПИСОМ учасника/уповноваженої особи учасника не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».» (кінець цитати).
З усіх документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» печатку містить лише документ під назвою Рішення №2 єдиного учасника ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» від 27.07.2021. Всі інші документи надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису. Однак вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції ПЕЧАТКОЮ Учасником не виконана. Отже, за цієї формальною ознакою ВСІ ДОКУМЕНТИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ «ІНЕТ-ГЕО», окрім Рішення №2 єдиного учасника ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» від 27.07.2021, не відповідають вимогам п.1 розділу ІІІ Тендерної документації.
Крім того, відповідно до пп.3.1 Статуту у Товаристві є наступні органи управління: загальні збори учасників – вищий орган управління, директор – виконавчий орган. Підпунктом 6.5. Статуту ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» встановлено (цитата): «Рішення загальних зборів учасників Товариства викладається у формі протоколу Загальних зборів учасників» (кінець цитати). Вимогами ст.37 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» передбачено, що у товаристві, що має одного учасника, рішення з питань, що належать до компетенції загальних зборів учасників, приймаються таким учасником товариства одноособово та оформлюються письмовим рішенням такого учасника. Отже, ПОВНОВАЖЕННЯ ПІДПИСАНТА тендерної пропозиції визначено рішенням №2 єдиного учасника ТОВ «ІНЕТ-ГЕО» від 27.07.2021, що за змістом відповідає вимогам ст.37 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», але ЗА ФОРМОЮ НЕ ВІДПОВІДАЄ ВИМОГАМ ПП.6.5. СТАТУТУ. Отже, наявні ознаки недотримання вимоги Додатку 6 до тендерної документації (а саме примітки до цього додатку в частині необхідності документального підтвердження повноважень підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі).
Крім того, відповідно до інформації, розміщеної на https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-16-003824-a за результатами дискваліфікації Учасника ПП «Сервіор» 09.08.2021, 13:41 нами було подано скаргу до АМКУ. Внаслідок цього тендерна процедура отримала статус: «Процедуру призупинено через скаргу», і цей статус вона має і на дату подання цієї вимоги.
Відповідно до вимог абз.2 ч.17 ст.18 Закону (цитата): «Після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює рішення замовника про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі. ЗАМОВНИКУ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ВЧИНЯТИ БУДЬ-ЯКІ ДІЇ ТА ПРИЙМАТИ БУДЬ-ЯКІ РІШЕННЯ ЩОДО ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ … крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.» (кінець цитати).
Однак в період з 09.08.2021, 13:41 до 11.08.2021 11:57 замовником прийнято низку рішень (дискваліфіковано двох інших учасників процедури та визначено переможця тендеру), які за ознаками не схожі на дії, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. Зазначений факт є ознакою порушення вимог абз.2 ч.17 ст.18 Закону.
Приймаючи до уваги викладене, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
Надати інформацію про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі – чи встановлено Замовником її відповідність вимогам тендерної документації? Чи визначено тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в порядку, у терміни та спосіб, визначений вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі»?
Пов'язані документи:
Учасник
- Статут ТОВ "ІНЕТ-ГЕО" 12.08.2021 12:57
- рішення №2 учасника ТОВ "ІНЕТ-ГЕО" 12.08.2021 12:57
- Відповідь СЕРВІОРУ.docx 17.08.2021 11:54
Дата подачі:
12.08.2021 12:57
Вирішення:
1. Інформації знаходиться у відкритому доступі на офіційному майданчику електронної системи публічних закупівель Prozorro.
2. Замовник визначив переможця у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, повідомляємо:
Відповідно до статті 581 Господарського кодексу України:
1. Суб’єкт господарювання має право використовувати у свої діяльності печатки. Використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим.
2. Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування.
3. Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків.
Згідно ч. 5 ст. 22 Закону Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документу через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Документальне підтвердження повноваження підписанта визначено рішенням Учасника від 20.04.2021 про обрання директором Галкіну Валерію Миколаївну та наказом ТОВ «Інститут ефективних технологій – ГЕО» від 21.04.2021 № 18 про призначення на посаду Галкіної Валерії Миколаївни. Рішенням Учасника (викладеним у формі протоколу) від 27.07.2021 № 2 директору ТОВ «Інститут ефективних технологій – ГЕО» надано дозвіл на укладання договору за результатами закупівлі № UA-2021-07-16-003824-a.
Відповідно до ч. 17 ст. 18 Закону після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює рішення замовника про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі.
Таким чином, Замовнику забороняється:
• приймати рішення про відміну тендера;
• визнавати тендер таким, що не відбувся;
• відміняти переговорну процедуру закупівлі;
• укладати договір про закупівлю.
При цьому після подання скарги електронна система закупівель:
- автоматично призупиняє початок електронного аукціону;
- не оприлюднює рішення замовника про відміну тендера чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі;
- не оприлюднює договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі.
Зазначаємо, що замовником не здійснювалися вказані дії, а прийняття рішень щодо відхилення тендерних пропозицій учасників, визначення переможця процедури закупівлі та рішення про намір укласти договір не суперечать Закону, тому замовник мав можливість оприлюднити їх у електронній системі закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Відхилено
порушення вимог статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині підстав дискваліфікації Учасника
Номер:
f59d790faf87423999c89b3f0e83b8a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-16-003824-a.a3
Назва:
порушення вимог статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині підстав дискваліфікації Учасника
Скарга:
СКАРГА
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скаржник
Приватне підприємство «Сервіор»
м. Мелітополь, провул. 1-й Монастирський, буд. 14
Код за ЄДРПОУ: 35719746
E-mail: servior@ukr.net
телефон: +38067 613-46-58
Замовник:
Департамент захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації
69107, Україна, Запорізька обл., Запоріжжя, проспект Соборний, 164
Код ЄДРПОУ: 43847544
E-mail: zdneconomica@ukr.net
тел. +380504500984
Відомості про процедуру закупівлі:
Процедура закупівлі: Відкриті торги
Інформація про предмет закупівлі ДК 021:2015 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розробка проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду місцевого значення на території Запорізької області)
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-16-003824-a
Дата оголошення закупівлі: 16.07.2021
Підстави подання скарги порушення вимог статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, порушення вимог статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині підстав дискваліфікації Учасника
Повідомляємо, згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Департаменту захисту довкілля Запорізької облдержадміністрації №60 від 04.08.2021 (далі по тексту – Протокол) безпідставно, з порушенням вимог ст.ст.22,31 ЗУ «Про публічні закупівлі» дискваліфіковано тендерну пропозицію ПП «Сервіор», виходячи з наступного.
Згідно з Протоколом встановлено чотири пункти, які нібито містять невідповідності тендерної пропозиції ПП «Сервіор» тендерній документації Замовника і начебто є підставою для відхилення цієї тендерної пропозиції (цитата): «на підставі абз. 3 п. 1, абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».» (кінець цитати).
Так, у п.1 Протоколу Замовником встановлено, що фраза в тендерній пропозиції про «дотримання умов наданої тендерної пропозиції протягом 90 днів з дати розкриття пропозицій» не відповідає вимогам п. 11 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Вимогами цієї норми Закону передбачено, що строк дії тендерних пропозицій, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, повинен бути не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Однак відповідно до вимог ст.28 Закону розкриття пропозицій відбувається ПІСЛЯ завершення аукціону, якій, у свою чергу, відбувається ПІСЛЯ закінчення строку подання тендерних пропозицій. Таким чином, 90 днів з дати розкриття пропозицій – це термін, завжди більший, ніж 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, і в цій частині тендерна пропозиція відповідає вимогам законодавства і вимогам тендерної документації, тобто рішення Замовника у формі Протоколу в цій частині не відповідає нормам чинного законодавства.
Пунктами 2-4 Протоколу Замовником встановлено відсутність гарантійного листа про відсутність обставин, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору, відсутність інформації про залучення/незалучення субпідрядника/співвиконавця, та відсутність довідки про витрати за рахунок Учасника. Вимоги про необхідність надання цих трьох документів замовник вважав за необхідне включити до тендерної документації, однак нормативно-правова необхідність їх надання Замовником не аргументована, тобто необхідність надання цих документів не передбачена жодними вимогами законодавства.
Так, вимога про надання у письмовій формі гарантійного листа про відсутність обставин, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору, інформації про залучення/незалучення субпідрядника/співвиконавця та довідки про витрати за рахунок Учасника – це вимога на вчинення фактично одностороннього правочину. Згідно з ч.4 ст.203 ЦКУ правочин має вчинятися у формі, встановленій законом.
Однак жоден закон вимог щодо форми таких листів, довідок, інформацій не встановлює.
Крім того, Замовник не наводить жодних аргументів, наприклад, щодо наявності якихось обставин, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору, або щодо наявності у нього інформації про залучення субпідрядника/співвиконавця.
Відповідно до вимог частини 11 ст.26 Закону та згідно з п.1 Розділу ІІІ Тендерної документації відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Виходячи з цього, посилання у п.1 резолютивної частини Протоколу на абзац 3 пункту 1 статті 31 (начебто УЧАСНИК процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства) як на підставу для відхилення нашої тендерної пропозиції вважаємо некоректною, і за відсутності додаткових аргументів Замовника в цій частині незаконною, тобто такою, що підлягає скасуванню.
Щодо вимоги про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг, яка встановлена п. 18 ч.2 ст. 22 Закону.
По-перше, в документах пропозиції, викладених на сайті ДЕРЖЗАКУПІВЛІ.ОНЛАЙН (https://www.dzo.com.ua/tenders/11685039) учасником ПП «Сервіор» (скріншот додається), зазначена однозначна інформація «Інформація про субпідрядника: не будуть залучатися». Ця інформація також підтверджується листом ТОВ «ДЕРЖЗАКУПІВЛІ.ОНЛАЙН» (скріншот додається).
По-друге, Законом встановлена вимога про надання інформації щодо субпідрядників лише у випадках їх залучення в обсязі не менше 20 відсотків.
По-третє, зі змісту тендерної пропозиції ясно видно, що у ПП «Сервіор» відсутня потреба у залученні спроможності інших суб’єктів господарювання в якості субпідрядника/співвиконавця відсутні: в наявності все необхідне обладнання, матеріально-технічна база та технології, наявні працівники, які мають необхідні знання та досвід; і всі аналогічні договори, інформація щодо яких присутня у тендерній пропозиції, успішно укладались та виконувались власними силами.
Щодо відступлення Учасником від форми «Тендерна пропозиція», наведеній у додатку №3, та вимоги Замовника не відступати від даної форми. На наше переконання, Учасником ця вимога не порушена, наявне відступлення від ЗМІСТУ (а не форми) додатку №3 до тендерної документації фактично означає збільшення Учасником з його власної ініціативи строк дії його тендерної пропозиції на одну добу. Таке відступлення не суперечить Закону (строк дії тендерних пропозицій, протягом якого тендерна пропозиція вважається дійсною, відповідає вимогам тендерної документації, а також вимогам пункту 11 частини 2 статті 22 Закону), і не може бути саме по собі підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Отже, в резолютивній частині Протокол містить дві підстави відхилення тендерної пропозиції ПП «Сервіор»:
1. абзац 3 пункту 1 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Ця норма Закону містить наступну вимогу: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Згідно з частиною 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зі змісту Протоколу незрозуміло, яка саме інформація, яку замовник вважав за необхідне включити до тендерної документації, має статус «Інша інформація, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством», передбачений частиною 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Також Протокол не містить достатньо аргументації, яким чином учасник процедури не відповідає вимогам цієї інформації, тобто як саме учасник (а не зміст тендерної пропозиції!) не відповідає вимогам частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі». На наше переконання, з чотирьох наведених в Протоколі фактів, жоден не є «Іншою інформацією, яка міститься в тендерній документації, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством», а ПП «Сервіор» відповідає всім вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Відповідно до вимог частини 11 ст.26 Закону та згідно з п.1 Розділу ІІІ Тендерної документації відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
2. абзац 2 пункту 2 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Ця норма Закону містить наступну вимогу: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Предметом закупівлі є архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розробка проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду місцевого значення на території Запорізької області).
Протокол не містить аргументації, яким саме умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі не відповідає тендерна документація Учасника.
Отже, протокол не містить аргументованих пояснень про причини відхилення тендерної пропозиції Учасника ПП «Сервіор».
Згідно з абз. 2 ст. 42 Конституції України «Держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція».
Згідно з вимогам статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до абзацу 2 ч.11 ст.26 ЗУ «Про публічні закупівлі» відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відповідно до частини пункту 3 статті 50 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентні дії органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю – це порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Відповідно до частини 2 статті 15 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, зокрема, визнаються:
- надання окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції;
- дія, внаслідок якої окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами.
Приймаючи до уваги викладене, керуючись абз.2 ст.19, абз. 2 ст. 42 Конституції України, частиною 2 статті 15, пунктом 3 статті 50 ЗУ «Про захист економічної конкуренції», ЗУ «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1. Визнати незаконною підставу для відхилення тендерної пропозиції ПП «Сервіор» «абзац 3 пункту 1 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі»» в протоколі Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації №60 від 04.08.2021.
2. Визнати незаконною підставу для відхилення тендерної пропозиції ПП «Сервіор» «абзац 2 пункту 2 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі»» в протоколі Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації №60 від 04.08.2021.
3. Визнати незаконним рішення Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації №60 від 04.08.2021, викладеного у відповідному протоколі.
4. Скасувати рішення Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації №60 від 04.08.2021, викладеного у відповідному протоколі.
Додаток:
- протокол розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Департаменту захисту довкілля Запорізької облдержадміністрації №60 від 04.08.2021;
- документи пропозиції, викладених на сайті ДЕРЖЗАКУПІВЛІ.ОНЛАЙН (https://www.dzo.com.ua/tenders/11685039) учасником ПП «Сервіор»;
- лист від 09.08.2021 ТОВ «ДЕРЖЗАКУПІВЛІ.ОНЛАЙН».
Директор ПП «Сервіор» С.М.Кучерявко
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол №60 09.08.2021 11:58
- Документи пропозиції ПП Сервіор-Держзакупівлі.онлайн 09.08.2021 11:58
- ЛистДЗО-незалучення субпідрядника 09.08.2021 11:58
- Скарга АМКУ_ID UA-2021-07-16-003824-a (ПЗФ-ЗапОДА) 09.08.2021 11:58
- рішення від 11.08.2021 № 18361.pdf 11.08.2021 18:31
- інформація про перенесення розгляду скарги від 19.08.2021 № 13881.pdf 20.08.2021 17:05
- інформація про резолютивну частину рішення від 31.08.2021 № 19810.pdf 01.09.2021 17:06
- рішення від 31.08.2021 № 19810.pdf 02.09.2021 16:37
- Про надання інформації до скарги.PDF 13.08.2021 13:26
- Про надання інформації до скарги.docx 13.08.2021 13:27
- UA-2021-05-31-006580-b-висновок аудиту.pdf 13.08.2021 13:28
- UA-2021-05-31-006580-b-висновок аудиту.docx 13.08.2021 13:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.08.2021 13:41
Дата розгляду скарги:
19.08.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.08.2021 18:32
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.09.2021 16:38
Вимога
Є відповідь
Вимога-2 про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, викладені в протоколі №60 від 04.08.21
Номер:
9a4be6c02f124e33991653d779c04a64
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-16-003824-a.c2
Назва:
Вимога-2 про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, викладені в протоколі №60 від 04.08.21
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовник!
Згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Департаменту захисту довкілля Запорізької облдержадміністрації №60 від 04.08.2021 (далі по тексту – Протокол) дискваліфіковано тендерну пропозицію ПП «Сервіор». На наше переконання, відхилення пропозиції відбулось безпідставно, з порушенням вимог ст.ст.22,31 ЗУ «Про публічні закупівлі», у зв’язку з чим нами 04.08.2021 12:20 в порядку, передбаченому п.3 ст.31 Закону було направлено вимогу про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації. Відповідь Замовника від 05.08.2021 10:15 (далі по тексту Відповідь-1) лише підкріпила наші переконання додатковими аргументами на користь нашої позиції.
Так, системно проаналізувавши зміст Протоколу та Відповіді-1, можна дійти до висновку, що Замовник не має жодних аргументованих претензій саме до УЧАСНИКА процедури закупівлі. Замовником не зазначено, в чому саме ПП «СЕРВІОР» як учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, натомість Замовник намагається довести, що не відповідає умовам тендерної документації ЗМІСТ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА, а саме відсутні листи та довідки, вимоги про необхідність яких замовник вважав за необхідне включити до тендерної документації, однак вони не передбачені жодними вимогами законодавства.
Так, Замовник не наводить жодних аргументів, наприклад, щодо наявності якихось обставин, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору, або щодо наявності у нього інформації про залучення субпідрядника/співвиконавця. Однак відповідно до вимог частини 11 ст.26 Закону та згідно з п.1 Розділу ІІІ Тендерної документації відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Виходячи з цього, посилання у п.1 резолютивної частини Протоколу на абзац 3 пункту 1 статті 31 (начебто УЧАСНИК процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства) як на підставу для відхилення нашої тендерної пропозиції вважаємо некоректною, і за відсутності додаткових аргументів Замовника в цій частині незаконною, тобто такою, що підлягає скасуванню.
Щодо вимоги про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг, яка встановлена п. 18 ч.2 ст. 22 Закону. По-перше, в документах пропозиції, викладених на сайті ДЕРЖЗАКУПІВЛІ.ОНЛАЙН (https://www.dzo.com.ua/tenders/11685039) учасником ПП «Сервіор» (скріншот додається), зазначена однозначна інформація «Інформація про субпідрядника: не будуть залучатися» (така сама ситуація, наприклад, і в документах пропозиції іншого учасника – ТОВ «ЮРИСТЕК ГРУП», скріншот додається). По друге, зі змісту тендерної пропозиції ясно видно, що у ПП «Сервіор» відсутня потреба у залученні спроможності інших суб’єктів господарювання в якості субпідрядника/співвиконавця відсутні: в наявності все необхідне обладнання, матеріально-технічна база та технології, наявні працівники, які мають необхідні знання та досвід; і всі аналогічні договори, інформація щодо яких присутня у тендерній пропозиції, успішно укладались та виконувались власними силами.
Щодо відступлення Учасником від форми «Тендерна пропозиція», наведеній у додатку №3, та вимоги Замовника не відступати від даної форми. На наше переконання, Учасником ця вимога не порушена, наявне відступлення від ЗМІСТУ (а не форми) додатку №3 до тендерної документації фактично означає збільшення Учасником з його власної ініціативи строк дії його тендерної пропозиції на одну добу. Таке відступлення не суперечить Закону (строк дії тендерних пропозицій, протягом якого тендерна пропозиція вважається дійсною, відповідає вимогам тендерної документації, а також вимогам пункту 11 частини 2 статті 22 Закону), і не може бути саме по собі підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Щодо посилань у п.1 резолютивної частини Протоколу на абзац 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону (начебто тендерна пропозиція учасника не відповідає УМОВАМ ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ тендерної документації).
Предметом закупівлі є архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розробка проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду місцевого значення на території Запорізької області).
Ні Протокол, ні Відповідь-1 не містить жодної аргументації, яким саме умовам технічної специфікації та іншим вимогам ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ не відповідає тендерна документація Учасника.
Щодо можливості учасника звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру повідомляємо, що таке звернення є ПРАВОМ учасника, і ми ним не скористалися, прекрасно усвідомлюючи всі права та обов’язки, які надані нам як Учаснику процедури закупівель.
Приймаючи до уваги викладене, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО (повторно):
Надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, а за відсутності такої інформації - скасувати рішення Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації №60 від 04.08.2021, викладеного у відповідному протоколі.
Додатки: скриншоти документів пропозиції з сайту ДЕРЖЗАКУПІВЛІ.ОНЛАЙН (https://www.dzo.com.ua/tenders/11685039) учасників ПП «Сервіор» та ТОВ «ЮРИСТЕК ГРУП».
Пов'язані документи:
Учасник
- Документи пропозиції ПП «Сервіор» 05.08.2021 13:16
- Документи пропозиції ТОВ "ЮРИСТЕК ГРУП" 05.08.2021 13:16
Дата подачі:
05.08.2021 13:16
Вирішення:
Повторно повідомляємо, що Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) чітко встановлені вимоги щодо тендерної документації.
Строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій встановлено п. 11 ч. 2 ст. 22 Закону. Замовником та учасником ця вимоги не може бути змінена.
Вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг, також встановлена п. 18 ч. 2 ст. 22 Закону.
Замовник зазначив спосіб подання такої інформації, у вигляді довідки, складеної у довільній формі.
Наголошуємо, що відповідно до ч. 9 ст. 29 Закону саме замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Доречи, учасником ТОВ «Юрістек Груп» така довідка надана від 27.07.2021 № 506/07-21.
Крім того, на підставі ч. 3 ст. 31 Закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а не встановлювати вимог щодо скасування рішення замовника.
Враховуючи викладене, зважаючи, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам тендерної документації та порушено вимоги Закону, замовник не має підстав у задоволенні вимог учасника ПП «Сервіор» (код ЄДРПОУ 35719746).
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, викладені в протоколі №60 від 04.08.21
Номер:
b5ea45c7e8b3423c8407b783f1d956c9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-16-003824-a.b1
Назва:
Вимога про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, викладені в протоколі №60 від 04.08.21
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовник!
Згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Департаменту захисту довкілля Запорізької облдержадміністрації №60 від 04.08.2021 (далі по тексту – Протокол) дискваліфіковано тендерну пропозицію ПП «Сервіор». На наше переконання, відхилення пропозиції відбулось безпідставно, з порушенням вимог ст.ст.22,31 ЗУ «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного.
Згідно з Протоколом встановлено чотири пункти, які нібито містять невідповідності тендерної пропозиції ПП «Сервіор» тендерній документації Замовника і начебто є підставою для відхилення цієї тендерної пропозиції (цитата): «на підставі абз. 3 п. 1, абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».» (кінець цитати).
Так, у п.1 Протоколу Замовником встановлено, що фраза в тендерній пропозиції про «дотримання умов наданої тендерної пропозиції протягом 90 днів з дати розкриття пропозицій» не відповідає вимогам п. 11 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Вимогами цієї норми Закону передбачено, що строк дії тендерних пропозицій, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, повинен бути не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Однак відповідно до вимог ст.28 Закону розкриття пропозицій відбувається ПІСЛЯ завершення аукціону, якій, у свою чергу, відбувається ПІСЛЯ закінчення строку подання тендерних пропозицій. Таким чином, 90 днів з дати розкриття пропозицій – це термін, завжди більший, ніж 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, і в цій частині тендерна пропозиція відповідає вимогам законодавства і вимогам тендерної документації, тобто рішення Замовника у формі Протоколу в цій частині не відповідає нормам чинного законодавства.
Пунктами 2-4 Протоколу Замовником встановлено відсутність гарантійного листа про відсутність обставин, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору, відсутність інформації про залучення/незалучення субпідрядника/співвиконавця, та відсутність довідки про витрати за рахунок Учасника. Вимоги про необхідність надання цих трьох документів замовник вважав за необхідне включити до тендерної документації, однак вони не передбачені жодними вимогами законодавства.
В резолютивній частині Протокол містить дві підстави відхилення тендерної пропозиції ПП «Сервіор»:
1. АБЗАЦ 3 ПУНКТУ 1 ЧАСТИНИ 1 СТАТТІ 31 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ».
Ця норма Закону містить наступну вимогу: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Згідно з частиною 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу ІНФОРМАЦІЮ, ВИМОГИ ЩОДО НАЯВНОСТІ ЯКОЇ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Протокол не містить аргументації, щодо наявності якої саме інформації, яку замовник вважав за необхідне включити до тендерної документації, ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ВИМОГИ, І ВОДНОЧАС ЯКИМ ЧИНОМ ЦЯ Ж САМЕ ІНФОРМАЦІЯ СВІДЧИТЬ ПРО НЕВІДПОВІДНІСТЬ ВИМОГАМ ДО УЧАСНИКА ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНОДАВСТВА.
Відповідно до вимог частини 11 ст.26 Закону та згідно з п.1 Розділу ІІІ Тендерної документації відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
2. АБЗАЦ 2 ПУНКТУ 2 ЧАСТИНИ 1 СТАТТІ 31 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ».
Ця норма Закону містить наступну вимогу: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає УМОВАМ ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ тендерної документації.
Предметом закупівлі є архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розробка проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду місцевого значення на території Запорізької області).
Протокол не містить аргументації, яким саме умовам технічної специфікації та іншим вимогам ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ не відповідає тендерна документація Учасника.
Отже, протокол не містить достатньо аргументованих пояснень про причини відхилення тендерної пропозиції Учасника ПП «Сервіор».
Відповідно до абзацу 2 ч.11 ст.26 ЗУ «Про публічні закупівлі» відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Приймаючи до уваги викладене, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
Надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, а за відсутності такої інформації - скасувати рішення Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації №60 від 04.08.2021, викладеного у відповідному протоколі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.08.2021 12:20
Вирішення:
Відповідно до п. 3 розділу V тендерної документації відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали тендерну документацію у встановленому порядку, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені замовником при підготовці цієї закупівлі.
На підставі п. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та п. 1 розділу ІІ тендерної документації фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Таким чином, учасник мав можливість звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Законом чітко встановлені вимоги щодо тендерної документації, так у п. 11 ч. 2 ст. 22 зазначено, що строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Замовником у п. 4 розділу ІІІ тендерної документації та у додатку № 3 до тендерної документації «Форма «Тендерна пропозиція» зазначено: «…протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.», що відповідає вимогам Закону.
При цьому, у додатку № 3 до тендерної документації зазначено, що форма «Тендерна пропозиція» подається у наведеній формі та учасник не повинен відступати від даної форми. Учасником ця вимога порушена.
Крім того, вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг встановлена п. 18 ч.2 ст. 22 Закону.
Також ч. 3. ст. 22 Закону зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так, замовником включено до тендерної документації вимогу щодо підтвердження учасником, що у попередніх взаємовідносинах між Учасником та Замовником оперативно-господарські санкції, передбачені пунктом 4 частини 1 статті 236 Господарського кодексу України, як відмова від встановлення господарських відносин на майбутнє, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю не було застосовано, про що в складі тендерної пропозиції надається гарантійний лист. А також вимога щодо надання довідки про не включення до ціни тендерної пропозиції будь-яких витрат, понесених Учасником у процесі здійснення процедури закупівлі, в тому числі і ті, що пов’язані з оформленням забезпечення тендерної пропозиції, укладенням договору та його нотаріальним посвідченням (у разі необхідності).
Необхідно зазначити, що замовником не встановлено вимог щодо форми вказаного гарантійного листа та довідки, тому учасник мав можливість їх підготовки без додаткових витрат чи залучення часу.
Враховуючи викладене, зважаючи, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам тендерної документації та Закону, замовником відхилено тендерну пропозицію ПП «Сервіор» (код ЄДРПОУ 35719746).
Статус вимоги:
Відхилено