-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Слухові апарати, кришталики, кардіостимулятори
Завершена
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 500.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 500.00 UAH
Період оскарження:
27.04.2017 17:58 - 18.05.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення замовника щодо невідповідності ТОВ «АННА-МЕД» кваліфікаційним критеріям
Номер:
35be06f02f144a7fb11d9b82efd9f2ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-04-27-000611-c.c4
Назва:
СКАРГА на рішення замовника щодо невідповідності ТОВ «АННА-МЕД» кваліфікаційним критеріям
Скарга:
СКАРГА на рішення замовника щодо невідповідності ТОВ «АННА-МЕД» кваліфікаційним критеріям
Замовником – КУ «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради (надалі – Замовник) оголошено проведення відкритих торгів (мультилотових) на закупівлю товару «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму» (код згідно з Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 33180000-5).
Товариство з обмеженою відповідальністю «АННА-МЕД» взяло участь у вказаних відкритих торгах та подало тендерну пропозицію по лоту 1 «Слухові апарати», запропонувавши слухові апарати «Astral 12 S» в кількості 50 штук на загальну вартість 199 876,00 грн. (з ПДВ).
02 червня 2017 року Замовником прийнято рішення згідно з п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» з причини невідповідності учасника умовам тендерної документації, оформлене Протоколом Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації (пункт 1).
У зазначеному протоколі зазначено, що у складі пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» відсутня довідка в довільній формі «Про відсутність підстав щодо відмови (та або) відхилення тендерної документації по кожному пункту ч. 1 та ч. 2 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» є неправомірним та не відповідає умовам та положенням тендерної документації.
І. Підстави подання скарги
Підставою подання скарги є порушення Замовником положень Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог тендерної документації, що призвело до неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД».
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Оскільки оскаржуване рішення Замовника прийнято та оформлене Протоколом Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації від 02 червня 2017 року, ця скарга подається у встановлений законом п’ятиденний строк.
ІІ. Посилання на порушення процедури закупівлі
Відповідно до пункту «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція повинна складатися з документів та інформації про відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, вимогам, встановленим статтею 17 Закону, встановленим в Додатку 3 до Документації (п.1.1.4 Тендерної документації).
У статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено перелік підстав для прийняття замовником рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції учасника, які в повному та незмінному обсязі відображені замовником у пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону».
ТОВ «АННА-МЕД» надало всі документи, зазначені Замовником у Додатку 3 до Документації, чим виконало умови, що висувались до тендерної пропозиції.
При цьому, звертаємо увагу, що Додаток 3 має назву «Кваліфікаційні критерії до Учасників», а також вказівку на те, що «для участі в конкурсних торгах необхідно надати наступні документи (згідно ст. 16,17): [далі йде перелік документів]».
Тобто, посилання в дужках на ст. 16, 17 (Закону України «Про публічні закупівлі») у назві Додатку 3 до Документації свідчить про те, що надання учасником торгів запитуваних документів є автоматичним виконанням вимог статей 16, 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та, відповідно, відсутність підстав для його визнання таким, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Окрім цього, в Додатку 2 до Документації не міститься вимога про надання окремої довідки в довільній формі під назвою «Про відсутність підстав щодо відмови (та або) відхилення тендерної документації по кожному пункту ч. 1 та ч. 2 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що посилання Замовника на необхідність надання такої довідки є формалізованим дублюванням (штучним та узагальнюючим) відповідності учасника вимогам ст. 16, 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та Додатку 3 тендерної документації та не містить в собі жодного кваліфікуючого (та обов’язкового) критерію, оскільки всі документи у відповідності до зазначених положень закону учасниками надаються згідно вимог Додатку 3 до Документації.
Згідно з ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі.
Звертаємо увагу, що вказане положення закону не містить посилання на будь-яку «загальну довідку», якою має підтверджуватись така інформація.
Натомість, саме на виконання цієї норми Замовником у Додатку 3 до Документації зазначено про довільну форму довідки/інформації по кожному пункту, тобто кожний підтверджений такою довідкою пункт засвідчує відсутність підстав для відхилення пропозиції учасника (по кожній позиції та в сукупності) і не встановлює обов’язку надавати окрему довідку у довільній формі про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону.
ІІІ. Фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Фактичними обставинами, що підтверджують порушення замовником процедури закупівлі, є подання ТОВ «АННА-МЕД» всіх необхідних документів згідно з вимогами Додатку 3 до Документації, що підтверджується Реєстром документів, наданими у складі тендерної пропозиції.
Крім цього, як зазначено вище, належить звернути увагу на положення ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо того, що законом не встановлена вимога про необхідність надання окремої (загальної) довідки на підтвердження інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, але зроблено акцент на довільність форми такої інформації.
Також у вказаній нормі закону вказано, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, дії Замовника по відхиленню тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» є такими, що не відповідають положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
IV. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Скаржник – ТОВ «АННА-МЕД» приймало участь у процедурі закупівлі та подавало свою тендерну пропозицію, яка у своєму складі містила всі необхідні документи відповідно до вимог тендерної документації.
Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» як учасника, що не відповідає умовам тендерної документації, є неправомірним та порушує права ТОВ «АННА-МЕД», а також не відповідає принципам здійснення закупівель, встановленим у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу добросовісної конкуренції серед учасників, принципу максимальної економії та ефективності, принципу недискримінації учасників та принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Особливо зауважимо на тому, що відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» з штучних та надуманих підстав призведе до необхідності оголошення замовником нової процедури закупівлі, що з огляду на предмет закупівлі є абсолютно неефективним використанням бюджетних коштів, призначених для надання медичної допомоги.
V. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування
Відповідно до частини дев’ятої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вважаємо, що рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» є неправомірним з вищенаведених підстав та підлягає скасуванню, тому, користуючись частиною 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
За результатами розгляду скарги прийняти рішення про встановлення порушень замовником - КУ «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради процедури закупівлі та про зобов’язання замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» (учасник не відповідає умовам тендерної документації), оформлене Протоколом від 02 червня 2017 року Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації (пункт 1).
VI. Додатки (документи та матеріали в електронній формі) (у тому числі у вигляді pdf формату файла), що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника, та документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження.
1. Документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження;
2. Протокол від 02 червня 2017 року Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації;
3. Реєстр документів ТОВ «АННА-МЕД», наданих у складі тендерної пропозиції;
4. Тендерна документація на закупівлю апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму КУ «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_ТОВ АННА_МЕД_до Органу оскарження (Антимонопольного Комітету України) 15.06.2017 15:49
- 1_Документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження 15.06.2017 15:49
- 2_протокол відміни 2 15.06.2017 15:49
- 3_1_Реєстр-ТОВ АННА-МЕД 15.06.2017 15:49
- 4_ТД 3 лоти слухові кришталикі кардіостимулятори 15.06.2017 15:49
- рішення від 19.06.2017 № 3957+лист Замовнику.pdf 20.06.2017 16:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.07.2017 № 4452.pdf 07.07.2017 22:17
- Рішення від 06.07.2017 № 4452.pdf 11.07.2017 19:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.06.2017 15:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.07.2017 19:44
Дата виконання рішення Замовником:
14.07.2017 15:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Вирішили скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ "АННА-МЕД" та визначення ТОВ "РЕАЛТОН" переможцем процедури закупівлі.
Вимога
Є відповідь
Скарга ТОВ АННА-МЕД до Органу оскарження (Антимонопольного Комітету України)
Номер:
67b8763a69d347209ec1243da204e849
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-04-27-000611-c.b2
Назва:
Скарга ТОВ АННА-МЕД до Органу оскарження (Антимонопольного Комітету України)
Вимога:
СКАРГА
на рішення замовника щодо
невідповідності ТОВ «АННА-МЕД» кваліфікаційним критеріям
Замовником – КУ «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради (надалі – Замовник) оголошено проведення відкритих торгів (мультилотових) на закупівлю товару «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму» (код згідно з Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 33180000-5).
Товариство з обмеженою відповідальністю «АННА-МЕД» взяло участь у вказаних відкритих торгах та подало тендерну пропозицію по лоту 1 «Слухові апарати», запропонувавши слухові апарати «Astral 12 S» в кількості 50 штук на загальну вартість 199 876,00 грн. (з ПДВ).
02 червня 2017 року Замовником прийнято рішення згідно з п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» з причини невідповідності учасника умовам тендерної документації, оформлене Протоколом Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації (пункт 1).
У зазначеному протоколі зазначено, що у складі пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» відсутня довідка в довільній формі «Про відсутність підстав щодо відмови (та або) відхилення тендерної документації по кожному пункту ч. 1 та ч. 2 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» є неправомірним та не відповідає умовам та положенням тендерної документації.
І. Підстави подання скарги
Підставою подання скарги є порушення Замовником положень Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог тендерної документації, що призвело до неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД».
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Оскільки оскаржуване рішення Замовника прийнято та оформлене Протоколом Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації від 02 червня 2017 року, ця скарга подається у встановлений законом п’ятиденний строк.
ІІ. Посилання на порушення процедури закупівлі
Відповідно до пункту «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція повинна складатися з документів та інформації про відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, вимогам, встановленим статтею 17 Закону, встановленим в Додатку 3 до Документації (п.1.1.4 Тендерної документації).
У статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено перелік підстав для прийняття замовником рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції учасника, які в повному та незмінному обсязі відображені замовником у пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону».
ТОВ «АННА-МЕД» надало всі документи, зазначені Замовником у Додатку 3 до Документації, чим виконало умови, що висувались до тендерної пропозиції.
При цьому, звертаємо увагу, що Додаток 3 має назву «Кваліфікаційні критерії до Учасників», а також вказівку на те, що «для участі в конкурсних торгах необхідно надати наступні документи (згідно ст. 16,17): [далі йде перелік документів]».
Тобто, посилання в дужках на ст. 16, 17 (Закону України «Про публічні закупівлі») у назві Додатку 3 до Документації свідчить про те, що надання учасником торгів запитуваних документів є автоматичним виконанням вимог статей 16, 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та, відповідно, відсутність підстав для його визнання таким, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Окрім цього, в Додатку 2 до Документації не міститься вимога про надання окремої довідки в довільній формі під назвою «Про відсутність підстав щодо відмови (та або) відхилення тендерної документації по кожному пункту ч. 1 та ч. 2 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що посилання Замовника на необхідність надання такої довідки є формалізованим дублюванням (штучним та узагальнюючим) відповідності учасника вимогам ст. 16, 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та Додатку 3 тендерної документації та не містить в собі жодного кваліфікуючого (та обов’язкового) критерію, оскільки всі документи у відповідності до зазначених положень закону учасниками надаються згідно вимог Додатку 3 до Документації.
Згідно з ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі.
Звертаємо увагу, що вказане положення закону не містить посилання на будь-яку «загальну довідку», якою має підтверджуватись така інформація.
Натомість, саме на виконання цієї норми Замовником у Додатку 3 до Документації зазначено про довільну форму довідки/інформації по кожному пункту, тобто кожний підтверджений такою довідкою пункт засвідчує відсутність підстав для відхилення пропозиції учасника (по кожній позиції та в сукупності) і не встановлює обов’язку надавати окрему довідку у довільній формі про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону.
ІІІ. Фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Фактичними обставинами, що підтверджують порушення замовником процедури закупівлі, є подання ТОВ «АННА-МЕД» всіх необхідних документів згідно з вимогами Додатку 3 до Документації, що підтверджується Реєстром документів, наданими у складі тендерної пропозиції.
Крім цього, як зазначено вище, належить звернути увагу на положення ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо того, що законом не встановлена вимога про необхідність надання окремої (загальної) довідки на підтвердження інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, але зроблено акцент на довільність форми такої інформації.
Також у вказаній нормі закону вказано, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, дії Замовника по відхиленню тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» є такими, що не відповідають положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
IV. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Скаржник – ТОВ «АННА-МЕД» приймало участь у процедурі закупівлі та подавало свою тендерну пропозицію, яка у своєму складі містила всі необхідні документи відповідно до вимог тендерної документації.
Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» як учасника, що не відповідає умовам тендерної документації, є неправомірним та порушує права ТОВ «АННА-МЕД», а також не відповідає принципам здійснення закупівель, встановленим у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу добросовісної конкуренції серед учасників, принципу максимальної економії та ефективності, принципу недискримінації учасників та принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Особливо зауважимо на тому, що відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» з штучних та надуманих підстав призведе до необхідності оголошення замовником нової процедури закупівлі, що з огляду на предмет закупівлі є абсолютно неефективним використанням бюджетних коштів, призначених для надання медичної допомоги.
V. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування
Відповідно до частини дев’ятої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вважаємо, що рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» є неправомірним з вищенаведених підстав та підлягає скасуванню, тому, користуючись частиною 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
За результатами розгляду скарги прийняти рішення про встановлення порушень замовником - КУ «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради процедури закупівлі та про зобов’язання замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» (учасник не відповідає умовам тендерної документації), оформлене Протоколом від 02 червня 2017 року Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації (пункт 1).
VI. Додатки (документи та матеріали в електронній формі) (у тому числі у вигляді pdf формату файла), що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника, та документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження.
1. Документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження;
2. Протокол від 02 червня 2017 року Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації;
3. Реєстр документів ТОВ «АННА-МЕД», наданих у складі тендерної пропозиції;
4. Тендерна документація на закупівлю апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму КУ «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_ТОВ АННА_МЕД_до Органу оскарження (Антимонопольного Комітету України) 07.06.2017 16:07
- 1_Документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження 07.06.2017 16:07
- 2_протокол відміни 2 07.06.2017 16:07
- 3_1_Реєстр-ТОВ АННА-МЕД 07.06.2017 16:07
- 4_ТД 3 лоти слухові кришталикі кардіостимулятори 07.06.2017 16:07
- відповідь оскарження.pdf 09.06.2017 16:25
Дата подачі:
07.06.2017 16:08
Вирішення:
Відповідно до тендерної документації, а саме розділу «Інструкція з підготовки тендерної документації» пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» вимагалась інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» в довільній формі по всім пунктам. ТОВ «АННА-МЕД» було надано лише пункти 2, 4, 6, 8 та 10 частини першої та частина 2 статті 17 Закону. Відсутні пункти 1,3,5,7,9 частини першої статті 17 Закону, що є підставою для дискваліфікації тендерної пропозиції учасника ТОВ «АННА-МЕД».
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Звернення до Замовника з вимогою згідно ч.3 ст.30 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Номер:
06a7008c15ef4b14a7767d449d635810
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-04-27-000611-c.c3
Назва:
Звернення до Замовника з вимогою згідно ч.3 ст.30 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога:
ВИМОГА
в порядку ч.3 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі»
Замовником – КУ «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради (надалі – Замовник) оголошено проведення відкритих торгів (мультилотових) на закупівлю товару «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму» (код згідно з Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 33180000-5).
Товариство з обмеженою відповідальністю «АННА-МЕД» взяло участь у вказаних відкритих торгах та подало тендерну пропозицію по лоту 1 «Слухові апарати», запропонувавши слухові апарати «Astral 12 S» в кількості 50 штук на загальну вартість 199 876,00 грн. (з ПДВ).
02 червня 2017 року Замовником прийнято рішення згідно з п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» з причини невідповідності учасника умовам тендерної документації, оформлене Протоколом Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації (пункт 1).
У зазначеному протоколі зазначено, що у складі пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» відсутня довідка в довільній формі «Про відсутність підстав щодо відмови (та або) відхилення тендерної документації по кожному пункту ч. 1 та ч. 2 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» є неправомірним та не відповідає умовам та положенням тендерної документації.
Зазначено обґрунтовуємо наступним.
Відповідно до пункту «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція повинна складатися з документів та інформації про відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, вимогам, встановленим статтею 17 Закону, встановленим в Додатку 3 до Документації (п.1.1.4 Тендерної документації).
У статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено перелік підстав для прийняття замовником рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції учасника, які в повному та незмінному обсязі відображені замовником у пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону».
ТОВ «АННА-МЕД» надало всі документи, зазначені Замовником у Додатку 3 до Документації, чим виконало умови, що висувались до тендерної пропозиції.
При цьому, звертаємо увагу, що Додаток 3 має назву «Кваліфікаційні критерії до Учасників», а також вказівку на те, що «для участі в конкурсних торгах необхідно надати наступні документи (згідно ст. 16,17): [далі йде перелік документів]».
Тобто, посилання в дужках на ст. 16, 17 (Закону України «Про публічні закупівлі») у назві Додатку 3 до Документації свідчить про те, що надання учасником торгів запитуваних документів є автоматичним виконанням вимог статей 16, 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та, відповідно, відсутність підстав для його визнання таким, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Окрім цього, в Додатку 2 до Документації не міститься вимога про надання окремої довідки в довільній формі під назвою «Про відсутність підстав щодо відмови (та або) відхилення тендерної документації по кожному пункту ч. 1 та ч. 2 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що посилання Замовника на необхідність надання такої довідки є формалізованим дублюванням (штучним та узагальнюючим) відповідності учасника вимогам ст. 16, 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та Додатку 3 тендерної документації та не містить в собі жодного кваліфікуючого (та обов’язкового) критерію, оскільки всі документи у відповідності до зазначених положень закону учасниками надаються згідно вимог Додатку 3 до Документації.
Згідно з ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі.
Звертаємо увагу, що вказане положення закону не містить посилання на будь-яку «загальну довідку», якою має підтверджуватись така інформація.
Натомість, саме на виконання цієї норми Замовником у Додатку 3 до Документації зазначено про довільну форму довідки/інформації по кожному пункту, тобто кожний підтверджений такою довідкою пункт засвідчує відсутність підстав для відхилення пропозиції учасника (по кожній позиції та в сукупності) і не встановлює обов’язку надавати окрему довідку у довільній формі про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону.
Крім цього, як зазначено вище, належить звернути увагу на положення ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо того, що законом не встановлена вимога про необхідність надання окремої (загальної) довідки на підтвердження інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, але зроблено акцент на довільність форми такої інформації.
Також у вказаній нормі закону вказано, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, вважаємо, що дії Замовника по відхиленню тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» є такими, що не відповідають положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Також зауважимо, що з огляду на викладене рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» як учасника, що не відповідає умовам тендерної документації, є неправомірним не відповідає принципам здійснення закупівель, встановленим у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу добросовісної конкуренції серед учасників, принципу максимальної економії та ефективності, принципу недискримінації учасників та принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Відповідно до ч. 3 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Враховуючи викладене, керуючись частиною 3 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
За результатами розгляду цієї вимоги надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності ТОВ «АННА-МЕД» кваліфікаційним критеріям та у випадку визнання обґрунтованою цієї вимоги – переглянути рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» (учасник не відповідає умовам тендерної документації), оформлене Протоколом від 02 червня 2017 року Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації (пункт 1).
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь оскарження.pdf 09.06.2017 16:19
Дата подачі:
08.06.2017 16:19
Вирішення:
Відповідно до тендерної документації, а саме розділу «Інструкція з підготовки тендерної документації» пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» вимагалась інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» в довільній формі по всім пунктам. ТОВ «АННА-МЕД» було надано лише пункти 2, 4, 6, 8 та 10 частини першої та частина 2 статті 17 Закону. Відсутні пункти 1,3,5,7,9 частини першої статті 17 Закону, що є підставою для дискваліфікації тендерної пропозиції учасника ТОВ «АННА-МЕД».
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Скарга ТОВ АННА-МЕД до Органу оскарження (Антимонопольного Комітету України)
Номер:
579a93a5252644b5b8ba42e9d33768a2
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-04-27-000611-c.a1
Назва:
Скарга ТОВ АННА-МЕД до Органу оскарження (Антимонопольного Комітету України)
Вимога:
СКАРГА
на рішення замовника щодо
невідповідності ТОВ «АННА-МЕД» кваліфікаційним критеріям
Замовником – КУ «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради (надалі – Замовник) оголошено проведення відкритих торгів (мультилотових) на закупівлю товару «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму» (код згідно з Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 33180000-5).
Товариство з обмеженою відповідальністю «АННА-МЕД» взяло участь у вказаних відкритих торгах та подало тендерну пропозицію по лоту 1 «Слухові апарати», запропонувавши слухові апарати «Astral 12 S» в кількості 50 штук на загальну вартість 199 876,00 грн. (з ПДВ).
02 червня 2017 року Замовником прийнято рішення згідно з п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» з причини невідповідності учасника умовам тендерної документації, оформлене Протоколом Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації (пункт 1).
У зазначеному протоколі зазначено, що у складі пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» відсутня довідка в довільній формі «Про відсутність підстав щодо відмови (та або) відхилення тендерної документації по кожному пункту ч. 1 та ч. 2 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» є неправомірним та не відповідає умовам та положенням тендерної документації.
І. Підстави подання скарги
Підставою подання скарги є порушення Замовником положень Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог тендерної документації, що призвело до неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД».
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Оскільки оскаржуване рішення Замовника прийнято та оформлене Протоколом Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації від 02 червня 2017 року, ця скарга подається у встановлений законом п’ятиденний строк.
ІІ. Посилання на порушення процедури закупівлі
Відповідно до пункту «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція повинна складатися з документів та інформації про відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, вимогам, встановленим статтею 17 Закону, встановленим в Додатку 3 до Документації (п.1.1.4 Тендерної документації).
У статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено перелік підстав для прийняття замовником рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції учасника, які в повному та незмінному обсязі відображені замовником у пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону».
ТОВ «АННА-МЕД» надало всі документи, зазначені Замовником у Додатку 3 до Документації, чим виконало умови, що висувались до тендерної пропозиції.
При цьому, звертаємо увагу, що Додаток 3 має назву «Кваліфікаційні критерії до Учасників», а також вказівку на те, що «для участі в конкурсних торгах необхідно надати наступні документи (згідно ст. 16,17): [далі йде перелік документів]».
Тобто, посилання в дужках на ст. 16, 17 (Закону України «Про публічні закупівлі») у назві Додатку 3 до Документації свідчить про те, що надання учасником торгів запитуваних документів є автоматичним виконанням вимог статей 16, 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та, відповідно, відсутність підстав для його визнання таким, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Окрім цього, в Додатку 2 до Документації не міститься вимога про надання окремої довідки в довільній формі під назвою «Про відсутність підстав щодо відмови (та або) відхилення тендерної документації по кожному пункту ч. 1 та ч. 2 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що посилання Замовника на необхідність надання такої довідки є формалізованим дублюванням (штучним та узагальнюючим) відповідності учасника вимогам ст. 16, 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та Додатку 3 тендерної документації та не містить в собі жодного кваліфікуючого (та обов’язкового) критерію, оскільки всі документи у відповідності до зазначених положень закону учасниками надаються згідно вимог Додатку 3 до Документації.
Згідно з ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі.
Звертаємо увагу, що вказане положення закону не містить посилання на будь-яку «загальну довідку», якою має підтверджуватись така інформація.
Натомість, саме на виконання цієї норми Замовником у Додатку 3 до Документації зазначено про довільну форму довідки/інформації по кожному пункту, тобто кожний підтверджений такою довідкою пункт засвідчує відсутність підстав для відхилення пропозиції учасника (по кожній позиції та в сукупності) і не встановлює обов’язку надавати окрему довідку у довільній формі про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону.
ІІІ. Фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Фактичними обставинами, що підтверджують порушення замовником процедури закупівлі, є подання ТОВ «АННА-МЕД» всіх необхідних документів згідно з вимогами Додатку 3 до Документації, що підтверджується Реєстром документів, наданими у складі тендерної пропозиції.
Крім цього, як зазначено вище, належить звернути увагу на положення ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо того, що законом не встановлена вимога про необхідність надання окремої (загальної) довідки на підтвердження інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, але зроблено акцент на довільність форми такої інформації.
Також у вказаній нормі закону вказано, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, дії Замовника по відхиленню тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» є такими, що не відповідають положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
IV. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Скаржник – ТОВ «АННА-МЕД» приймало участь у процедурі закупівлі та подавало свою тендерну пропозицію, яка у своєму складі містила всі необхідні документи відповідно до вимог тендерної документації.
Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» як учасника, що не відповідає умовам тендерної документації, є неправомірним та порушує права ТОВ «АННА-МЕД», а також не відповідає принципам здійснення закупівель, встановленим у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу добросовісної конкуренції серед учасників, принципу максимальної економії та ефективності, принципу недискримінації учасників та принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Особливо зауважимо на тому, що відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» з штучних та надуманих підстав призведе до необхідності оголошення замовником нової процедури закупівлі, що з огляду на предмет закупівлі є абсолютно неефективним використанням бюджетних коштів, призначених для надання медичної допомоги.
V. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування
Відповідно до частини дев’ятої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вважаємо, що рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» є неправомірним з вищенаведених підстав та підлягає скасуванню, тому, користуючись частиною 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
За результатами розгляду скарги прийняти рішення про встановлення порушень замовником - КУ «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради процедури закупівлі та про зобов’язання замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АННА-МЕД» (учасник не відповідає умовам тендерної документації), оформлене Протоколом від 02 червня 2017 року Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації (пункт 1).
VI. Додатки (документи та матеріали в електронній формі) (у тому числі у вигляді pdf формату файла), що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника, та документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження.
1. Документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження;
2. Протокол від 02 червня 2017 року Засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації;
3. Реєстр документів ТОВ «АННА-МЕД», наданих у складі тендерної пропозиції;
4. Тендерна документація на закупівлю апаратури для підтримування фізіологічних функцій організму КУ «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.06.2017 15:59
Опис причини скасування:
Не правильно завантажений документ
Дата скасування:
07.06.2017 16:04