-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Гіпохлорит натрію та сульфат заліза
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку або засвідчений уповноваженою особою учасника. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
2 938 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 29 385.00 UAH
мін. крок: 1% або 29 385.00 UAH
Період оскарження:
09.07.2021 16:21 - 21.07.2021 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на неправомірне визначення переможця, який не відповідає вимогам закупівлі
Номер:
85737f8891f1467ebe1d26c1ec24b8ab
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-09-009258-c.b2
Назва:
СКАРГА на неправомірне визначення переможця, який не відповідає вимогам закупівлі
Скарга:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, 09 липня 2021 року Замовником –Комунальним підприємством «МІСЬКВОДОКАНАЛ» Сумської міської ради оголошено закупівлю № UA-2021-07-09-009258-c /далі – Закупівля/.
Протоколом розгляду тендерних пропозицій №66/5 від 28.07.2021р. визначено товариство з обмеженою відповідальністю «Марілайф» (далі – ТОВ «Марілайф», Переможець) переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, детально ознайомившись із вищезазначеним протоколом вважаємо, що рішення про визначення ТОВ «Марілайф» (код ЄДРПОУ: 42638760) переможцем закупівлі не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та не ґрунтується на умовах тендерної документації, а отже, є протиправним та необґрунтованим, чим порушено право ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» на об’єктивне, неупереджене визначення переможця процедури та рівне ставлення до учасників закупівлі.
Протиправність визначення ТОВ «Марілайф» переможцем Закупівлі обґрунтовуємо наступним.
1. Відповідно до Додатку 1 тендерної документації на підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям закріплених ч. 2 ст. 16 Закону учасник повинен надати довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (подається Учасником у відповідності до Таблиці 2).
На підтвердження інформації зазначеної в довідці, до довідки додаються та подаються в складі тендерної пропозиції учасника наступні документи:
1. Не менше одного договору (на вибір Учасника – із 2018 року по 2020 рік) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначений в даній тендерній документації, а саме: гіпохлорит натрію та сульфат заліза (інформація може подаватися як у одному договорі так і у різних договорах).
2. Видаткові накладні, про поставку відповідного товару, а саме: гіпохлорит натрію та сульфат заліза, (не менше однієї видаткової накладної згідно кожного поданого договору/договорів).
3. Лист-відгук контрагента, згідно кожного поданого договору/договорів.
ТОВ «Марілайф» в складі пропозиції надано довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) №1043/1 від 22.07.2021 (файл «кваліфікаційні критерії.pdf» стр. 1).
В довідці зазначено про виконання договору №4-ГХН від 12.03.2019, предмет – гіпохлорит натрію марки Б. Копію цього договору надано в складі пропозиції.
Також, учасником надано видаткову накладну №8 від 20 березня 2019р. (файл «кваліфікаційні критерії.pdf» стр. 11), однак до договору №4-ГНХ від 12.03.2019р.
Тобто, учасником не надано в підтвердження інформації про виконання договору №4-ГХН від 12.03.2019, зазначеного в довідці, видаткові накладні.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Отже, Замовник був зобов’язаний надати ТОВ «Марілайф» 24 години для усунення недоліків у складі тендерної пропозиції.
2. Відповідно до п. 8.1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю).
В складі пропозиції ТОВ «Марілайф» відсутня інформація у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю).
Отже, Замовник був зобов’язаний відхили тендерну пропозицію ТОВ «Марілайф» у зв’язку з невідповідністю вимогам тендерної документації.
3. Згідно підпункту 1.1 пункту 1 Розділу ІІІ «Інші вимоги» Додатку 2 до тендерної документації Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановлених замовником, а саме:
Паспорт або сертифікат або декларація відповідності або інші відповідні документи, що засвідчують якість гіпохлориту натрію марки Б та сульфату заліза, що є предметом закупівлі, виданий заводом виробником товару.
Документи про якість повинні включати наступну інформацію:
- найменування підприємства, що виготовляє товар;
- результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам встановленим Замовником;
- найменування діючого стандарту/технічних вимог виробника.
Предметом закупівлі є сульфат заліза (ІІІ), з такими показниками:
Зовнішній вигляд: темно-коричнева рідина
рН (10% водний розчин), 2,0±0,5%
Fe,%, 11,5±0,5
Щільність (при 20°С), 1,50±0,03 кг/дм3
ТОВ «Марілайф» надано сертифікат якості 2021008/2, виданий EcoloChem Magyarovar, Угорщина в якому відсутній показник «Зовнішній вигляд» (файл «Технічні вимоги.pdf», стр. 13-14).
Таким чином, учасником не підтверджено відповідність якості продукту вимогам встановленим Замовником в тендерній документації.
4. Згідно підпункту 1.4 пункту 1 Розділу ІІІ «Інші вимоги» Додатку 2 до тендерної документації Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановлених замовником, а саме:
Паспорт безпеки на гіпохлорит натрію та на сульфат заліза та/або карта даних небезпечного фактору на гіпохлорит натрію та на сульфат заліза.
Таким чином, стилістична конструкція передбачає надання паспорту безпеки на гіпохлорит натрію та на сульфат заліза або карту даних небезпечного фактору на гіпохлорит натрію та на сульфат заліза, та не передбачає надання паспорту безпеки на сульфат заліза та паспорту безпеки на гіпохлорит натрію або навпаки.
ТОВ «Марілайф» в складі тендерної пропозиції надано карту даних небезпечного фактору на натрій гіпохлорит №2416 від 28 вересня 2020р. (файл «Технічні вимоги.pdf», стр. 19-28) та паспорт безпеки на сульфат заліза (файл «Технічні вимоги.pdf», стр. 29-42), що не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки надання таких документів одночасно не передбачено.
Отже, Замовник був зобов’язаний відхили тендерну пропозицію ТОВ «Марілайф» у зв’язку з невідповідністю вимогам тендерної документації.
5. Відповідно до п. 1.1, 2.1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- документів, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі).
Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банка-гаранта.
Гарантія надається за формою, наведеною в Додатку 4 до цієї Тендерній документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті та з урахуванням вимог до забезпечення тендерної пропозиції, наведених у Додатку 4 до цієї Тендерній документації. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Додатком 4 до тендерної документації затверджено форму та вимоги до забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії.
Затверджена форма банківської гарантії передбачає зазначення «Найменування бенефіціара». У вимогах до банківської гарантії зазначено, що у реквізитах гарантії повинно бути:
3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація:
повне найменування юридичної особи;
ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
адреса місцезнаходження.
ТОВ «Марілайф» в складі пропозиції надано банківську гарантію №9056-21 від 21.07.2021р. не за формою, що встановлена тендерною документацією та документацією заборонено відступати від її форми.
Так, в графі «найменування бенефіціара» в наданій банківській гарантії вказано повну назву бенефіціара, ідентифікаційний код бенефіціара, адреса місцезнаходження та реквізити банка бенефіціара.
Однак, затвердженою Замовником формою банківської гарантії та вимогами до неї не передбачено зазначення реквізитів банка бенефіціара.
З огляду на те що, положеннями тендерної документації заборонено відступати від форми банківської гарантії учасник не дотримався вимог тендерної документації.
Отже, Замовник був зобов’язаний відхили тендерну пропозицію ТОВ «Марілайф» у зв’язку з невідповідністю вимогам тендерної документації.
Таким чином, замовник порушив принцип об’єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «Марілайф» не відповідає вимогам тендерної документації, а тому рішення Замовника про визначення ТОВ «Марілайф» переможцем закупівлі підлягає скасуванню у зв’язку з порушенням Замовником принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Згідно ч. 1 с. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, Замовником порушено вимоги абц. 1 п. 2 ч. 1 ст. 31, ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено право ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» як учасника закупівлі на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції, рівне ставлення до учасників закупівлі.
Разом із тим, відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг», яка не відповідала вимогам тендерної документації, Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «Марілайф», яка, також, не відповідала умовам тендерної документації, а навпаки – визначив переможцем закупівлі, чим допустив дискримінацію до ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг».
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця Процедури закупівлі.
Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити таку інформацію про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Отже, докази порушення прав надаються лише у разі подання скарг на тендерну документацію або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Оскільки, наразі оскаржується рішення Замовника про визначення переможця закупівлі, то інформація про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів не надається.
З огляду на вищевикладене,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Комунальне підприємство ««МІСЬКВОДОКАНАЛ» Сумської міської ради скасувати рішення про визначення ТОВ «Марілайф» переможцем закупівлі № UA-2021-07-09-009258-c.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга 06.08.2021 12:18
- рішення від 10.08.2021 № 18256.pdf 11.08.2021 11:31
- інформація про перенесення розгляду скарги від 19.08.2021 № 13918.pdf 20.08.2021 10:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.08.2021 № 19807.pdf 01.09.2021 16:58
- рішення від 31.08.2021 № 19807.pdf 03.09.2021 15:57
- Пояснення № UA-2021-07-09-009258-c.b2.PDF 16.08.2021 11:08
- Пояснення № UA-2021-07-09-009258-с.b2.docx 16.08.2021 11:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.08.2021 12:03
Дата розгляду скарги:
19.08.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.08.2021 11:32
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.09.2021 15:58
Вимога
Відхилено
Вимоги даної тендерної документації щодо сульфата заліза
Номер:
f0d7910ae91c4ab0b68e8b997630dc79
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-09-009258-c.b1
Назва:
Вимоги даної тендерної документації щодо сульфата заліза
Вимога:
Шановний Замовнику!
До Вас звертається АТ «ДНІПРОАЗОТ», який є потужним національним виробником хімічної продукції, зокрема гіпохлориту натрія.
В процедурі закупівлі основним продуктом виступає гіпохлорит натрію марки Б – 162 тони, та лише 1,5 тонни - сульфат заліза (ІІІ).
Це не перша Ваша закупівля, де наше підприємство намагається прийняти участь, але з кожною наступною закупівлею вимоги до учасників стають все більш «специфічними», які унеможливлюють навіть нашу повноцінну участь.
Як видно з інформації нижче, на протязі року КП «Міськводоканал» фактично не мало можливості завершити жодної з наведених процедур закупівлі та позбавлено можливості на КОНКУРЕНТНИХ засадах придбавати реагенти для знезараження питної води та стоків:
UA-2020-05-19-006064-c від 19.05.2020р де Предмет закупівлі хлор рідкий, гіпохлорит натрію - марка "Б", сульфат заліза (ІІІ); UA-2020-09-21-009835-b від 19.05.2020р де Предмет закупівлі гіпохлорит натрію - марка "Б" та сульфат заліза (ІІІ); UA-2021-03-16-011774-c від 16.03.2021р. де Предмет закупівлі гіпохлорит натрію - марка "Б" та сульфат заліза (ІІІ).
З огляду на предмети закупівель, хімічні реагенти поєднані, а умови виписані таким чином, що лише Ви самі регулюєте кого допустити до участі в процедурі закупівлі, а кого ні. Наприклад - надаючи, або відмовляючи в наданні довідок щодо результатів випробування реагентів на потужностях Вашого підприємства (Додаток 2 Розділ ІІІ п.п. №1.5 Технічної документації процедури ).
Вимоги до реагенту сульфат заліза (ІІІ) у процедурі № UA-2021-07-09-009258-c від 09.07.21р.унеможливлюють взяти участь АТ «ДНІПРОАЗОТ», як і деяких інших українських виробників. В цей же час Ви застосовуєте переговорні процедури без проведення відкритих торгів на постачання реагентів імпортного виробництва. Приклад такого договору за посиланням smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro-dogovory/8710334/, де вартість гіпохлориту натрію марки Б становить 17 100,00 грн\тн з ПДВ на умовах DDU.
До Вашого відома повідомляємо, що за статистикою митної бази до України гіпохлорит натрію марки Б не імпортується, а ввозиться лише гіпохлорит натрію марки А. Таким чином, виникає питання: «за якими документами якості від виробника відбувається приймається товару Замовником» ?
Між іншим, в нашій країні є декілька виробників гіпохлориту натрію, і АТ «ДНІПРОАЗОТ» є найпотужнішим серед них.
АТ «ДНІПРОАЗОТ» листом-зверненням № 1625/01-6 від 07.07.2021р. на адресу КП "Міськводоканал" Сумської міської ради пропонує гипохлорит натрію марки Б власного виробництва у необхідній кількості на умовах DDU (склад замовника) за ціною 9 000,00 грн за тонну з ПДВ з терміном оплати – 30 календарних днів від дати поставки. Лист залишився без відповіді.
Вартість 163 тн гіпохлориту натрію від АТ «ДНІПРОАЗОТ» буде на 1320300 грн менше, ніж КП "Міськводоканал" Сумської міської ради" придбав по переговорній процедурі від ТОВ «Марілайф». Ці кошти могли би бути спрямовані на підвищення заробітної платні робітникам Замовника, або зменшення тарифів для споживачів.
Підкреслюємо, АТ «ДНІПРОАЗОТ» зацікавлене в співпраці з Замовником та постачанні реагентів власного виробництва на конкурентних засадах.
Розуміючи причини небажання бачити АТ «ДНІПРОАЗОТ» серед учасників процедури закупівлі, а тим більше – переможцем, закликаю адміністрацію Замовника проявити мудрість відповідального керівництва та забезпечити прозорі, справедливі та однакові умови і можливості участі для всіх.
Лише за умови участі АТ «ДНІПРОАЗОТ» буде досягнута реальна конкуренція. У разі застосування таких умов закупівлі, що зроблять неможливим для АТ «ДНІПРОАЗОТ» прийняти участь у процедурі, як зараз, конкуренція не відбудеться, а результат закупівлі буде залежати від змови допущених Вами учасників.
Велике прохання до тендерного комітету КП "Міськводоканал" Сумської міської ради" – розділити предмет закупівлі у процедурі № UA-2021-07-09-009258-c від 09.07.2021р. на окремі лоти, або видалити вимогу з тендерної документації у Додатку 2 Розділ ІІІ п.п.1.5 «Копію звіту (акту) про впровадження реагентного методу очистки стічних вод з коагулянтами, того виробника, чий товар запропонований до закупівлі на каналізаційних очисних спорудах Замовника, підписаний представниками Замовника.»
Лише за таких умов АТ «ДНІПРОАЗОТ» матиме змогу приймати участь у процедурі, щоб забезпечити Замовника якісним та найдешевшим реагентом – гіпохлоритом натрію.
Якщо Замовник проігнорує наше звернення, та не внесе запропоновані зміни до Тендерної документації, АТ «ДНІПРОАЗОТ» не зможе прийняти участь у закупівлі.
Навіть нескладно уявити, що у такому випадку переможна ціна гіпохлориту натрія для Замовника буде значно вищою, ніж запропонована нами 9000 грн/тн з ПДВ та доставкою.
Сподіваємось, що Замовник прийме вірне та адекватне рішення, яке покаже його справжні наміри.
З повагою,
Адмістрація АТ «ДНІПРОАЗОТ»
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога до умов.PDF 14.07.2021 17:29
Дата подачі:
14.07.2021 17:29
Вирішення:
Відповідь на вимогу:
Щодо розділення предмету закупівлі на окремі лоти.
Дана процедура закупівлі сформована згідно річного плану закупівель, опублікованого у загальному доступі, в системі електронних закупівель «Prozorro». Предмет закупівлі визначається не за виробником товару чи спроможністю окремих учасників здійснити постачання того чи іншого товару, а у відповідності до положень «Порядку визначення предмета закупівлі» затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, а саме: «предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749».
Хімічні реагенти гіпохлорит натрію марки Б та коагулянт сульфат заліза паралельно використовуються в єдиному процесі для очищення стічних вод.
Рішеннями № 9088-р/пк-пз від 09.07.2019 (закупівля UA-2019-06-05-000154-a), № №17987-р/пк-пз від 04.12.2019 (закупівля UA-2019-10-23-000347-c) Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зазначено, що поєднання в одній закупівлі різних позицій не є порушенням.
Замовник самостійно приймає рішення щодо визначення предмета закупівлі, а також щодо визначення окремої частини предмета закупівлі. Розділення предмета закупівлі є правом Замовника, а не його обов’язком, що додатково підтверджується листом Мінекономрозвитку від 02.08.2017 № 3304-06/26774-06.
Підставою проведення закупівлі без поділу на лоти є визначена Замовником доцільність придбання даної продукції в одного постачальника, оскільки це оптимізує витрати на транспортування, зумовить встановлення оптимальних економічно обґрунтованих цін на товари, забезпечить своєчасність та ритмічність здійснення поставок та зменшить ризик відміни торгів.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо поділ предмета закупівлі на лоти недоцільним.
Щодо видалення вимоги про надання Учасниками копії звіту (акту) про провадження реагентного методу очистки стічних вод з коагулянтами того виробника, чий товар запропонований до закупівлі на каналізаційних очисних спорудах замовника, підписаний представниками Замовника.
Враховуючи вплив реагентів не тільки на якість очищення стічної води, а ще й на здоров’я людини, екологічний стан відкритих водойм, в які скидаються очищені стічні води, при визначені типу реагентів, що використовуються в технології очищення стічних вод Замовник керується Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України (затверджено наказом Держжитлокомунгоспу від 05.07.1995р. №30) та ДБН В.2.5.-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування».
Відповідно до цих нормативно-правових актів, до введення в технологічний процес нових видів реагентів, потрібно визначити вплив реагенту на якість очищення, оптимальне місце введення реагенту, розрахунковий час між введенням реагентів, визначити попередні дози реагенту. Чимале значення має економічне обгрунтування застосування нових видів реагентів.
Згідно з чинним законодавством підприємство питного водопостачання та водовідведення (Водоканал) несе відповідальність за якість питної води централізованої системи водопостачання та забезпечення необхідного ступеню очищення зворотних (стічних) вод перед їх скиданням у водні об’єкти.
Враховуючи, що посадові особи Замовника несуть кримінальну відповідальність за подачу неякісно очищеної води при використанні неперевірених реагентів, що може призвести до невідворотних негативних наслідків, вимога щодо надання копії звіту (акту) про впровадження реагентного методу очистки стічних вод з коагулянтами того виробника, чий товар запропонований до закупівлі безпосередньо на каналізаційних очисних спорудах Замовника є обґрунтованою. Підписання такого звіту саме представниками замовника є підтвердженням того, що такий коагулянт впроваджувався та досліджувався саме на каналізаційних очисних спорудах Замовника за участю представників Замовника, що є вкрай важливим з огляду на якість зворотних (стічних) вод.
Замовник ніяким чином не перешкоджав потенційним учасникам звернутись до нього з метою проведення досліджень коагулянту того виробника, продукція якого пропонується на каналізаційних очисних спорудах Замовника, проте від Скаржника не надходило жодного звернення щодо проведення випробування на каналізаційних очисних спорудах замовника.
Зважаючи на вищевикладене, вимоги тендерної документації не є дискримінаційними та не обмежують конкуренцію учасників, не порушують вимог Закону «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, вважаємо вимогу про видалення вимоги про надання копії звіту (акту) про провадження реагентного методу очистки стічних вод з коагулянтами того виробника, чий товар запропонований до закупівлі на каналізаційних очисних спорудах замовника, підписаний представниками Замовника недоцільною.
Статус вимоги:
Відхилено