• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Лот 1 - Комп’ютерне обладнання для початкових класів (ноутбуки), Лот 2 - Комп’ютерне обладнання для початкових класів (ноутбуки), Лот 3 - Багатофункціональні пристрої для початкових класів

Завершена

512 349.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 318.00 UAH
Період оскарження: 08.07.2021 16:22 - 20.07.2021 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: a5823706ef1e4c69ac2e681815b619b8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-08-004781-a.a6
Назва: СКАРГА відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС» (21001, м. Вінниця, вул. Героїв Крут, 4а/4, ЄДРПОУ: 40098570, Банк: АТ «ПУМБ», м. Вінниця, р/р: UA213348510000000026008101273, МФО: 334851) приймає участь у Відкритих торгах (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-08-004781-a) за предметом закупівлі ДК 021:2015 - 30236000-2 Комп’ютерне обладнання різне - Комп’ютерне обладнання для початкових класів (ноутбуки) – 17 штук, що проводяться ВІДДІЛОМ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ДЕРАЖНЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник), адреса: 32200 Україна Хмельницька область місто Деражня Хмельницька область, Хмельницький район, місто Деражня, вулиця Миру 39. При цьому Замовником були порушені права та законні інтереси Суб'єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства та вимог Тендерної документації (далі - ТД), у зв'язку з чим, користуючись своїми законними правами, наданим ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси Суб'єкта оскарження, дії та рішення Замовника стосовно: 1) Не відхилення всупереч вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам Тендерної документації Замовника пропозиції, поданої - ФОП Рудяк Володимир Миколайович. 2) Визнання переможцем процедури закупівлі - ФОП Рудяк Володимир Миколайович (Протокол № 175 від 29 липня 2021 року) не зважаючи на те, що пропозиція даного учасника не відповідає вимогам, що передбачені Тендерною документацією Замовника та підлягає відхиленню.
Дата розгляду скарги: 19.08.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.08.2021 12:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 02.09.2021 12:11
Автор: ТОВ "ПОДІЛЛЯ ФІНАНС", Богдан Михайлович +380733474040 podillya_finance@ukr.net http://podillyafinance.com.ua/holovna
Вимога
Є відповідь

Вимога дискваліфікація

Номер: 4ba65e8d5dfa40e39b43c77a031e2322
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-08-004781-a.a5
Назва: Вимога дискваліфікація
Вимога:
Шановний Замовнику! Вимагаємо переглянути рішення про визначення переможця
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Доброго дня. Замовником було розлянуто Вашу вимогу. За результатом розгляду повідомляємо наступне: Щодо Вашої інформації про не можливість підтримки модулів Wifi стандарту 802.11ax та інформації про не відповідність типу матриці повідомляємо, що в порівняльній таблиці (додаток 2 Технічне завдання) ФОП Рудяк В.М. гарантує: мережевий інтерфейс бездротової мережі інтегрований з підтримкою стандартів ІЕЕЕ не гірше 802.11n/ac/ax (модуль що відповідає зазначеним параметрам стандарту Wifi). Разом з тим, повідомляємо, що було направлено звернення до АСЦ НР та отримано чітке роз’яснення по запропонованій учасником ФОП Рудяк В.М. моделі від офіційного сервісного центру технічної підтримки продукції НР – ТОВ «Пріоритет» у м. Хмельницький. У даному листі чітко зазначено що моделі ноутбуків НР 455R G6 із партійним номером 7DD87EA#ACB можуть бути сконфігуровані Wifi модулями із підтримкою протоколу IEEE 802.11ax без втрати гарантії, та відповідатимуть вимогам Замовника та технічним характеристикам учасника ФОП Рудяк В.М. Крім того, авторизованим сервісним центром НР повідомлено, що тип матриці даного ноутбука саме IPS (маркування виробника UWVA – тобто Ultra Wide View Angle (переклад з англ. - ультра широкий кут огляду) є не типом матриці, а характеристикою кута огляду). Лист-відповідь додається до даного роз’яснення.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: 62a19e3f8da141dea3154e71c681f477
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-08-004781-a.b4
Назва: Вимога
Вимога:
Вимога у вкладенні
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до звернення ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС» від 02.08.2021 року повідомляємо послідовно по змісту наступне: 1) На підтвердження досвіду учасника про виконання аналогічних договорів Замовником встановлено пунктом 5 Розділу III вимогу про надання «Довідки в довільній формі, за підписом уповноваженої особи, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням кількості аналогічних договорів на поставку комп’ютерного обладнання». Учасником ФОП Рудяк В.М. на виконання даної вимоги надано довідку у довільній формі, у якій зазначено два договори із предметом закупівлі, зокрема – ноутбуки, що має пряме відношення до комп’ютерного обладнання, як і вимагалось Замовником. Слід зауважити, що предметом поточної закупівлі є саме ноутбуки за кодом ДК 021:2015 - 30230000-0 «Комп’ютерне обладнання». Проте, вимога Замовника до аналогічних договорів не містить будь-яких вимог до надання аналогічних договорів саме за кодом ДК, як наголошує скаржник. Відповідно дана вимога виконана учасником. 2) Щодо вимоги про не надання гарантійного листа про постачання нового обладнання повідомляємо, що учасником ФОП Рудяк В.М. надано гарантійний лист (документ «Гарантійний лист.pdf»), у якому зазначено: «ФОП Рудяк Володимир Миколайович гарантує постачання нового обладнання належної якості відповідно до умов технічного завдання. ФОП Рудяк Володимир Миколайович гарантує, що гарантійне та сервісне обслуговування товару здійснюється власним сервісним центром на території Хмельницької області у м. Кам’янець-Подільський, вул. Героїв Небесної Сотні, 10/54. Доставка на та з гарантійного ремонту здійснюється силами ФОП Рудяк Володимир Миколайович». Тобто інформація про нове обладнання, умови гарантійного та сервісного обслуговування , підтвердження наявності власного сервісного центру на території Хмельницької області із адресою - зазначено учасником. Крім того, у складі тендерної пропозиції також міститься інформація про терміни гарантійного обслуговування (документ «технічне завдання.pdf») строком 12 місяців, як і вимагалось Замовником. 3) Щодо зауважень по підтвердженню ліцензійності програмного забезпечення від виробника учасником ФОП Рудяк В.М. надано документ «Лист-від-виробника_w10.pdf», у якому виробник запропонованого ноутбука НР підтверджує ліцензійність операційної системи та офісного додатку. Крім того, повідомляю, що компанія НР (повна назва Hewlett-Packard) є офіційним глобальним ОЕМ дистриб'ютором корпорації Microsoft, що має повноваження на продаж програмного забезпечення Microsoft по всьому світу, в тому числі в Україні (підтвердження про повноваження дистриб'юторів, в тому числі компанії НР за посиланням https://www.microsoft.com/investor/reports/ar13/financial-review/business-description/distribution-sales-marketing/index.html ). У складі запропонованих ноутбуків НР постачається вбудована виробником ноутбука операційна система Windows 10 pro та офісний додаток Microsoft Office Buy (від HP), через який за окрему додаткову плату учасником буде здійснено придбання повної безтермінової версії Microsoft Office для потреб Замовника. Форма або спосіб придбання офісного додатку через дистриб’ютора в Україні або за допомогою вбудованих у ноутбук програмних засобів у виробника ноутбука - ніяким чином не впливає на кінцевий результат та не заборонено тендерною документацією. Учасником зазначено у технічному описі інформацію про це у розділі «пакет програмних засобів офісного призначення» - «Придбано через додаток НР Buy Office». Виробник ноутбуків передбачив можливість придбання за окрему плату для кінцевого користувача - офісного додатку Microsoft у даній моделі ноутбуків. Ця інформація підтверджується і на сайті виробника за наданим у цьому ж листі посиланням - https://support.hp.com/ua-ru/product/hp-probook-455r-g6-notebook-pc/26575331/document/c06302885#AbT11 (розділ «Продукты Microsoft» - “Покупка Office”). 4) Замовником встановлено технічні вимоги до ноутбуків у Додатку 2 Документації, зокрема щодо батареї наступного змісту – «Батарея ємністю не менше ніж 4000 mAh (57 Wh)». Оскільки ємність будь-якої батареї зазначається виробниками у одному із двох вимірів - або у міліамперах (mAh), або у Ват/годинах (Wh) відповідно це дві не взаємопов’язані величини виміру в залежності від показника току заряду батареї (V). Разом з тим, виходячи із змісту даної вимоги Замовника критерій «не менше» встановлено Замовником до показника 4000 mAh, а не до величини в дужках - 57Wh, оскільки ємність батареї 4000 mAh може бути досягнута і за рахунок показника меншого ніж 57Wh, що свідчить про вищі показники ефективності батареї. Проте будь-які величини ємності батарей ведуть лише до одного важливого для замовника кінцевого результату – часу автономної роботи без підзарядки. Її ефективність можна прослідкувати у даній закупівлі шляхом порівняння часу автономної роботи запропонованих ноутбуків обома учасниками при різних показниках Вт/час (Wh). Так, ноутбук НР запропонований учасником ФОП Рудяк В.М. при 4133 mAh (45 Wh) має час автономної роботи до 14 годин 15 хвилин ( підтвердження за посиланням https://www8.hp.com/h20195/v2/GetPDF.aspx/4AA7-4233EEAP.pdf ). Запропонований скаржником ноутбук Lenovo при 4000 mAh (57 Wh) має час автономної роботи до 12 годин ( підтвердження за посиланням https://psref.lenovo.com/Product/ThinkBook/ThinkBook_15_IIL?MT=20SM ). Тобто ноутбук НР має кращі показники часу автономної роботи , більший показник mAh при меншому значенні Wh (до якого, ще раз наголошуємо, не встановлено критеріїв межі у документації). Такі факти свідчать про не залежність між собою цих двох параметрів (mAh та Wh). Крім того, вимогами пункту 3.6.4 розілу III визначено замовником наступне: «У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент».». Враховуючи спосіб та процес виробництва даної складової батареї ноутбука, та відсутність у документації критерію межі до показника Wh батареї вважаємо, що учасником ФОП Рудяк В.М. запропоновано ноутбук із кращими параметрами батареї ніж вимагалось при дотриманні критеріїв ємності не нижче 4000 mAh. 5) Щодо зауважень по портам ноутбука повідомляємо, що Замовником встановлена вимога до зовнішніх інтерфейсів ноутбука у Додатку 2. Відповідно учасник у разі постачання повинен забезпечити наявність даних зовнішніх портів у складі ноутбука у спосіб визначений самим постачальником. Разом з тим, учасником ФОП Рудяк В.М. чітко зазначено спосіб реалізації даних зовнішніх портів USB Type C у його тендерній пропозиції – “реалізовано за допомогою додаткового адаптеру НР USB3 Type C х 2, входить до комплекту”. Наголошуємо, що Замовником під час приймання товару буде перевірена наявність та відповідність кількості саме зовнішніх портів ноутбука тим вимогам, які зазначені учасником ФОП Рудяк В.М. у його технічному описі. Враховуючи те, що документація не містить обмежень або особливостей щодо зовнішніх портів ноутбука, окрім їх наявності та конкретної кількості – вважаємо, що вимога виконана учасником. 6) Щодо зауважень по підтримці стандарту бездротової мережі 802.11ax у запропонованих ноутбуках НР повідомляємо, що замовник кваліфікує пропозицію учасників у межах інформації наданої учасником у його тендерній пропозиції. Так, учасником ФОП Рудяк В.М. у його технічному описі чітко зазначено наявність підтримки IEEE не гірше «802.11n/ac/ах», що відповідає вимогам Замовника. Крім того, посилання ТОВ «ПОДІЛЛЯ-ФІНАНС», на якому грунтується підтвердження невідповідності учасника не містить посилання на сторінку технічних характеристик виробника саме по моделі конкретно запропонованої конфігурації із партійним номером 7DD87EA, який запропонував ФОП Рудяк В.М. Додатково інформуємо, що на веб-сторінці наданій скаржником у розділі «бездротова локальна мережа» міститься примітка (мовою оригіналу - «Спецификации беспроводной локальной сети (WLAN) стандарта 802.11ac являются черновыми и неокончательными»), тобто може свідчити про різноманітність конфігурацій ноутбуків не зазначеними на даній веб-сторінці. Разом з тим, загальновідомою є інформація, що пристрій бездротової мережі є інтегрованим у ноутбук з’ємним пристроєм у слоті (як і модуль пам’яті, або накопичувач), який може бути замінений учасником на будь-який інший сумісний або такий, що відповідає вимогам Замовника, в тому числі із підтримкою 802.11ax. Слід зауважити, що скаржником ТОВ «ПОДІЛЛЯ-ФІНАНС», до прикладу, у такий самий спосіб здійснено у запропонованих ноутбуках Lenovo заміну модулів пам’яті та накопичувачів, які відрізняються по показникам від тих, що зазначені на сайті виробника Lenovo по моделі скаржника. Разом з тим, враховуючи не дискримінаційний підхід під час кваліфікації пропозиції, рівне ставлення до учасників, можливість встановлення учасниками потрібного замовнику обладнання конфігуруючи параметри ноутбуків із збереженням гарантійних зобов’язань вважаємо, що інформація на сайті виробника не може бути підтвердженням або спростуванням тої чи іншої характеристики, що згадані у зверненні ТОВ «ПОДІЛЛЯ-ФІНАНС» у цій частині, особливо в умовах коли скаржник аналогічно здійснює модифікацію обладнання під потреби замовника, що, в свою чергу, не заборонено документацією для учасників цих торгів. 7) Щодо типу матриці ноутбука запропонованого ФОП Рудяк В.М. повідомляємо, що на усі моделі ноутбуків НР 455R G6, які мають розширення FULLHD встановлюється матриця виключно IPS. Інформація підтверджується на сторінці виробника по запропонованому модельному ряду моделі ( https://www8.hp.com/h20195/v2/GetPDF.aspx/4AA7-4233EEAP.pdf ) у розділі «Display» - “15.6" diagonal FHD IPS eDP anti-glare WLED-backlit slim, 220 cd/m², 67% sRGB (1920 x 1080)”. Даний тип матриці “IPS” відповідає технічним вимогам Замовника. 8) Щодо посилань на веб-сайт виробника, зазначених у зверненні ТОВ «ПОДІЛЛЯ-ФІНАНС» повідомляємо, що тендерна документація не містить вимоги до учасників надати у складі пропозиції посилання на сайт виробника або підтвердження будь-якої інформації у мережі інтернет. Крім того, інформація, яка зазначена на будь-яких сайтах не є складовою тендерної пропозиції учасника і не може бути підставою для відхилення. Враховуючи вище зазначену інформацію, у Замовника відсутні підстави для перегляду рішення про визначення переможця. Дякуємо.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: 6e2f8b0438a646809aa5e6c36ecc0e55
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-08-004781-a.b3
Назва: Вимога
Вимога:
Вимога у вкладенні
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до звернення ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС» від 02.08.2021 року повідомляємо послідовно по змісту наступне: 1) На підтвердження досвіду учасника про виконання аналогічних договорів Замовником встановлено пунктом 5 Розділу III вимогу про надання «Довідки в довільній формі, за підписом уповноваженої особи, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням кількості аналогічних договорів на поставку комп’ютерного обладнання». Учасником ФОП Рудяк В.М. на виконання даної вимоги надано довідку у довільній формі, у якій зазначено два договори із предметом закупівлі, зокрема – ноутбуки, що має пряме відношення до комп’ютерного обладнання, як і вимагалось Замовником. Слід зауважити, що предметом поточної закупівлі є саме ноутбуки за кодом ДК 021:2015 - 30230000-0 «Комп’ютерне обладнання». Проте, вимога Замовника до аналогічних договорів не містить будь-яких вимог до надання аналогічних договорів саме за кодом ДК, як наголошує скаржник. Відповідно дана вимога виконана учасником. 2) Щодо вимоги про не надання гарантійного листа про постачання нового обладнання повідомляємо, що учасником ФОП Рудяк В.М. надано гарантійний лист (документ «Гарантійний лист.pdf»), у якому зазначено: «ФОП Рудяк Володимир Миколайович гарантує постачання нового обладнання належної якості відповідно до умов технічного завдання. ФОП Рудяк Володимир Миколайович гарантує, що гарантійне та сервісне обслуговування товару здійснюється власним сервісним центром на території Хмельницької області у м. Кам’янець-Подільський, вул. Героїв Небесної Сотні, 10/54. Доставка на та з гарантійного ремонту здійснюється силами ФОП Рудяк Володимир Миколайович». Тобто інформація про нове обладнання, умови гарантійного та сервісного обслуговування , підтвердження наявності власного сервісного центру на території Хмельницької області із адресою - зазначено учасником. Крім того, у складі тендерної пропозиції також міститься інформація про терміни гарантійного обслуговування (документ «технічне завдання.pdf») строком 12 місяців, як і вимагалось Замовником. 3) Щодо зауважень по підтвердженню ліцензійності програмного забезпечення від виробника учасником ФОП Рудяк В.М. надано документ «Лист-від-виробника_w10.pdf», у якому виробник запропонованого ноутбука НР підтверджує ліцензійність операційної системи та офісного додатку. Крім того, повідомляю, що компанія НР (повна назва Hewlett-Packard) є офіційним глобальним ОЕМ дистриб'ютором корпорації Microsoft, що має повноваження на продаж програмного забезпечення Microsoft по всьому світу, в тому числі в Україні (підтвердження про повноваження дистриб'юторів, в тому числі компанії НР за посиланням https://www.microsoft.com/investor/reports/ar13/financial-review/business-description/distribution-sales-marketing/index.html ). У складі запропонованих ноутбуків НР постачається вбудована виробником ноутбука операційна система Windows 10 pro та офісний додаток Microsoft Office Buy (від HP), через який за окрему додаткову плату учасником буде здійснено придбання повної безтермінової версії Microsoft Office для потреб Замовника. Форма або спосіб придбання офісного додатку через дистриб’ютора в Україні або за допомогою вбудованих у ноутбук програмних засобів у виробника ноутбука - ніяким чином не впливає на кінцевий результат та не заборонено тендерною документацією. Учасником зазначено у технічному описі інформацію про це у розділі «пакет програмних засобів офісного призначення» - «Придбано через додаток НР Buy Office». Виробник ноутбуків передбачив можливість придбання за окрему плату для кінцевого користувача - офісного додатку Microsoft у даній моделі ноутбуків. Ця інформація підтверджується і на сайті виробника за наданим у цьому ж листі посиланням - https://support.hp.com/ua-ru/product/hp-probook-455r-g6-notebook-pc/26575331/document/c06302885#AbT11 (розділ «Продукты Microsoft» - “Покупка Office”). 4) Замовником встановлено технічні вимоги до ноутбуків у Додатку 2 Документації, зокрема щодо батареї наступного змісту – «Батарея ємністю не менше ніж 4000 mAh (57 Wh)». Оскільки ємність будь-якої батареї зазначається виробниками у одному із двох вимірів - або у міліамперах (mAh), або у Ват/годинах (Wh) відповідно це дві не взаємопов’язані величини виміру в залежності від показника току заряду батареї (V). Разом з тим, виходячи із змісту даної вимоги Замовника критерій «не менше» встановлено Замовником до показника 4000 mAh, а не до величини в дужках - 57Wh, оскільки ємність батареї 4000 mAh може бути досягнута і за рахунок показника меншого ніж 57Wh, що свідчить про вищі показники ефективності батареї. Проте будь-які величини ємності батарей ведуть лише до одного важливого для замовника кінцевого результату – часу автономної роботи без підзарядки. Її ефективність можна прослідкувати у даній закупівлі шляхом порівняння часу автономної роботи запропонованих ноутбуків обома учасниками при різних показниках Вт/час (Wh). Так, ноутбук НР запропонований учасником ФОП Рудяк В.М. при 4133 mAh (45 Wh) має час автономної роботи до 14 годин 15 хвилин ( підтвердження за посиланням https://www8.hp.com/h20195/v2/GetPDF.aspx/4AA7-4233EEAP.pdf ). Запропонований скаржником ноутбук Lenovo при 4000 mAh (57 Wh) має час автономної роботи до 12 годин ( підтвердження за посиланням https://psref.lenovo.com/Product/ThinkBook/ThinkBook_15_IIL?MT=20SM ). Тобто ноутбук НР має кращі показники часу автономної роботи , більший показник mAh при меншому значенні Wh (до якого, ще раз наголошуємо, не встановлено критеріїв межі у документації). Такі факти свідчать про не залежність між собою цих двох параметрів (mAh та Wh). Крім того, вимогами пункту 3.6.4 розілу III визначено замовником наступне: «У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент».». Враховуючи спосіб та процес виробництва даної складової батареї ноутбука, та відсутність у документації критерію межі до показника Wh батареї вважаємо, що учасником ФОП Рудяк В.М. запропоновано ноутбук із кращими параметрами батареї ніж вимагалось при дотриманні критеріїв ємності не нижче 4000 mAh. 5) Щодо зауважень по портам ноутбука повідомляємо, що Замовником встановлена вимога до зовнішніх інтерфейсів ноутбука у Додатку 2. Відповідно учасник у разі постачання повинен забезпечити наявність даних зовнішніх портів у складі ноутбука у спосіб визначений самим постачальником. Разом з тим, учасником ФОП Рудяк В.М. чітко зазначено спосіб реалізації даних зовнішніх портів USB Type C у його тендерній пропозиції – “реалізовано за допомогою додаткового адаптеру НР USB3 Type C х 2, входить до комплекту”. Наголошуємо, що Замовником під час приймання товару буде перевірена наявність та відповідність кількості саме зовнішніх портів ноутбука тим вимогам, які зазначені учасником ФОП Рудяк В.М. у його технічному описі. Враховуючи те, що документація не містить обмежень або особливостей щодо зовнішніх портів ноутбука, окрім їх наявності та конкретної кількості – вважаємо, що вимога виконана учасником. 6) Щодо зауважень по підтримці стандарту бездротової мережі 802.11ax у запропонованих ноутбуках НР повідомляємо, що замовник кваліфікує пропозицію учасників у межах інформації наданої учасником у його тендерній пропозиції. Так, учасником ФОП Рудяк В.М. у його технічному описі чітко зазначено наявність підтримки IEEE не гірше «802.11n/ac/ах», що відповідає вимогам Замовника. Крім того, посилання ТОВ «ПОДІЛЛЯ-ФІНАНС», на якому грунтується підтвердження невідповідності учасника не містить посилання на сторінку технічних характеристик виробника саме по моделі конкретно запропонованої конфігурації із партійним номером 7DD87EA, який запропонував ФОП Рудяк В.М. Додатково інформуємо, що на веб-сторінці наданій скаржником у розділі «бездротова локальна мережа» міститься примітка (мовою оригіналу - «Спецификации беспроводной локальной сети (WLAN) стандарта 802.11ac являются черновыми и неокончательными»), тобто може свідчити про різноманітність конфігурацій ноутбуків не зазначеними на даній веб-сторінці. Разом з тим, загальновідомою є інформація, що пристрій бездротової мережі є інтегрованим у ноутбук з’ємним пристроєм у слоті (як і модуль пам’яті, або накопичувач), який може бути замінений учасником на будь-який інший сумісний або такий, що відповідає вимогам Замовника, в тому числі із підтримкою 802.11ax. Слід зауважити, що скаржником ТОВ «ПОДІЛЛЯ-ФІНАНС», до прикладу, у такий самий спосіб здійснено у запропонованих ноутбуках Lenovo заміну модулів пам’яті та накопичувачів, які відрізняються по показникам від тих, що зазначені на сайті виробника Lenovo по моделі скаржника. Разом з тим, враховуючи не дискримінаційний підхід під час кваліфікації пропозиції, рівне ставлення до учасників, можливість встановлення учасниками потрібного замовнику обладнання конфігуруючи параметри ноутбуків із збереженням гарантійних зобов’язань вважаємо, що інформація на сайті виробника не може бути підтвердженням або спростуванням тої чи іншої характеристики, що згадані у зверненні ТОВ «ПОДІЛЛЯ-ФІНАНС» у цій частині, особливо в умовах коли скаржник аналогічно здійснює модифікацію обладнання під потреби замовника, що, в свою чергу, не заборонено документацією для учасників цих торгів. 7) Щодо типу матриці ноутбука запропонованого ФОП Рудяк В.М. повідомляємо, що на усі моделі ноутбуків НР 455R G6, які мають розширення FULLHD встановлюється матриця виключно IPS. Інформація підтверджується на сторінці виробника по запропонованому модельному ряду моделі ( https://www8.hp.com/h20195/v2/GetPDF.aspx/4AA7-4233EEAP.pdf ) у розділі «Display» - “15.6" diagonal FHD IPS eDP anti-glare WLED-backlit slim, 220 cd/m², 67% sRGB (1920 x 1080)”. Даний тип матриці “IPS” відповідає технічним вимогам Замовника. 8) Щодо посилань на веб-сайт виробника, зазначених у зверненні ТОВ «ПОДІЛЛЯ-ФІНАНС» повідомляємо, що тендерна документація не містить вимоги до учасників надати у складі пропозиції посилання на сайт виробника або підтвердження будь-якої інформації у мережі інтернет. Крім того, інформація, яка зазначена на будь-яких сайтах не є складовою тендерної пропозиції учасника і не може бути підставою для відхилення. Враховуючи вище зазначену інформацію, у Замовника відсутні підстави для перегляду рішення про визначення переможця. Дякуємо.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Тема 1

Номер: 42a85c7f3c2b4c99b0366ca7116e1547
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-08-004781-a.c2
Назва: Тема 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника), повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день! За результатами розгляду Вашого питання можемо повідомити наступне. Замовник в своїй діяльності керується принципами добросовісної конкуренції а також Законом України «Про публічні закупівлі», згідно якого право Замовника встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги передбачено ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Тож Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує права Замовника закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які Замовник вважає необхідними, в тому числі з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання тієї чи іншої продукції (товару) у своїй діяльності, а також особливостей організації тих процесів, в яких така продукція використовується. Таким чином Замовник є вільним у визначенні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару, можливостях бюджетного фінансування та сфері застосування товару. В тендерній документації встановлено вимогу надання Листа-авторизації на участь в закупівлі від виробника та/або офіційного дистриб’ютора, наданий Учаснику для запобігання ризиків постачання контрабандної/контрафактної продукції (ввезеної на територію України незаконним шляхом), а також запобіганню постачання неякісної продукції. Ствердження, що вимога надання авторизаційного листа від виробника або офіційного дистриб’ютора на території України є дискримінаційна, не відповідає дійсності, оскільки виробники чи їх офіційні представники на території України не обмежують потенційних учасників, які мають наміри реалізовувати їх продукцію, та надають їм відповідні листи за запитом. Тобто, ніяких проблем в отриманні авторизаційного листа від виробника не існує для того Учасника, який постачає продукцію, що відповідає всім характеристикам згідно чинного законодавства і вимог тендерної документації. Для Замовника важливо бути впевненим у якості та законності предмету закупівлі і таким чином, Замовник має можливість переконатись, що запропонована учасником продукція буде якісною, офіційно ввезеною на територію України та з діючими гарантійними зобов’язаннями не тільки від учасника, а також і від виробника обладнання або офіційного представника виробника на території України. Оскільки закупівля здійснюється для бюджетної організації, Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасником обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію використання неякісної, контрабандної/контрафактної або іншим чином невідповідної до законодавства України продукції. Саме для підтвердження безпеки і відповідності предмету закупівлі встановленим вимогам законодавства Замовник встановлює відповідні вимоги згідно чинного законодавства. Зокрема надання Авторизаційного листа від виробника або офіційного представника виробника на території України – це важливе свідчення надійності виробника з екологічних і санітарно-епідеміологічних норм, запобігання ризиків постачання контрабандної/контрафактної продукції, що ввезеної на територію України незаконним шляхом, а також запобігання постачання неякісної продукції. Також цей документи підтверджує, що всі компоненти, які використовуються при виробництві не несуть шкоди для екології, довкілля та безпосередньо користувачам. Для Замовника важливо бути впевненим у якості та законності предмету закупівлі і таким чином, Замовник має можливість переконатись, що запропонована учасником продукція буде якісною, офіційно ввезеною на територію України та з діючими гарантійними зобов’язаннями не тільки від учасника, а також і від виробника або офіційного представника виробника на території України. Таким чином Замовник буде впевнений, що постачальник поставить продукцію, яка відповідає нормам чинного законодавства України. Авторизаційний лист від виробника або представника (дистриб’ютора) надає додаткові гарантії поставки необхідного товару, зменшує рівень ризику поставки неякісних, фальсифікованих чи контрабандних/контрафактних товарів/продуктів (адже виробник або імпортер надаючи такого авторизаційного/гарантійного листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, яке він виробляє або завозить). Відповідно до інформації, викладеної вище, немає жодних підстав вважати, що Замовником здійснюються дискримінаційні чи інші правомірні дії. Крім того нагадуємо, що тендерною документацією передбачена можливість надання учасниками еквівалентного товару. Дякуємо за взаєморозуміння!
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.07.2021 18:01
Вимога
Залишено без розгляду

Тема 1

Номер: 90901a6a652d466abbaa6148ec36c1a8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-08-004781-a.c1
Назва: Тема 1
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або за договором на сервісне обслуговування. 1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. 2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизиваоних сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день. На Ваше звернення повідомляємо наступне. Замовник в своїй діяльності керується принципами добросовісної конкуренції а також Законом України «Про публічні закупівлі», згідно якого право Замовника встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги передбачено ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Тож Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує права Замовника закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які Замовник вважає необхідними, в тому числі з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання тієї чи іншої продукції (товару) у своїй діяльності, а також особливостей організації тих процесів, в яких така продукція використовується. Згідно вимог п. п. 2.4. п. 2 Додатку 2 до ТД Учасник разом з порівняльною таблице надає гарантійний лист від Учасника про постачання нового обладнання належної якості відповідно до умов технічного завдання з інформацією щодо умов та термінів гарантійного та сервісного обслуговування товару, наявності власного сервісного центру або копія угоди на гарантійне та сервісне обслуговування поставленого товару з сервісним центром на території Хмельницької області. Вказаний гарантійний лист з зазначенням термінів гарантійного обслуговування та наявності власного сервісного центру або копія угоди на гарантійне та сервісне обслуговування поставленого товару з сервісним центром на території Хмельницької області визначено Замовником в тендерній документації, адже наявність сервісного центру безпосередньо в Учасника чи угоди на гарантійне та сервісне обслуговування поставленого товару з сервісним центром на території Хмельницької області забезпечить оперативне реагування на поломку обладнання, швидкої діагностики поломки та забезпечення належного функціонування обладнання під час навчального процесу, гарантування безперебійності навчального процесу. Крім того, Замовником не порушено принципів публічних закупівель, зокрема не дискримінації Учасників, адже умовами тендерної документації передбачено не лише наявність власного сервісного центру, а й можливість кожного учасника надати Угоду з сервісними центрами на гарантійне та сервісне обслуговування на території Хмельницької області. Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Отже, Ви, як і будь який потенційний Учасник маєте право та можливість укласти угоду з сервісним центром на обслуговування обладнання, яке закуповується, в тому числі на території Хмельницької області. Вимогами тендерної документації не передбачено, що сервісне та гарантійне обслуговування може бути здійснене лише в авторизованих сервісних центрах виробника в Україні. Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник не вбачає необхідності вносити зміни в тендерну документацію! Дякуємо за взаєморозуміння.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.07.2021 18:01