-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ЄЗС ДК 021:2015 45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва (Капітальний ремонт благоустрою Михальчанського ліцею за адресою: вул.Героїв Майдану, 22 в с. Михальча, Кам'янської сільської ради Чернівецького району, Чернівецької області)
Місцезнаходження замовника: 59050,Чернівецька область, Чернівецький район, село Кам’яна, вул.Головна,1, категорія замовника – юридична особа розпорядник бюджетних коштів
Торги не відбулися
2 141 293.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 706.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 706.47 UAH
Період оскарження:
13.07.2021 15:29 - 25.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження рішення Замовника щодо визначення переможця
Номер:
fce808ee3b794d1c972c5bde8dd2005e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-13-001694-b.a3
Назва:
Оскарження рішення Замовника щодо визначення переможця
Скарга:
Оскарження рішення Замовника - Відділ освіти,сім'ї, молоді, спорту, культури і туризму Кам'янської сільської ради Чернівецького району, Чернівецької області щодо неправомірного визначення переможця ТОВ "Агробудсервіс" у процедурі закупівлі ЄЗС ДК 021:2015 45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва (Капітальний ремонт благоустрою Михальчанського ліцею за адресою: вул.Героїв Майдану, 22 в с. Михальча, Кам'янської сільської ради Чернівецького району, Чернівецької області)
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 17.08.2021 12:51
- рішення від 19.08.2021 №19032.pdf 20.08.2021 11:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.08.2021 №19829.pdf 01.09.2021 17:01
- рішення від 31.08.2021 №19829.pdf 03.09.2021 14:15
- Пояснення 26.08.2021 14:24
- Пояснення 26.08.2021 14:24
- Пояснення 26.08.2021 14:38
- Лист пояснення.docx 26.08.2021 14:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.08.2021 18:13
Дата розгляду скарги:
31.08.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.08.2021 11:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.09.2021 14:16
Дата виконання рішення Замовником:
07.09.2021 10:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження виконано.
Вимога
Є відповідь
не вiдповiдностi пропозицiї переможця необхiдним технiчним, якiсним та кiлькiсним характеристикам предмета закупiвлi згiдно технічних вимог тендерної документацiї.
Номер:
767841e2f116450c879472047bf6986c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-13-001694-b.a2
Назва:
не вiдповiдностi пропозицiї переможця необхiдним технiчним, якiсним та кiлькiсним характеристикам предмета закупiвлi згiдно технічних вимог тендерної документацiї.
Вимога:
При розрахунку вартості експлуатації будівельних машин та механізмів ТОВ "Агробудсервіс" застосовано не передбачену нормами машин та механізмів техніку, а саме кран маніпулятором 3т. Вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт з відповідними технічними (у проекті виконання робіт) та економічними обґрунтуваннями.
Проте, ТОВ "Агробудсервіс" у складі пропозиції не надано жодних технічних та економічних обґрунтувань, чим порушено вимоги п. 6.2.1.5 ДСТУ-Н Б Д. 1.1-2:2013 Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва.
Вище зазначене свiдчить про не вiдповiдностi пропозицiї Учасника необхiдним технiчним, якiсним та кiлькiсним характеристикам предмета закупiвлi згiдно технічних вимог тендерної документацiї.
На підставі вищезазначеного, керуючись Законом України "Про публічні закупівлі" просимо перевірити тендерну пропозицію ТОВ "Агробудсервіс" на відповідність вимогам тендерної документації та чинного законодавства України та скасувати рішення про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ "Агробудсервіс".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.08.2021 17:33
Вирішення:
Учасник-Переможець закупівлі надав усі документи, що вимагалися в частині наявності обладнання та матеріально технічної бази. Також Учасник-Переможець надав документи описані в технічній специфікації, що підтверджують відповідність пропозиції технічним вимогам. В замовника відсутні підстави передбачені ЗУ «Про публічні закупівлі» для відхилення пропозиції Учасника-Переможця закупівлі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Неправомірна дискваліфікація
Номер:
fdbd63990965498ebc5f58d9c2e4cc86
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-13-001694-b.a1
Назва:
Неправомірна дискваліфікація
Вимога:
03 серпня 2021 року Відділ освіти, сім’ї, молоді, спорту, культури і туризму Кам’янської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі – Замовник) протоколом № 134 відхилив тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «АСТРЕЯ 1» у публічній закупівлі UA-2021-07-13-001694-b.
Підставами для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АСТРЕЯ 1» Замовник зазначив:
- Ненакладення учасником кваліфікованого електронного підпису на тендерну пропозицію всупереч вимогам тендерної документації;
- У складі тендерної пропозиції відсутні довідки (або зведена довідка, тощо) складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність підстав передбачених статтею 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» для відмови в участі у процедурі закупівлі.
З огляду на вищенаведене, Замовник вважає, що ТОВ «АСТРЕЯ 1» не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Вважаємо рішення Замовника протиправним та таким, що не ґрунтується на нормах чинного законодавства.
1. Щодо вимоги накладення кваліфікованого електронного підпису на тендерну пропозицію Учасника.
Відхиляючи пропозицію Учасника з даної підстави, Замовник посилається на лист Міністерства цифрової трансформації України №1/06-3-1587 від 16.02.2021 року, в якому останній дає роз’яснення Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України чи може підпис вважатися кваліфікованим електронним підписом, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений.
В даному листі зазначено, що якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений» , то такий підпис не може вважатися «кваліфікованим».
Однак, Замовник вибірково зазначив посилання з листа Міністерства цифрової трансформації України №1/06-3-1587 від 16.02.2021 року та не звернув увагу на інформацію, що міститься в останньому абзаці даного листа, зокрема:
«Водночас наголошуємо на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Згідно п. п. 23 ст. 1 Закону України "Про електронні довірчі послуги", кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Підпунктом 1 п. 3 Постанови КМУ №193 від 03.03.2021 року удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.
Підпунктом 3 п. З вищезазначеної Постанови зазначено, що результати надання електронних довірчих послуг, пов'язаних із створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, визнаються органами державної влади, органами місцевого самоврядування, а також іншими особами, які надають електронні публічні (зокрема адміністративні) послуги, та користувачами електронних довірчих послуг.
Тобто, учасники процедури закупівлі можуть використовувати удосконалені електроні підписи для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток.
Таким чином, висновок замовника про накладення удосконаленого електронного підпису всупереч вимогам законодавства та тендерній документації є необґрунтованим, безпідставним та таким, що суперечить нормам чинного законодавства.
Аналогічного висновку прийшов Харківський окружний адміністративний суд у справі №520/8451/21 у рішенні від 26.07.2021 року.
Абзацом першим частини третьої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до п. 1.4 інструкції з підготовки тендерної пропозиції Замовника Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію (учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно пункту 1.5 цієї документації).
Проте з врахуванням норм постанови КМУ №193 від 03.03.2021 року удосконалені електронні підписи можуть використовуватися у разі коли передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів, а орган місцевого самоврядування визнає удосконалений електронний підпис.
При цьому, звертаємо увагу, що дана вимога, на нашу думку, містить дискримінаційний характер, оскільки з 5 (п’яти) учасників закупівлі UA-2021-07-13-001694-b лише один учасник ТОВ «Агробудсервіс» має накладений кваліфікований електронний підпис та здійснює свою господарську діяльність за адресою: Чернівецька область, с. Кам'яна, вул. Назарія Яремчука, 48, с.Кам'яна, тобто за місцем знаходження Замовника публічної закупівлі – село Кам’яна.
Наведене, дає підстави вважати щодо наявності в тендерній документації дискримінаційних умов щодо підписання тендерної пропозиції кваліфікованим електронним підписом, в той час як нормами чинного законодавства відсутні будь-які обмеження щодо використання іншого виду електронного підпису, зокрема удосконаленого.
А відповідне можливе визначення переможцем публічної закупівлі ТОВ «Агробудсервіс», оскільки його тендерна пропозиція підписана кваліфікованим електронним підписом, породжує сумніви щодо неупередженості органу місцевого самоврядування та свідчить про можливе порушення законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема вчинення антиконкуретних дій органу місцевого самоврядування, що полягає в наданні окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.
Таким чином, учасником ТОВ «АСТРЕЯ 1» виконано умови тендерної документації в частині наявності накладеного електронного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі.
З огляду на вищенаведене, рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «АСТРЕЯ 1» в частині ненакладення кваліфікованого електронного підпису на тендерну пропозицію є протиправним та підлягає скасуванню.
2. Щодо відсутності довідок (зведеної довідки, тощо) складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність підстав передбачених статтею 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Наведене твердження не відповідає дійсності, оскільки ТОВ «АСТРЕЯ 1» у складі тендерної документації подано зведену довідку №17 від 28.07.2021 року про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно частини 1 та 2 статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи, що замовником не визначена обов’язкова форма довідки (зведеної довідки, тощо) зміст яких підтверджує відсутність підстав передбачених статтею 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» для відмови в участі у процедурі закупівлі, а навпаки зазначено можливість подавати такі довідки у довільній формі, вважаємо що ТОВ «АСТРЕЯ 1» виконано вимоги тендерної документації Замовника щодо подання довідки, яка підтверджує відсутність підстав передбачених статтею 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» для відмови в участі у процедурі закупівлі.
З огляду на вищевикладене, відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АСТРЕЯ 1» в частині ненадання довідок (зведеної довідки, тощо) складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність підстав передбачених статтею 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Тобто, висновок Замовника щодо невідповідності ТОВ «АСТРЕЯ 1» встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» вимогам до учасника суперечить нормам чинного законодавства та не знаходить свого підтвердження в поданій ТОВ «АСТРЕЯ 1» тендерній документації.
А, отже, протокол №134 від 03.03.2021 року про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АСТРЕЯ 1» підлягає скасуванню, а Товариство з обмеженою відповідальністю «АСТРЕЯ 1» повинно бути визнано переможцем публічної закупівлі UA-2021-07-13-001694-b.
Аналізуючи вищевикладене, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Скасувати протокол №134 від 03.03.2021 року про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АСТРЕЯ 1».
2. Визнати Товариство з обмеженою відповідальністю переможцем у публічній закупівлі UA-2021-07-13-001694-b.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 05.08.2021 10:37
Дата подачі:
05.08.2021 10:37
Вирішення:
Згідно п. 1.4. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП на захищеному носії) на пропозицію (учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.5. цієї документації.).
При перевірці підпису накладеного на тендерну пропозицію Учасника, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АСТРЕЯ 1" на сайті ЦЗО https://czo.gov.ua/verify відображає наступну інформацію:
Тип носія особистого ключа
Незахищений
Тип підпису
Удосконалений
Отже Скаржник підписав тендерну пропозицію Удосконаленим електронним підписом на незахищеному носії а не кваліфікованим електронним підписом на захищеному носії і тому пропозиція Скаржника була правомірно відхилена.
Ідентична правова позиція відображена у п. 2 рішенні АМКУ від 19.01.2021№905 (копія додається).
Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання такої вимоги Замовника.
Згідно Додатку №2 до тендерної документації В складі тендерної документації Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, передбачених статтею 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» у спосіб описаний Замовником у даному додатку №2 у вигляді довідок (або зведеної довідки, тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких/якої підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Проте у складі тендерної пропозиції відсутні довідки (або зведена довідка, тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких/якої підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Наданий Скаржником файл, на який він посилається у скарзі, не містить підтвердження відсутності відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання такої вимоги Замовника.
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні