-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Установки штучного виготовлення снігу, що працюють за допомогою стисненого повітря, для засніження лижних спортивно-реабілітаційних трас та стадіону для біатлонної стрільби
Завершена
10 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 51 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 51 500.00 UAH
Період оскарження:
09.07.2021 11:33 - 31.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на тендерну документацію
Номер:
23793c4a8c864ece8c70afce4e949090
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-09-003551-c.b4
Назва:
Скарга на тендерну документацію
Скарга:
Тендерну документацію, а саме Додаток 3 "Технічні вимоги" складено таким чином, що Замовником грубо порушуються принцип недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції, принцип максимальної економії та ефективності при здійсненні процедур закупівель, принцип об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3 до тендерної документації. 04.08.2021 14:29
- Скарга 04.08.2021 14:29
- Каталог снігогенератору SUPERSNOW модель 700A SE 04.08.2021 14:29
- Каталог снігогенератору SUPERSNOW модель 900A 04.08.2021 14:29
- Специфікація снігогенератору SUPERSNOW модель 900A 04.08.2021 14:29
- рішення від 06.08.2021№18017.pdf 09.08.2021 10:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.08.2021 №18818.pdf 18.08.2021 15:23
- рішення від 17.08.2021№18818.pdf 20.08.2021 15:31
- Lit_SuperPolecat-RU.pdf 12.08.2021 13:42
- ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ (1).docx 12.08.2021 13:42
- Super-Access-EN-.pdf 12.08.2021 13:42
- ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ.pdf 12.08.2021 13:42
- Access-EN-.pdf 12.08.2021 13:42
- Lit_StandardPolecat-RU.pdf 12.08.2021 13:42
- протокол змін.pdf 27.08.2021 14:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.08.2021 14:58
Дата розгляду скарги:
17.08.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.08.2021 10:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.08.2021 15:31
Дата виконання рішення Замовником:
27.08.2021 14:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №18818 -р/пк-пз від 17.08.2021 року, Замовником було внесено відповідні зміни. Рішення Органу оскарження виконано!
Вимога
Вирішена
ваш ответ
Номер:
2e8dbaf607a94494906736e4b7ddc7e8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-09-003551-c.b3
Назва:
ваш ответ
Вимога:
Мы полностью понимаем вашу позицию. Но предлагаем компромиссную формулу
"Поставщик обязуется заключить договор на гарантийное и постгарантийное сервисное обслуживание Товара не позднее его поставки Покупателю". Или подобная формула на Ваше усмотрение.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.07.2021 11:21
Вирішення:
Уважно вивчивши ваше запитання, повідомляємо наступне:
Відповідно до абз.5 Технічних вимог Додатку №3 до тендерної документації, Учасник повинен надати інформацію про наявність станцій технічного обслуговування (власних або станцій, з якими в учасника є договірні та/або партнерські відносини) на території Львівської або Закарпатської областей із можливістю оперативного забезпечення запасними частинами та/або комплектуючими.
Наголошуємо, що жоден з Учасників не обмежений у праві залучити станції технічного обслуговування на території Львівської або Закарпатської областей на договірних, партнерських або інших умовах вже на етапі підготовки тендерної пропозиції. Повідомляємо, що для учасника, який здійснює постійну професійну діяльність з постачання товару, що є предметом закупівлі, не складе проблем виконати вищезазначену вимогу тендерної документації.
При цьому, умовами тендерної документації, не передбачено необхідності надавати у складі тендерної пропозиції Учасника будь-який укладений договір, контракт, партнерську угоду тощо з метою підтвердити виконання вказаної умови тендерної документації.
Беручи до уваги все вищевикладене, необхідності внесення змін до тендерної документації у Замовника немає.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Так
Вимога
Відхилено
Дискримінація
Номер:
d99888a53bcc4e94bdae96bf07d24219
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-09-003551-c.a2
Назва:
Дискримінація
Вимога:
Закон України “Про публічні закупівлі” визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Звертаємо увагу на те, що Тендерна документація до закупівлі містить дискримінаційні вимоги.
Адже технічні умови в додатку 3 прописані дуже вузько і специфічно під одного конкретного виробника, а саме фірма Демакленко (Demaclenko), Італія. Під чіткі їх моделі, а саме
- 5 гармат моделі EVO
- 3 гармати моделі Titan.
Цим самим обмежено участь у закупівлі агрегатів іншого європейського виробника з аналогічною продуктивністю, краще адаптованих під слабкі морози (що дуже суттєво для кліматичних умов замовника), менше вибагливих до води, в більш доступному ціновому сегменті і, що саме головне, - наявність дилера в Україні з підтримкою 24/7.
У разі ігнорування даної інформації, нами будуть вчинені відповідні дії для відновлення конкурентних умов та не допущення торгів з монопольними порушеннями.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3 до тендерної документації. 30.07.2021 12:51
Дата подачі:
27.07.2021 19:59
Вирішення:
Уважно вивчивши ваше запитання, повідомляємо наступне:
У відповідності до частини другої статті 22 Закону Україні «Про публічні закупівлі»:
У тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону Україні «Про публічні закупівлі», а сама – замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При цьому у відповідності до частини першої статті 23 Закону Україні «Про публічні закупівлі»:
Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Також частина четверта статті 23 Закону Україні «Про публічні закупівлі» визначає, що:
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Враховуючи вище зазначене, Замовник:
- по-перше, формував технічну специфікацію в відповідності до досвіду з експлуатації подібного обладнання протягом останніх 10 років, опираючись на проблеми з існуючим обладнанням та враховуючи необхідність максимальної економії енергоресурсів при максимальній продуктивності установок. Також до уваги брались рекомендації по якості снігу при різних кліматичних умовах та різних вихідних даних води, що подає на установки, відповідного тиску в системі та виходячи з максимальної продуктивності насосної станції для можливості підключення максимально можливої кількості установок. Всі технічні характеристики формувались виходячи з місця розташування об’єкту, погодних умов, що переважають в період експлуатації подібного обладнання, інфраструктури та вимог при проведенні міжнародних змагань найвищого рівня (чемпіонатів світу, етапів Кубку світу, Кубків світу, тощо). Також враховувалась необхідність мінімізації поточних витрат на обслуговування подібного обладнання, Замовник робив акцент на необхідність максимальної автоматизації процесу осніження і як результат – мінімізація людського впливу та помилок на якість осніження, що критично під час підготовки до проведення міжнародних змагань найвищого рівня (чемпіонатів світу, етапів Кубку світу, Кубків світу, тощо) та підготовки біатлонного стадіону та лижних трас для біатлону і лижних гонок для проведення тренувань;
- по-друге Замовник жодним чином не встановлював жодних дискримінаційних вимог та не формував технічну специфікацію під жодного конкретного виробника. Технічна специфікація містить лише технічні характеристики предмету закупівлі без жодних посилань на конкретну марку чи аналог.
- по-третє, у Примітці до Таблиці 1 Додатку №3 до тендерної документації зазначено, що у разі, якщо у даних технічних вимогах йде посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип товару, то вважається, що технічні вимоги містить вираз (або еквівалент). Таким чином, будь-який Учасник може запропонувати товар будь-якого виробника установок, що є предметом закупівлі, при цьому всі характеристики (параметри, вимоги) обов’язково повинні відповідати тим, що передбачені Замовником у Таблиці 1 Додатку №3 до тендерної документації.
У відповідності до частини другої статті 24 Закону Україні «Про публічні закупівлі» Замовник має право з власної ініціативи або за результатами звернень внести зміни до тендерної документації.
Однак вивчивши ваше звернення Замовник не знайшов жодних аргументованих заперечень/пропозицій щодо внесення змін до тендерної документації, тому виходячи з вище зазначеного Замовником були виконані всі умови передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Додаток 3
Номер:
e4e098a6d13e4b48813dd7b6f1f90799
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-09-003551-c.b1
Назва:
Додаток 3
Вимога:
положення
---------------------------
Учасник повинен надати інформацію про наявність станцій технічного обслуговування (Власних або станцій, з Якими в учасника є ДОГОВІРНІ та / або партнерські отношения) на территории Львівської або Закарпатської областей Із можлівістю оперативного забезпечення запасними частинами та / або комплектуючими.
---------------------
є дискримінаційним і повинно бути вилучено. В іншому випадку, тендер повинен бути оголошений як регіональний. Завод не відкриватиме сервіс центр для 8 машин вартістю три копійки. Дається 2 роки гарантії і це проблема заводу забезпечити їх ремонт, якщо зламаються. А як вони це будуть робити - їх проблеми. Нехай не ламаються. Написано ж:
-------------------
Переможець процедури закупівлі Власний силами та за власний рахунок Забезпечує Виконання гарантійніх зобов'язань відповідно до Укладення договору на поставку.
----------------------------
А взагалі, ці машини прості, як холодильники. Там нема чому ламатися, якщо, звичайно, не зламати ломом. Запчастини поставимо. В чому проблеми?
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.07.2021 17:46
Вирішення:
Уважно вивчивши ваше запитання, повідомляємо наступне:
Згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципи здійснення публічних закупівель є максимальна економія бюджетних коштів.
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації:
Постачальник повинен забезпечувати післягарантійне сервісне обслуговування обладнання, що закупається. Враховуючи, що на подальше післягарантійне обслуговування, розхідні матеріали та витрати на доставку обладнання до сервісних центрів (в разі необхідності), будуть використовуватись бюджетні кошти, наявність станцій технічного обслуговування на території Львівської або Закарпатської областей дасть змогу максимально раціонально та з максимальною економією використовувати бюджетні кошти.
Також враховуючи, що період використання обладнання припадає на кінець осені, зимні місяці та перші місяці весни, що мають різкі зміни погодних умов та беручи до уваги відсутність спеціальних приміщень та обладнання на території «ЗРСЦ» НКСІУ в разі технічних неполадок з обладнанням термінове проведення ремонтних та відновлювальних робіт можливе лише на станціях технічного обслуговування.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.01.2006 № 30 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1228) Західний реабілітаційно-спортивний центр НКСІУ включено до Переліку закладів фізичної культури і спорту, яким надається статус баз олімпійської та паралімпійської підготовки. Західний реабілітаційно-спортивний центр НКСІУ має єдину в Україні сертифіковану Міжнародною федерацією лижного спорту (FIS) сучасну спортивну інфраструктуру, яка включає в себе біатлонний стадіон та лижну трасу для біатлону і лижних гонок, що надає можливість для проведення міжнародних змагань найвищого рівня (чемпіонатів світу, етапів Кубку світу, Кубків світу, тощо).
Основним обладнанням, що забезпечує необхідний об’єм снігового покриву на біатлонному стадіоні та лижних трасах для біатлону і лижних гонок при нетипово високих температурах повітря, необхідного для якісного проведення тренувань та міжнародних змагань найвищого рівня являються установки штучного виготовлення снігу.
Також враховуючи негативний досвід по роботі з сервісними центрами по проведенню екстрених ремонтних робіт та обслуговуванню наявних установок штучного виготовлення снігу та ризиками зриву проведення міжнародних змагань найвищого рівня наявність станцій технічного обслуговування на території Львівської або Закарпатської областей є критично необхідною умовою.
Звертаємо вашу увагу, що в відповідно до частини першої та другої статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог. Як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі.
Тому в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» поняття «регіонального тендеру» відсутнє.
Відносно вашого зауваження – «Завод не відкриватиме сервіс центр для 8 машин вартістю три копійки. Дається 2 роки гарантії і це проблема заводу забезпечити їх ремонт, якщо зламаються. А як вони це будуть робити - їх проблеми. Нехай не ламаються. Написано ж:
-------------------
Переможець процедури закупівлі Власний силами та за власний рахунок Забезпечує Виконання гарантійніх зобов'язань відповідно до Укладення договору на поставку.» повідомляємо наступне:
Метою проведення даної закупівлі є придбання установок штучного виготовлення снігу. Замовник не спонукає та не має на меті змусити учасника до відкриття сервісних центрів, у відповідності до Додатку 3 до тендерної документації Замовник вимагає наявність станцій технічного обслуговування на території Львівської або Закарпатської областей, а не їх створення. Разом з тим, будь-який Учасник має можливість залучити станції технічного обслуговування на території Львівської або Закарпатської областей на договірних, партнерських або інших умовах, що свідчить про максимальний відхід від дискримінаційних ознак при складанні тендерної документації.
Також метою Замовника є отримання якісного обладнання, що здатне працювати в відповідних умовах. У відповідності до Додатку 3 до тендерної документації: «Переможець процедури закупівлі власними силами та за власний рахунок забезпечує виконання гарантійних зобов’язань відповідно до укладеного договору на поставку. Гарантійний термін експлуатації продукції не менше 24 місяці з дати поставки продукції.» при цьому звертаємо вашу увагу, що віднесення випадку поломки до гарантійного випадку вирішується Постачальником та Замовником в відповідності до договору на поставку та гарантійних зобов’язань, що прописані в технічній документації на установки штучного виготовлення снігу, тому існує висока ймовірність віднесення випадку до негарантійного (стрибки напруги в мережі, неправильність експлуатації, погодні умови, внаслідок чого може відбутись механічне пошкодження елементів установки штучного виготовлення снігу).
Відносно вашого зауваження - «А взагалі, ці машини прості, як холодильники. Там нема чому ламатися, якщо, звичайно, не зламати ломом. Запчастини поставимо. В чому проблеми?» повідомляємо наступне:
В відповідності до Додатку 3 до тендерної документації постачальник повинен провести навчання персоналу роботі з обладнанням, а не проведенню ремонтних та відновлюваних робіт. В структурі «Західний реабілітаційно-спортивний центр» НКСІУ не передбачено спеціально навчених працівників, що мають відповідних знання та відповідну освіту, необхідну для проведення ремонтних та відновлювальних робіт та відсутня матеріально-технічна база для таких робіт.
Тому враховуючи вище зазначене «Західний реабілітаційно-спортивний центр» НКСІУ не планує та не має змоги самостійно втручатися в конструкцію установок штучного виготовлення снігу для проведення ремонтних та відновлювальних робіт.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Так