-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Автомобільне паливо (талони)
Торги не відбулися
417 475.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 087.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 087.38 UAH
Період оскарження:
08.07.2021 16:59 - 20.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
01802e00c8164d75b245a75899c11dcc
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-08-002374-b.b1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Голові тендерного комітету
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
У додатку 3 до тендерної документації (далі –Документація) Замовник встановив вимогу, згідно якої талони на пальне повинні містити назву бренду мережі АЗС, чим позбавив можливості брати участь у процедурі закупівлі потенційним учасникам – операторам паливного ринку, які здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС за талоном власної емісії, який не містить назви конкретної АЗС, а приймається різними мережами АЗС (Shell, Amic, Motto, SUNOIL, Укр-Петроль, Brent Oil тощо) та окремими АЗС по всій території України.
Таким чином, вищезазначена умова тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону.
Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Також дискримінаційний характер вимоги щодо наявності на талонах назви бренду мережі АЗС підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (рішення АМКУ від 07.04.2021 №7217-р/пк-пз).
Включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо наявності на талоні назви бренду мережі АЗС, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вимоги, згідно якої талони на пальне повинні містити назву бренду мережі АЗС.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.07.2021 16:11
Вирішення:
Включення Замовником до тендерної документації вимог встановленими Додатком 3 тендерної документації є цілком правомірним та не містить ознак дискримінації. До того ж, надання відповідних талонів із зазначенням мереж АЗС або брендів АЗС, дає можливість замовнику в повному обсязі отримати необхідну інформацію. Виконати умови тендерноі документаціє можуть мінімум 4 відомих учасника паливного ринку.
Вимоги були прописані з метою не отримати від постачальника замість талонів пачку паперу,за який АЗС не буде відпускати пальне в будь-який момент.
Посередник (як правило) працює з мережею АЗС по передоплаті, скільки у нього є передоплати на договорі, на стільки по його "талонами" і відпускає мережа АЗС. На які суми посередник друкує та реалізує своїх талонів невідомо. Випадки шахрайства з випуском «своїх» талонів на паливо досить поширені. Як приклад - можете ознайомитись з діяльністю ТОВ УП Компані Код ЄДРПОУ 33229580.
Замовник не має бажання опинитись в ситуації, коли його автотранспорт залишиться без пального перевозячи людей наприклад з пгт. Лазурне (Херсонська обл.. Скадовський р-н). Ніякої дискримінації або обмеження прав учасників в тендерній документації КПІ ім. Ігоря Сікорського немає, є тільки бажання працювати з відповідальними постачальниками та не отримувати зайві ризики.
Статус вимоги:
Відхилено