-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель під об’єктами енергетики ПАТ «Черкасиобленерго», що розташовані в адміністративних межах Білозірської сільської ради (в межах та за межами населених пунктів с. Білозір’я, с. Ірдинь, с. Баси) та адміністративних межах Мошнівської сільської ради (в межах та за межами населених пунктів с. Кумейки, с. Гута Межиріцька) Черкаського району Черкаської області
Асортимент, кількість послуг та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї. Тендерна документація додається (ТД). Згідно умов цієї процедури закупівлі, тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу «ТД», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації.
Завершена
8 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 40 000.00 UAH
Період оскарження:
15.07.2021 14:05 - 13.08.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
3047569d057b4da8835efff02f963391
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-15-002966-a.b1
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Пунктом 1.3 Додатку 2 Тендерної документації Замовником встановлений кваліфікаційний критерій – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Для підтвердження відповідності по даному критерію учасник повинен надати:
-довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, на бланку підприємства та з печаткою*, що підтверджує наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних** за предметом закупівлі договорів (не менше п’яти) з інформацією, щодо виконання договорів на послуги з виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель: Довідка має містити наступні відомості:
1) назва контрагента, з яким укладено договір;
2) предмет договору;
3) стан виконання договору (виконано/частково виконано);
4) номер та дата договору;
5) телефон, e-mail відповідальної особи контрагента; ·
-копії договорів, зазначених в довідці (не менше п’яти), у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору).
-копії оформлених належним чином первинних облікових документів (частково/в повному обсязі), що підтверджують прийняття наданих послуг та документи в електронному вигляді, що містять відомості про результати робіт із землеустрою та оцінки земель, а саме: документація із землеустрою та витяги Державного земельного кадастру по договорах, зазначених в довідці про досвід, які надаються у складі пропозиції;
-копії відгуків від Замовників, щодо виконання зобов’язань, за вказаним в довідці договорами (з обов’язковим наведенням предмету договору, номеру та дати його укладення).
За умови надання копії аналогічного договору з ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» - відгук подавати не потрібно.
Вимога надати не менше 5 аналогічних договорів вважається нами та Антимонопольним комітетом України (в аналогічних випадках) дискримінаційною так як Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення вимоги про надання саме 5-ти і більше аналогічних договорів у Тендерній документації. На явність одного договору уже є достатнім фактом, що учасник процедури закупівлі має досвід виконання аналогічного договору.
Встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії щонайменше п’яти виконаних аналогічних договорів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Враховуючи викладене, дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище умови Документації) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація в цій частині.
Аналогічну дискримінаційну вимогу Замовника було оскаржено та задоволено Антимонопольним комітетом України рішенням від 29.06.2021 №14524-р/пк-пз.
Виходячи з вищезазначеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації в цій частині.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 26.07.2021 15:34
Дата подачі:
26.07.2021 15:35
Вирішення:
Шановний Учаснику, ознайомившись з поданою Вами вимогою повідомляємо, що згідно з ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
На виконання вимог закону повідомляємо, що згідно положень ст. 16 Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Отже, замовник встановлює кваліфікаційні критерії самостійно, на власний розсуд. А з урахуванням очікуваної вартості предмета закупівлі, обсягу надання послуг та обмеження у строках надання послуг виконавці таких видів послуг повинні мати достатній досвід. Виходячи з вище зазначеного, встановлені вимоги в нашій тендерній документації.
Окрім цього, метою визначення вимоги щодо наявності не менше п’яти аналогічних договорів було сформовано з урахуванням вимог щодо обмежень у часі та складу робіт під час надання послуг з виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, що передбачає необхідність наявної можливості в учасника забезпечити одночасне виконання робіт на декількох об’єктах, тобто учасник повинен мати великий досвід у наданні відповідних послуг
В той же час слід зазначити, що згідно п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Ви ж у свою чергу ніяким чином не довели що права Вас як учасника порушені та умови є дискримінаційними.
Якщо Учасник виявив вимоги, що на його думку є дискримінаційними чи такими, що порушують його права, відповідно до ст. 18 Закону він може подати скаргу до органу оскарження. Кваліфікація дискримінаційних умов тендерної документації належить виключно до повноважень Антимонопольного комітету України.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні.
Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня.
Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування.
Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі.
Стосовно, рішень антимонопольного комітету України, то вони є персональними та не встановлюють норму права для всіх Замовників чи Учасників, а також не є правовим звичаєм. Відповідно кожне рішення носить індивідуальний характер та приймається з огляду на специфіку предмета закупівлі, його технічні характеристики, вимоги до Учасників та інших складових.
Отже, вимога про наявність в учасника аналогічних договорів є цілком обґрунтованою, та не може бути виключена з Тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.08.2021 08:01
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо порушення законодавства та неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Номер:
a681537779a547329040ddb0a0e97d2a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-15-002966-a.b2
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Скарга щодо порушення законодавства та неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Пов'язані документи:
Учасник
- Інформаційний лист від 27.08.2021 №28-28-0.5-16382-21.pdf 01.09.2021 11:40
- Наказ Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 30.07.2021 №47-ДП «Про покладання виконання обов’язків на Бойко В.А.». .pdf 01.09.2021 11:40
- Листи – згоди працівників учасника, чиї персональні дані міститься у складі документів тендерної пропозиції.pdf 01.09.2021 11:40
- Довідка про наявність обладнання матер техн бази.pdf 01.09.2021 11:40
- Документи, що посвідчують право володіння ОЗ п. 8,17,19.pdf 01.09.2021 11:40
- Накази про прийняття на роботу працівників, які перебувають у трудових відносинах з ДП «Черкаський інститут землеустрою» та будуть залучені до виконання робіт з предмету .pdf 01.09.2021 11:40
- Повідомлення з вимогою про усуннення невідповідностей.pdf 01.09.2021 11:40
- Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2021-07-15-002966-a.pdf 01.09.2021 11:40
- Нотаріально посвід переклад ТК Бойка В. А. pdf..pdf 01.09.2021 11:40
- Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимір техніки №5282 .pdf 01.09.2021 11:40
- Скарга про порушення законодавства щодо неправомірного відхилення ТП.pdf 01.09.2021 11:40
- Нотаріально посвід переклад ТК Мірзоєв Ф.pdf 01.09.2021 11:40
- Нотаріально посвід переклад ТК Дацький А.А..pdf 01.09.2021 11:40
- Нотаріально посвід переклад ТК Валовий В. Л.pdf 01.09.2021 11:40
- Платіжне доручення за внесення оплати для подання скарги.pdf 01.09.2021 13:07
- рішення від 03.09.2021 № 20069.pdf 06.09.2021 11:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.09.2021 № 20904.pdf 15.09.2021 16:50
- рішення від 14.09.2021 № 20904.pdf 17.09.2021 14:04
- ПОЯСНЕННЯ ПО СКАРЗІ.pdf 09.09.2021 09:22
- ПОЯСНЕННЯ ПО СКАРЗІ.doc 09.09.2021 09:22
- Довіреність № 4812-К-Н-О.pdf 09.09.2021 09:22
- Довіреність № 4945-К-О.pdf 09.09.2021 09:22
- Довіреність № 5220-К-Н-О.pdf 09.09.2021 09:22
- ПРОТОКОЛ засідання_скасування рішення про відхилення_ЧЕРКАСЬКИЙ ІНСТИТУТ ЗЕМЛЕУСТРОЮ.doc 23.09.2021 09:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.09.2021 12:33
Дата розгляду скарги:
14.09.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.09.2021 11:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.09.2021 14:05
Дата виконання рішення Замовником:
23.09.2021 09:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
22.09.2021 року – Замовник - ПАТ "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО" – скасував рішення про відхилення тендерної пропозиції Державного підприємства "ЧЕРКАСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ТА ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ ЗЕМЛЕУСТРОЮ" за даною процедурою, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-07-15-002966-a, з метою усунення порушень на виконання рішення №20904-р/пк-пз від 14.09.2021 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Задовільнена:
Так