• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

друковані книги

Торги не відбулися

301 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 010.00 UAH
Період оскарження: 12.07.2021 11:19 - 31.07.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Про внесення змін до тендерної документації

Номер: 66c60211c0234abdb3d92a50b66a073c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-12-001396-a.a1
Назва: Про внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Уповноваженій особі Української школи урядування О.В. Козяр Вимога Про внесення змін до тендерної документації Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2021-07-12-001396-a , розміщеного 12.07.2021 на https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-12-001396-a, Українська школа урядування має намір закупити «Друковані книги». За результатами аналізу Тендерної документації, затвердженої Рішенням уповноваженої особи Української школи урядування від « » липня 2021 року № 50, виявлено, що до учасників висуваються, у тому числі вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства України, які не можливо виконати у термін передбачений для подання пропозиції та вимоги, які не стосуються предмета закупівлі та/або жодним чином не впливають на якісні характеристики предмета закупівлі. Відповідно до Тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема: 1. «окремим документом потрібно подати інформацію, із посиланнями на розділ та пункт Статуту (для юридичних осіб), що підтверджує можливість здійснення господарської діяльності за даним предметом закупівлі». Така вимога є незаконною, оскільки Законом України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальність» не передбачено вимоги щодо наявності у статуті видів діяльності, які здійснюються товариством. 2. «підтвердити відповідність своєї участі в тендері вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель згідно листа Мінекономрозвитку №3304-04/13647-06 від 01.04.2019 року. З огляду на це, Учасники подають у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві Учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен знаходитись наказ підприємства-Учасника щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також настанови (інструкція, програма) підприємства щодо виконання вказаної політики». Зі змісту листа Мінекономрозвитку №3304-04/13647-06 від 01.04.2019  року зрозуміло, що викладені в ньому положення стосуються етичної поведінки замовників під час здійснення публічних закупівель, у зв’язку з чим розроблені Настанови щодо етичної поведінки замовників під час здійснення публічних закупівель, які є додатком 1 до цього листа. Разом з тим, станом на сьогодні не запроваджено Кодексу поведінки для всіх суб'єктів сфери публічних закупівель, а листи Міністерства не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер. Суб’єкти господарювання зобов’язані дотримуватись вимог чинного законодавства України. Станом на 17.07.2021 р. чинним законодавством України у сфері публічних закупівель не передбачено вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання уповноваженого працівника за контролем та дотриманням заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також інструкцій чи програм, а отже така вимога замовника до учасників є незаконною. 3. «Учасник торгів під час подання пропозиції одночасно надає забезпечення пропозиції….Гарантія повинна містити такі суттєві умови: Суму гарантії 65 000,00 грн. (шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копiйок) цифрами та словами і валюту платежу українською та англійською мовою;». Відповідно до абзацу третього частини 1 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Отже, розмір тендерного забезпечення не може перевищувати 3% при закупівлі товарів. Тобто 3% від 301 000,00 грн = 9 030,00 грн. Таким чином, вимога замовника щодо забезпечення пропозиції у сумі 65 000,00 грн суперечить Закону України «Про публічні закупівлі». 4. «копію чинного на дату розкриття сертифікату на систему якості ISO 9001:2015 виробника надання поліграфічних послуг, послуги із друку, друкування продукції». Однак, чинним законодавством України не передбачено обов’язкового отримання сертифікату на систему якості ISO 9001 (ISO 9001) учасниками, які здійснюють діяльність на ринку поліграфічних послуг та друкованої продукції. Оскільки ISO 9001:2015 має виключно рекомендаційний характер, то це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. А все що не є обов’язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників. Отже, Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності.  Варто зазначити, що ISO 9001:2015 визначає положення щодо системи управління якістю, а саме стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку, а отже немає відношення до технічних характеристик предмета закупівлі. 5. «…скановану копію відповіді від уповноваженого органу, що здійснює реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища про дотримання виробником товару екологічного законодавства.» Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Таким чином, учасник не має змоги вчасно надати відповідь від уповноваженого органу, що здійснює реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища про дотримання виробником товару екологічного законодавства, оскільки термін розгляду звернень 30 днів, а для подання тендерних пропозицій термін значно менший. 6. «За відсутністю у учасника власного транспорту, у разі, якщо Учасником для перевезення предмету закупівлі залучається суб’єкт господарювання (Перевізник), який здійснює перевезення вантажів, Учасник надає документи передбачені п.1.4.,1.5. ч. 1 Додатку 1 та нижчезазначені документи:». Наразі Товариство не має власного автотранспорту, а планувало залучати для перевезення вантажів Перевізника, який є суб’єктом господарювання, що має велику кількість співробітників і велику кількість транспорту. Потужності перевізника (склад, кількість працівників (трудові книжки, накази тощо), транспорту тощо) є його комерційною таємницею, а у Товариства відсутні будь які повноваження вимагати від нього таку інформацію. Разом з тим, з практики публічних закупівель замовники обмежуються наявністю договору (договорів) між суб’єктом господарювання та учасником, на підставі якого (яких) будуть використовуватися транспортні засоби, укладеного відповідно до вимог чинного законодавства України, так як, наприклад, довідка про визначення класифікаційних даних Головного управління статистики щодо перевізника (для перевізників фізичних осіб-підприємців), яку вимагає замовник, жодним чином не впливає на якість перевезення вантажів. 7. «лист від суб’єкту господарювання який буде здійснювати перевезення щодо можливості учасником використовувати (залучати, тощо) транспортні засоби суб’єкту господарювання (лист повинен бути адресований на замовника, у листі повинні бути зазначені реєстраційні номери транспортних засобів, дата, номер договору на підставі якого будуть використовуватись транспортні засоби, а також справжність підпису особи, яка підписала лист повинна бути нотаріально засвічена)». Відповідно до Додатку 1 ТД, Замовник двічі вимагає одні і ту саму інформацію: від учасника і від Перевізника. Нотаріуси засвідчують справність підпису на документах лише в присутності особи, яка підписала цей документ, а нотаріальне засвідчення листа від суб’єкта господарювання який буде здійснювати перевезення виходить за межі здорового глузду. 8. «Щодо всіх вказаних працівників – податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за 2020 рік, з позначками отримання контролюючим органом або з наданням відповідного підтверджуючого документу, згідно порядку підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку. Даний податковий розрахунок має містити дані про працівників вказаних в таблиці п.2.1;» Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема, такий, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Розрахунок сум доходу працівників не відноситься ні до знань ні до досвіду, а отже законних підстав у замовника вимагати такі дані немає. Вимога замовника про надання щодо всіх вказаних працівників – податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за 2020 рік, з позначками отримання контролюючим органом - не підтверджується положеннями чинного законодавства України, а отже є незаконною. 9. «Сканована (і) копія (ії) медичної (их) довідки (ок) щодо придатності до керування транспортним (ими) засобом (ами) водія (їв), які виконують роботи з перевезення вантажів у кількості, відповідній до кількості транспортних засобів. що підтверджують своєчасний періодичний огляд, один раз на рік, відповідно до «Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», затверджене Наказом МОЗ та МВС України № 65/80 від 31.01.2013 р.». Замовник не являється уповноваженим органом (фахівцем та/або органом, який має спеціальні повноваження) щодо перевірки медичних документів. Медичні документи працівників не вказують на знання чи досвід у сфері перевезення, а отже не можуть бути кваліфікаційним критерієм на підставі частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». 10. «Копія форми № 1ДФ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ)» за останній звітний період на момент подачі пропозиції)» Звітність товариства по формі 1-ДФ не свідчить про підтвердження кваліфікаційних вимог передбачених у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Разом з тим, Замовником вказано, що «неспроможність подати всю інформацію, що потребує ця тендерна документація або подання пропозиції, яка не відповідає вимогам в усіх відношеннях, буде віднесена на ризик Учасника та спричинить за собою відхилення такої пропозиції». На підставі вищенаведеного та враховуючи вимоги чинного законодавства України прошу: виключити з Тендерної документації вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства України, які не можливо виконати у термін передбачений для подання пропозиції та вимоги, які не стосуються предмета закупівлі та/або жодним чином не впливають на якісні характеристики предмета закупівлі. Директор А.М. Михед
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: ПЕРЕЛІК ЗМІН, ЩО ВНОСЯТЬСЯ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ: 1. У розділі «Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції» вилучити пункти: «окремим документом потрібно подати інформацію, із посиланнями на розділ та пункт Статуту (для юридичних осіб), що підтверджує можливість здійснення господарської діяльності за даним предметом закупівлі»; «Зокрема, підтвердити відповідність своєї участі в тендері вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель згідно листа Мінекономрозвитку №3304-04/13647-06 від 01.04.2019 року. З огляду на це, Учасники подають у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві Учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен знаходитись наказ підприємства-Учасника щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також настанови (інструкція, програма) підприємства щодо виконання вказаної політики». 2. У розділі «Розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій» змінити розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, яка відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» у разі проведення тендеру на закупівлю товарів не може перевищувати 3% від очікуваної вартості закупівлі. Виходячи в вище викладеного, сума гарантії становить 9030 грн. 00 коп. (дев’ять тисяч тридцять грн. 00 коп.). 3. У розділі «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)» видалити пункт «копії чинного на дату розкриття сертифікату на систему якості ISO 9001:2015 виробника надання поліграфічних послуг, послуги із друку, друкування продукції». 4. У розділі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби-плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» видалити пункт «Учасник повинен надати інформацію про дотримання законодавства про захист довкілля, під час надання послуг, передбачених тендерною документацією у вигляді довідки у довільній формі, а також скановану копію відповіді від уповноваженого органу, що здійснює реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища про дотримання виробником товару екологічного законодавства» 5. До Додатку 1 тендерної документації, внести наступні зміни: - вилучити з вимоги п. 1.5. Додатку 1 ТД наступні пункти: «За відсутністю у учасника власного транспорту, у разі, якщо Учасником для перевезення предмету закупівлі залучається суб’єкт господарювання (Перевізник), який здійснює перевезення вантажів, Учасник надає скановану копію договору (договорів) між суб’єктом господарювання та учасником, на підставі якого (яких) будуть використовуватися зазначені транспортні засоби, укладений відповідно до вимог чинного законодавства України.» • «видане Перевізнику рішення про державне реєстрацію потужностей Перевізника для виду діяльності – транспортування, відповідно до Наказу Мінагрополітики та продовольства від 10.02.2016 р. № 39; • відомості з ЄДРПОУ Перевізника (для перевізників юридичних осіб); • довідка про визначення класифікаційних даних Головного управління статистики щодо перевізника (для перевізників фізичних осіб-підприємців); • лист від суб’єкту господарювання який буде здійснювати перевезення щодо можливості учасником використовувати (залучати, тощо) транспортні засоби суб’єкту господарювання (лист повинен бути адресований на замовника, у листі повинні бути зазначені реєстраційні номери транспортних засобів, дата, номер договору на підставі якого будуть використовуватись транспортні засоби, а також справжність підпису особи, яка підписала лист повинна бути нотаріально засвічена).»; у пункті 2.3. вилучити вимоги «у разі, якщо для перевезення предмету закупівлі Учасником залучається суб’єкт господарювання, який здійснює перевезення вантажів, документи, що підтверджують трудові відносини між перевізником та його працівниками, які будуть залучені до постачання предмету закупівлі (які визначені у підпункті 2.1 пункту 2 цього додатку): а) для перевізників – юридичних осіб: копії трудових книжок (перша сторінка, сторінка з останнім записом про прийняття на роботу, а також сторінки, що підтверджують загальний досвід роботи; б) для перевізників – фізичних осіб-підприємців: копії трудових книжок (перша сторінка, сторінка з останнім записом про прийняття на роботу, а також сторінки, що підтверджують загальний досвід роботи, визначений у підпункті 2.1 пункту 2 цього додатку) та зареєстровані в Центрі зайнятості трудові договори (якщо, трудові договори укладені після 01.01.2015р. – трудові договори та повідомлення про прийняття працівників на роботу у відповідності до постанови КМУ № 413 від 17.06.2015р., з відміткою про їх отримання територіальним органом Державної фіскальної служби).; - а також, видалити пункти 2.4., 2.5. та 2.6. Додатку 1 до тендерної документації. 6. Внести зміни до Додатку 3 ТД, та Додатку 6 ТД (у проєкті Договору п. 5.1.) а саме: Орієнтовний строк постачання Товару – 20 (двадцять) робочих днів з моменту підписання договору та затвердження макету Товару.
Статус вимоги: Задоволено