• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 «09130000-9 Нафта і дистиляти» (бензин А-92, А-95)

Завершена

239 180.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 195.90 UAH
Період оскарження: 12.07.2021 15:08 - 24.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено

щодо дискримінації учасників

Номер: 8f4029ea9c8b496894aac20c21078c81
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-12-007061-c.a1
Назва: щодо дискримінації учасників
Вимога:
Просимо внести зміни до вимог тендерної документації, що дискримінують учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимога щодо наявності талонів, емітентом яких є Учасник – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерських АЗС. В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне.». Зазначене вище підтверджує думку, що вимогою щодо бажання бачити Учасниками торгів лише Учасників які мають талони відповідні бренду Продавця(Учасника ). Також Вимагаючи від Учасників наявність власних або орендованих АЗС – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимога щодо наявності в учасника саме власних або орендованих АЗС – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерських АЗС. В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних та/або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.». Зазначене вище підтверджує думку, що вимогою щодо наявності власних або орендованих АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних та/або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС. На підставі викладеного просимо внести зміни до вимог тендерної документації та додати можливість відпуску палива на партнерських АЗС
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатом розгляду вимоги повідомляємо, що в тендерній документації не встановлено жодної дискримінаційної умови. Вами не надано аргументованих доводів для задоволення даної вимоги. Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому». Аналізуючи вищевикладену норму, можна зробити висновок, що талон як засіб для отримання відповідної кількості пального певної марки, придбаний раніше за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, породжує певні правовідносини та встановлює зобов’язання між суб’єктами права, а саме, продавцем талону та його покупцем. Так, у продавця виникає обов’язок здійснити відпуск пального покупцю за пред’явленим ним талоном. Слід зауважити, що такі правовідносини виникають саме між покупцем та продавцем талонів, у звязку з тим, що талон не є засобом розрахунку та платіжним засобом, а є фактично засобом контролю відпуску раніше придбаного пального. Придбані учасником у власників мереж талони для подальшої передачі Замовнику не породжують між Замовником та власником мережі АЗС правовідносин та зобов’язань один перед одним. З точки зору власника та емітента талону певної мережі покупцем (споживачем) залишається виключно покупець талонів, а не особа, якій вони передані, що в свою чергу позбавляє Замовника певних прав у відносинах з власником мережі. Крім того, учасник не довів, що не має можливостей емітувати власні талони та укладення договорів щодо відпуску пального за ними. Також звертаємо Вашу увагу, що в тендерній документації немає умови щодо наявності власних або орендованих АЗС, як вказано у Вашій вимозі. У Додатку 4 до тендерної документації в пункті 1 зазначено, що АЗС повинні бути у власності або в користуванні. З урахуванням вищезазначеного, вважаємо обґрунтованими вимоги, встановлені тендерною документацією на закупівлю товару: ДК 021:2015 «09130000-9 Нафта і дистиляти» (бензин А-92, А-95), та не вбачаємо порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а отже, законних та обґрунтованих підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Статус вимоги: Відхилено