-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Придбання персональних комп’ютерів, комп’ютерного обладнання, код ДК 021:2015 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина)
Завершена
819 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 197.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 197.00 UAH
Період оскарження:
15.07.2021 16:21 - 27.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині незаконного рішення про незаконне визначення переможцем закупівлі Фізичної особи-підприємця Томчика Євгенія Вікторовича
Номер:
8fe3d9d68ffe4fa29267a11aff5d4324
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-15-008462-b.a3
Назва:
СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині незаконного рішення про незаконне визначення переможцем закупівлі Фізичної особи-підприємця Томчика Євгенія Вікторовича
Скарга:
Відділом освіти, культури, молоді та спорту Підгайцівської сільської ради проводиться закупівля UA-2021-07-15-008462-b, предметом якої є Придбання персональних комп’ютерів, комп’ютерного обладнання, код ДК 021:2015 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина).
При цьому Замовником були порушені права та законні інтереси суб'єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв'язку з чим, користуючись своїми законними правами, ТОВ «ЛАКІ СЕЙЛЗ» (надалі – Скаржник) подає цю скаргу на рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб'єкта оскарження, є дії та рішення Замовника стосовно: Рішення про визнання переможцем Фізичної особи-підприємця Томчика Євгенія Вікторовича (далі ФОП Томчик Є.В.), Протокол №165 від 05.08.2021 року, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визнання переможцем та намір укласти договір з ФОП Томчик Є.В..
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАКІ СЕЙЛЗ» не погоджується з рішенням замовника та вважає, що пропозиція ФОП Томчик Є.В., має бути відхилена з наступних причин:
1. Згідно вимог визначених в п. 7 «Інших вимогах до учасника», Додаток 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, в розділі «Інші вимоги до учасника»
«Учасник повинен мати усі необхідні сертифікати якості Товару, експлуатаційну документацію.»
В порушення вимог даного пунтку ФОП Томчик Є.В. у складі пропозиції не надав копій або оригіналів сертифікатів якості на товар та експлуатаційну документацію на товар, що запропоновано до постачання. Та не надав жодної інформації в довільній формі, що б підтверджувала наявність в нього всих необхідних сертифікатів якості Товару та експлуатаційної документації на запропонований товар.
2. Відповідно до вимог пункту 1, частини 1 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», Додатку 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» до тендерної документації учасник повинен надати у довільній формі інформацію, в якій зазначається наступна інформація «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання поставки товарів визначених у технічних вимогах» Довідка в довільній формі, в якій зазначається наступна інформація»
В порушення вимог вищезазначеного пункту ФОП Томчик Є.В. в довідці вих № ТК1/18 від 30.07.2021 року надав інформацію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, проте не надав інформацію про наявність технологій, що є порушенням вимог тендерної документації Замовника.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині, Пропозиція ФОП Томчик Є.В. не відповідала умовам Документації та мала бути відхилена Замовником на підставі вимог статті 31 Закону.
Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону, згідно з якою Замовник відхиляє тендерну пропозицію, у разі, якщо вона е відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати Протокол №165 від 05.08.2021 року, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визнання переможцем та намір укласти договір з ФОП Томчик Є.В.
На підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО
1) Зобов’язати Замовника скасувати Протокол №165 від 05.08.2021 року, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визнання переможцем та намір укласти договір з ФОП Томчик Є.В.
2) Зобов’язати Замовника відхилити пропозицію ФОП Томчик Є.В.
Додатки до скарги:
1. ДОВІДКА ПРО НАЯВНІСТЬ ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ( вих. № TK1/18 від 30.07.2021 року) наданої у складі пропозиції ФОП Томчик Є.В.
Пов'язані документи:
Учасник
- Довідка про наявність матеріально - технічної бази.pdf 13.08.2021 17:25
- Скарга на рішення Замовника.docx 13.08.2021 17:25
- Скарга на рішення Замовника.pdf 13.08.2021 17:25
- Заперечення на пояснення Замовника.docx 27.08.2021 17:45
- Заперечення на пояснення Замовника.pdf 27.08.2021 17:45
- рішення від 17.08.2021 №18761.pdf 18.08.2021 11:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.08.2021 №19720.pdf 31.08.2021 16:44
- рішення від 30.08.2021 №19720.pdf 01.09.2021 15:40
- Додаток_1_протокол.PDF 20.08.2021 16:41
- File.PDF 20.08.2021 16:42
- пояснення.docx 20.08.2021 16:42
- Додаток_3_iнф._про_iншi_вимоги.pdf 20.08.2021 16:42
- Додаток_2_Довiдка_про_наявнiст__матерiал_но_-_технiчноi_бази.pdf 20.08.2021 16:42
- File0001.PDF 16.09.2021 16:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.08.2021 18:06
Дата розгляду скарги:
30.08.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.08.2021 11:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.09.2021 15:40
Дата виконання рішення Замовником:
16.09.2021 16:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 30.08.2021р. № 19720-р/пк-пз постановлено зобов’язати Відділ освіти, культури, молоді та спорту Підгайцівської сільської ради скасування рішення про визнання ФІЗИЧНУ ОСОБУ-ПІДПРИЄМЦЯ ТОМЧИКА ЄВГЕНІЯ ВІКТОРОВИЧА переможцем закупівлі "Придбання персональних комп’ютерів, комп’ютерного обладнання, код ДК 021:2015 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-07-15-008462-b.
З метою усунення виявлених порушень протокольним рішення уповноваженої особи від 16.09.2021 року № 191 скасовано рішення від 05.08.2021 № 165 про визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю та враховуючи інформацію
Вимога
Є відповідь
порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині незаконного рішення про незаконне визначення переможцем закупівлі Фізичної особи-підприємця Томчика Євгенія Вікторовича
Номер:
66e68b505f2b4b33b0ea0ebf09571b28
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-15-008462-b.b2
Назва:
порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині незаконного рішення про незаконне визначення переможцем закупівлі Фізичної особи-підприємця Томчика Євгенія Вікторовича
Вимога:
Відділом освіти, культури, молоді та спорту Підгайцівської сільської ради проводиться закупівля UA-2021-07-15-008462-b, предметом якої є Придбання персональних комп’ютерів, комп’ютерного обладнання, код ДК 021:2015 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина).
При цьому Замовником були порушені права та законні інтереси суб'єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв'язку з чим, користуючись своїми законними правами, ТОВ «ЛАКІ СЕЙЛЗ» (надалі – Скаржник) подає цю скаргу на рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб'єкта оскарження, є дії та рішення Замовника стосовно: Рішення про визнання переможцем Фізичної особи-підприємця Томчика Євгенія Вікторовича (далі ФОП Томчик Є.В.), Протокол №165 від 05.08.2021 року, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визнання переможцем та намір укласти договір з ФОП Томчик Є.В..
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАКІ СЕЙЛЗ» не погоджується з рішенням замовника та вважає, що пропозиція ФОП Томчик Є.В., має бути відхилена з наступних причин:
.
1. Згідно вимог визначених в п. 7 «Інших вимогах до учасника», Додаток 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
«Учасник повинен мати усі необхідні сертифікати якості Товару, експлуатаційну документацію.»
В порушення вимог даного пунтку ФОП Томчик Є.В. у складі пропозиції не надав сертиифікатів якості на товар та експлуатаційну документацію на товар, що запропоновано до постачання.
2. Відповідно до вимог пункту 1, частини 1 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», Додатку 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» до тендерної документації учасник повинен надати у довільній формі інформацію, в якій зазначається наступна інформація «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання поставки товарів визначених у технічних вимогах» Довідка в довільній формі, в якій зазначається наступна інформація»
В порушення вимог вищезазначеного пункту ФОП Томчик Є.В. в довідці вих № ТК1/18 від 30.07.2021 року надав інформацію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази , проте не надав інформацію про наявність технологій, що є порушенням тендерної документації Замовника.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині, Пропозиція ФОП Томчик Є.В. не відповідала умовам Документації та мала бути відхилена Замовником на підставі вимог статті 31 Закону.
Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону, згідно з якою Замовник відхиляє тендерну пропозицію, у разі, якщо вона е відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати Протокол №165 від 05.08.2021 року, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визнання переможцем та намір укласти договір з ФОП Томчик Є.В.
На підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО
1) Скасувати Протокол №165 від 05.08.2021 року, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визнання переможцем та намір укласти договір з ФОП Томчик Є.В.
В разі незадоволення вимоги залишаємо за собою право звернутися за захистом своїх прав до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.08.2021 14:14
Вирішення:
«Шановний Учаснику, у зв’язку з надходженням Вашого звернення повідомляємо наступне.
По перше, згідно пункту 8 «інших вимог до учасника» додатку 2 до тендерної документації визначено, що учасник повинен мати усі необхідні сертифікати якості Товару, експлуатаційну документацію.
Звертаємо Вашу увагу на те, що Замовником не встановлювалась вимога до учасників щодо надання у складі тендерної пропозиції копій сертифікатів якості Товару та експлуатаційної документації у спосіб, визначений п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 тендерної документації. Замовником визначено вимогу виключно щодо наявності в учасників необхідної документації з метою належної поставки товару згідно вимог чинного законодавства.
Тому, учасник ФОП Томчик Є.В., якого визначено переможцем процедури відкритих торгів згідно протоколу від 05.08.2021 № 165, не порушив зазначену вимогу.
По-друге, підпунктом 1 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» пункту 1 додатку 1 тендерної документації визначено, що Учасник повинен підтвердити його відповідність зазначеним кваліфікаційним критеріям, а саме: надати довідку в довільній формі, в якій зазначається наступна інформація:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання поставки товарів визначених у технічних вимогах.
Вказати наявні сервісні центри та їх адреси.
Наголошуємо на тому, що замовником не було визначено обов’язкового переліку обладнання та матеріально-технічної бази, яку повинен мати учасник, окрім наявності сервісного центру. Довідка вимагалась у довільній формі.
Учасник ФОП Томчик Є.В., надав у складі тендерної пропозиції довідку від 30.07.2021 № ТК1/18 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в якій зазначив інформацію про наявність офісного приміщення, сервісного центру, транспортного засобу, обладнання, тощо.
Такою довідкою учасник ФОП Томчик Є.В. у повній мірі підтвердив свою відповідність кваліфікаційним критерієм, чим дотримався вимог тендерної документації та статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зважаючи на вищевикладене, розглянувши Вашу вимогу та враховуючи усі подані учасником ФОП Томчик Є.В. документи, встановлено, що пропозиція учасника ФОП Томчик Є.В. повністю відповідає вимогам тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі», а також потребам Замовника.
Тому, повідомляємо, що на сьогоднішній день відсутні будь-які підстави для відхилення його пропозиції.»
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на дискримінаційні умови
Номер:
1d4b453adec04584a8272a80198508d0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-15-008462-b.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
Скарга
щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог в тендерній документації.
Відділом освіти, культури, молоді та спорту Підгайцівської сільської ради (далі — Замовник) 15 липня 2021 року оголошена процедура відкритих торгів щодо придбання товарів «Придбання персональних комп’ютерів, комп’ютерного обладнання, код ДК 021:2015 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина)», Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-15-008462-b, ID: ac717437a7bc4aed876ea5e1fa66c410 (далі – Закупівля, Торги).
В тендерній документації Замовника містяться дискримінаційні вимоги, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі – Закон), та призводять до обмеження конкуренції та неможливості участі у зазначених конкурентних торгах потенційних учасників, в тому числі і Скаржника.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАКІ СЕЙЛЗ» (далі – Скаржник) має намір взяти участь у Торгах, проте, незважаючи на спроможність якісно виконати поставку, Скаржник позбавлений можливості подати відповідну пропозицію та стати переможцем, з огляду на необґрунтовані, специфічні та дискримінаційні вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, які порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі – Закон).
Встановлені Замовником вимоги тендерної документації не відповідають Закону, порушують основні принципи здійснення публічних закупівель, призводять до дискримінації та спрямовані на штучне обмеження конкуренції при здійсненні закупівлі, що підтверджується наступним.
1. Стосовно дискримінаційних технічних вимог до «Монітору», які відповідають тільки одному виробнику.
Проаналізувавши вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках до предмета закупівлі, наведених у Додатку 2 до тендерної документації нами виявлено, що сукупності технічних вимог до частини предмету Закупівлі, а саме – до п. 1.4. позиції Монітор, викладеним у Додатку 2 до тендерної документації, повністю та виключно відповідає лише Монітор 21.5" Samsung F22T350F, що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації інших потенційних учасників, які пропонують обладнання інших виробників.
Незважаючи на те що Замовник зазначає, що: «У тих місцях, де містяться посилання на конкретні торгівельні марки чи фірму, конструкцію, тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника – слід читати як «або еквівалент»». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент», у монітора Samsung F22T350F, відсутні аналоги або еквіваленти. А отже не має змоги запропонувати монітори від інших виробників окрім Samsung.
Отже, вимоги тендерної документації викладено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі, що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону, а також призводить до того, що вказана закупівля є значно дорожчою в ціні, а можливість участі щодо пропозиції предмету закупівлі інших учасників обмежує кількість останніх та усуває добросовісну конкуренцію і штучно обмежує можливості Замовника за державний кошт закупити обладнання за найкращу (нижчу) ціну
Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель, зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
1.2. Стосовно дискримінаційних технічних вимог до п. 2 «Ноутбук», які відповідають тільки одному виробнику
Проаналізувавши вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках до предмета закупівлі, наведених у Додатку 2 до тендерної документації нами виявлено, що сукупності технічних вимог до частини предмету Закупівлі, а саме – до п. 2. позиції ноутбук, викладеним у Додатку 2 до тендерної документації, повністю та виключно відповідає лише ноутбук НР 15-dw3021ua, що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації інших потенційних учасників, які пропонують обладнання інших виробників.
Незважаючи на те що Замовник зазначає, що: «У тих місцях, де містяться посилання на конкретні торгівельні марки чи фірму, конструкцію, тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника – слід читати як «або еквівалент»». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент», у ноутбук НР 15-dw3021ua, відсутні аналоги або еквіваленти. А отже не має змоги запропонувати ноутбуки від інших виробників.
Отже, вимоги тендерної документації викладено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі, що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону, а також призводить до того, що вказана закупівля є значно дорожчою в ціні, а можливість участі щодо пропозиції предмету закупівлі інших учасників обмежує кількість останніх та усуває добросовісну конкуренцію і штучно обмежує можливості Замовника за державний кошт закупити обладнання за найкращу (нижчу) ціну
Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель, зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
1.3. Стосовно дискримінаційних технічних вимог до п. 3 «Ноутбук», які відповідають тільки одному виробнику
Проаналізувавши вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках до предмета закупівлі, наведених у Додатку 2 до тендерної документації нами виявлено, що сукупності технічних вимог до частини предмету Закупівлі, а саме – до п.3 позиції ноутбук, викладеним у Додатку 2 до тендерної документації, повністю та виключно відповідає лише ноутбук НР 255 G8, що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації інших потенційних учасників, які пропонують обладнання інших виробників.
Незважаючи на те що Замовник зазначає, що: «У тих місцях, де містяться посилання на конкретні торгівельні марки чи фірму, конструкцію, тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника – слід читати як «або еквівалент»». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент», у ноутбук ноутбук НР 255 G8, відсутні аналоги або еквіваленти. А отже не має змоги запропонувати ноутбуки від інших виробників.
Отже, вимоги тендерної документації викладено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі, що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону, а також призводить до того, що вказана закупівля є значно дорожчою в ціні, а можливість участі щодо пропозиції предмету закупівлі інших учасників обмежує кількість останніх та усуває добросовісну конкуренцію і штучно обмежує можливості Замовника за державний кошт закупити обладнання за найкращу (нижчу) ціну
Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель, зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
1.4. Стосовно дискримінаційних технічних вимог до п. 4 «Ноутбук», які відповідають тільки одному виробнику
Проаналізувавши вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках до предмета закупівлі, наведених у Додатку 2 до тендерної документації нами виявлено, що сукупності технічних вимог до частини предмету Закупівлі, а саме – до п. 4. позиції ноутбук, викладеним у Додатку 2 до тендерної документації, повністю та виключно відповідає лише ноутбук ASUS X515MA-EJ013, що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації інших потенційних учасників, які пропонують обладнання інших виробників.
Незважаючи на те що Замовник зазначає, що: «У тих місцях, де містяться посилання на конкретні торгівельні марки чи фірму, конструкцію, тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника – слід читати як «або еквівалент»». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент», у ноутбук ноутбук ASUS X515MA-EJ013, відсутні аналоги або еквіваленти. А отже не має змоги запропонувати ноутбуки від інших виробників, окрім ноутбука ASUS X515MA-EJ013.
Отже, вимоги тендерної документації викладено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі, що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону, а також призводить до того, що вказана закупівля є значно дорожчою в ціні, а можливість участі щодо пропозиції предмету закупівлі інших учасників обмежує кількість останніх та усуває добросовісну конкуренцію і штучно обмежує можливості Замовника за державний кошт закупити обладнання за найкращу (нижчу) ціну
Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель, зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
1.5. Стосовно дискримінаційних технічних вимог до п. 5 «Ноутбук», які відповідають тільки одному виробнику
Проаналізувавши вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках до предмета закупівлі, наведених у Додатку 2 до тендерної документації нами виявлено, що сукупності технічних вимог до частини предмету Закупівлі, а саме – до п. 5 позиції ноутбук, викладеним у Додатку 2 до тендерної документації, повністю та виключно відповідає лише ноутбук Lenovo 82C500HRRA, що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації інших потенційних учасників, які пропонують обладнання інших виробників.
Незважаючи на те що Замовник зазначає, що: «У тих місцях, де містяться посилання на конкретні торгівельні марки чи фірму, конструкцію, тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника – слід читати як «або еквівалент»». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент», у ноутбук ноутбук Lenovo 82C500HRRA, відсутні аналоги або еквіваленти. А отже не має змоги запропонувати ноутбуки від інших виробників окрім ноутбука Lenovo 82C500HRRA.
Отже, вимоги тендерної документації викладено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі, що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону, а також призводить до того, що вказана закупівля є значно дорожчою в ціні, а можливість участі щодо пропозиції предмету закупівлі інших учасників обмежує кількість останніх та усуває добросовісну конкуренцію і штучно обмежує можливості Замовника за державний кошт закупити обладнання за найкращу (нижчу) ціну
Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель, зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
1.6. Стосовно дискримінаційних технічних вимог до п. 6.1 «Багатофункціональний Epson L3150 c WiFi (C11CG86409)», які відповідають тільки одному виробнику
Проаналізувавши вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках до предмета закупівлі, наведених у Додатку 2 до тендерної документації нами виявлено, що сукупності технічних вимог до частини предмету Закупівлі, а саме – до п. 6.1 позиції Багатофункціональний Epson L3150 з WiFi (C11CG86409), викладеним у Додатку 2 до тендерної документації, повністю та виключно відповідає Багатофункціональний Epson L3150 c WiFi (C11CG86409), що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації інших потенційних учасників, які пропонують обладнання інших виробників.
Незважаючи на те що Замовник зазначає, що: «У тих місцях, де містяться посилання на конкретні торгівельні марки чи фірму, конструкцію, тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника – слід читати як «або еквівалент»». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент», у Багатофункціонального пристрою Epson L3150 c WiFi (C11CG86409), відсутні аналоги або еквіваленти. А отже не має змоги запропонувати багатофункціональні пристрої від інших виробників окрім моделі Epson L3150 c WiFi (C11CG86409).
Отже, вимоги тендерної документації викладено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі, що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону, а також призводить до того, що вказана закупівля є значно дорожчою в ціні, а можливість участі щодо пропозиції предмету закупівлі інших учасників обмежує кількість останніх та усуває добросовісну конкуренцію і штучно обмежує можливості Замовника за державний кошт закупити обладнання за найкращу (нижчу) ціну
Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель, зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
1.7. Стосовно дискримінаційних технічних вимог до п. 6.1 «Багатофункціональний Epson L3150 c WiFi (C11CG86409», які відповідають тільки одному виробнику
Проаналізувавши вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках до предмета закупівлі, наведених у Додатку 2 до тендерної документації нами виявлено, що сукупності технічних вимог до частини предмету Закупівлі, а саме – до позиції Багатофункціональний Epson L3150 c WiFi (C11CG86409), викладеним у Додатку 2 до тендерної документації, повністю та виключно відповідає Багатофункціональний Epson L3150 c WiFi (C11CG86409), що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації інших потенційних учасників, які пропонують обладнання інших виробників.
Незважаючи на те що Замовник зазначає, що: «У тих місцях, де містяться посилання на конкретні торгівельні марки чи фірму, конструкцію, тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника – слід читати як «або еквівалент»». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент», у Багатофункціонального пристрою Epson L3150 c WiFi (C11CG86409), відсутні аналоги або еквіваленти. А отже не має змоги запропонувати ноутбуки від інших виробників окрім моделі Epson L3150 c WiFi (C11CG86409).
Отже, вимоги тендерної документації викладено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі, що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону, а також призводить до того, що вказана закупівля є значно дорожчою в ціні, а можливість участі щодо пропозиції предмету закупівлі інших учасників обмежує кількість останніх та усуває добросовісну конкуренцію і штучно обмежує можливості Замовника за державний кошт закупити обладнання за найкращу (нижчу) ціну
Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель, зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
1.7. Стосовно дискримінаційних технічних вимог до «Багатофункціональний пристрій Canon PIXMA G3411 (2315C025)», які відповідають тільки одному виробнику
Проаналізувавши вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках до предмета закупівлі, наведених у Додатку 2 до тендерної документації нами виявлено, що сукупності технічних вимог до частини предмету Закупівлі, а саме – позиції «Багатофункціональний пристрій Canon PIXMA G3411 (2315C025)», викладеним у Додатку 2 до тендерної документації, повністю та виключно відповідає «Багатофункціональний пристрій Canon PIXMA G3411 (2315C025)», що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації інших потенційних учасників, які пропонують обладнання інших виробників.
Незважаючи на те що Замовник зазначає, що: «У тих місцях, де містяться посилання на конкретні торгівельні марки чи фірму, конструкцію, тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника – слід читати як «або еквівалент»». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент», у Багатофункціонального пристрою Canon PIXMA G3411 (2315C025), відсутні аналоги або еквіваленти. А отже не має змоги запропонувати ноутбуки від інших виробників окрім моделі Canon PIXMA G3411 (2315C025).
Отже, вимоги тендерної документації викладено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі, що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону, а також призводить до того, що вказана закупівля є значно дорожчою в ціні, а можливість участі щодо пропозиції предмету закупівлі інших учасників обмежує кількість останніх та усуває добросовісну конкуренцію і штучно обмежує можливості Замовника за державний кошт закупити обладнання за найкращу (нижчу) ціну
Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель, зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
1.8. Стосовно дискримінаційних технічних вимог до п. «Проектор Acer X1226AH (MR.JR811.001)», які відповідають тільки одному виробнику
Проаналізувавши вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках до предмета закупівлі, наведених у Додатку 2 до тендерної документації нами виявлено, що сукупності технічних вимог до частини предмету Закупівлі, а саме – до ппозиції «Проектор Acer X1226AH (MR.JR811.001)», викладеним у Додатку 2 до тендерної документації, повністю та виключно відповідає «Проектор Acer X1226AH (MR.JR811.001)», що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації інших потенційних учасників, які пропонують обладнання інших виробників.
Незважаючи на те що Замовник зазначає, що: «У тих місцях, де містяться посилання на конкретні торгівельні марки чи фірму, конструкцію, тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника – слід читати як «або еквівалент»». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент», у проектора Acer X1226AH (MR.JR811.001), відсутні аналоги або еквіваленти. А отже не має змоги запропонувати проектори від інших виробників окрім моделі Проектор Acer X1226AH (MR.JR811.001).
Отже, вимоги тендерної документації викладено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі, що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону, а також призводить до того, що вказана закупівля є значно дорожчою в ціні, а можливість участі щодо пропозиції предмету закупівлі інших учасників обмежує кількість останніх та усуває добросовісну конкуренцію і штучно обмежує можливості Замовника за державний кошт закупити обладнання за найкращу (нижчу) ціну
Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель, зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
1.8. Стосовно дискримінаційних технічних вимог до п. «Планшет Samsung SM-P615/64 (Tab S6 Lite 10.4 LTE) Pink (SM-P615NZIASEK)», які відповідають тільки одному виробнику
Проаналізувавши вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках до предмета закупівлі, наведених у Додатку 2 до тендерної документації нами виявлено, що сукупності технічних вимог до частини предмету Закупівлі, а саме – до Планшет Samsung SM-P615/64 (Tab S6 Lite 10.4 LTE) Pink (SM-P615NZIASEK), викладеним у Додатку 2 до тендерної документації, повністю та виключно відповідає Планшет Samsung SM-P615/64 (Tab S6 Lite 10.4 LTE) Pink (SM-P615NZIASEK), що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації інших потенційних учасників, які пропонують обладнання інших виробників.
Незважаючи на те що Замовник зазначає, що: «У тих місцях, де містяться посилання на конкретні торгівельні марки чи фірму, конструкцію, тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника – слід читати як «або еквівалент»». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент», у планшета Samsung SM-P615/64 (Tab S6 Lite 10.4 LTE) Pink (SM-P615NZIASEK), відсутні аналоги або еквіваленти. А отже не має змоги запропонувати планшети від інших виробників окрім моделі Samsung SM-P615/64 (Tab S6 Lite 10.4 LTE) Pink (SM-P615NZIASEK).
Отже, вимоги тендерної документації викладено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі, що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону, а також призводить до того, що вказана закупівля є значно дорожчою в ціні, а можливість участі щодо пропозиції предмету закупівлі інших учасників обмежує кількість останніх та усуває добросовісну конкуренцію і штучно обмежує можливості Замовника за державний кошт закупити обладнання за найкращу (нижчу) ціну
Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель, зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
З огляду на вказане, з метою дотримання вимог статі 5, 22, 23 Закону, просимо зобов’язати Замовника видалити з тендерної документації дискримінаційні вимоги, встановлені ним в технічній частині..
ІІІ. Обґрунтування наявності порушених прав Скаржника
Відповідно до порядку оскарження процедур закупівлі визначених статтею 18 Закону, обов’язковою складовою скарги повинні бути обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до системного аналізу законодавства України, скарга може бути подана тільки особою, яка вважає, що її право чи законний інтерес порушено внаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника. При цьому, суб’єктом оскарження не обов’язково є особа, яка подала тендерну пропозицію і тим самим набула статусу учасника процедури закупівлі.
Так, Скаржник являється потенційним учасником, який ознайомився через систему електронних закупівель з інформацією про відповідні торги, проте ще не подав тендерну пропозицію, але має намір та спроможність виконати відповідну закупівлю.
Тобто, у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про Антимонопольний комітет України», а також Конституції України, оскарження процедур закупівель можливе у випадках, коли суб’єкт оскарження вбачає порушення своїх прав чи законних інтересів в рішеннях, діях чи бездіяльності замовника, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
Скаржник, незважаючи на спроможність прийняти участь у відповідних конкурсних торгах не має можливості подати пропозицію, з огляду на дискримінаційні вимоги тендерної документації встановлені Замовником.
Скаржник не може прийняти участь у закупівлі, з огляду на те, що технічні характеристики обладнання, яке він може запропонувати не відповідають усім вимогам Замовника з підстав, що викладені у розділу ІІ даної скарги, з огляду на їх дискримінаційність, а також через інші дискримінаційні умови, встановлені Замовником в тендерній документації, які зазначені у розділу II даної скарги.
Вважаю, що вимоги встановлені Замовником до тендерної документації, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, і є такими що не відповідають ст.-ст.: 5, ч. 4 ст. 22, ч. 4 ст. 23, ст. 18, ст. 26, ст. 29, ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягають скасуванню з вищезазначених підстав як таких, що порушують Закон.
На підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі»,–
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду
2. За результатами розгляду скарги прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2021-07-15-008462-b, «Придбання персональних комп’ютерів, комп’ютерного обладнання, код ДК 021:2015 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина)» з підстав викладених у мотивувальній частині скарги та задовільнити скаргу у повному обсязі.
3. Зобов’язати Замовника (Відділ освіти, культури, молоді та спорту Підгайцівської сільської ради) усунути дискримінаційні умови, встановлені ним у тендерній документації, шляхом внесення змін до Тендерної документації по закупівлі UA-2021-07-15-008462-b, та Додатків до неї та привести тендерну документацію у відповідність до законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на документацію Замовника.docx 26.07.2021 17:34
- Скарга на документацію Замовника.pdf 26.07.2021 17:34
- рішення від 28.07.2021№17210.pdf 28.07.2021 18:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.07.2021 17:37
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.07.2021 18:33