• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги мобільного зв’язку

Завершена

4 230 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 150.00 UAH
Період оскарження: 16.07.2021 12:33 - 12.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

про порушення порядку проведення процедури закупівлі – відкриті торги: щодо незаконного рішення Уповноваженої особи Акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»» про відміну торгів по предмету: ДК 021:2015: Послуги мобільного зв’язку згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-07-16-004011-b за адресою www.prozorro.gov.ua

Номер: 15e1d7a8a26c4b79aa3047a6c0dcc7a9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-16-004011-b.a1
Назва: про порушення порядку проведення процедури закупівлі – відкриті торги: щодо незаконного рішення Уповноваженої особи Акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»» про відміну торгів по предмету: ДК 021:2015: Послуги мобільного зв’язку згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-07-16-004011-b за адресою www.prozorro.gov.ua
Скарга:
про порушення порядку проведення процедури закупівлі – відкриті торги: щодо незаконного рішення Уповноваженої особи Акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»» про відміну торгів по предмету: ДК 021:2015: Послуги мобільного зв’язку згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-07-16-004011-b за адресою www.prozorro.gov.ua (надалі – Процедура закупівлі) (Скарга подається відповідно до положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року зі змінами) 16.07.2021 р. Акціонерним товариством «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»» (далі – "Замовник") було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення про проведення процедури закупівлі № UA-2021-07-16-004011-b (ДК 021:2015: Послуги мобільного зв’язку). Замовник затвердив по процедурі закупівлі UA-2021-07-16-004011-b тендерну документацію та визначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 16 серпня 2021 15:00 год. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «лайфселл» (надалі за текстом – Скаржник) подало свою тендерну пропозицію для участі у закупівлі UA-2021-07-16-004011-b відповідно до вимог тендерної документації Замовника. Всього для участі у закупівлі подано три пропозиції від учасників: №1 – Скаржника №2 - ПрАТ «Київстар» код єдрпоу 21673832 №3 – ПРАТ "ВФ УКРАЇНА" код єдрпоу 14333937 29 вересня 2021 року Протоколом розгляду тендерних пропозицій за результатами процедури закупівлі № UA-2021-07-16-004011-b від 29.09.2021 року №55/05 (що опублікований в електронній системі закупівель 29 вересня 2021 р. о 10:07 год.), встановлено: «Визначити учасника Товариство з обмеженою відповідальністю “лайфселл” переможцем процедури закупівлі за ціною 3 647 918,40 грн. та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю “Послуги мобільного зв’язку”. 13 жовня 2021 року Замовником було опубліковано рішення про відміну процедури закупівлі через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13 жовтня 2021 року №55/6). Скаржник не погоджується з рішенням уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі. Стосовно рішення уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі, нижче наводимо ЗАПЕРЕЧЕННЯ щодо неправомірності прийняття рішення. Положення, що оскаржуються: 1. Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовник відміняє тендер у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. 13.10.2021 року о 14:06 Акціонерним товариством «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»» , яке є Замовником процедури закупівлі ДК 021:2015: Послуги мобільного зв’язку № UA-2021-07-16-004011-b (далі – Замовник) було повідомлено про відміну процедури закупівлі з причини відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг, Замовник у своєму повідомленні про відміну посилається на те: «що необхідно внести зміни до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а саме: • Внести зміни щодо кількості ( в бік збільшення) та в якості наповнення тарифних пакетів послуг, що входять у вартість абонентської плати; • Додати тарифні плани виключно для використання передачі даних (тільки пакетний інтернет); • Передбачити тарифні плани для забезпечення об’єднання існуючої фіксованої та мобільної мережі зв’язку» Тобто, Замовник прийняв рішення про відміну процедури закупівлі на підставі «відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг». При цьому, Замовник не надав жодних правових та конкретно обґрунтованих причин, оскільки фактично, у Замовника не зникла потреба в закупівлі робіт та послуг, а лише розширився перелік таких послуг. Рішення про відміну закупівлі, було прийнято Замовником вже з урахуванням того, що Скаржник підтвердив свою спроможність надати Замовнику всі Послуги мобільного зв’язку, відповідно до технічних, якісних та кількісних характеристик, які були зазначені Замовником у Тендерній документації від 16.07.2021 року, надавши Замовнику Додаток 1 ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Код відповідно до ЄЗС ДК 021:2015: 64210000-1 (Послуги мобільного зв’язку), в якому було зазначено, що до Тарифних планів: Пакет 1 VIP, Пакет 2 покращений та Пакет 3 стандарт- вже входять послуги передачі даних. Тарифні плани (послуги що входять у вартість абонентської плати)* Таблиця 1 Тип пакету Пакет 1 VIP Пакет 2 покращений Пакет 3 стандарт Кількість пакетів, шт. 30 50 420 Зміна тарифного плану, грн. 0 0 0 Вихідні дзвінки в корпоративній мережі, хв/місяць (у разі наявності) Без обмежень Вихідні дзвінки в мережі оператора, хв/місяць Без обмежень Вихідні дзвінки на номери інших операторів мобільного зв’язку, та фіксованого зв’язку в межах України, хв/місяць 2000 1000 500 Обсяг sms,не менше шт./місяць 1500 1000 500 Інтернет пакетний по Україні не менше (Гб/місяць) безліміт безліміт 15 Гб Міжнародні дзвінки пакетні (всі напрямки) хв/місяць 100 50 0 При цьому, Скаржник укладаючи проекту Договору з Замовником, який наведений Додатком 5 до ТД до процедури закупівлі № UA-2021-07-16-004011-b, зобов’язується виконати його умови, а саме п. 6.4.2., в якому зазначено, що: «Оператор повинен забезпечити об’єднання існуючої фіксованої телефонної мережі Замовника та мобільної мережі Оператора з маршрутизацією викликів за допомогою SIP -протоколу. Оператор об’єднує існуючу фіксовану та мобільну мережі зв’язку в корпоративну групу та надає Замовнику до 4 номерів фіксованого зв’язку для здійснення до 30 одночасних дзвінків через VoIP на мережу Оператора (організація шлюзу з відомчої АТС Замовника на мережу мобільного зв’язку Оператора)». Даний пункт свідчить, про те, що Замовник зазначаючи причини відміни тендеру, а саме: «що необхідно, передбачити тарифні плани для забезпечення об’єднання існуючої фіксованої та мобільної мережі зв’язку» не враховує того, факту, що дана послуга вже зазначена у проекті Договору який наведений Додатком 5 до ТД до процедури закупівлі № UA-2021-07-16-004011-b. Також, Замовник в Протоколі від 13 жовтня 2021 року №55/6 чітко зазначає, що йому необхідна закупівля Послуг мобільного зв’язку та Замовник не може її уникнути, але з необхідністю внесення змін до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Але, при цьому, не надаючи точного та обґрунтованого переліку, які саме технічних, якісних та кількісних характеристики йому необхідно змінити у закупівлі № UA-2021-07-16-004011-b. Відповідно, до ч. 2 статті 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї: «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.» Тобто, нам як Скаржнику незрозуміло чому саме на етапі укладання Договору з Скаржником виникла гостра необхідність вносити зміни до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а також те, чому така необхідність у Замовника виникла майже через місяць після завершення аукціону по закупівлі і фактично через 2 місяці з дня оголошення закупівлі. Також, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до норм п.3 ч. 5 ст. 41 Закону «Про публічні закупівлі» Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього: «Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю» Це свідчить про те, що у Замовника є можливість не відміняти тендер, а провести додаткові переговори з Учасником та здійснити покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми. Тобто, додати до істотних умов Договору технічні, якісні та кількісні характеристик предмета закупівлі, у вигляді: • змін щодо кількості ( в бік збільшення) та в якості наповнення тарифних пакетів послуг, що входять у вартість абонентської плати; • включення тарифних планів виключно для використання передачі даних (тільки пакетний інтернет); • включення тарифних планів для забезпечення об’єднання існуючої фіксованої та мобільної мережі зв’язку. 2. Також відсутнє розуміння, чому Замовник саме після розкриття пропозицій Учасників та оголошення про намір укласти Договір вирішив, що необхідно внести зміни до технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі. Разом з цим, Замовником було завантажено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовник від 13 жовтня 2021 року №55/6, який повідомляє про те, що уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення щодо відміни процедури закупівлі через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. Але при цьому ані в протоколі, ані в системі електронних закупівель Замовником не вказується обґрунтованих причин відміни процедури закупівель, а просто посилається на норму Закону. Зважаючи на вище зазначене, вважаємо, що замовник формально виніс Протокол від 13 жовтня 2021 року №55/6 з метою відмінити процедуру закупівлі. Рішення Замовника є безпідставним, надуманим та таким, що суперечить вимогам положення Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, Замовник торгів не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни торгів – відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт та послуг, що стали підставою для прийняття рішення про відміну Процедури закупівлі. Прийняте Замовником рішення порушило права та законні інтереси Скаржника та законні дії під час проведення процедури закупівлі, а також право на перемогу у торгах, оскільки пропозиція Скаржника відповідає умовам закупівлі. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення Замовника про відміну процедури закупівлі № UA-2021-07-16-004011-b. Відміна процедури закупівлі за надуманими причинами призведе до затягування часу проведення процедури закупівлі та порушення основних принців ЗУ «Про публічні закупівлі» відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Та понесення додаткових повторних витрат власних коштів на її проведення з боку Скаржника, який вже витратив кошти для участі в процедурі закупівлі та вимушений ще витрачати кошти на оскарження неправомірної відміни торгів. 3. Підстави та обґрунтування незаконності прийнятого рішення Акціонерним товариством «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»» щодо відміни торгів. Статтею 32 «Про публічні закупівлі» (надалі- Закону), передбачено підстави за яких Замовнику можливо відмінити торги, а саме: 1) Відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг (п. 1 ч. 1 ст. 32 Закону); 2) Неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути (п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону). У відповідності до судової практики, що склалася при розгляді судами справ щодо рішень Замовників про відміну торгів, суди вказують про неможливість відміни торгів Замовником на стадії, коли Замовником вже оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з Переможцем, зокрема про це зазначено у Постановах касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 03.04.2018 року у справі № 910/5798/17 та у справі № 904/4036/18 від 06.02.2020 року. Вказані судові рішення знаходяться у відкритому доступі в Єдиному державному реєстрі судових рішень з їх змістом можна ознайомиться за посиланням: https://reyestr.court.gov.ua/Review/73261246, https://reyestr.court.gov.ua/Review/87623737. Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що рішення уповноваженої особи про відміну торгів є необґрунтованим та безпідставним, порушує принципи здійснення публічних закупівель, вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушує законні інтереси і право Скаржника на перемогу в торгах. Враховуючи це, Замовник неправомірно відмінив тендер на підставі п. 1 ч. 1 ст. 32 Закону. Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 3 Закону, якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. 9 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі вищезазначеного, керуючись ст.ст. 3, 5, 16, 18, 22, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», ст.ст. 1, 3, 4, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», зазначаємо про порушення Замовником торгів порядку проведення Процедури закупівлі відкритих торгів в частині незаконного рішення Уповноваженої особи Акціонерного товариством «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»» про відміну торгів по предмету: закупівлі ДК 021:2015: Послуги мобільного зв’язку Послуги мобільного зв’язку згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-№ UA-2021-07-16-004011-b за адресою www.prozorro.gov.ua (надалі – Процедура закупівлі) - ПРОСИМО: 1) прийняти скаргу до свого розгляду; 2) прийняти рішення про виявлення порушень закупівельного законодавства. 3) зобов’язати Замовника усунути виявлені порушення закупівельного законодавства шляхом скасування рішення про відміну процедури закупівлі № UA-2021-07-16-004011-b; 4) зобов’язати Замовника усунути виявлені порушення закупівельного законодавства шляхом укладання з Скаржником проекту Договору, який наведений Додатком 5 до ТД до процедури закупівлі № UA-2021-07-16-004011-b та відповідно до ст.41 ЗУ « Про публічні закупівлі» внесення змін щодо істотних умови договору про закупівлю шляхом покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Дата розгляду скарги: 02.11.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.10.2021 16:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.11.2021 13:24
Дата виконання рішення Замовником: 10.11.2021 12:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.11.2021 №24767-р/пк-пз акціонерним товариством “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України” скасовано рішення про відміну процедури закупівлі “Послуги мобільного зв’язку” (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-16-004011-b).
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАЙФСЕЛЛ", Волошановська Юлія Михайлівна 380632108211 YULIA.SOVENKO@LIFECELL.COM.UA https://www.lifecell.ua/uk/