-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 – 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина) (ноутбук)
Назва та код товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі : ноутбук, відповідний код ДК 021:2015 – 30213000-5
Завершена
4 810 022.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 050.11 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 050.11 UAH
Період оскарження:
12.07.2021 16:40 - 08.08.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог
Номер:
e1a9c80821234275bfeaabaeaa274495
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-12-009127-c.b3
Назва:
Скарга щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог
Скарга:
У тендерній документації Замовника міститься ряд безпідставних дискримінаційних вимог, що призводить до обмеження участі у зазначених конкурентних торгах підприємства Скаржника
Пов'язані документи:
Учасник
Орган оскарження
- рішення від 10.08.2021 № 18289.pdf 11.08.2021 11:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.08.2021 15:11
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.08.2021 11:45
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
4d75b7a79f0148e093f5853120106898
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-12-009127-c.b2
Назва:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику!
Звертаємо Вашу увагу на низку дискримінаційних вимог, які містяться у тендерній документації.
1. Щодо штучного обмеження конкуренціі шляхом встановлення необгрунтованих та дискримінаційних способів підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям.
Відповідно до частин 1, 2 ст. 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, таким, зокрема, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до строки 1 Таблиці 1 Додатку (1)2 до тендерної документації встановлено, що для підтвердження наявності у Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у складі тендерної пропозиції необхідно надати довідку довільної форми, у якій зазначити, зокрема, транспортний(і) засіб(засоби) (власних та/або орендованих та/або, що перебувають у лізингу, та/або перевізника) із зазначенням марки, моделі та державного номеру кожного транспортного(их) засобу(ів). До довідки надаються документи, що підтверджують право власності на зазначені транспортні засоби, або договір(и) оренди (лізингу) транспортних засобів, або договір(и) надання послуг з перевезення (документи повинні бути чинними на дату подання тендерної пропозиції та строком дії не менше ніж до 31.12.2021) разом з документами, що підтверджують право власності орендодавця (лізингодавця) або перевізника на зазначені транспортні засоби.
Відповідно до строки 2 Таблиці 1 Додатку (1)2 до тендерної документації встановлено, що для підтвердження наявності у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у складі тендерної пропозиції необхідно надати довідку довільної форми при цьому кількість працівників, в частині водія(іїв), повинна бути не меншою ніж кількість одиниць транспортних засобів, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі. Для підтвердження вказаної інформації, щодо наявності водіїв Учасник має надати наказ(и) про прийняття на роботу або договір(и) цивільно-правового характеру.
Вимоги тендерної документації не відповідають основним принципам здійснення публічних закупівель, штучно та необгрунтовано обмежують конкуренцыю колом компаній, які мають на своєму балансі транспортні засоби. Вимоги містять посилання на можливість використання послуг перевізників, проте вимога стосовно підтвердження наявності працівників, в частині водія(іїв) невелює таку можливість.
Крім того, вимога щодо надання інформації про марки, моделі та державні номеру кожного транспортного(их) засобу(ів) ставить можливість прийняти участь у закупівлі у залежність від третьої сторони, яка не є суб’єктом процедури закупівлі та фактично унеможлявлює надання підтверджуючої інформації підприємствами, які використовують послуги перевізників, оскільки такі підприємства, наприклад, як ТОВ «Нова Пошта», не надають таку інформацію своїм клієнтам.
2. Щодо встановлення протизаконного способу перевірки відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям
Абзацами другим та третім частини 15 статті 29 Закону встановлено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Проте всупереч вимогам Закону відповідно до абзацу другого та третього Переліку документів, що мають бути подані учасником у складі своєї тендерної пропозиції Додатку (1)2 до тендерної документації Замовник залишає за собою право відвідати потужності учасника для встановлення достовірності інформації, наданої учасником у складі тендерної пропозиції щодо підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям, із залученням представників органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Учасник зобов’язаний надати вільний доступ до відповідних документів та об’єктів перевірки. Перевезення уповноважених осіб замовника до місця призначення та у зворотному напрямку здійснюється транспортом учасника, у разі якщо потужності знаходяться за межами м. Запоріжжя.
У разі отримання факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Такий способ підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, як виїздна перевірка Замовником, не передбачений Законом. Тим більше Законом не передбачено, що Учасники розтошовані поза межами міста Запоріжжя мають нести додаткові витрати з перевезення уповноважених осіб Замовника. Такі умови тендерної документації не відповідають Закону, є протиправними та порушують право нашого підприємства, потужності якого знаходяться у місті Київ, на рівні умови розгляду тендерних пропозицій порівняно з Учасниками з міста Запоріжжя.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Проте вимоги Замовника до способів підтвердження відповідності Учасників кваліфікаційним критеріям не передбачені Законом, спрямовані на необгрунтоване штучне обмеження конкуренції та є протиправними, що призводить до дискримінації та порушення прав нашого підприємства, встановлених Законом та Конституцією України.
3 Щодо необгрунтованого обмеження конкуренції та відповідності технічних вимог до предмету закупівлі тендерної документації специфічним технічним особливостям продукції Acer.
Проаналізувавши тендерні вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках щодо предмета закупівлі, нами встановлено, що через їхню надмірну деталізацію та специфічність, їхній сукупності відповідає лише певна модель обладнання виробництва Acer.
Хоча технічне завдання Замовника дійсно містить вираз "або еквівалент", проте фактично, характеристики предмету закупівлі відповідає специфікації продукції обладнання виробництва Acer, що в свою чергу і унеможливлює запропонувати товар іншого виробника.
Відповідно до п.3 частини 2 ст.22 Закону у тендерній документації зазначається, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Просимо усунути вищевикладені правопорушення.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.07.2021 17:22
Вирішення:
1. З приводу наведеної вимоги повідомляємо, що в частині способу документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям передбачених ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) (надалі – Закон) Замовником готуються відповідні зміни, про що буде опублікована відповідна інформація в електронній системі закупівель.
2. Щодо права Замовника відвідати потужності Учасника, тендерна пропозиція якого знаходиться на розгляді, повідомляємо, що умови додатку 1 тендерної документації, в частині можливого відвідання потужностей відповідного Учасника процедури закупівлі, не встановлюють вимоги які впливають на формування тендерної пропозиції Учасника. Передбачене право Замовника відвідати потужності Учасника для встановлення достовірності інформації, наданої Учасником у складі тендерної пропозиції щодо підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям, із залученням представників органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції не є обов’язковим заходом та насамперед не встановлює надання додаткових документів та/або інформації яка обмежує участь у процедурі закупівлі будь-якого з Учасників такої закупівлі. Зазначене право Замовника на відвідання потужностей Учасника стосується етапу оцінки тендерної пропозиції Учасника, а отже, не може вважатися дискримінаційною щодо можливості участі у процедурі закупівлі та подання відповідним Учасником тендерної пропозиції. Також, звертаємо увагу, що відповідно до додатку 1 тендерної документації Учасники за власним бажанням мають право надати додаткові матеріали про його відповідність кваліфікаційним критеріям та підтвердження, таким чином, достовірності інформації, наданої у складі тендерної пропозиції. Враховуючи наведене умови тендерної документації в частині можливості відвідання потужностей Учасника не є дискримінаційними та не обмежують участь у процедурі закупівлі будь-якого суб’єкта господарювання. З огляду на вищенаведене через відсутність порушень вимог Закону, підстав для задоволення вимоги Учасника в цій частини не вбачаються.
3. Щодо технічних характеристик предмету закупівлі, повідомляємо, що відповідно до п.2 ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його потреб та в межах бюджетного фінансування. Тендерна документація Замовника торгів розроблена керуючись Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) та Наказами Міністерства освіти України, що встановлюють вимоги до комп’ютерів, засобів навчання та обладнання для освітніх закладів. Звертаємо увагу на те, що у всіх Наказах МОН наведені мінімальні вимоги до комп’ютерного та іншого обладнання. Замовник має право вимагати обладнання, яке за технічними характеристиками відповідає Наказам МОН, а також не обмежений вимагати обладнання з більш детальними технічними характеристиками. Зазначаємо, що запропоноване Учасником комп’ютерне обладнання за технічними характеристиками має бути не гірше, ніж визначене технічним завданням щодо закупівлі тендерної документації. З огляду на вищенаведене через відсутність порушень вимог Закону, підстав для задоволення вимоги Учасника в цій частини не вбачаються
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
технічні вимоги до предмета закупівлі
Номер:
cf44633c0e55414ca2e6ef4ce7d30be6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-12-009127-c.a1
Назва:
технічні вимоги до предмета закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник! Технічні вимоги до ноутбуків, що визначені у Вашій тендерній документації повинні відповідати мінімальним типовим вимогам, що зазначені у наказі МОН України №1440 від 02.11.2017 з відповідними доповненнями та змінами 2020 року. Ви можете ознайомитись із останньої редакцією даного наказу за посиланням - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0055-18 Так, окремі параметри Ваших мінімальних вимог до ноутбуків, такі як :
Батарея та блок живлення: Батарея не гірше літій-іонна, 44Wh, гарантовано 6 годин автономної роботи, блок живлення зовнішній, вихідна напруга (output) 19 В, сила вихідного струму 2.1A, вихідна потужність 40 W
Особливості: підсвітка клавіатури
Привід: DVD±RW
Процесор: не гірше Intel® Core™i3-10110U
-НЕ відповідають наказу МОН України №1440 від 02.11.2017 та значно звужує коло виробників ноутбуків аж до одного і призводить до дискримінаційних вимог: Встановлення у тендерній документації характеристик предмета закупівлі, яким відпадає продукція одного виробника; Відсутність можливості для учасників запропонувати еквівалент продукції.
Наводимо Практику Колегії та судової практики Колегії АМКУ: 13386-р/пк-пз, UA-2019-08-21-001521-c, 13242-р/пк-пз, UA-2019-07-30-002521-b, 826/7895/17, 826/16027/17, 826/10075/18, 826/7824/17, 826/3416/18, 826/1643/17, 826/15939/17, 826/12151/17.
Таким чином, встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації шляхом усунення дискримінаційних вимог встановлених у тендерній документації. Усунення дискримінаційних вимог сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів. Таким чином, з метою уникнення дискримінації Учасників вимагаємо привести Тендерну документацію у відповідність до законодавства України, та видалити дискримінаційні вимоги, що зазначені вище.
У випадку, не усунення зазначених дискримінаційних вимог, ми будемо вимушені звертатися до АМКУ з відповідною скаргою, до якої будуть долучене підтвердження того, що під зазначені Вами технічні вимогу підходить лише ноутбуки одного виробника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.07.2021 10:05
Вирішення:
З приводу наведеної вимоги повідомляємо, відповідно до п.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями), тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його потреб та в межах бюджетного фінансування. Тендерна документація Замовника торгів розроблена керуючись Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) та Наказами Міністерства освіти України, що встановлюють вимоги до комп’ютерів, засобів навчання та обладнання для освітніх закладів. Звертаємо увагу на те, що у всіх Наказах МОН наведені мінімальні вимоги до комп’ютерного та іншого обладнання. Замовник має право вимагати обладнання, яке за технічними характеристиками відповідає Наказам МОН, а також не обмежений вимагати обладнання з кращими технічними характеристиками. Зазначаємо, що запропоноване учасником комп’ютерне обладнання за технічними характеристиками має бути не гірше, ніж визначене технічним завданням щодо закупівлі тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено