-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Торги відмінено
98 738.64
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 987.38 UAH
мін. крок: 1% або 987.38 UAH
Період оскарження:
04.08.2017 10:31 - 26.08.2017 00:00
Вимога
Є відповідь
Щодо усунення порушень вТендерній документації
Номер:
de3be937c9714f9a96c88220d69d7c32
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-08-04-000131-a.a2
Назва:
Щодо усунення порушень вТендерній документації
Вимога:
Вами протоколом № 56 від 09 серпня 2017 року відмовлено у задоволенні вимоги усунути порушення у Тендерній документації з посиланням на те, що «постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи».
На жаль, це твердження не відповідає чинному законодавству. Дійсно, статтею 19 Закону України «Про ринок природного газу» у частині 1 встановлено, що суб’єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем.
Однак, НКРЕКП було прийнято постанови, які грубо порушують передбачений Законом принцип і постановляють наступне.
За чинною редакцією Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493:
- Оператор газотранспортної системи надає потужність у фізичних точках входу та фізичних точках виходу на підставі договору транспортування природного газу (пункт 1 глави 1 Розділу ІХ).
- потужність фізичної точки виходу з газотранспортної системи, до якої підключена газорозподільна система, надається виключно оператору газорозподільної системи (пункт 3 глави 1 Розділу ІХ).
- потужність фізичної точки виходу з газорозподільної системи, до якої безпосередньо підключений споживач, надана виключно Споживачу (пункт 1 глави 1 Розділу ІХ).
Між нашим підприємством та оператором газотранспортної системи укладено договір транспортування природного газу. Цей договір укладено у відповідності до Типового договору транспортування природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497
Цим договором передбачене надання оператором газотранспортної системи трьох послуг: послуга замовленої потужності, фізичного переміщення (транспортування) та балансування
Однак через відсутність доступу до потужностей на точці споживача та відповідній точці входу в газорозподільну систему, скористатися правом використання цієї потужності або здійснення транспортування до цієї точки для нас, як постачальника, неможливо. Тому цей договір на сьогодні діє для будь-якого постачальника лише в частині балансування, і постачальники оплачують Оператору ГТС лише послуги балансування.
Тому, повторно просимо внести зміни у тендерну документацію для того, щоб уникнути надлишкових витрат.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 16.08.2017 14:21
Дата подачі:
14.08.2017 10:18
Вирішення:
Добрий день.
Тендерний комітет розглянув Ваше звернення та прийняв рішення.
Після усунення недоліків у тендерній документації, по закупівлі природного газу, буде оголошена нова закупівля в якій Ви змежете прийняти участь
З повагою тендерний комітет
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо транспортування магістральними трубопроводами
Номер:
49673e481497486687623a6c1230181c
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-08-04-000131-a.c1
Назва:
Щодо транспортування магістральними трубопроводами
Вимога:
Тендерна документація складена з порушеннями, оскільки у Тендерній документації встановлена вимога, що до ціни природного газу як товару має бути включено витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами.
Така вимога встановлена в пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, а саме, що Учасник повинен надати довідку на фірмовому бланку (у разі наявності), складену у довільній формі, яка містить інформацію про тариф на транспортування природного газу магістральними трубопроводами, а також надати копію договору з суб’єктом господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із транспортуванням природного газу газотранспортною системою.
Постачальники природного газу не можуть включати до ціни природного газу як товару вартість його транспортування магістральними трубопроводами.
По-перше, у пункті 31 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що природний газ є товарною продукцією, тобто товаром.
Діяльність з постачання природного газу здійснюється постачальниками природного газу у відповідності до пункту 27 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу», яким визначено, що постачальник природного газу – це суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу.
Відповідно до пункту 45 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» транспортування природного газу – це господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу.
Пунктом 19 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» встановлено, що оператор газотранспортної системи – суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із транспортування природного газу газотранспортною системою на користь третіх осіб (замовників).
Абзацом 2 частини 1 статті 23 цього Закону визначено, що «оператор газотранспортної системи не може провадити діяльність з видобутку, розподілу або постачання природного газу».
Таким чином, послуга з транспортування природного газу може надаватися винятково оператором газотранспортної системи на підставі відповідної ліцензії. У відповідності до переліку суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право провадження діяльності із транспортування природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ, який оприлюднюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, лише два підприємства мають право на провадження такої діяльності.
Крім того, відбулося відокремлення функцій транспортування та розподілу від функції постачання природного газу, тож Оператор газотранспортної системи не може одночасно поєднувати діяльність з транспортування та постачання. Діяльність з постачання природного газу провадиться лише постачальниками природного газу.
Тому, у Учасника як постачальника природного газу відсутні правові підстави для отримання від Замовника коштів за транспортування природного газу, оскільки послуги транспортування не надає.
По-друге, Учасник як постачальник природного газу не може здійснювати оплату послуг транспортування природного газу Оператору газотранспортної системи, оскільки на сьогодні можливість замовлення потужностей та їх оплати постачальником як замовником послуг транспортування не запроваджена на практиці.
Так, за чинною редакцією Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493:
- Оператор газотранспортної системи надає потужність у фізичних точках входу та фізичних точках виходу на підставі договору транспортування природного газу (пункт 1 глави 1 Розділу ІХ).
- потужність фізичної точки виходу з газотранспортної системи, до якої підключена газорозподільна система, надається виключно оператору газорозподільної системи (пункт 3 глави 1 Розділу ІХ).
- потужність фізичної точки виходу з газорозподільної системи, до якої безпосередньо підключений споживач, надана виключно Споживачу (пункт 1 глави 1 Розділу ІХ).
Між Учасником та оператором газотранспортної системи укладено договір транспортування природного газу. Цей договір укладено у відповідності до Типового договору транспортування природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497.
Цим договором передбачене надання оператором газотранспортної системи трьох послуг: послуга замовленої потужності, фізичного переміщення (транспортування) та балансування.
Але оскільки Кодексом газотранспортної системи постачальників обмежено у доступі до потужностей, що суперечить статті 19 ЗУ «Про ринок природного газу», і ці потужності надані відповідно операторам газорозподільних систем та споживачам, постачальник не може здійснити оплату послуги транспортування природного газу Оператору газотранспортної системи.
За таких умов, договір транспортування природного газу, укладений між Постачальником та Оператором газотранспортної системи, діє лише в частині урегулювання небалансів Учасника як постачальника.
На підставі вищевикладеного, з метою захисту прав та законних інтересів Учасника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, просимо привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 10.08.2017 14:54
Дата подачі:
08.08.2017 13:13
Вирішення:
Дякуємо Вам за звернення. Ваша скарга була розглянута тендерним комітетом і було прийнято відповідне рішення, викладено нижче в протоколі засідання тендерного комітету.
З повагою, тендерний комітет КЗОЗ "Ічнянський ЦПМСД" Ічнянської районної ради
Статус вимоги:
Відхилено