-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітального ремонту частини дорожнього покриття по вулиці Михайлівська (від буд.№10 до буд.№67) в смт. Дашів, Гайсинського району, Вінницької області (ДК 021:2015 45453000-7 «Капітальний ремонт та реставрація»)
Капітального ремонту частини дорожнього покриття по вулиці Михайлівська (від буд.№10 до буд.№67) в смт. Дашів, Гайсинського району, Вінницької області
Торги не відбулися
1 677 089.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 385.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 385.45 UAH
Період оскарження:
14.07.2021 11:43 - 26.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на неправомірне відхилення
Номер:
c792f0e578264d8c9384222d18401e96
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-14-003601-c.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення
Скарга:
ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ
ЗАВАЛЬНЮK ІГОР ВАСИЛЬОВИЧ
23520, Вінницька область, Шаргородський район, с. Пасинки, вул. Б. Хмельницького,17
реєстраційний номер облікової картки платника податку 2940020175
р/р UA 81 328209 0000026003800010591 в АБ «Південний», МФО 328209
тел. 097-264-16-90, e-mail: makarzava@ukr.net
Вих. №795 від 27.08.2021 р.
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія
Антимонопольного комітету України з розгляду
скарг про порушення законодавства у
сфері публічних закупівель
вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження: Фізична особа-підприємець
Завальнюк Ігор Васильович
23520, Вінницька область, Шаргородський район,
с. Пасинки, вул. Б. Хмельницького,17
Реєстраційний номер облікової картки
платника податку 2940020175
тел. 097-264-16-90
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЖИТЛОКОМУНГОСП" ДАШІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
Код ЄДРПОУ: 33279982
22740, Україна, Вінницька область, смт. Дашів,
вул. Набережна, буд. 31
Тел.+380989705609
E-mail: lvgx2011@gmail.com
Процедура закупівлі, що оскаржується: Капітальний ремонт частини дорожнього покриття по вулиці Михайлівська (від буд.№10 до буд.№67) в смт. Дашів, Гайсинського району, Вінницької області (ДК 021:2015 45453000-7 «Капітальний ремонт та реставрація»)
Закупівля: UA-2021-07-14-003601-c
СКАРГА
На рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції
Комунальне підприємство «ЖИТЛОКОМУНГОСП» Дашівської селищної ради (далі-Замовник) проводить процедуру закупівлі (відкриті торги) № UA-2021-07-14-003601-c по предмету закупівлі «Капітального ремонту частини дорожнього покриття по вулиці Михайлівська (від буд.№10 до буд.№67) в смт. Дашів, Гайсинського району, Вінницької області (ДК 021:2015 45453000-7 «Капітальний ремонт та реставрація»)».
ФОП Завальнюк І.В. (далі –Скаржник) приймає участь у даній закупівлі, шляхом подання тендерної пропозиції у відповідності до вимог Тендерної документації.
Рішенням тендерного комітету КП «ЖИТЛОКОМУНГОСП» Дашівської селищної ради від 17.08.2021 р., оформленим Протоколом№ 6 відхилено тендерну пропозицію ФОП Завальнюка І.В. на підставі п.2 ч.1 ст.31 Закону Ук.раїни «Про Публічні закупівлі» (далі-Закон).
В своєму рішенні Замовник зазначає наступні підстави для відхилення
1. Учасником надано в складі пропозиції протокол ознайомлення з об’єктом від 27.07.2021 р., що не відповідає вимогам ТД, так як ознайомлення необхідно було провести в період уточнень, який тривав до 20.07.2021 р.
2. Учасником не надано антикорупційну програму та наказ про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.
3. Дата складання довідок (листи/пояснення/згоди) не відповідає вимогам ТД.
ФОП Завальнюк І.В. з таким рішенням Замовника не погоджується та вважає його таким що не відповідає вимогам Закону України «Про Публічні Закупівлі» (далі-Закон) та вимогам Тендерної документації.
Відповідно, оскаржуване рішення Замовника, підлягає скасуванню.
ОБГРУНТУВАННЯ ПОРУШЕНЬ ДОПУЩЕНИХ ЗАМОВНИКОМ ПРИ ПРИЙНЯТТІ РІШЕННЯ
1) Згідно вимог додатку 4 ТД, «для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму, Учаснику в період роз’яснень, зазначеної замовником в оголошенні про проведення тендерної процедури закупівлі, необхідно особисто відвідати та оглянути об’єкт, оцінити можливості виконання робіт, їх види, перелік та обсяги у робочі дні з 10-00 до 14-00 години. Під час відвідування об’єкта дотримуватись вимог карантину, щодо непоширення коронавірусу COVID 19, за результатами огляду скласти спільний Протокол огляду. Виконання цих вимог повинно бути документально зафіксовано та надано учасником в складі його тендерної пропозиції».
На виконання вказаної вимоги Скаржник особисто відвідав об’єкт робіт в присутності уповноваженої особи Замовника, що підтверджується Протоколом ознайомлення з об’єктом від 19.07.2021 р., підписаного Скаржником та начальником КП «ЖИТЛОКОМУНГОСП» Дашівської селищної ради Дробака І.М. Вказаний протокол датований 19.07.2021 р. та наданий в складі тендерної пропозиції, що в повній мірі відповідає вимогам ТД.
Відтак, в цій частині Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника. Окрім вказано, слід врахувати, що зазначені в протоколі невідповідності є надуманими, безпідставними, та вказують на суб’єктивне та упереджене ставлення до учасника.
2) На підтвердження відсутності підстав для відмови в участі в процедурі закупівлі, у відповідності до вимог додатку 1 до ТД, учасник надав в складі тендерної пропозиції Довідку №541 від 26.07.2021 р. щодо відсутності підстав, визначених в ч.1 і 2 ст.17 Закону.
Згідно п.8 додатку 1 до ТД, Замовник встановив, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо «юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (пункт 10 ч. 1 ст. 17 Закону)». Учасник на виконання даної вимоги повинен надати в складі пропозиції «Інформацію про відсутність підстави надають в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та завірена печаткою (у разі її використання).Додатково надається оригінал або завірена належним чином копія антикорупційної програми та наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми учасника».
В поданій Скаржником довідці №541 від 26.07.2021 р. вказано, що вимога п.10 ч.1 ст. 17 Закону стосується юридичних осіб.
Скаржник не має статусу юридичної особи та здійснює господарську діяльність як фізична особа-підприємець. Відтак, норма п.10 ч.1 ст. 17 Закону не застосовується до учасника.
Відповідно до ст. 80 Цивільного кодексу України, юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку.
Фізична особа-підприємець – це форма особистої участі особи у підприємницькій діяльності, яка здійснює свою діяльність відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб , про що в складі тендерної пропозиції було надано довідку №547 від 26.07.2021 р.
В примітках до додатку 1 до ТД, Замовник визначив, що- документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Подання в складі тендерної пропозиції антикорупційної програми та наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми передбачено виключно для юридичних осіб, відтак Скаржник, який не має статусу юридичної особи не зобов’язаний подавати вказані документи, про що зазначив в довідці №541 від 26.07.2021 р.
Тендерна пропозиція може не мати у своєму складі документів та інформації виключно лише тих, що не передбачені нормами чинного законодавства, що в жодному разі не може вважатись порушення та бути підставою для відхилення поданої тендерної пропозиції.
Дані аргументи додатково підтверджуються нормами ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» виходячи з положень, якої встановлено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію з вказаної підстави, чим порушив права Скаржника та вимоги Закону.
3)Щодо невідповідності дати складання довідок (листів/пояснень/згод).
Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, яка визначена найбільш економічно вигідною за результатами аукціону, з підстав невідповідності дати складання учасником довідок тощо, Замовник грубо порушив основні принципи здійснення публічних закупівель.
Висновок Замовника з даного приводу є суб’єктивним та не відповідає дійсності, що як наслідок призводить до порушення основних принципів здійснення публічних закупівель, що полягає у недискримінації учасників та рівному ставленні до них; об’єктивному та неупередженому визначенні переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобіганні корупційним діям і зловживанням.
В примітках до додатку 1 до ТД, Замовник встановив, що довідки (листи/пояснення/згоди) подані у складі тендерної пропозиції повинні бути видані учасником не раніше трьох днів до кінцевої дати подання пропозицій.
Вказане формулювання вимог до дати складання є нечітким та може розцінюватись по різному.
Готуючи документи, гідно вимог ТД, Скаржник вказану вимогу розцінив, що дата складання документа має бути до 27.07.2021., тобто не раніше 3 днів до дати подання -30.07.2021 р. Такі дати як 27,28,29 є датами які є раніше до дати 30.07.2021 р. Відтак, 26.07.2021 р. є датою яка є не раніше 3 днів до кінцевої дати подання.
Слід зазначити, що всі документи, які підготовлені Скаржником самостійно та подані в складі тендерної пропозиції містять найменування Замовника та номер закупівлі.
А невідповідність дати складання документів, на думку Замовника, жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції Скаржника та не може бути підставою для відхилення в розумінні вимог Закону.
Пункт 19 ч. 2 ст. 22 Закону визначає, що Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Враховуючи все зазначене, тендерна пропозиції Скаржника повністю відповідає вимогам ТД, а підстави, наведені Замовником, для відхилення є необґрунтованими та не відповідають вимогам Закону.
На виконання ч.1 ст. 18 Закону, скарга містить «найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування». Скарга подана з дотриманням строку, встановленого електронною системою закупівель. Скаржник виконав всі вимоги, необхідні для прийняття даної скарги до розгляду. В ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга може бути залишена без розгляду, а саме: «1) суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; 2) скарга не відповідає вимогам частин другої - п’ятої та дев’ятої цієї статті; 3) замовником відповідно до цього Закону усунено порушення, зазначені в скарзі; 4) до дня подання скарги замовником прийнято рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень».
Відповідно до 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст.7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», з огляду на те, що Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію ФОП Завальнюка І.В., тим самим порушив право учасника на добросовісну конкуренцію серед учасників та неупереджену оцінку тендерної пропозицій, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель та відновлення порушеного права учасника ФОП Завальнюка І.В.,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу ФОП Завальнюка Ігоря Васильовича до розгляду.
2. Встановити порушення Комунальним підприємством «ЖИТЛОКОМУНГОСП» Дашівської селищної ради в процедурі закупівлі (відкриті торги) № UA-2021-07-14-003601-c.
3. Зобов’язати Замовника скасування рішення тендерного комітету Комунального підприємства «ЖИТЛОКОМУНГОСП» Дашівської селищної ради в процедурі закупівлі № UA-2021-07-14-003601-c. від 17.08.2021 р., яким відхилена тендерна пропозиція ФОП Завальнюка І.В.
Фізична особа – підприємець ___________І.В. Завальнюк
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга вул. Михайлівська.PDF 27.08.2021 15:01
- рішення від 30.08.2021№19619.pdf 30.08.2021 18:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.09.2021№20483.pdf 09.09.2021 16:22
- рішення від 08.09.2021№20483.pdf 13.09.2021 15:08
- пояснення до скарги Дашів_Михайл.docx 01.09.2021 11:16
- Михайлівска.PDF 01.09.2021 11:16
- пояснювальна записка.PDF 01.09.2021 13:19
- протокол ознайомлення.PDF 01.09.2021 13:19
- михайлівська.PDF 24.09.2021 09:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.08.2021 19:51
Дата розгляду скарги:
08.09.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.08.2021 18:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.09.2021 15:08
Дата виконання рішення Замовником:
24.09.2021 09:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Прийннято рішення про намір відмінити визначення переможця ПП "ЕЛІТА -ІНДУСТРІАЛ" (протокол ТК №8 від 20.08.2021р.) згідно рішення №20482-р/пк-пз від 08.09.2021р. АМКУ.