• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

32350000-1 Частини до аудіо- та відеообладнання (рентгенівська плівка(35579))

Завершена

168 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 843.00 UAH
Період оскарження: 13.07.2021 11:33 - 19.07.2021 16:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо внесення змін в Оголошення про проведення закупівлі через систему електронних торгів

Номер: 87a9f4cc992b4114ba77acdd854063e8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-13-003335-c.b1
Назва: Вимога щодо внесення змін в Оголошення про проведення закупівлі через систему електронних торгів
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно Оголошення про проведення закупівлі через систему електронних торгів Замовником зазначено найменування плівки, проявника та фіксажу ТМ Кровлекс та додане таке: Враховуючи вищевикладене, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник вважає за потрібне у вимогах до предмета закупівлі зазначити торгівельну марку та виробника, та вказує, що ніякі аналоги та/або еквіваленти прийматися у пропозиціях учасників не будуть, разом з тим Замовником зазначено детальні, дискримінаційні технічні вимоги, що в свою чергу вказує на те, що Замовник порушує принципи здійснення державних закупівель та ст.5 Закону про публічні закупівлі.(Ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-13-003335-c). Замовник посилається на Закон, але трактує його однобічно , намагаючись уникнення еквівалентів : Відповідно до Закону України Про публічні закупівлі (Документ 922-VIII, нова редакція від 19.04.2020, підстава - 114-IX), розділ III загальні умови здійснення закупівлі, Стаття 14, пункт 4 у разі здійснення спрощеної закупівлі (придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону) у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Закон чітко вказує на можливість розгляду еквівалентів, та надає право Замовнику вказати які саме аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників, але ніяким чином не дозволяє забороняти та не розглядати запропоновані еквіваленти.!!! Оскільки закупівля оголошена Замовником є спрощеною, тож вона підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі», метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог. ЕКВІВАЛЕ́НТНИЙ, тобто який повністю замінює щось у якому-небудь відношенні, є його еквівалентом. Тож, звертаємо Вашу увагу на порушення з вашого боку процедури спрощених закупівель, де однією з ключових вимог до проведення спрощеної закупівлі є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Натомість Замовник зазначив конкретну назву плівки, проявника та фіксажу без зазначення можливості подання еквівалентів. Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», згідно якого Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд еквівалентів і є дискримінацією учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює таку вимогу, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. На підставі вищевикладеного, Вимагаємо внести відповідні зміни в Оголошення про проведення закупівлі через систему електронних торгів (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-13-003335-c), яким передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції еквівалентів та додати вираз « або еквівалент» ,для створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель. Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Оголошення проведення закупівлі через систему електронних торгів
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо : Аналізуючи норми ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі — Закон № 922). Так, відповідно до абз. 2 ч. 4 ст. 14 Закону № 922 у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються в пропозиціях учасників. Тим самим дана норма не зобов’язує замовника вказувати аналоги та еквіваленти пропонованого товару, а визначає його право на це. Аналогічний висновок простежується в Таблиці 2 до листа Мінекономіки від 05.05.2020 р. № 3304-04/28729-06 в описі етапу «Оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі». Таким чином, Замовник за своїм внутрішнім переконанням або реалізовує це право, або ж утримується від його реалізації. В той же час, нашим закладом було дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, установлених ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару, до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в аукціоні шляхом використання електронної системи закупівель, тощо. Зазначення конкретного виробника продукції в даній процедурі закупівлі обумовлено позитивним досвідом її використання. Дана процедура закупівлі організовувалася та проводиться з врахуванням принципів максимальної економії та ефективності. Він є один із ключових принципів закупівель. При витрачанні бюджетних коштів Замовник усвідомлює необхідність економії, а тому зроблено зважений підхід до формування технічних вимог, оскільки: обладнання, яке функціонує в нашому лікувальному закладі не перший рік, налагоджене на роботу з даними матеріалами. Замовник звертає увагу не лише на ціну, але й на якість товару, його технічні характеристики та те, як він показав себе на практиці, а закупівля менш якісного товару дає результат низької ефективності закупівлі, а вбільш тривалому періоді часу може й зумовити надмірне витрачання коштів.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні