• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Автомобільний бензин А-92, дизельне паливо ( за ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти) (Автомобільний бензин А-92 (ДК 021:2015: 09132000-3 Бензин), дизельне паливо (ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо)

Завершена

1 250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 500.00 UAH
Період оскарження: 09.07.2021 13:30 - 21.07.2021 00:00
Вимога
Вирішена

ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників

Номер: 7b7f197ecb7f4165b2e0a780079e2f48
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-09-005679-c.c2
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Голові тендерного комітету Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно підпункту 4.6 п.4 додатку 4 до тендерної документації (далі – Документація) у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати скановану копію договору з акредитованою лабораторією на випробування нафтопродуктів та атестату (свідоцтво) про акредитацію за належною сферою (галуззю) органу з сертифікації (акредитованої лабораторії), ЯКИМ(и) було ВИДАНО ПАСПОРТ (паспорти) якості на товар, який є предметом закупівлі. Згідно підпункту 10.2.1 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Мінпаливенерго України, Мінекономіки, Мінтрансзв'язку України та Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155 (зареєстрованого Мін'юстом України від 02.09.2008 № 805/15496) (далі – Інструкція № 281/171/578/155), приймання нафтопродуктів, що надійшли автомобільним транспортом від постачальників, здійснюється працівниками автозаправної станції за марками та видами (дизельне паливо залежно від масової частки сірки) за даними товарно-транспортних накладних у разі наявності паспорта якості та копії сертифіката відповідності. Підпунктом 10.2.4 заборонено приймати нафтопродукти на АЗС у разі відсутності паспорта якості на нафтопродукт або неналежного його оформлення (відсутність номера, марки та виду, заповнення не за всіма показниками якості). Таким, чином оператори АЗС для підтвердження якісних показників нафтопродуктів використовують паспорти якості, видані виробником товару чи постачальниками, та не заобов'язані повторно отримувати паспорт якості від акредитованої лабораторії, з якою укладений договір на випробування нафтопродуктів. Зважаючи на викладене, вищезазначена вимога Документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників, які для підтвердження якісних (фізико-хімічних) показників товару (нафтопродуктів) використовують інформацію, зазначену в паспортах якості, виданих акредитованою лабораторією виробника або постачальника запропонованого товару. Вимога щодо надання паспорту, виданого учаснику, позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які для підтвердження якісних показників нафтопродуктів використовують паспорт якості виробника або постачальника. Вимога щодо наявності паспорту якості, виданого не вирбником або постачальником, а акредитованою лабораторією, з якою укладений договір на випробування нафтопродуктів, ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону. Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Таким чином, включивши до Документації вимогу щодо надання учасником в складі пропозиції паспортів якості, виданих лабораторією, з якою укладений договір на випробування нафтопродуктів, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести відповідні зміни до Документації з метою усунення вищенаведених порушень, а саме: в абзаці сьомому підпункту 4.6 п.4 додатку 4 до Документації слова «яким(и) було видано паспорт (паспорти) якості на товар, який є предметом закупівлі» вилучити. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням тендерного комітету від 15.07.2021 року протокол № 53 Перелік змін що вносяться до тендерної документації із закупівлі Автомобільний бензин А-92, дизельне паливо ( за ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти) (Автомобільний бензин А-92 (ДК 021:2015: 09132000-3 Бензин), дизельне паливо (ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо). Керуючись частиною 2 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником прийнято рішення про внесення наступних змін до тендерної документації : Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пункт 6 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), підпункт 6.3, абзац 8 та додатку 4 до тендерної документації (Абзац 6, підпункт 4.6 п.4 додатку 4 до тендерної документації,) на закупівлю Автомобільний бензин А-92, дизельне паливо (за ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти) (Автомобільний бензин А-92 (ДК 021:2015: 09132000-3 Бензин), дизельне паливо (ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо). 1. Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пункт 6 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), підпункт 6.3, абзац 8, а саме: «- скановану копію договору з акредитованою лабораторією на випробування нафтопродуктів та атестату (свідоцтво) про акредитацію за належною сферою (галуззю) органу з сертифікації (акредитованої лабораторії), яким(и) було видано паспорт (паспорти) якості на товар, який є предметом закупівлі.» видалити 2. Абзац 6, підпункт 4.6 п.4 додатку 4 до тендерної документації, а саме: «- скановану копію договору з акредитованою лабораторією на випробування нафтопродуктів та атестату (свідоцтво) про акредитацію за належною сферою (галуззю) органу з сертифікації (акредитованої лабораторії), яким(и) було видано паспорт (паспорти) якості на товар, який є предметом закупівлі;» видалити Голова тендерного комітету Олег ШАХРАЙ
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником

ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників

Номер: 1f37385506b145bda59f4576984bd1b6
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-09-005679-c.c1
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Голові тендерного комітету Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно підпункту 4.6 п.4 додатку 4 до тендерної документації (далі – Документація) у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати скановану копію договору з акредитованою лабораторією на випробування нафтопродуктів та атестату (свідоцтво) про акредитацію за належною сферою (галуззю) органу з сертифікації (акредитованої лабораторії), ЯКИМ(и) було ВИДАНО ПАСПОРТ (паспорти) якості на товар, який є предметом закупівлі. Згідно підпункту 10.2.1 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Мінпаливенерго України, Мінекономіки, Мінтрансзв'язку України та Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155 (зареєстрованого Мін'юстом України від 02.09.2008 № 805/15496) (далі – Інструкція № 281/171/578/155), приймання нафтопродуктів, що надійшли автомобільним транспортом від постачальників, здійснюється працівниками автозаправної станції за марками та видами (дизельне паливо залежно від масової частки сірки) за даними товарно-транспортних накладних у разі наявності паспорта якості та копії сертифіката відповідності. Підпунктом 10.2.4 заборонено приймати нафтопродукти на АЗС у разі відсутності паспорта якості на нафтопродукт або неналежного його оформлення (відсутність номера, марки та виду, заповнення не за всіма показниками якості). Таким, чином оператори АЗС для підтвердження якісних показників нафтопродуктів використовують паспорти якості, видані виробником товару чи постачальниками, та не заобов'язані повторно отримувати паспорт якості від акредитованої лабораторії, з якою укладений договір на випробування нафтопродуктів. Зважаючи на викладене, вищезазначена вимога Документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників, які для підтвердження якісних (фізико-хімічних) показників товару (нафтопродуктів) використовують інформацію, зазначену в паспортах якості, виданих акредитованою лабораторією виробника або постачальника запропонованого товару. Вимога щодо надання паспорту, виданого учаснику, позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які для підтвердження якісних показників нафтопродуктів використовують паспорт якості виробника або постачальника. Вимога щодо наявності паспорту якості, виданого не вирбником або постачальником, а акредитованою лабораторією, з якою укладений договір на випробування нафтопродуктів, ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону. Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Таким чином, включивши до Документації вимогу щодо надання учасником інформації про автотранспорт, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести відповідні зміни до Документації з метою усунення вищенаведених порушень, а саме: в абзаці сьомому підпункту 4.6 п.4 додатку 4 до Документації слова «яким(и) було видано паспорт (паспорти) якості на товар, який є предметом закупівлі» вилучити. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: тех.помилка
Дата скасування: 14.07.2021 11:35