-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Інші завершальні будівельні роботи (поточний ремонт приміщення Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області -Відділ обслуговування громадян № 12 (сервісний центр) за адресою: м. Снятин, вул. Шевченка, 4)
поточний ремонт приміщення Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області -Відділ обслуговування громадян № 12 (сервісний центр) за адресою: м. Снятин, вул. Шевченка, 4
Завершена
568 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 688.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 688.00 UAH
Період оскарження:
09.07.2021 15:41 - 21.07.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація учасників
Номер:
8274fd32d8854a67879c80a950ee770e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-09-004793-a.a1
Назва:
Дискримінація учасників
Вимога:
- скановану кольорову копію, зроблену з оригіналу сертифікату на систему управління якістю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника та/або залученого субпідрядника для надання послуг з поточного ремонту приміщення відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (сертифікат має бути чинним, виданим органом з сертифікації (ОС)/органом з оцінки відповідності (ООВ);
Щодо сертифікатів ISO
Загальне запитання щодо оголошення
Просимо видалити дискримінаційну вимогу щодо надання - сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 у сфері будівництва, так як відповідно до норм чинного законодавства сертифікація є необовязковою. Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі
вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікату системи управління якістю для початку було б добре ознайомитись зі значенням цього Сертифікату та з тим, що саме він підтверджує. По-четверте, якщо Ви так бажаєте отримати від учасників Сертифікат системи управління якістю для підтвердження вимогам Тендерної документації та відповідності учасника для надання послуг відповідно до передбаченої Закупівлі, то надаємо Вам інформацію про даний Сертифікат з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме: 1) Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Також, відповідно до пункту 0.1 «Загальні положення»: «Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламентувальні вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації». Бачимо, що даний Сертифікат застосовується до продукції, а не до надання послуг, як передбаченого оголошеною Вами закупівлею. 3) Національним стандартом України «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Просьба прибрати як дискримінаційна вимога , і з Надвірнянської закупівлі також.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.07.2021 23:49
Вирішення:
Шановний Учасник, на виконання Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Замовник розглянув подану Вами вимогу та повідомляє.
Статтею 1 та 22 Закону передбачено, що тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною 2 статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв до Учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям згідно із законодавством. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити (інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Необхідними документами, що вимагаються Замовником у даній тендерній документації, є зокрема: сканована кольорова копія, зроблена з оригіналу сертифікату на систему управління якістю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника та/або залученого субпідрядника для надання послуг з поточного ремонту приміщення відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі, встановленим замовником вимогам - в даному випадку предметом закупівлі є надання послуг).
Даний сертифікат є гарантією спроможності Учасника стабільно та безперервно забезпечити якість та безпечність надання послуг протягом усього часу їх надання; забезпечення упевненості в тому, що послуги, які надаються, відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість надання послуг та використовуваних під час надання послуг матеріалів, знаходяться під контролем; наявності кваліфікованого персоналу.
Наявність в Учасника сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015, гарантує якість надання послуг, оскільки одним з основних принципів побудови якості системи менеджменту відповідно до вимог Стандартів ISO 9001:2015 є орієнтація на Замовника та процесний підхід до діяльності, де діяльність складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає в системній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв’язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою і є обов’язковою умовою для зберігання відповідності Замовника Стандартам якості. Наявність в Учасника сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 свідчитиме про те, що на підприємстві правильно побудовані бізнес-процеси та приймаються найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливають на якість надання послуг.
Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що здійснює діяльність у відповідності до стандартів ДСТУ ISO, а наявність сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо надання якісних послуг.
Крім того зазначаємо, що послуги мають надаватися в приміщенні, де одночасно перебуває велика кількість людей, тому Замовника цікавить можливість надання послуг якісно та у встановлені терміни.
Правомірність вимоги Замовника щодо надання Учасником сертифікату на систему управління якістю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015 підтверджується численною та незмінною практикою Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, для прикладу, у Рішенні №6492-р/пк-пз від 03.07.2018 по Скарзі UA-2018-05-17-000313-b.b2.
Враховуючи вищенаведене, Замовник не вбачає жодних дискримінаційних ознак даної вимоги та правомірно визначив кваліфікаційні вимоги до Учасників щодо надання в Тендерній пропозиції сертифікату на систему управління якістю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015 на підтвердження відповідності якісних характеристик послуг Учасників - міжнародним та національним стандартам України, та відхиляє Вашу вимогу про усунення порушень.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.07.2021 09:02
Дата виконання рішення Замовником:
14.07.2021 16:11
Підтвердження вирішення:
Замовник відхиляє Вашу вимогу про усунення порушень.