-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комплекти учнівських меблів для початкових класів «Нової української школи»
Завершена
963 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 815.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 815.00 UAH
Період оскарження:
12.07.2021 16:13 - 24.07.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі
Номер:
fb2db50266c34994945a4519ceead826
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-12-004265-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі
Скарга:
Відповідно до оголошення № UA-2021-07-12-004265-a від 12.07.2021р., яке було розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) Управлінням освіти Васильківської міської ради (далі - Замовник) оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю товарів Комплекти учнівських меблів для початкових класів «Нової української школи» у складі: стіл (парта) одномісний(а) антисколіозний(а) з регулюванням кута нахилу стільниці та висоти 4-6 ростова група, стілець полозковий з регулюванням висоти 4-6 ростова група, відповідний за ДК 021:2015 код - 39160000-1 Шкільні меблі.
ТОВ «ФОРМАКС ГРУП», надалі – Скаржник, є потенційним учасником та постачальником товарів, що є предметом закупівлі процедури відкритих торгів і бажає взяти участь у даній закупівлі.
Однак, ознайомившись з умовами тендерної документації процедури відкритих торгів на закупівлю товарів Комплекти учнівських меблів для початкових класів «Нової української школи» у складі: стіл (парта) одномісний(а) антисколіозний(а) з регулюванням кута нахилу стільниці та висоти 4-6 ростова група, стілець полозковий з регулюванням висоти 4-6 ростова група, відповідний за ДК 021:2015 код - 39160000-1 Шкільні меблі, яка затверджена Рішенням уповноваженої особи Подерячовою Ю.О. Від «12» липня 2021 року, надалі - Тендерна документація, нами було виявлено дискримінаційну вимогу Замовника, що порушує Закон України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон.
Умови тендерної документації порушують вимоги ч.4 ст.22 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені ст.3 Закону, а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та унеможливлюють нашу участь у даній процедурі.
Тендерна документація потребує внесення змін в частині складання та видалення дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених Замовником у Тендерній документації.
Підставою для подання даної Скарги є затвердження Замовником Документації з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки вона містить незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників та порушують права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника закупівлі.
Так, Додатком 2 до ТД (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) зазначаються наступні технічні характеристики:
Стіл учнівський одномісний, з нахилом стільниці, зі змінною висотою регулюється на 4,5,6 ростову групу.
Стіл призначений для обладнання учбових приміщень навчальних закладів, повинен відповідати ДСТУ prEN 1729-1:2004 «Стільці та столи для навчальних закладів. Частина 1 Функціональні розміри»,
ДСТУ ENV 1729-2:2004. «Стільці та столи для навчальних закладів. Частина 2.Вимоги безпеки та методи випробувань», ДСТУ ГОСТ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні умови»; ДСТУ ГОСТ 16371:2016 «Меблі. Загальні технічні умови»; ГОСТ 11015-93 «Столи учнівські. Типи та функціональні розміри». Стіл повинен складатися з деревинних та металевих частин.
Деревинні деталі стола - стільниця, полиця, екран – мають бути виготовлені з ЛДСП ламінованої чи МДФ, товщиною не менше 16 мм, клас емісії не менше Е-1. Поверхня стільниці має бути матовою та стійкою до миючих та дезінфікуючих засобів (надати гарантійний лист). Колір: дуб молочний (або на вибір замовника). Крайки всіх деревинних елементів повинні личкуватися: стільниця Т-подібним гнучким профілем з виступом над стільницею 3 мм, екран та полиця стрічкою ПВХ - не менше 0,5 мм. Колір коричневий (або на вибір замовника).
Однак, Товариство з обмеженою відповідальністю «ФОРМАКС ГРУП» вважає, що Замовника щодо використання Крайки всіх деревинних елементів з Т-подібним гнучким профілем є дискримінаційною, незаконною та такою, що порушує принцип недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Надаємо своє обґрунтування дискримінаційної вимоги у Додатку 1 до скарги, а також зазначаємо:
Дана технологія використовувалась на початку 90-х років, коли виробники меблів за відсутності обладнання, технологій та коштів не мали можливості використовувати кромкувальне обладнання. Відповідно до Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», ДСТУ та ГОСТу, які Замовник вказує в тендерній документації, меблі мають бути безпечними. Звертаємо Вашу увагу, що зазначена крайка не забезпечує перешкоджанню виділення формальдегіду, який міститься в ДСП, адже являється лише накладеною. За відсутності склеювання безпечними клеями чи смолами, які блокують виділення шкідливих речовин для дітей, оброблені ДСП продовжують виділяти формальдегіди. Зазначений різновид кромки не використовується для виробництва в меблів для навчання, адже легко деформується учнями та не відповідає вимогам діючого законодавства, ДСТУ та ГОСТу. На даний момент існує близько 30 різних способів крайкування, які є сучасними, безпечними для подальшої експлуатації дитини. Замовник обрав найнебезпечніший та зробив на цьому акцент. Хоча, спосіб кромкування не може бути вимогою до виготовлення меблів.
Як потенційний учасник закупівлі, Скаржник повідомляє про можливість поставити товар кращої якості(в частині кромкування), який буде відповідати технічним вимогам Замовника, та не перевищувати очікувану вартість закупівлі. Однак, наявність дискримінаційної вимоги щодо кромкування створює перешкоди для участі у закупівлі, як Скаржнику, так і іншим потенційним учасникам, адже не містить жодної можливості щодо надання альтернативного варіанту.
Виходячи з викладеного, вамагаємо, щоб Замовник вніс відповідні зміни до Тендерної документації, а саме зазначив: «Крайки всіх деревинних елементів повинні личкуватися: стільниця Т-подібним гнучким профілем з виступом над стільницею 3 мм, екран та полиця стрічкою ПВХ - не менше 0,5 мм. або матеріалом для крайок – стрічкою ПВХ товщиною 1,0 мм та 0,5 мм.»
Скаржник наголошує, що Замовник здійснює свою діяльність в межах та на підставі Закону України «Про публічні закупівлі». Під час проведення процедури закупівлі Замовник повинен дотримуватися принципів, визначених у статті 5 Закону, а саме максимальної економії, ефективності та пропорційності, об’єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі.
Виходячи зі змісту статей 11 і 38 Закону та Примірного положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб) затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 30.03.2016 № 557 прийняття рішень та відповідальність, зокрема за відхилення тендерної пропозиції, покладено на тендерний комітет або уповноважену особу Замовника. Водночас, згідно з частиною 10 статті 11 Закону тендерний комітет або уповноважена особа замовника забезпечує рівні умови для всіх учасників.
Вважаємо, незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси ТОВ «ФОРМАКС ГРУП», тендерну документацію Замовника, у зв'язку з чим учасник не може взяти участь у закупівлі, і як наслідок протиправної поведінки, виникнення упущеної вигоди – потенційно не отриманого суб’єктом господарювання прибутку.
З огляду на усе вищезазначене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та статтею 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі товарів Комплекти учнівських меблів для початкових класів «Нової української школи» у складі: стіл (парта) одномісний(а) антисколіозний(а) з регулюванням кута нахилу стільниці та висоти 4-6 ростова група, стілець полозковий з регулюванням висоти 4-6 ростова група, відповідний за ДК 021:2015 код - 39160000-1 Шкільні меблі, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-12-004265-a.
3. Зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації, що оприлюднена у редакції наведеній у скарзі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ФОРМАКС.pdf 23.07.2021 16:35
- рішення від 27.07.2021 №17037.pdf 28.07.2021 12:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.07.2021 16:47
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.07.2021 12:33