• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Хліб

Завершена

1 365 930.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 659.30 UAH
Період оскарження: 07.07.2021 13:39 - 19.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга,що стосується прийнятих рішень замовника ,які відбулися після оцінки тендерної пропозиції учасника.

Номер: ef3e40c61f5c4d92930b2d4407fac5e5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-07-005426-c.b5
Назва: Скарга,що стосується прийнятих рішень замовника ,які відбулися після оцінки тендерної пропозиції учасника.
Скарга:
Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. 07.07.2021 року Комунальним некомерційним підприємством "Одеський обласний центр соціально значущих хвороб" Одеської обласної ради" через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу - prozorro.gov.ua було оприлюднено Оголошення про проведення відкритих торгів за номером UA-2021-07-07-005426-c на закупівлю товарів за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (15811100-7 Хліб). До спливу кінцевого строку подання тендерних пропозицій (до 23:59, 22.07.2021) свої тендерні пропозиції надали наступні учасники: ТОВ «Батьківський хліб», ТОВ «Одеський хлібозавод №4» та ФОП "Чакиру Андрій Сергійович" За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовник вирішив: Тендерну пропозицію учасника ТОВ "Одеський хлібозавод №4" було відхилено на підставі п.1 ч.1 ст.31 Закону України "Про публічні закупівлі": "учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою ст.29 цього Закону". Переможцем процедури закупівлі у закупівлі UА-2021-07-07-005426-с по предмету закупівлі "Хліб" визначений учасник ТОВ "Батьківський хліб". Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем тендеру ТОВ "Батьківський хліб", Замовник оприлюднив через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом. ТОВ "Батьківський хліб" у відповідності до встановлених вимог надав документи на переможця торгів. 9 вересня 2021 р. на підставі вимоги учасника, пропозицію якого було відхилено: ТОВ "Одеський хлібозавод №4", яку було оприлюднено в електронній системі закупівель за № UА-2021-07-07-005426-с.b3, Замовником було скасоване своє рішення про визначення переможцем торгів ТОВ "Батьківський хліб", а його тендерну пропозицію направлено на повторний розгляд. В порушення Закону України "Про публічні закупівлі", після направлення тендерної пропозиції ТОВ "Батьківський хліб" на повторний розгляд, пропозицію останнього було безпідставно відхилено. Підставою для відхилення стала вимога до Замовника, що подана ТОВ "Одеський хлібозавод №4" за номером UА-2021-07-07-005426-с.b3. Так, в протоколі №30 від 09.09.2021р. Замовник зазначає: "уважно вивчивши вимогу UА-2021-07-07-005426-с.b3, подану ТОВ "Одеський хлібозавод №4" у закупівлі UА-2021-07-07-005426-с "Хліб" ДК 021:2015:15811100-7 Хліб, встановив", що "факти, зазначені у вимозі ТОВ "Одеський хлібозавод №4" підтвердились частково", а "факти, викладені у другій частині вимоги ТОВ "Одеський хлібозавод №4" не підтвердились". Ми вважаємо, що Замовником порушено вимоги ст.18 Закону України "Про публічні закупівлі", адже відповідно до частини 18 ст.18 Закону, - тільки орган оскарження, тобто Антимонопольний комітет України, має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень; 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення по скаргам та вимогам учасників. В другій частині нашої скарги оскаржуємо зазначену Замовником невідповідність нашої тендерної пропозиції встановленим вимогам. Відповідно до п.9 Розділу 1 Тендерної документації під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою, ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача), засвідчений підписом відповідальної особи та печаткою Учасника або засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Відповідно до вимог п.4 Додатку № 1 до тендерної документації, учасник у складі технічної частини пропозиції повинен надати копії посвідчень водіїв, а також копії медичних довідок щодо придатності водіїв до керування транспортними засобами та копії особистих медичних книжок водіїв з чинною відміткою проходження медичного огляду водіїв, що будуть залучені для перевезення продукції. Надані Учасником ТОВ «Батьківський хліб» документи, а саме: посвідчення водія і медична довідка щодо придатності до керування транспортними засобами є чинними та не можуть вважатися недійсними та бути причиною для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Батьківський хліб», адже посвідчення водія та медична довідка щодо придатності до керування транспортними засобами не можуть бути документами, складеними мовою іншою, ніж українська мова, адже вони в своїй основі мають українську форму документа. Російською мовою викладені тільки паспортні дані, які занесені з паспортів громадян України, які є чинними на сьогоднішній день. Також, зазначені документи не можуть супроводжуватись перекладом українською мовою, адже вони в своїй основі оформлені українською мовою з окремими словами, що занесені з паспортних даних російською мовою. Таким чином, аргументація невідповідності вимогам тендерної документації таких документів учасника ТОВ «Батьківський хліб», як «Посвідчення водія» та «Медична довідка щодо придатності до керування транспортним засобом», - відсутні. В доповнення до вищезазначеного аргументуємо наступне: 1) Посвідчення водія, що надане Учасником ТОВ «Батьківський хліб» на ім’я «Рыбалко Алексея Ивановича, Серія ОІА № 148731, видане ДАЇ МВС УВС Одеської області» є документом, що посвідчує особу та її спеціальний статус у частині підтвердження права його власника на керування транспортними засобами. На даний час в Україні використовуються наступні типи посвідчень водія: радянського зразку (до 1993 року), «ламіноване» (1993-2011 років), пластик (після 29.03.2011), оновлений пластик (після 01.04.2021). Всі вищезазначені посвідчення є дійсними на території України, не скасовані в законному порядку та дають право на керування транспортним засобом. Як вбачається, посвідчення водія на ім’я Рыбалко Алексея Ивановича, Серія ОІА № 148731, видане ДАЇ МВС УВС Одеської області відноситься до типу «Ламіноване». На час видачі посвідчення водія, а саме 11.11.1996р., анкетні дані у вказаному типі посвідчення заносились російською мовою, тому воно повністю відповідає вимогам щодо оформлення посвідчення водія. З вищезазначеного вбачається, що посвідчення водія на ім’я Рыбалко Алексея Ивановича, Серія ОІА № 148731, видане ДАЇ МВС УВС Одеської області від 11.11.1996р., не підлягає обов’язковій заміні, та на сьогодні є дійсним. Як в посвідчення водія так і до медичної довідки щодо придатності до керуванням транспортним засобом інформація про водіїв заносилась з їх паспортних даних. Водій Рибалко Олексій Іванович має паспорт громадянина України серії КЕ 256165 виданий Біляївським РВ УМВС України в Одеській обл. 25 червня 1996р., на другій сторінці паспорту прізвище та ім’я по батькові внесено російською мовою. Водій Квятковський Олег Валерійович має паспорт громадянина України серії КМ 502687 виданого Фрунзівським РВ ГУМВС України в Одеській області 26 листопада 2007р на другій сторінці паспорту прізвище та ім’я по батькові внесено російською мовою. Законодавчі вимоги щодо обов’язкової заміни вищезазначених документів – відсутні. Тому, і посвідчення водія і медичні довідки щодо придатності до керування транспортними засобами, що надані ТОВ «Батьківський хліб» у складі тендерної пропозиції на сьогоднішній день є чинними. Керуючись викладеним в Скарзі № 13/09/01 від 13.09.2021 року та у відповідності до статті 61 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» та Закону України «Про публічні закупівлі» Просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення законодавства під час проведення процедури закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-07-005426-c, ID закупівлі: 6367c6c97170403bbdfc03890525c574). 3. Зобов’язати Замовника скасувати Протокол №30 від 09.09.2021 року засідання тендерного комітету КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ОДЕСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНО ЗНАЧУЩИХ ХВОРОБ" ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури відкритих торгів ТОВ «БАТЬКІВСЬКИЙ ХЛІБ» по предмету закупівлі Хліб та хлібобулочні вироби: 15810000-9 – Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби,(15811100-7 Хліб) за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника за оголошенням № UA-2021-07-07-005426-c. Директор ТОВ«Батьківський хліб» Бідюк В.В.
Дата розгляду скарги: 27.09.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.09.2021 19:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.09.2021 13:08
Дата виконання рішення Замовником: 30.10.2021 22:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України за результатами скарги UA-2021-07-07-005426-c.b5 виконане, тендерна пропозиція скаржника повернута на повторну кваліфікацію.
Автор: ТОВ "БАТЬКІВСЬКИЙ ХЛІБ", Вікторія Бідюк +380955276965 parentalbread@ukr.net
Скарга
Скасована

Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: 5b9897313331478098ae78ff3cd09021
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-07-005426-c.a4
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Скарга:
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі-колегія) 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 телефон: (044) 251-62-62 http://www.amc.gov.ua e-mail: slg@amcu.gov.ua Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Одеський хлібозавод №4» 65078, Одеська обл., м.Одеса, вул. Генерала Петрова, буд.14, каб.№1 ЄДРПОУ 43370789 телефон: +380 50 329 14 00 e-mail: сhitakova.lp@formula-smaku.ck.ua Замовник, рішення, дії або КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ бездіяльність якого оскаржуються: ПІДПРИЄМСТВО «ОДЕСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНО ЗНАЧУЩИХ ХВОРОБ» ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» Україна, 65014, м. Одеса , вул. Леонтовича, 9/11 ЄДРПОУ 41973328 телефон: +38048722-05-05 e-mail: odsochvorob@gmail.com Інформація про закупівлю: Код ДК 021:2015: 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (15811100-7 -Хліб) Ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-07-005426-c ID закупівлі:6367c6c97170403bbdfc03890525c574 № 08/9 від 08.09.2021 р. СКАРГА про порушення Замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» «07» липня 2021 на електронному майданчику prozzoro Комунальним некомерційним підприємством Одеський обласний центр соціально значущих хвороб» Одеської обласної ради» опубліковано тендерну документацію на закупівлю. Предмет закупівлі: код згідно основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (15811100-7 -Хліб). Процедура закупівлі – відкриті торги. У закупівлі прийняли участь три учасники: 1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» (надалі за текстом – Скаржник або ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4»); 2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БАТЬКІВСЬКИЙ ХЛІБ» 3. ФО-П ЧАКИРУ АНДРІЙ СЕРГІЙОВИЧ 1. На підставі протоколу № 20 від 19.08.2021р. Уповноваженим з питань публічних закупівель товарів шляхом відкритих торгів та шляхом переговорної процедури КНП «Одеський обласний центр соціально значущих хвороб» Одеської обласної ради» Постовим О.В. прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Одеський хлібозавод № 4», з яким скаржник не погоджується з наступних підстав. Тендерна пропозиція відхилена відповідно до п.1, частини 1 статті 31 Закону України « «Про публічні закупівлі» у зв’язку з тим, що Учасник «зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначені результатів процедури закупівлі, яку Замовником виявлено згідно з частиною 15 статті 29 Закону.» Але такий висновок є хибним та безпідставним. Так, відповідно до статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Отже, відповідно до п.5 Розділу 3 тендерної документації Замовником встановлені наступні кваліфікаційні критерії процедури закупівлі: 5.1. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). На виконання вимог п.5.2.2. п.5 Розділу 3 тендерної документації Учасником надані всі документи, що підтверджують наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: 5.2.2.1. Довідка учасника на фірмовому бланку (за наявності) в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в тому числі не менше двох водіїв транспортних засобів) ; 5.2.2.2. скан-копії наказів про прийняття учасником на роботу працівників, зазначених в довідці. Відповідно до п.1 ч.1 ст. 31 Закону підставою для відхилення тендерної пропозиції є невідповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; Звертаємо увагу, що заперечень з боку Замовника щодо відсутності або надання недостовірної інформації про працівників відповідної або навпаки невідповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учаснику не надходили. Тобто, Учасником виконані вимоги Замовника щодо кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі у тому числі й інформація про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Що стосується підстав про відхилення тендерної пропозиції в Протоколі № 20 від 19.08.2021 р., то звертаємо увагу на наступне: Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації передбачена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), детальний опис якої відображений в Додатку № 1 до тендерної документації. Зазначений розділ кореспондується зі ст. 23 Закону Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності, яка передбачає, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Як вбачається з наведеного, як стаття 23 Закону, так і вимоги наведені в Додатку № 1 стосуються, та мають відношення до предмету закупівлі, який має відповідати вимогам державних стандартів, а також іншій нормативно-технічній документації. Кожна партія товару має супроводжуватися документами завіреними належним чином, що засвідчують якість та безпеку запропонованої продукції в повному обсязі, що є предметом закупівлі, наявність яких передбачена чинним законодавством (сертифікати відповідності та/або посвідчення про якість та/або декларація про якість, експертні висновки, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи (у разі наявності) та/або довідки). Відповідно до п.4 Додатку № 1 ТОВ «Одеський хлібозавод № 4» надав вичерпний перелік передбачених документів, зокрема, сертифікат виданий виробнику продукції, що пропонується до постачання акредитованим в системі НААУ органом сертифікації на систему управління безпечністю харчових продуктів на відповідність вимог ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018. IDT), а також Свідоцтва про підтвердження компетенції внутрішнього аудитора відповідно до міжнародних стандартів ISO 22000:2018 та ISO 19001:2018. Слід відмітити, що ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) не відноситься до системи НАССР, а тому неоднозначне описання Замовником документації, для підтвердження ввела учасника публічної закупівлі в оману: «з питань впровадження системи НАССР у відповідності до ДСТУ ISO 22000:2019 та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)». Зазначені документі ніяким чином між собою не пов’язані та лише один входить до системи НАССР. Відповідно до ст.29 ЗаконуУкраїни «Про публічні закупівлі» - надалі Закон, оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Частиною 16 статті 29 Закону передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. З аналізу вищезазначеної норми вбачається, що розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації є обов’язком Замовником, а не правом. Замовник зобов’язаний був розмістити таке повідомлення. Також, слід звернути увагу, що інформація про наявність в учасника працівника (-ів), не менше одного, який (-і) пройшов (-ли) навчання та отримав (ли) сертифікат (-ти) або свідоцтво(ва) з питань впровадження системи НАССР у відповідності до ДСТУ ISO 22000:2019 та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) ніяким чином не відноситься до Технічної, якісної, кількісної та інших вимог до предмета закупівлі (наведених в Додатку № 1). Зазначена інформація має бути віднесена до пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, як така, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Що ж стосується окремо підстави для відхилення тендерної пропозиції наведеною в Протоколі № 20, звертаємо увагу на наступне: Відповідно до п.1, частини 1 статті 31 Закону України « «Про публічні закупівлі» у зв’язку з тим, що Учасник «зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначені результатів процедури закупівлі, яку Замовником виявлено згідно з частиною 15 статті 29 Закону.» Поняття «недостовірна інформація» відсутнє в правовій доктрині. Це поняття постійно оговорюється науковцями в усіх галузях права. Але, в Постанові Пленуму Верховного Суду України від 27.02.2009 No 1 наведено, що недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені). Недостовірна інформація, тобто така, яка не відповідає дійсності. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, яку надав учасник, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. При цьому орган влади надає інформацію щодо достовірності або недостовірності наданої Учасником інформації, він не має повноважень проводити порівняльний аналіз наданих у тендерної пропозиції документів, які документи мають пріоритетне значення над іншими. Достовірність інформації не визначається порівнянням двох різних достовірних документів, адже надані до переліку документів учасником тендерної закупівлі ТОВ «Одеський хлібозавод № 4» свідоцтв № ВА -2020/1014 від 15.06.2020 р. та № ВА-2020/1015 від 15.06.2020 р. зовсім не означає наявність підстави для відхилення тендерної пропозиції. Інакше кажучи, невідповідність і недостовірність інформації – це різні поняття. З приводу зазначеного, вважаємо, що відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Одеський хлібозавод № 4» за протоколом № 20 від 19.08.2021 є незаконним, не обґрунтованим, та відповідно до ч. 16 статті 29 Закону таким, що порушує права та інтереси учасника тендерної пропозиції, оскільки документи щодо наявності в учасника працівників (не менше одного), які пройшли навчання та отримали сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) є в наявності (додаються). 2. На підставі протоколу № 21 від 26.08.2021р. Уповноваженим з питань публічних закупівель товарів шляхом відкритих торгів та шляхом переговорної процедури КНП «Одеський обласний центр соціально значущих хвороб» Одеської обласної ради» Постовим О.В. прийнято рішення про визнання переможцем процедури закупівлі UA-2021-07-07-005426-c учасника ТОВ «БАТЬКІВСЬКИЙ ХЛІБ» ЄДРПОУ 41370127. ТОВ «Одеський хлібозавод № 4», як учасник тендерної закупівлі, права та інтереси якого порушені, не погоджується з прийнятим рішенням з наступних підстав. Відповідно до п.9 Розділу 1 Тендерної документації під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою, ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача), засвідчений підписом відповідальної особи та печаткою Учасника або засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Відповідно до вимог п.4 Додатку № 1 до тендерної документації, учасник у складі технічної частини пропозиції повинен надати копії посвідчень водіїв, а також копії медичних довідок щодо придатності водіїв до керування транспортними засобами та копії особистих медичних книжок водіїв з чинною відміткою проходження медичного огляду водіїв, що будуть залучені для перевезення продукції. Серед документів тендерної пропозиції з боку учасника ТОВ "БАТЬКІВСЬКИЙ ХЛІБ" надані Медичні довідки щодо придатності до керування транспортним засобом на ім’я водіїв: - РЫБАЛКО АЛЕКСЕЯ ИВАНОВИЧА (Серія МДП № 512788, видана 26.01.2021), - КВЯТКОВСКОГО ОЛЕГА ВАЛЕРИЕВИЧА (Серія МДП № 148026, видана 27.01.2021). а також, надане посвідчення водія на ім’я: - РЫБАЛКО АЛЕКСЕЯ ИВАНОВИЧА (Серія ОІА № 148731, видане ДАЇ МВС УВС Одеської області). Як вбачається, зазначені документи складені російською мовою, чим порушені вимоги п.9 Розділу 1 Тендерної документації та статті 12,12,40 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 25.04.2019 № 2704, якими передбачено, що робоча мова діяльності органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної і комунальної форм власності. Мовою нормативно-правових актів і актів індивідуальної дії, діловодства і документообігу органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування є державна мова. Прізвища, імена та по батькові громадян України виконуються державною мовою відповідно до правил українського правопису, передаються шляхом транслітерації за допомогою літер відповідного алфавіту згідно із звучанням державною мовою та не перекладаються іншими мовами. Отже, вищезазначене порушення є підставою для дискваліфікації учасника пропозиції. Також, п.4 Додатку № 1 тендерної документації передбачено, що до тендерної документації, учасник у складі технічної частини пропозиції повинен надати копії протоколів досліджень акредитованої лабораторії проб харчової продукції – хліба із суміші житнього та пшеничного борошна та хліба із пшеничного борошна вищого ґатунку за фізико-хімічними показниками та показниками безпеки, проведених не раніше 2021 р. Згідно ст.20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771 в редакції від 21.03.2021 р. Оператори ринку відповідають за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів у межах діяльності, яку вони здійснюють. Оператори ринку зобов’язані, зокрема: 1) забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу; 5) забезпечувати виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо окремих показників якості; 7) вилучати та/або відкликати у встановлених законом випадках харчові продукти, які перебувають в обігу, якщо встановлено, що ці продукти можуть спричинити шкідливий вплив для здоров’я людини; При цьому, виробництво хліба із пшеничного борошна вищого ґатунку здійснюється за вимогами ДСТУ 7517:2014 «Хліб з пшеничного борошна. Загальні технічні умови». Фізико-хімічні показники ДСТУ 7517:2014 передбачають наявність залишкової кількості пестицидів у сировині, яка не повинна перевищувати допустимих рівнів, передбачених МБТ и СН № 5061 і ДСанПіН 8.8.1.2.3.4.000. Учасником тендерної пропозиції ТОВ «Батьківський хліб» в складі технічної частини надані копії Протоколу №1/С від 11.01.2021 р., Результат № 1 санітарно-мікробіологічного дослідження від 06.01.2021, Протоколу № 1 дослідження проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 13.01.2021 р. та Протоколу № 10 дослідження проб харчових продуктів від 18.01.2021 р. Жоден з наданих документів не має висновок щодо залишкової кількості пестицидів при досліджені проб харчових продуктів. Відповідно до п.7 Розділу 4 Тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, зокрема, тендерна пропозиція учасника: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; - викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; Отже, відсутність даних документів є підставою для дискваліфікації учасника пропозиції. З огляду на вищевказане, надаючи правову оцінку оскаржуваним рішенням Замовника про визнання переможцем ТОВ «БАТЬКІВСЬКИЙ ХЛІБ», при наявності підстав для відхилення його пропозиції та наявності більш вигідних цінових пропозицій інших учасників, можна прийти до висновку, що в діях Замовника є ознаки необ’єктивного та упередженого підходу до оцінки учасників закупівлі, що, у свою чергу, є грубим порушенням ст. 5 Закону №922-VIII2. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що замовник грубо порушив принципи здійснення закупівель, встановлені ст. 5 Закону: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій, максимальна економія, ефективність та пропорційність, а також норми ст. 31 Закону: визнання переможцем учасника, пропозиції якого не відповідають вимога тендерної документації. Відповідно до п. 2 ч. 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. Скарга подається в межах строку оскарження у відповідності до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі зазначеного, відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та статті 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України»,- ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення законодавства під час проведення процедури закупівлі, вчинених Уповноваженим з питань публічних закупівель товарів шляхом відкритих торгів та шляхом переговорної процедури. 3. Скасувати рішення Уповноваженого з питань публічних закупівель Замовника (Протокол від 19.08.2021 № 20) про відхилення тендерних пропозиції Учасника - ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» (код ЄДРПОУ – 43370789) процедури відкритих торгів на закупівлю: (Хліб житній, хліб пшеничний) Код за ДК 021:2015 15810000-9-Хлібопродукти,свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби. Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-07-005426-c 3. Скасувати рішення тендерного комітету Замовника (Протокол № 21 від 26.08.2021р.) про визнання Учасника – ТОВ "БАТЬКІВСЬКИЙ ХЛІБ" (код ЄДРПОУ 41370127) переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю: (Хліб житній, хліб пшеничний) Код за ДК 021:2015 15810000-9-Хлібопродукти,свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби. Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-07-005426-c. 4. Визнати ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4» переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю: (Хліб житній, хліб пшеничний) Код за ДК 021:2015 15810000-9-Хлібопродукти,свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби. Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-07-005426-c. Додатки: 1. Документи та матеріали, що можуть підтвердити факти, викладені у скарзі, містяться на сайті Уповноваженого органу в електронній формі та додатково завантажені до системи разом із поданою скаргою. Директор ТОВ «Одеський хлібозавод №4» Добровольський В.В.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 09.09.2021 13:29
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОДЕСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №4", Добровольський Віталій 380487285971 semyonova.lm@formula-smaku.ck.ua
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: 94bda7c72ab3445f8a841aedbdf57df9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-07-005426-c.b3
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! ТОВ «Одеський хлібозавод № 4» розглянуло Протокол № 21 від 26.08.2021 р. про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ "БАТЬКІВСЬКИЙ ХЛІБ", вважає його безпідставним та прийнятим з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав. 1. Відповідно до п.9 Розділу 1 Тендерної документації під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою, ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача), засвідчений підписом відповідальної особи та печаткою Учасника або засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Відповідно до вимог п.4 Додатку № 1 до тендерної документації, учасник у складі технічної частини пропозиції повинен надати копії посвідчень водіїв, а також копії медичних довідок щодо придатності водіїв до керування транспортними засобами та копії особистих медичних книжок водіїв з чинною відміткою проходження медичного огляду водіїв, що будуть залучені для перевезення продукції. Серед документів тендерної пропозиції з боку учасника ТОВ "БАТЬКІВСЬКИЙ ХЛІБ" надані Медичні довідки щодо придатності до керування транспортним засобом на ім’я водіїв: - РЫБАЛКО АЛЕКСЕЯ ИВАНОВИЧА (Серія МДП № 512788, видана 26.01.2021), - КВЯТКОВСКОГО ОЛЕГА ВАЛЕРИЕВИЧА (Серія МДП № 148026, видана 27.01.2021). а також, надане посвідчення водія на ім’я: - РЫБАЛКО АЛЕКСЕЯ ИВАНОВИЧА (Серія ОІА № 148731, видане ДАЇ МВС УВС Одеської області). Як вбачається, зазначені документи складені російською мовою, чим порушені вимоги п.9 Розділу 1 Тендерної документації та статті 12,12,40 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 25.04.2019 № 2704, якими передбачено, що робоча мова діяльності органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної і комунальної форм власності. Мовою нормативно-правових актів і актів індивідуальної дії, діловодства і документообігу органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування є державна мова. Прізвища, імена та по батькові громадян України виконуються державною мовою відповідно до правил українського правопису, передаються шляхом транслітерації за допомогою літер відповідного алфавіту згідно із звучанням державною мовою та не перекладаються іншими мовами. Отже, вищезазначене порушення є підставою для дискваліфікації учасника пропозиції. 2. Також, п.4 Додатку № 1 передбачено, що до тендерної документації, учасник у складі технічної частини пропозиції повинен надати копії протоколів досліджень акредитованої лабораторії проб харчової продукції – хліба із суміші житнього та пшеничного борошна та хліба із пшеничного борошна вищого ґатунку за фізико-хімічними показниками та показниками безпеки, проведених не раніше 2021 р. Згідно ст.20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771 в редакції від 21.03.2021 р. Оператори ринку відповідають за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів у межах діяльності, яку вони здійснюють. Оператори ринку зобов’язані, зокрема: 1) забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу; 5) забезпечувати виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо окремих показників якості; 7) вилучати та/або відкликати у встановлених законом випадках харчові продукти, які перебувають в обігу, якщо встановлено, що ці продукти можуть спричинити шкідливий вплив для здоров’я людини; При цьому, виробництво хліба із пшеничного борошна вищого ґатунку здійснюється за вимогами ДСТУ 7517:2014 «Хліб з пшеничного борошна. Загальні технічні умови». Фізико-хімічні показники ДСТУ 7517:2014 передбачають наявність залишкової кількості пестицидів у сировині, яка не повинна перевищувати допустимих рівнів, передбачених МБТ и СН № 5061 і ДСанПіН 8.8.1.2.3.4.000. Учасником тендерної пропозиції ТОВ «Батьківський хліб» в складі технічної частини надані копії Протоколу №1/С від 11.01.2021 р., Результат № 1 санітарно-мікробіологічного дослідження від 06.01.2021, Протоколу № 1 дослідження проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 13.01.2021 р. та Протоколу № 10 дослідження проб харчових продуктів від 18.01.2021 р. Жоден з наданих документів не має висновок щодо залишкової кількості пестицидів при досліджені проб харчових продуктів. Отже, відсутність даного документу є підставою для дискваліфікації учасника пропозиції. На підставі встановлених фактів невідповідності Тендерної пропозиції ТОВ "Батьківський хліб" вимогам Тендерної документації Замовника та законодавству України, просимо Вас відмінити рішення Протоколу № 21 від 26.08.2021 р. Та надати право ТОВ "Одеський хлібозавод №4" згідно п.4 розділу V Тендерної документації Замовника виправити невідповідності в інформації та/або документах шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Дякуємо Вам за участь у нашій закупівлі та увагу до тендерної документації. Щодо Вашої вимоги, хочемо повідомити наступне: Згідно ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону». Згідно ч.3 ст.31 Закону «У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель». Згідно ч.4 ст.33 Закону, «Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення». Жодної з цих вимог, передбачених Законом, Вами, як Учасником не висунуто. Крім того, Ви просите «відмінити рішення Протоколу № 21 від 26.08.2021 р. Та надати право ТОВ "Одеський хлібозавод №4" згідно п.4 розділу V Тендерної документації Замовника виправити невідповідності в інформації та/або документах шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей». Оскільки Вашу тендерну пропозицію було відхилено на підставі п.1 частини 1 ст.31 Закону у зв’язку з недостовірною інформацією, наданою щодо технічних вимог до предмету закупівлі, викладених у Додатку 1 Тендерної документації, а ч.16 ст.29 Закону надає вичерпний перелік питань, щодо яких може бути використана процедура уточнення, а саме: «Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю», Ваша вимога не може бути задоволена у відповідності до Закону. Водночас, ми щиро вдячні Вам за увагу до тендерної пропозиції учасника, якого визнано переможцем процедури закупівлі. Ми проведемо додаткову перевірку тендерної пропозиції переможця щодо фактів, наведених у Вашому зверненні. Крім того, звертаємо Вашу увагу на ст.18 Закону, якою передбачений порядок оскарження процедур закупівлі. Бажаємо успіхів в процедурах публічних закупівель.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: 4b77bee23c5646b1b0076cf3da203e58
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-07-005426-c.b2
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
ТОВ «Одеський хлібозавод № 4» розглянуло Протокол № 20 від 19.08.2021 р. про відхилення тендерної пропозиції нашого підприємства, вважає його безпідставним та прийнятим з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав. Пунктом 1.1. Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції передбачено, що пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме, зокрема: - інформацію та документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону, згідно з п. 5 розділу ІІІ цієї тендерної документації; - інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону, згідно з додатком №4 цієї тендерної документації; Пунктом 5 розділу ІІІ цієї тендерної документації, який кореспондується зі ст.16 Закону та не може їй протирічити, передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Надалі пп.5.2.2 п.5 розділу ІІІ цієї тендерної документації перебачено, що учасник повинен надати документи, що підтверджують наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: 5.2.2.1. Довідка учасника на фірмовому бланку (за наявності) в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в тому числі не менше двох водіїв транспортних засобів) ; На виконання вимоги пп.5.2.2.1. ТОВ «Одеський хлібозавод № 4» були надані: 1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації. Отже, відповідно до ст.22 Закону у тендерній документації визначена інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством та зауважень щодо невідповідності наданих документів у підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації від Замовника закупівлі не надходило та в Протоколі № 20 не відображено. Також, пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації передбачена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), детальний опис якої відображений в Додатку № 1 до тендерної документації. Зазначений розділ кореспондується зі ст. 23 Закону Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності, яка передбачає, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Як вбачається з наведеного, як стаття 23 Закону, так і вимоги наведені в Додатку № 1 стосуються, та мають відношення до предмету закупівлі, який має відповідати вимогам державних стандартів, а також іншій нормативно-технічній документації. Кожна партія товару має супроводжуватися документами завіреними належним чином, що засвідчують якість та безпеку запропонованої продукції в повному обсязі, що є предметом закупівлі, наявність яких передбачена чинним законодавством (сертифікати відповідності та/або посвідчення про якість та/або декларація про якість, експертні висновки, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи (у разі наявності) та/або довідки). Відповідно до п.4 Додатку № 1 ТОВ «Одеський хлібозавод № 4» надав вичерпний перелік передбачених документів, зокрема, сертифікат виданий виробнику продукції, що пропонується до постачання акредитованим в системі НААУ органом сертифікації на систему управління безпечністю харчових продуктів на відповідність вимог ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018. IDT), а також Свідоцтва про підтвердження компетенції внутрішнього аудитора відповідно до міжнароднів стандартів ISO 22000:2018 та ISO 19001:2018. Слід відмітити, що ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) не відноситься до системи НАССР, а тому неоднозначне описання Замовником документації, для підтвердження ввела учасника публічної закупівлі в оману: «з питань впровадження системи НАССР у відповідності до ДСТУ ISO 22000:2019 та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)». Зазначені документі ніяким чином між собою не пов’язані та лише один входить до системи НАССР. Однак, слід звернути також увагу, що інформація про наявність в учасника працівника (-ів), не менше одного, який (-і) пройшов (-ли) навчання та отримав (ли) сертифікат (-ти) або свідоцтво(ва) з питань впровадження системи НАССР у відповідності до ДСТУ ISO 22000:2019 та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) ніяким чином не відноситься до Технічної, якісної, кількісної та інших вимог до предмета закупівлі (наведених в Додатку № 1). Зазначена інформація має бути віднесена до пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, як така, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Вважаємо, що інформація в п.4 Додатку № 1 тендерної документації складена з порушенням форми та способу викладення, має неоднозначне трактування, вводить в оману учасників тендерної закупівлі, що унеможливлює своєчасне надання документів, які є в наявності. Крім того, відповідно п 4 Розділу V Документації Замовника:" Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей." Але Замовник не надав ТОВ "Одеський хлібозавод №4" виправити невідповідності в інформації та/або документах, що можна віднести на упереджене ставлення саме до учасника ТОВ "Одеський хлібозавод №4", хоча Закон України передбачає неупереджене, не дискримінаційне, ставлення до Учасників.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Дякуємо Вам за участь у нашій закупівлі та увагу до тендерної документації. Щодо Вашої вимоги, хочемо повідомити наступне: Згідно ч.3 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), «У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель». Згідно ч.4 ст.33 Закону, «Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення». Жодної з цих вимог, передбачених Законом, Вами, як Учасником не висунуто. У своєму зверненні Ви, як Учасник процедури закупівлі, не зазначаєте факт недостатньої аргументації щодо підстав відхилення вашої пропозиції, а вважаєте причиною відхилення вашої пропозиції те, «що інформація в п.4 Додатку №1 тендерної документації складена з порушенням форми та способу викладення, має неоднозначне трактування, вводить в оману учасників тендерної закупівлі, що унеможливлює своєчасне надання документів, які є в наявності». Зокрема, Ви вважаєте, що інформація (п.4 розділу Інші вимоги Додатку 1 Тендерної документації) щодо вимоги надати учасником на підтвердження відповідності товару, що пропонується для постачання «- копію сертифікату виданого виробнику продукції, що пропонується до постачання акредитованим в системі НААУ органом сертифікації на систему управління безпечністю харчових продуктів на відповідність вимог ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018. IDT) - копію сертифікату виданого виробнику продукції, що пропонується до постачання акредитованим в системі НААУ органом сертифікації на систему управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT); - Довідка, складена у довільній формі про наявність в учасника працівника (-ів), не менше одного, який (-і) пройшов (-ли) навчання та отримав (ли) сертифікат (-ти) або свідоцтво(ва) з питань впровадження системи НАССР у відповідності до ДСТУ ISO 22000:2019 та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT); з додаванням сканованого оригіналу документу» Згідно Вашого звернення «має бути віднесена до пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації, як така, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Вважаємо, що інформація в п.4 Додатку № 1 тендерної документації складена з порушенням форми та способу викладення, має неоднозначне трактування, вводить в оману учасників тендерної закупівлі, що унеможливлює своєчасне надання документів, які є в наявності». Як Ви цілком справедливо зазначили у своїй вимозі, перелік кваліфікаційних критеріїв визначено ч.2 ст.16 Закону, і включає: «1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». Матеріально-технічна база, згідно Економічної енциклопедії (видавництво «Академія», 2000-2002 рр.), це «сукупність матеріальних речових елементів, засобів виробництва, технологій, енергетичне забезпечення, які використовуються і можуть бути використані у виробничих процесах». Як видно з вищевикладеного, Законодавець не включив до переліку кваліфікаційних вимог пункти, які стосуються систем управління. Таким чином, включення до кваліфікаційних вимог Тендерної документації вимог щодо підтвердження впровадження на виробництві Учасника системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) та/або системи менеджменту якості, та/або системи екологічного менеджменту, було б порушенням Закону. Водночас, на нашу думку, наявність у відповідальних працівників Учасника «сертифікату(-тів) або свідоцтв(а) з питань впровадження системи НАССР у відповідності до ДСТУ ISO 22000:2019 та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)», стосується саме впровадження систем управління, які забезпечують якість та безпечність продукції, а не технологічних процесів чи обслуговування наявного обладнання. Саме тому, ця вимога була винесена до Додатку 1 Тендерної документації, оскільки впровадження систем управління невідривно пов’язані з наявністю відповідних працівників. Далі, у своєму зверненні Ви зазначаєте, що «ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) не відноситься до системи НАССР, а тому неоднозначне описання Замовником документації, для підтвердження ввела учасника публічної закупівлі в оману: «з питань впровадження системи НАССР у відповідності до ДСТУ ISO 22000:2019 та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)». Як Ви можете самі переконатись, два абзаци вище процитованого фрагменту Тендерної документації, чітко розділяють ці дві системи: «- копію сертифікату виданого виробнику продукції, що пропонується до постачання акредитованим в системі НААУ органом сертифікації на систему управління безпечністю харчових продуктів на відповідність вимог ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018. IDT) - копію сертифікату виданого виробнику продукції, що пропонується до постачання акредитованим в системі НААУ органом сертифікації на систему управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)». Третій абзац, який Ви процитували, вимагає від Учасника документального підтвердження наявності співробітників, які мають підготовку з впровадження двох зазначених систем. Про чітке та повне розуміння Вами цитованої вимоги Тендерної документації свідчить той факт, що Ви надали довідку №320/13 від 22.07.2021 за підписом директора ТОВ «Одеський хлібзавод №4» В.В.Добровольського. У момент підписання цієї довідки у Вас, як у Учасника, не виникло сумнівів щодо формулювання вимоги Тендерної документації. Отже Ваші оскарження нас, як Замовника, у тому, що «неоднозначне описання Замовником документації, для підтвердження ввела учасника публічної закупівлі в оману» є безпідставним. Хочемо також зазначити, що Ви, як Учасник процедури закупівлі не скористались, з невідомих нам причин, правом, яке надає вам ч.1 ст.24 Закону «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру». На підтвердження інформації, викладеної у довідці, згідно вимог Тендерної документації, Вами, як Учасником процедури закупівлі, надані свідоцтва про успішне проходження навчання та підтвердження компетентності внутрішнього аудитора відповідно до вимог міжнародних стандартів ISO 22000:2018 та ISO 19011:2018р., видані Крук Л.В. (свідоцтво №ВА-2020/1014) та Малиновській С.В. (свідоцтво №ВА-2020/1015). Таким чином, під час розгляду тендерної пропозиції мною встановлений факт зазначення Учасником ТОВ «Одеський хлібозавод №4» у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначені результатів процедури закупівлі, що й стало підставою для відхилення Вашої тендерної пропозиції. Мусимо також звернути Вашу увагу, як Учасника процедур публічних закупівель, на той факт, що відповідальні особи Вашого підприємства, не вперше надають у складі тендерної пропозиції недостовірну інформацію. Так, у закупівлі UA-2021-01-22-012650-b Ваша тендерна пропозиція була правомірно відхилена внаслідок подання у складі тендерної пропозиції протоколу досліджень на відсутність у продукції ГМО №17/42-44-20-х від 20.01.2021р., який не видавався організацією, яка нібито проводила дослідження (ННЦ «ІВіВ ім.Таїрова»), що підтверджено відповіддю на звернення Замовника листом директора ННЦ «ІВіВ ім.Таїрова»№93 від 22.02.2021р. Наступна вимога, викладена у Вашому зверненні, «Крім того, відповідно п 4 Розділу V Документації Замовника:" Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей." Але Замовник не надав ТОВ "Одеський хлібозавод №4" виправити невідповідності в інформації та/або документах, що можна віднести на упереджене ставлення саме до учасника ТОВ "Одеський хлібозавод №4", хоча Закон України передбачає неупереджене, не дискримінаційне, ставлення до Учасників». Як Вам чудово відомо, ч.16 ст.29 Закону надає вичерпний перелік питань, щодо яких може бути використана процедура уточнення, а саме: «Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю». Закон не передбачає можливості виправлення невідповідностей інформації та/або документах, які стосуються відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі. Таким чином, Ваше твердження, що наші дії, які були виконані у чіткій відповідності до Закону, «можна віднести на упереджене ставлення саме до учасника ТОВ "Одеський хлібозавод №4"», є безпідставним та наклепницьким. На підставі вищевикладеного, зокрема, відсутності чітко сформульованої у відповідності до Закону «Про публічні закупівлі» вимоги, ми не вбачаємо можливості та підстав для задоволення Вашої вимоги, та закликаємо уникати безпідставних звинувачень Замовників та користатися можливостями щодо уточнення положень Тендерної документації та оскарження рішень Замовника у спосіб, передбачений Законом.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: ca519eeb7e05406992246f0646a6585b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-07-005426-c.c1
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно до п. 5 "Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі" Учасник повинен надати (п.п 5.2.1.11.) Копію Акту Держпродспоживслужби стосовно перевірки додержання оператором ринку – виробником продукції, що пропонується до постачання, вимог законодавства про харчові продукти, виданого не раніше 2021 року та (п.п. 5.2.1.12.) Копію Акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю оператора ринку – виробника продукції, що пропонується до постачання, у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, виданий не раніше 2021 року. Відповідно до Порядку визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, які здійснюються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від її провадження, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 року № 896 для підприємств, віднесених до низького ступеню ризику, відповідно до п. 8 даного документу інспектування передбачено - не більше одного разу на рік, аудит - не більше одного разу на два роки. У випадку, якщо інспектування підприємства, віднесеного до низького ступеня ризику, відбувалось у серпні-грудні 2020 році і за результатами підприємству надали Акт перевірки 2020 року, то наступне інспектування такого підприємства планово може здійснюватися тільки через рік відповідно серпні-грудні 2021 р, тому на момент подачі документів у оператора ринку не може бути в наявності документу, який Ви вимагаєте надати в Тендерній документації. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає з вимог Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), зокрема, ст. 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно‑правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 3 ст. 12 Закону встановлює вимоги, зокрема до Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію. Вимогу надати копії Актів перевірок Держпродспоживслужбою, обмежених 2021 роком, вважаємо дискримінаційною, що автоматично звужує кулькість потенційних Учасників. Тому, просимо Вас внести зміни в Тендерну документацію стосовно вказаних документів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Учасник проходить додаткову перевірку Держпродспоживслужбою
Дата скасування: 14.07.2021 14:33