-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 – 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Поточний ремонт з проведенням вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій горищ будівель вокзалу станції Одеса-Головна за адресою: 65012, м. Одеса, пл. Привокзальна, 2)
Більш детальна інформація в тендерній документації. Проєкт договору в тендерній документації.
Завершена
1 259 750.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 597.50 UAH
мін. крок: 1% або 12 597.50 UAH
Період оскарження:
16.07.2021 10:11 - 17.08.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Порушення норм Закону щодо проведення процедури закупівлі та неправомерне відхилення пропозиції
Номер:
c1d107a362874efbadb1f02a14657692
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-16-001380-b.c3
Назва:
Порушення норм Закону щодо проведення процедури закупівлі та неправомерне відхилення пропозиції
Вимога:
В результаті повторного розгляду пропозицій, тендерна пропозиція ТОВ «Безпека ЮМОС» було відхилено.
Відповідно до ч.2 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Замовник дискваліфікував ТОВ «Безпека ЮМОС» не розглянувши тендерну пропозицію повторно та відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Безпека ЮМОС» без оприлюднення належним чином Протоколу розгляду тендерних пропозицій (далі Протоколу), а саме замовник завантажив в ЕСЗ Протокол №100/2 від 23 вересня 2021 року при тому, що пропозиція була взята до розгляду 12 листопада 2021 року. Відповідно до змісту Протоколу, можна зробити висновок, що замовник не розглядав повторно пропозицію взагалі, адже однією з підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Безпека ЮМОС» зазначив неналежне обґрунтування аномально низької ціни, при тому, що учасником ТОВ «Безпека ЮМОС» було подано обґрунтування разом з складеними відповідно до ДБН кошторисними розрахунками та документами, які підтверджують вартість матеріальних ресурсів, а замовником у тендерній документації не було зазначено жодної інформації, щодо того, яке обґрунтування вважатиметься належним. Додатково повідомляємо, що згідно ч.14 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі» обґрунтування аномально низької ціни подається у довільній формі.
Відповідно до норм ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник повинен був повторно розглянути тендерні пропозиції та скласти новий протокол засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій та оприлюднити його протягом одного дня, проте замовник знехтував цією вимогою та відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Безпека ЮМОС» 16.11.2021р протоколом від 23.10.2021 року.
Цими діями замовник порушив основні принципи проведення процедури закупівлі, адже не розглянув пропозицію повторно, не оприлюднив складений у належному порядку протокол розгляду тендерних пропозицій протягом одного дня.
Опираючись на вищевикладене та зважаючи на те, що Замовником вже здійснення правопорушення, тендерну пропозицію ТОВ «Безпека ЮМОС» відхилено, у ЕСЗ замовником завантажено Протокол від 23 вересня 2021 р при тому, що пропозицію відхилено 16 листопада та у зв’язку з неможливістю виправити виявлені нами порушення законодавства у сфері закупівель, вимагаємо відмінити закупівлю UA-2021-07-16-001380-b на підставі п.2.ч.1 ст.32 ЗУ «Про публічні закупівлі» та повторно провести відкриті торги з дотриманням норм закону.
У випадку недотримання замовником вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» ТОВ «Безпека ЮМОС» залишає за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.11.2021 15:54
Вирішення:
Відповідно до Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 24452-р/пк-пз від 28.10.2021 р. Замовник скасував рішення тендерного комітету від 12 жовтня 2021 р. № 100/4 щодо визначення переможцем торгів пропозицію учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕЙФТІ ФЬОСТ» та рішення тендерного комітету від 07 жовтня 2021 р. № 100/3 про відхилення тендерної пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ ТОПАЗ».
Враховуючи специфіку електронної системи публічних закупівель Prozorro, при реалізації скасування попередньо прийнятих рішень замовника електронна система закупівель повертає на повторну кваліфікацію всіх учасників закупівлі.
Таким чином, оскільки технічна можливість в електронній системі закупівель розмістити рішення щодо розгляду тендерної пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ ТОПАЗ» відсутня, виникла необхідність повторного розміщення інформації про попередні рішення тендерного комітету щодо інших учасників закупівлі, а саме: протоколи розгляду тендерних пропозицій від 07.09.2021 № 100/1, та від 23.09.2021 № 100/2 на закупівлю «код ДК 021:2015 – 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Поточний ремонт з проведенням вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій горищ будівель вокзалу станції Одеса-Головна за адресою: 65012, м. Одеса, пл. Привокзальна, 2)».
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
Скарга в АМКУ
Номер:
b4cdb1862d3b4daa94cfe80c60c82d6d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-16-001380-b.a2
Назва:
Скарга в АМКУ
Скарга:
Вих. № 1 від 13.10.2021
До Антимонопольного комітету України
Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ»
Місцезнаходження:
03039, м. Київ, пров. Руслана Лужевського, буд. 14, корп. 7, офіс 32/2
тел. (066) 579 46 55
код ЄДРПОУ 43694796
e-mail: cb_topaz@ukr.net
Замовник:
ФІЛІЯ «ВОКЗАЛЬНА КОМПАНІЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ»
код ЄДРПОУ 43665271
Місцезнаходження:
01032, м. Київ, Вокзальна площа, буд. 1
тел. 380443097731
e-mail: mishchenko.g.i@uz.gov.ua
Інформація про закупівлю:
ID: 1f12c4fcb72d40728622c031c3b27091
Закупівля: UA-2021-07-16-001380-b
Скарга
на незаконні дії Замовника – ФІЛІЇ «ВОКЗАЛЬНА КОМПАНІЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» по процедурі закупівлі «код ДК 021:2015 – 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Поточний ремонт з проведенням вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій горищ будівель вокзалу станції Одеса-Головна за адресою: 65012, м. Одеса, пл. Привокзальна, 2)»
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 16.07.2021 року була оголошена закупівля послуг за процедурою «Відкриті торги» з предметом закупівлі: «код ДК 021:2015 – 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Поточний ремонт з проведенням вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій горищ будівель вокзалу станції Одеса-Головна за адресою: 65012, м. Одеса, пл. Привокзальна, 2)» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-16-001380-b).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками – 21.08.2021 15:00.
Аукціон відбувався: 25.08.2021 15:07 – 25.08.2021 15:46.
За результатами аукціону в закупівлі прийняли участь наступні учасники:
1) Приватне підприємство «ЛИТВИНЮК» (далі – ПП «ЛИТВИНЮК») – 205 965,00 грн.;
2) Товариство з обмеженою відповідальністю «БЕЗПЕКА ЮМОС» (далі – ТОВ «БЕЗПЕКА ЮМОС») – 417 900,00 грн.;
3) Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» (далі – ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ») – 681 000,00 грн.;
4) Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕЙФТІ ФЬОСТ» (далі – ТОВ «СЕЙФТІ ФЬОСТ») – 1 009 000,00 грн.;
5) Товариство з обмеженою відповідальністю «СКМ МОНТАЖ» (далі – ТОВ «СКМ МОНТАЖ») – 1 259 670,00 грн.
Очікувана вартість закупівлі становить 1 259 750,00 грн.
Протоколом № 100/3 від 07 жовтня 2021 р. розгляду тендерних пропозицій на закупівлю код ДК 021:2015 – 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Поточний ремонт з проведенням вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій горищ будівель вокзалу станції Одеса-Головна за адресою: 65012, м. Одеса, пл.. Привокзальна, 2) (далі – Протокол № 100/3 від 07.10.2021 року) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ», яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» не погоджується з даним рішенням Замовника та повідомляє наступне.
В Протоколі № 100/3 від 07.10.2021 року Замовником вказані наступні причини відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ»:
1. Перша причина для відхилення: «Учасником в складі тендерної пропозиції надано документ «Регламент робіт з вогнезахисту. Речовина вогнебіозахисна просочувальна «ANTIFIRE IMPREGNAT» ДЛЯ ДЕРЕВИНИ ТА ВИРОБІВ З НЕЇ. (ту у 20.5-41197571-002:2018)» В Розділі 6 якого зазначено гарантійний термін експлуатації просочувальної речовини складає 5 років, що не відповідає вимогам додатку 1 до тендерної документації, де зазначена наступна вимога: «Гарантійні зобов’язання: прогнозований строк придатності вогнезахисного покриву не менше 10 (десяти) років після підписання акту приймання – передачі робіт».
Відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів з:
- інформацією, щодо документального підтвердження відповідності технічній специфікації і документи що підтверджують відповідність технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі – згідно Додатку 4 до цієї тендерної документації;
іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Згідно пункту 7 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, згідно Додатку 4.
В Додатку 1 до тендерної документації зазначена «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».
Учасником ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» в складі тендерної пропозиції надано наступні документи:
- довідку про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, в якій підтверджено відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі;
- інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі;
- гарантійний лист, в якому зазначено, що вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій передбачає використання технологічно та економічно ефективної сертифікованої в Україні вогнезахисної речовини, обробка якою забезпечить дерев’яним конструкціям 1 групу вогнезахисної ефективності за ГОСТ 16363 та прогнозованим строком придатності вогнезахисного покриву не менше 10 років в умовах служби покриття І-VIII класів за ГОСТ 20022.2, температурному діапазоні експлуатації не гірше ніж від -30°С до +60°С, мати низький рівень корозійної агресивності речовини за ГОСТ 30219-95 при експлуатаційній відносній вологості повітря до 80% (файл з назвою «Довідки.pdf» стор. 16.
Таким чином, надавши вищевказані документи в складі тендерної пропозиції, ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» повністю підтвердив свою відповідність технічним вимогам, встановленим Замовником.
Додатково повідомляємо, що тендерною документацією не було встановлено вимогу щодо підтвердження прогнозованого строку придатності вогнезахисного покриву і яким саме документом.
Тендерною документацією не вимагалося надання Регламенту робіт з вогнезахисту.
Гарантійні зобов’язання щодо прогнозованого строку придатності вогнезахисного покриву були підтверджені гарантійним листом та довідкою про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Таким чином, відхилення Учасника ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» є безпідставним.
2. Другою підставою для відхилення було: «Учасник ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» надав не належне обґрунтування аномально низької ціни. Відповідно до абзацу 2 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник може відхилити аномальну низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості.».
Відповідно до пункту 2 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, згідно пункту 3 частини першої статті 1 Закону аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі – аномально низька ціна) – ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного згідно цього пункту.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Учасником ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» надано файл з назвою «Обґрунтування аномально низької ціни.pdf», в якому зазначено, що ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» розуміє весь обсяг надання послуг та підтверджує можливість надати послуги за процедурою закупівлі «код ДК 021:2015 – 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Поточний ремонт з проведенням вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій горищ будівель вокзалу станції Одеса-Головна за адресою: 65012, м. Одеса, пл. Привокзальна, 2)» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-16-001380-b) за ціною 681 000 грн. 00 коп. (шістсот вісімдесят одна тисяча гривень 00 копійок) за рахунок співпраці з виробником вогнезахисної суміші, який надасть необхідну кількість вогнезахисної суміші по спеціальній пропозиції (знижки), кваліфікованим працівникам, які будуть залучені до надання послуг та зменшення витрат на транспортні послуги завдяки організованій логістиці.
Таким чином, ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» підтверджує наявність сприятливих умов, за яких може надати послуги, зокрема, спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ», пов’язана з співпрацею з виробником вогнезахисної суміші, економією на транспортних витратах, а також застосування сучасного технологічного процесу надання послуг.
Таким чином, Учасником ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» надано обґрунтування аномально низької ціни відповідно до частини чотирнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ».
Таким чином, Учасником ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» було повністю виконано вимогу тендерної документації.
Отже, враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що замовником під час проведення процедури закупівлі було порушено принципи здійснення закупівель, а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2021-07-16-001380-b.pdf 13.10.2021 17:04
- рішення від 20.10.2021 № 23692.pdf 20.10.2021 19:41
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.10.2021 № 24452.pdf 29.10.2021 15:30
- рішення від 28.10.2021 № 24452.pdf 02.11.2021 17:20
- Пояснення АМКУ.pdf 23.10.2021 14:22
- Пояснення для АМКУ 23.10.docx 23.10.2021 14:22
- протокол скасування рішення визначення переможця.pdf 10.11.2021 11:59
- протокол скасування рішення про відхилення.pdf 10.11.2021 11:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.10.2021 18:03
Дата розгляду скарги:
28.10.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.10.2021 19:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.11.2021 17:20
Дата виконання рішення Замовником:
10.11.2021 11:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
№ 24452-р/пк-пз від 28.10.2021 р.
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
00b17310bc9340c5a31b805a361ac0b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-16-001380-b.b1
Назва:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію.
Замовником Філія «Вокзальна компанія» акціонерного товариства «Українська залізниця» було проведено закупівлю за кодом ДК 021:2015 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Поточний ремонт з проведенням вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій горищ будівель вокзалу станції Одеса-Головна за адресою: 65012, м. Одеса, пл. Привокзальна, 2.) Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-16-001380-b.
В результаті розгляду пропозицій, тендерна пропозиція ТОВ «Безпека ЮМОС» була відхилено.
Ми, ТОВ «Безпека ЮМОС» вважаємо, що причини дискваліфікації є дуже суб’єктивними та не мають законного підґрунтя.
Відповідно до протоколу розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Безпека ЮМОС» замовник зазначає наступні причини дискваліфікації:
1) Учасник ТОВ "БЕЗПЕКА ЮМОС" не надав дозвіл, виданий Учаснику Держгірпромнаглядом або
Державною службою України з питань праці та/або його територіальними органами на право виконувати роботи верхолазні та скелелазні, що виконуються на висоті 5 метрів і більше над поверхнею ґрунту, з перекриття або робочого настилу, дійсний на весь період надання послуг або декларацію Учасника, зареєстрована на сайті територіального органу Державної служби України з питань праці на виконання:
- робіт верхолазних.
2) Учасник ТОВ "БЕЗПЕКА ЮМОС" не надав дозвіл, виданий Учаснику Держгірпромнаглядом або Державною службою України з питань праці та/або його територіальними органами на право виконувати роботи верхолазні та скелелазні, що виконуються на висоті 5 метрів і більше над поверхнею ґрунту, з перекриття або робочого настилу, дійсний на весь період надання послуг або декларацію Учасника, зареєстрована на сайті територіального органу Державної служби України з питань праці на виконання:
- робіт верхолазних.
ТОВ «Безпека ЮМОС» не погоджується з вищевикладеними підставами відхилення тендерної пропозиції та повідомляє наступне.
1. Умовами тендерної документації, а саме у Додатку 4, від учасників вимагалося надання дозволу або декларації на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метри та роботи верхолазні дійсні на весь період надання послуг. Період надання послуг – період з моменту підписання договору до моменту підписання Актів виконаних робіт. Тобто, Замовником не зазначено, що дозвіл або декларація має бути чинною на момент розгляду тендерних пропозицій. Також замовником у Додатку 4 зазначено, що учасник має право надати гарантійний лист про те, що учасником буде здійснено заходи щодо продовження/реєстрації дозволу/декларації.
Зважаючи на вищевикладене, учасник ТОВ «Безпека ЮМОС» надає гарантійний лист № 1343-21 від 20.08.2021 р. про те, що декларація на виконання робіт верхолазних буде зареєстрована до моменту підписання договору та на підтвердження цього учасником ТОВ «Безпека ЮМОС» у складі тендерної пропозиції надано документ під номером 19 Сканкопія заяви про реєстрацію робіт верхолазних та скелелазних з печаткою уповноваженого органу (Держпраці) та штампом про прийняття. Надання вищезазначених документів гарантує наявність діючої на період надання послуг декларації на виконання робіт верхолазних та скелелазних.
Щодо першої підстави відхилення повідомляємо, що замовник не мав права вимагати наявності дозволу роботи верхолазні та скелелазні, що виконуються на висоті 5 метрів і більше над поверхнею ґрунту, з перекриття або робочого настилу, дійсний на весь період надання послуг, оскільки відповідно до відповідно до Наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 27.03.2007 № 62, роботи верхолазні - роботи, що виконуються безпосередньо з елементів конструкцій, обладнання або з монтажних пристосувань, тимчасових драбин, трапів, установлених на конструкціях, робочих платформ підйомників і механізмів, у безопорному просторі тощо на
висоті 5 м і більше від поверхні ґрунту, перекриття або робочого настилу, а предметом закупівлі є послуги з просочування деревини. Технічним завданням замовника передбачено лише надання послуг з вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій горищ будівель вокзалу станції Одеса-Головна. Таким чином, замовник закуповує послуги з просочування деревини, які проводяться безпосередньо на горищі, а не на даху будівлі. Ці послуги не надаються з монтажних пристосувань чи підйомників. Тобто, відповідно до цього Наказу для виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) передбачає реєстрацію Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці лише на право виконання робіт на висоті понад 1,3 метри, оскільки предметом закупівлі відповідно до технічного завдання є Код ДК 021:2015 77220000-8 Послуги з просочування деревини). Щодо цього було надано лист-роз’яснення під номером 1335 від 20.08.2021 р.
Відповідно до норм чинного законодавства для надання послуг з вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій горищ не передбачено реєстрації декларації та/або дозволу на виконання робіт верхолазних та скелелазних, робіт на висоті понад 5 метрів.
Відповідно до ч.11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
2. Учасник ТОВ «Безпека ЮМОС» надав обґрунтування аномально-низької ціни у строк, що не перевищує 24 годин з моменту визначення електронною системою закупівель аномально низької ціни. Обґрунтування аномально-низької ціни містить конструктивні пояснення надання саме такої цінової пропозиції відповідно до ч.14 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі». Абзацом 1 .14 ст.29 цього закону визначено, що обґрунтування надається у довільній формі. Тендерною документацією не визначено яким саме повинно бути обґрунтування аномально-низької ціни. Замовником не зазначено яке обґрунтування є належним, а яке неналежним.
Законом визначено, що обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Учасником ТОВ «Безпека ЮМОС» в документі Обґрунтування аномально-низької ціни №1454-21 від 08.09.2021р о зазначено, що ТОВ «Безпека ЮМОС» досягло економії завдяки:
- Довготривалій співпраці з виробником просочувальної вогнебіозахисної речовини DEFENS WD-1, у зв’язку з чим отримуємо вогнезахисний засіб за спеціальною ціною зі знижкою;
- високій ефективності роботи кваліфікованих працівників, які мають необхідні знання та досвід роботи в розрізі надання послуг з вогнезахисної обробки конструкцій;
- якісно організованій власній логістиці, що дозволяє значно знизити транспортні витрати, пов’язані з наданням послуг з вогнезахисту та транспортуванням матеріальних ресурсів;
- наявності напрацьованої клієнтської бази в кожній області України, що дозволяє уникнути високих витрат та надати послуги за максимально вигідними цінами;
- у ТОВ «Безпека ЮМОС» заплановано надання послуг по двох об’єктах у Одеській області на III та IV квартали 2021 року, що також впливає на вартість в бік зменшення
- пріоритетності застосуванню інноваційного підходу до діяльності підприємства, а саме використанню стратегічного, тактичного та оперативного планування роботи кожної галузі, виходячи з ринку.
Тобто, обґрунтування аномально-низької ціни складено у відповідності до норм закону.
Отже, якщо учасник дотримався вимог Закону та тендерної документації при підготовці тендерної пропозиції та в разі, якщо його пропозиція була визначена системою закупівель аномально низькою, надав у визначений законом термін її обґрунтування, замовник не має підстав для відхилення пропозиції такого учасника.
При розгляді скарг щодо проведення процедур закупівель UA-2021-02-09-013021-a, UA-2020-12-10-000037-a, UA-2021-03-05-006579-c Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) було встановлено: оскільки тендерна документація не містила окремих вимог до порядку формування ціни пропозиції учасника, а також порядку оформлення обґрунтування аномально низької ціни, пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником (рішення від 24.03.2021 № 5940, рішення від 16.04.2021 № 8233, рішення від 05.05.2021 № 9800). Аналогічна позиція викладена Колегією також і в багатьох інших рішеннях (рішенні № 15728-р/пк-пз від 18.08.2020, рішенні № 17214-р/пк-пз від 14.09.2020, рішенні № 23186-р/пк-пз від 15.12.2020 тощо).
ТОВ «Безпека ЮМОС» скористається своїм правом на оскарження результатів кваліфікації шляхом подання скарги до Антимонопольного комітету України у випадку незадоволення Замовником цієї вимоги та подальшого зловживання оскарження відхилення через неналежне обґрунтування закінчується перемогою учасника (скаржника).
Вимагаємо від Замовника скасувати рішення про дискваліфікацію учасника ТОВ «Безпека ЮМОС», яке оформлено протоколом №100/2 від 23.09.2021 р. та діяти в межах Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.09.2021 17:39
Вирішення:
Щодо першого питання:
В наданій учасником декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці відсутня інформація про виконання робіт верхолазних, що не відповідає вимогам, зазначених в пункті 2 додатку 2 до тендерної документації.
З питань, що стосується вимог, зазначених в тендерній документації учасник мав право звернутися до Замовника згідно з частиною першою статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз'ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз'яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Таким чином, учасник не скористався правом звернення за роз’ясненням щодо вимог тендерної документації до Замовника.
Щодо другого питання:
Відповідно до Закону Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціні. У своєму обґрунтуванні учасник ТОВ «Безпека ЮМОС» не надало підтвердження розрахунків вартості ціни своєї пропозиції. Зазначено тільки загальні обґрунтування щодо можливості надання послуг по вказаній Учасником вартості.
Очікувана вартість для виконання послуг по даній закупівлі була сформована за результатами проведеного моніторингу ринку надання послуг. Пропозиція учасника є меншою більш ніж на 50% відсотків від очікуваної вартості, що ставить під сумнів можливість якісного та своєчасного надання послуг.
Враховуючи зазначене вище, рішення Замовника залишається без змін.
Статус вимоги:
Не задоволено