• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Охоронні послуги (Послуга з охорони об’єкту за адресою: м. Одеса, вул. М’ясоєдівська, буд.32 (територія КНП «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №1» ОМР))

Торги відмінено

305 143.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 525.72 UAH
Період оскарження: 12.07.2021 12:07 - 24.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення Замовника

Номер: 144759eded3a4ffdad948653f40046cb
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-12-001883-a.a1
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Скарга на рішення Замовника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ «ЦЕНТР-97» (далі ТОВ «АБ «ЦЕНТР-97») бере участь у процедурі відкритих торгів організатора (Замовника): Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня № 1 «Одеської міської ради» (Інформація про закупівлю: ID 9eec48aa65214fb686d3b0d12e936e69, номер у Prozorro: UA-2021-07-12-001883-a) на закупівлю: Закупівля № 12827456 ДК 021:2015 - 79710000-4 Охоронні послуги. 29.07.2021 року о 15:48 год. в рамках вказаної процедури відбувся аукціон, який завершився з наступними результатами: 1. ПП "ОЛІМП-ЮГ" – 189 000,00 грн.; 2. ТОВ «АБ «ЦЕНТР-97» - 190 000,00 грн.; 3. ПП "Явір-2000" - 227 590,56 грн.; 4. УПРАВЛІННЯ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ - 227 664,00 грн.; 5. ТОВ «АНТИКІЛЕР» - 255 000,00 грн.; 6. Товариство з обмеженою відповідальністю "Охорона-Комплекс-Придунав'є" - 301 803,00 грн. Після чого, Уповноважена особа Замовника розпочала розгляд Тендерних пропозицій Учасників (далі за текстом – ТП) на відповідність вимогам тендерної документації (далі за текстом – ТД). Відразу після закінчення електронного аукціону автоматично відбулося розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі. 06.08.2021 року Замовником було опубліковано Протокол № 104 засідання тендерного комітету КНП «Міська клінічна лікарня № 1 «ОМР» від 06.08.2021 р. (далі - Протокол), яким було відхилено тендерну пропозиція ТОВ «АБ «ЦЕНТР-97». Відповідно до порядку денного вказаного засідання тендерним комітетом Замовника було розглянуто тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-97" на відповідність умовам тендерної документації та зроблено висновок, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме: «Остаточна пропозиція ТОВ «АБ «ЦЕНТР-97» становить 190 000,00 грн. (з урахуванням податків). Вартість однією години охорони за даною пропозицією становить 51,74 грн. (з урахуванням податків), що не відповідає вимогам та нормам чинного законодавства України та даної закупівлі.» Через зазначену вище підставу Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-97". Ми категорично не згодні з таким рішенням Замовника, вважаємо його безпідставним, необґрунтованим, неправомірним та таким, що грубо порушує наші права та законні інтереси як учасника цієї процедури відкритих торгів. Замовник в Протоколі обґрунтовує своє рішення тим, що за його власними підрахунками вартість однієї години роботи не може бути нижчою 65,95 грн. (без урахування податків суб’єкту господарювання відповідно до обраної системи). Нижчий показник вартості однієї години свідчить про порушення чинного законодавства: стосовно оплати праці, чи стосовно тривалості робочого тижня, або взагалі має свідчити про використання праці неоформлених належним чином працівників чи наявність корупційної складової. Відповідно до розрахунку мінімальної погодинної оплати праці, вартість послуг за даною Закупівлею не може бути нижчою ніж 242 168,40 грн. (без урахування податків суб’єкту господарювання відповідно до обраної системи). Звертаємо увагу на те, що на сьогоднішній день відсутні державні фіксовані чи регульовані ціни на охоронні послуги, тому Учасником було вказано ціну, визначену виходячи із звичайних ринкових цін, які склалися на цьому ринку. Тому за відсутності будь-яких нормативно-правових актів, які свідчать про встановлення для цього виду правовідносин державних фіксованих чи регульованих цін, застосовуються загальні норми ціноутворення. Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України «Про ціни та ціноутворення» суб’єкти господарювання під час провадження господарської діяльності використовують: вільні ціни; державні регульовані ціни. Керуючись ч. 1 ст.11 України «Про ціни та ціноутворення» вільні ціни встановлюються суб’єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін. Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі. Наведене свідчить, що окремих вимог до мінімальної ціни тендерної пропозиції Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачається. Цінова пропозиція ТОВ «АБ «ЦЕНТР-97» не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, тому не порушує вимог встановлених нормативно-правовими актами. Наголошуємо, що згідно чинного законодавства України, Замовник не наділений відповідними владними повноваженнями та не може встановлювати власні граничні мінімальні межі тендерних пропозицій. Разом з тим Замовником не враховується, що Учасник працює на ринку послуг з 2016 року, має значний досвід у цій сфері, налагоджений механізм роботи у штатних та позаштатних ситуаціях, розгалужену систему об’єктів, що обслуговуються по всій території України, в тому числі в Одеській області. Учасник має в достатній кількості матеріально-технічну базу, а саме: транспорт реагування суб’єкта охоронної діяльності, формений одяг, спецзасоби та великий штат охоронників, які мають необхідні знання та досвід, пройшли відповідне навчання, уклали трудовий договір із Учасником та мають повний комплект всіх необхідних документів, які свідчать про їх професійну підготовку та відповідність займаній посаді. На підставі вищезазначених факторів витрати Учасника на підготовку до надання послуг є значно нижчим, ніж зазвичай, адже Учасника не несе додаткових витрат пов’язаних з необхідністю закупівлі форми, засобів захисту, засобів зв’язку, отримання дозволів, сертифікатів чи інших документів, визначених законодавством у галузі охоронної діяльності обов’язковим, тощо. Згідно внутрішньої фінансової політики ТОВ «АБ «ЦЕНТР-97», усе матеріально-технічне забезпечення персоналу охорони, адміністративні витрати, заробітна плата працівників, тощо включено в постійні витрати Учасника та не розподіляються на окремі проекти. Це означає, що забезпечення всіх проектів (договорів) здійснюється за рахунок загального прибутку Учасника від співпраці з усіма клієнтами (замовниками), а не собівартості кожного проекту. Відповідно до ч. 1 ст. 42 Господарського кодексу України, підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Відповідно до ч. 1 ст. 42 Господарського кодексу України підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Проте шляхом відхилення тендерної пропозиції на підставі низької вартості тендерної пропозиції, Замовник втручається в господарську діяльність Учасника, що заборонено законодавством та не входить до його повноважень. В тендерній документації Замовника відсутні окремі вимоги про надання Учасниками розрахунку (кошторису) вартості години охорони або загальної вартості цінової пропозиції. Зазначаємо, що документи, що не вимагались тендерною документацією не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції, згідно Закону України «Про публічні закупівлі». Хочемо наголосити, що цінові пропозиції інших чотирьох учасників даної закупівлі майже не відрізняються від цінової пропозиції ТОВ «АБ «ЦЕНТР-97», та є меншими ніж розрахована Замовником мінімальна цінова пропозиція, що підтверджує реальну ринкову вартість даних послуг. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції Учасника, а саме – безпідставно відхиливши пропозицію Учасника, Замовник порушив право Учасника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Електронна система закупівель Prozzoro покликана заощадити бюджетні кошти, створити рівні, прозорі та справедливі умови для всіх учасників. Натомість, Замовник порушує законодавство про закупівлі, а також порядок здійснення процедури закупівлі, визначений Законом України «Про публічні закупівлі». Вважаємо, що Замовником при встановлені мінімальної ціни тендерної пропозиції було порушено принципи «ефективності» та «максимальної економії», що передбачений ст. 7 Бюджетного кодексу України та ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», який зобов’язує його утриматися від протиправного та надмірного витрачання коштів. Цей принцип допускає, що, крім використання мінімально необхідного обсягу ресурсів для укладення договору щодо закупівлі та контролю за його виконанням, під час проведення закупівель основну увагу також приділяють економічним критеріям, серед яких найважливішим є ціна. Відповідно до п. 1.1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» єдиним критерієм оцінки для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції є ціна тендерної пропозиції Учасника (питома вага критерію – 100%). Учасники у тендерній пропозиції надають свою пропозицію з урахуванням ПДВ або без ПДВ у разі коли суб’єкт господарювання звільнений від сплати ПДВ згідно з чинним законодавством України. Встановлюючи розмір мінімальної цінової пропозиції та самостійно розраховуючи собівартість послуг (після аукціону), Замовник позбавляє можливості учасників конкурувати на ринку охоронних послуг, позбавляє можливості реалізовувати право учасників на пониження цін, котре передбачено ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та штучно обмежує коло потенційних переможців. Замовником в Протоколі зазначається, що низька ціна тендерної пропозиції є порушенням Учасником умов технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте наголошуємо на протилежному, Учасником в складі тендерної пропозиції були надані всі листи-гарантії, зміст яких дає змогу встановити, що Учасник гарантує та бере на себе обов’язок якісно та вчасно надати послуги згідно технічним, кількісним та іншим вимогам тендерної документації та проекту Договору про закупівлю одночасно гарантуючи своєчасні виплати заробітної плати персоналу, який буде залучений до надання відповідних послуг, у розмірі не меншому, ніж встановлено чинним законодавством, та всіх обов’язкових платежів (підтверджуючі документи додаються до скарги). Отже, усі зазначені Замовником умови технічної специфікації були виконані нами в повному обсязі, а підстави, на які посилається Замовник зараз (про те, що вартість послуг за даною Закупівлею не може бути нижчою ніж 242 168,40 грн.), додумано ним постфактум та в тендерній документації не містяться. Єдиною підставою, яка міститься у ст. 31 Закону та пов’язана з формуванням учасниками ціни, через яку Замовник може відхилити пропозицію Учасника є не надання учасником обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині 14 статті 29 Закону. Проте, ціна нашої пропозиції аж ніяк не підпадає під поняття «аномально низької ціни» в розумінні Закону. Таким чином, з цієї підстави Замовник також не може відхилити нашу пропозицію. Тобто, у Замовника взагалі відсутні передбачені Законом та/або тендерною документацією підстави, для відхилення нашої пропозиції. На підставі наведеного вважаємо, що Замовник під час розгляду нашої пропозиції знехтував нормами Закону, застосував дискримінаційний підхід та порушив наше право на об'єктивний та неупереджений розгляд пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме: недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Відповідно до частини 18 статті 18 Закону: за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Учасника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення Замовника від 06.08.2021 року (Протокол № 104 засідання тендерного комітету КНП «Міська клінічна лікарня № 1 «ОМР» від 06.08.2021 р.) Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. ст. 5, 11, 18, 26, 29, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень Замовником: КНП «Міська клінічна лікарня № 1 «ОМР» процедури закупівлі: Закупівля №12827456 «Охоронні послуги (Послуга з охорони об’єкту за адресою: м. Одеса, вул. М’ясоєдівська, буд.32 (територія КНП «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №1» ОМР))» за кодом ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги (Інформація про закупівлю: ID 047fab9c362844fd8e872234bba1ce0d, номер у Prozorro: UA-2021-07-12-001883-a). 3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення від 06.08.2021 року (Протокол № 104 засідання тендерного комітету КНП «Міська клінічна лікарня № 1 «ОМР» від 06.08.2021 р.) 4. Зобов’язати Замовника знову приступити до розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-97" на відповідність вимогам тендерної документації. Додатки: 1. Протокол № 104 засідання тендерного комітету КНП «Міська клінічна лікарня № 1 «ОМР» від 06.08.2021 р.; 2. Гарантійний лист щодо виконання зобов’язань № 16-Т від 28.07.2021 р. (20 Гарант лист щодо виконання зобов’язань (Додаток 8).pdf); 3. Гарантійний лист щодо тендерної пропозиції № 15-Т від 27.07.2021 р. (18 Гарант лист щодо ТП (Додаток 6).pdf) 4. Гарантійний лист щодо кінцевої вартості тендерної пропозиції № 27-Т від 28.07.2021 р. (36 Гарант лист про вартість тендерної пропозиції.pdf) 5. Лист-згода про відхилення аномальної низької ціни № 26-Т від 28.07.2021 р. (35 Згода на відхилення аномально низької низки.pdf)
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.08.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.08.2021 10:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.09.2021 16:15
Дата виконання рішення Замовником: 22.09.2021 15:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України виконано. Протокол додається.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-97", Гурова Вікторія Володимирівна 380666180958 a.kravchenko@centr.od.ua