-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Хліб житній в упаковці, батон нарізний в упаковці.
Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою.
Завершена
498 170.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 981.70 UAH
мін. крок: 1% або 4 981.70 UAH
Період оскарження:
07.07.2021 11:40 - 19.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо порушення процедури закупівлі шляхом безпідставного відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження
Номер:
1b79a2a50e6d4d4b8ba7465755b58ba1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-07-003558-c.c2
Назва:
СКАРГА щодо порушення процедури закупівлі шляхом безпідставного відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження
Скарга:
07 липня 2021 року замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №4" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ)Ідентифікаційний код юридичної особи 30212155, місцезнаходження : 03110, Україна , Київська обл., Київ, вул. Солом'янська, 17 (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (далі – Процедура закупівлі) очікуваною вартістю 498 170,00 гривень. Ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель – UA-2021-07-07-003558-c. Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» Ідентифікаційний код юридичної особи: 31484879 Місцезнаходження: 07354, Україна, Київська обл., Вишгородський р-н, с. Нові Петрівці, вул. Соборна,85 (далі – Суб’єкт оскарження) взяв участь у Процедурі закупівлі.
За результатами оцінки найбільш економічно вигідною пропозицією було автоматично визначено тендерну пропозицію Суб’єкта оскарження. Після оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників тендерним комітетом Замовника було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження. Рішення про відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження оформлене протоколом № 49 від 02 серпня 2021 року засідання тендерного комітету Замовника, оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 02 серпня 2021 року (далі - Оскаржуване рішення).
У якості підстав відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження тендерний комітет Замовника посилався на наступне: «В складі тендерної пропозиції учасник надав Довідку щодо відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі від 23.07.2021р. № 652, в пункті 10 якої зазначив, що : «учасник процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» не має заборгованість із сплати податків і зборів(обов’язкових платежів). При цьому, згідно з реєстром «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» та згідно Реєстру «Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг», що є доступною в електронній системі закупівель, станом на 01.08.2021 платник податків Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» має податковий борг 68 грн. Запропоновано відхилити тендерну пропозицію учасника- Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» на закупівлю 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби згідно пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону, а саме: учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). «За» проголосували всі члени тендерного комітету.»
Суб’єкт оскарження не погоджується з Оскаржуваним рішенням тендерного комітету Замовника про відхилення своєї пропозиції. Суб’єкт оскарження вважає Оскаржуване рішення безпідставним, протиправним, прийнятим із порушенням принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та всупереч статтям 26, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а висновки Замовника щодо наявності підстав для відхилення його тендерної пропозиції – хибними, виходячи з наступного.
1) Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив свого твердження, що станом на день подання тендерної пропозиції та/або станом на день прийняття Оскаржуваного рішення Суб’єкт оскарження мав податковий борг.
Відповідно до даних ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2021-07-07-003558-c, кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 23 липня 2021 о 14:00.
Відповідно до інформації, що міститься на сторінці Процедури закупівлі, Суб’єктом оскарження було подано (підписано) свою тендерну пропозицію 23.07.2021 року . Відповідно до даних ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2021-07-07-003558-c, дата та час проведення електронного аукціону – 26 липня 2021 о 15:32, дата та час розкриття тендерних пропозицій – 26 липня 2021 о 16:05, після завершення електронного аукціону. Відповідно до інформації, що міститься на сторінці Процедури закупівлі, Оскаржуване рішення було оформлене протоколом № 49 від 02 серпня 2021 року засідання тендерного комітету Замовника, оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 02 серпня 2021 року. Замовником в Оскаржуваному рішенні жодним чином не доведено наявності податкового боргу у Суб’єкта оскарження станом на будь-яку з зазначених вище дат та юридичних подій.
2) Інформація, що міститься «у відкритому доступі», не є частиною тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження, а отже, не може бути використана Замовником під час розгляду тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження у порядку частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
У свою чергу, згідно з пунктом 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. У відповідності до частини 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Отже, до складу тендерної пропозиції не належать джерела інформації, що містяться «у відкритому доступі». А отже, така інформація не може слугувати предметом розгляду під час розгляду замовником тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження як учасника Процедури закупівлі на відповідність тендерної пропозиції умовам Тендерної документації. Таким чином, після оцінки пропозицій шляхом електронного аукціону, замовник зобов’язаний розглянути тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації, а не на відповідність інформації, що міститься «у відкритому доступі». Рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації у порядку частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник повинен приймати за результатами розгляду інформації та документів, зазначених (поданих) та завантажених у порядку частини 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
3) Тендерна пропозиція Суб’єкта оскарження повністю відповідає вимогам Тендерної документації та містить, зокрема, інформацію про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
У пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Процедури закупівлі встановлено наступні вимоги: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації .»
У п.5.4 цього ж розділу зазначено : Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону шляхом проставлення позначок у відповідних полях.
Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
За інформацією, що міститься на веб-сторінці Процедури закупівлі, Суб’єктом оскарження підтверджено відсутність зазначеної вище підстави шляхом заповнення окремих електронних полів в електронній системі закупівель.
Також у складі документів тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження міститься довідка за вих. № 652 від 23.07.2021 року «Щодо відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі», визначених у статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», в якій зазначено: «Учасник процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» не має заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) (пункт 13 ч. 1 ст. 17 Закону)».
Таким чином, Суб’єкт оскарження надав інформацію та підтвердив свою відповідність вимогам статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі, підтвердив відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у спосіб, встановлений умовами Тендерної документації Процедури закупівлі.
Тендерна пропозиція Суб’єкта оскарження в повному обсязі відповідає умовам Тендерної документації. Відповідно до частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.
4) Замовником не дотримано законної процедури встановлення факту надання недостовірної інформації у складі документів тендерної пропозиції; відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження за п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, відповідно до частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Отже, відхилення тендерної пропозиції учасника на підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» можливе лише в тому випадку, якщо замовник звернувся за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції та отримав достовірну інформацію про: невідповідність переможця вимогам кваліфікаційних критеріїв, АБО підставам, зазначеним у частині першій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», АБО факт зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.
Оскаржуване ішення тендерного комітету Замовника про відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження не відповідає умовам Закону щодо можливості відхилення тендерної пропозиції на підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки: 1) Рішення тендерного комітету Замовника не містить інформації та доказів звернення Замовника за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. 2) Рішення тендерного комітету Замовника не містить інформації та доказів отримання ним достовірної інформації про невідповідність Суб’єкта оскарження вимогам кваліфікаційних критеріїв. 3) Рішення тендерного комітету Замовника не містить інформації та доказів отримання ним достовірної інформації про наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». 4) Рішення тендерного комітету Замовника не містить інформації та доказів отримання ним достовірної інформації про факт зазначення у тендерній пропозиції Суб’єкта оскарження будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі. 5) Замовник не визначив Суб’єкта оскарження переможцем Процедури закупівлі, не повідомив йому про намір укласти договір про закупівлю. А відповідно до частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», саме у разі отримання достовірної інформації про невідповідність ПЕРЕМОЖЦЯ процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, замовник відхиляє пропозицію такого учасника.
При цьому, згідно з пунктом 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Підсумовуючи викладене, тендерний комітет Замовника в Оскаржуваному рішенні не довів та документально не підтвердив, що Субєкт оскарження мав податковий борг станом на день подання ним документів тендерної пропозиції або станом на будь-яку іншу дату, а отже, не довів та документально не підтвердив, що інформація про відсутність у Субєкта оскарження заборгованості щодо сплати податків, зборів та інших обовязкових платежів, зазначена ним у довідці за вих. № 652 від 23.07.2021 року, була недостовірною.
Таким чином, Суб’єкт оскарження не порушив умов Тендерної документації Процедури закупівлі в цій частині. Суб’єкт оскарження виконав вимоги Тендерної документації Процедури закупівлі у повному обсязі. Відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження з підстав, наведених в Оскаржуваному рішенні, є протиправним.
Враховуючи існуючу практику Органу оскарження вбачається, що умовою правомірності відхилення тендерної пропозиції внаслідок наявності податкового боргу у учасника є доведення замовником факту наявності такого боргу станом на день подання учасником довідки про відсутність такого боргу, доведення замовником факту зазначення учасником недостовірної інформації в документах його тендерної пропозиції, доведення замовником факту наявності такого боргу станом на день прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника.
У даному випадку, Замовником не було доведено жодного з цих фактів щодо Суб’єкта оскарження. Пропозиція Суб’єкта оскарження була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. Неправомірно відхиливши Пропозицію Суб’єкта оскарження з підстав, наведених в Оскаржуваному рішенні, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушив право Суб’єкта оскарження на об'єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, що є порушенням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Оскаржуване рішення порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження наступним чином. Суб’єкт оскарження є учасником ринку товарів, що є предметом закупівлі, та взяв участь у Процедурі закупівлі. Суб’єкт оскарження є суб’єктом господарювання та зацікавлений у провадженні законної господарської діяльності шляхом укладення договорів поставки із метою задоволення потреб замовників та отримання прибутку.
Безпідставне відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження позбавляє Суб’єкта оскарження можливості укладення договору про закупівлю, перешкоджає його законній господарській діяльності. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, як: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з пунктом 4 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості. Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 5, 18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №4" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) Ідентифікаційний код юридичної особи 30212155 порядку проведення процедури закупівлі товару за кодом ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-07-003558-c ) у частині прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» (ідентифікаційний код юридичної особи 31484879).
3. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №4" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) Ідентифікаційний код юридичної особи 30212155 скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» (ідентифікаційний код юридичної особи 31484879) у процедурі закупівлі товару за кодом ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-07-003558-c ).
Додатки: 1. Довідка про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів
Пов'язані документи:
Учасник
- Довідка про відсутність заборгованості.pdf 10.08.2021 12:52
- Скарга.docx 10.08.2021 12:52
- рішення від 13.08.2021 № 18567.pdf 16.08.2021 11:17
- інформація про перенесення розгляду скарги від 26.08.2021 № 13951.pdf 27.08.2021 12:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.09.2021 № 20135.pdf 06.09.2021 17:20
- Рішення від 03.09.2021 № 20135.pdf 08.09.2021 15:55
- Доказ податкового боргу станом на 01.08.21.png 19.08.2021 13:04
- Інформація по скарзі UA-2021-07-07-003558-c.c2.pdf 19.08.2021 13:04
- Інформація по скарзі UA-2021-07-07-003558-c.c2.docx 19.08.2021 13:04
- Доказ податкового боргу станом на 03.08.2021р..png 19.08.2021 13:04
- Протокол №66.pdf 10.09.2021 14:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.08.2021 10:18
Дата розгляду скарги:
26.08.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.08.2021 11:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.09.2021 15:55
Дата виконання рішення Замовником:
10.09.2021 14:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерний комітет комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня №4» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) виконав рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №20135-р/пк-пз від 03.09.2021 та скасував рішення тендерного комітету від 02.08.2021 №49 про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД" за процедурою закупівлі — "Хліб житній в упаковці, батон нарізний в упаковці", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-07-07-003558-c.
Вимога
Є відповідь
СКАРГА щодо порушення процедури закупівлі шляхом безпідставного відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження
Номер:
b90c3868284e4c7fa4474cb44a0c7bf2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-07-003558-c.b1
Назва:
СКАРГА щодо порушення процедури закупівлі шляхом безпідставного відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження
Вимога:
07 липня 2021 року замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №4" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ)Ідентифікаційний код юридичної особи 30212155, місцезнаходження : 03110, Україна , Київська обл., Київ, вул. Солом'янська, 17 (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (далі – Процедура закупівлі) очікуваною вартістю 498 170,00 гривень. Ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель – UA-2021-07-07-003558-c. Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» Ідентифікаційний код юридичної особи: 31484879 Місцезнаходження: 07354, Україна, Київська обл., Вишгородський р-н, с. Нові Петрівці, вул. Соборна,85 (далі – Суб’єкт оскарження) взяв участь у Процедурі закупівлі.
За результатами оцінки найбільш економічно вигідною пропозицією було автоматично визначено тендерну пропозицію Суб’єкта оскарження. Після оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників тендерним комітетом Замовника було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження. Рішення про відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження оформлене протоколом № 49 від 02 серпня 2021 року засідання тендерного комітету Замовника, оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 02 серпня 2021 року (далі - Оскаржуване рішення).
У якості підстав відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження тендерний комітет Замовника посилався на наступне: «В складі тендерної пропозиції учасник надав Довідку щодо відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі від 23.07.2021р. № 652, в пункті 10 якої зазначив, що : «учасник процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» не має заборгованість із сплати податків і зборів(обов’язкових платежів). При цьому, згідно з реєстром «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» та згідно Реєстру «Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг», що є доступною в електронній системі закупівель, станом на 01.08.2021 платник податків Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» має податковий борг 68 грн. Запропоновано відхилити тендерну пропозицію учасника- Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» на закупівлю 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби згідно пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону, а саме: учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). «За» проголосували всі члени тендерного комітету.»
Суб’єкт оскарження не погоджується з Оскаржуваним рішенням тендерного комітету Замовника про відхилення своєї пропозиції. Суб’єкт оскарження вважає Оскаржуване рішення безпідставним, протиправним, прийнятим із порушенням принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та всупереч статтям 26, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а висновки Замовника щодо наявності підстав для відхилення його тендерної пропозиції – хибними, виходячи з наступного.
1) Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив свого твердження, що станом на день подання тендерної пропозиції та/або станом на день прийняття Оскаржуваного рішення Суб’єкт оскарження мав податковий борг.
Відповідно до даних ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2021-07-07-003558-c, кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 23 липня 2021 о 14:00.
Відповідно до інформації, що міститься на сторінці Процедури закупівлі, Суб’єктом оскарження було подано (підписано) свою тендерну пропозицію 23.07.2021 року. Відповідно до даних ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2021-07-07-003558-c , дата та час проведення електронного аукціону – 26 липня 2021 о 15:32, дата та час розкриття тендерних пропозицій – 26 липня 2021 о 16:05, після завершення електронного аукціону. Відповідно до інформації, що міститься на сторінці Процедури закупівлі, Оскаржуване рішення було оформлене протоколом № 49 від 02 серпня 2021 року засідання тендерного комітету Замовника, оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 02 серпня 2021 року. Замовником в Оскаржуваному рішенні жодним чином не доведено наявності податкового боргу у Суб’єкта оскарження станом на будь-яку з зазначених вище дат та юридичних подій.
2) Інформація, що міститься «у відкритому доступі», не є частиною тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження, а отже, не може бути використана Замовником під час розгляду тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження у порядку частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
У свою чергу, згідно з пунктом 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. У відповідності до частини 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Отже, до складу тендерної пропозиції не належать джерела інформації, що містяться «у відкритому доступі». А отже, така інформація не може слугувати предметом розгляду під час розгляду замовником тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження як учасника Процедури закупівлі на відповідність тендерної пропозиції умовам Тендерної документації. Таким чином, після оцінки пропозицій шляхом електронного аукціону, замовник зобов’язаний розглянути тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації, а не на відповідність інформації, що міститься «у відкритому доступі». Рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації у порядку частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник повинен приймати за результатами розгляду інформації та документів, зазначених (поданих) та завантажених у порядку частини 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
3) Тендерна пропозиція Суб’єкта оскарження повністю відповідає вимогам Тендерної документації та містить, зокрема, інформацію про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
У пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Процедури закупівлі встановлено наступні вимоги: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації .»
У п.5.4 цього ж розділу зазначено : Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону шляхом проставлення позначок у відповідних полях.
Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
За інформацією, що міститься на веб-сторінці Процедури закупівлі, Суб’єктом оскарження підтверджено відсутність зазначеної вище підстави шляхом заповнення окремих електронних полів в електронній системі закупівель.
Також у складі документів тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження міститься довідка за вих. № 652 від 23.07.2021 року «Щодо відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі», визначених у статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», в якій зазначено: «Учасник процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» не має заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) (пункт 13 ч. 1 ст. 17 Закону)».
Таким чином, Суб’єкт оскарження надав інформацію та підтвердив свою відповідність вимогам статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі, підтвердив відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у спосіб, встановлений умовами Тендерної документації Процедури закупівлі.
Тендерна пропозиція Суб’єкта оскарження в повному обсязі відповідає умовам Тендерної документації. Відповідно до частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.
4) Замовником не дотримано законної процедури встановлення факту надання недостовірної інформації у складі документів тендерної пропозиції; відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження за п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, відповідно до частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Отже, відхилення тендерної пропозиції учасника на підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» можливе лише в тому випадку, якщо замовник звернувся за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції та отримав достовірну інформацію про: невідповідність переможця вимогам кваліфікаційних критеріїв, АБО підставам, зазначеним у частині першій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», АБО факт зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.
Оскаржуване ішення тендерного комітету Замовника про відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження не відповідає умовам Закону щодо можливості відхилення тендерної пропозиції на підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки: 1) Рішення тендерного комітету Замовника не містить інформації та доказів звернення Замовника за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. 2) Рішення тендерного комітету Замовника не містить інформації та доказів отримання ним достовірної інформації про невідповідність Суб’єкта оскарження вимогам кваліфікаційних критеріїв. 3) Рішення тендерного комітету Замовника не містить інформації та доказів отримання ним достовірної інформації про наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». 4) Рішення тендерного комітету Замовника не містить інформації та доказів отримання ним достовірної інформації про факт зазначення у тендерній пропозиції Суб’єкта оскарження будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі. 5) Замовник не визначив Суб’єкта оскарження переможцем Процедури закупівлі, не повідомив йому про намір укласти договір про закупівлю. А відповідно до частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», саме у разі отримання достовірної інформації про невідповідність ПЕРЕМОЖЦЯ процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, замовник відхиляє пропозицію такого учасника.
При цьому, згідно з пунктом 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Підсумовуючи викладене, тендерний комітет Замовника в Оскаржуваному рішенні не довів та документально не підтвердив, що Субєкт оскарження мав податковий борг станом на день подання ним документів тендерної пропозиції або станом на будь-яку іншу дату, а отже, не довів та документально не підтвердив, що інформація про відсутність у Субєкта оскарження заборгованості щодо сплати податків, зборів та інших обовязкових платежів, зазначена ним у довідці за вих. № 652 від 23.07.2021 року, була недостовірною.
Таким чином, Суб’єкт оскарження не порушив умов Тендерної документації Процедури закупівлі в цій частині. Суб’єкт оскарження виконав вимоги Тендерної документації Процедури закупівлі у повному обсязі. Відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження з підстав, наведених в Оскаржуваному рішенні, є протиправним.
Враховуючи існуючу практику Органу оскарження вбачається, що умовою правомірності відхилення тендерної пропозиції внаслідок наявності податкового боргу у учасника є доведення замовником факту наявності такого боргу станом на день подання учасником довідки про відсутність такого боргу, доведення замовником факту зазначення учасником недостовірної інформації в документах його тендерної пропозиції, доведення замовником факту наявності такого боргу станом на день прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника.
У даному випадку, Замовником не було доведено жодного з цих фактів щодо Суб’єкта оскарження. Пропозиція Суб’єкта оскарження була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. Неправомірно відхиливши Пропозицію Суб’єкта оскарження з підстав, наведених в Оскаржуваному рішенні, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушив право Суб’єкта оскарження на об'єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, що є порушенням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Оскаржуване рішення порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження наступним чином. Суб’єкт оскарження є учасником ринку товарів, що є предметом закупівлі, та взяв участь у Процедурі закупівлі. Суб’єкт оскарження є суб’єктом господарювання та зацікавлений у провадженні законної господарської діяльності шляхом укладення договорів поставки із метою задоволення потреб замовників та отримання прибутку.
Безпідставне відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження позбавляє Суб’єкта оскарження можливості укладення договору про закупівлю, перешкоджає його законній господарській діяльності. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, як: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з пунктом 4 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості.
На підставі викладеного, керуючись статтями 5, 18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» (ідентифікаційний код юридичної особи 31484879) у процедурі закупівлі товару за кодом ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-07-003558-c ).
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №54 від 05.08.2021.pdf 05.08.2021 15:28
Дата подачі:
04.08.2021 11:25
Вирішення:
Тендерний комітет комунального некомерційного підприємства “Київська міська клінічна лікарня №4” виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розглянув вимогу Товариства з обмеженою відповідальністю “ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД” з проханням скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника Товариства з обмеженою відповідальністю “ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД” (ідентифікаційний код юридичної особи 31484879) у процедурі закупівлі товару за кодом ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-07-003558-c) та за результатами розгляду даної вимоги повідомляє наступне.
Відповідно до пункту 13 частини першої статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Частиною третьою статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” встановлено, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Частиною п’ятою статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктом 5.3. Розділу ІІІ. “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації на закупівлю 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби визначено, що “Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель”, при цьому, вище зазначеною нормою Закону не встановлено, що замовник не повинен перевіряти інформацію про учасника що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Відповідно до статті 1 Закону України від 13.01.2011 № 2939-VI “Про доступ до публічної інформації” (далі - Закон №2939-VI) публічна інформація- це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Пунктом 1 частини першої статті 5 Закону України “Про доступ до публічної інформації” передбачено, що доступ до інформації забезпечується шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації, зокрема, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних.
Єдиний державний веб-портал відкритих даних data.gov.ua створений з набранням чинності Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу до публічної інформації у формі відкритих даних” (№ 319-VIII від 09.04.2015).
Аналітична система YouControl є одним з ресурсів відкритих даних, який на основі відкритих даних з державних реєстрів формує досьє на кожну компанію України, відстежує зміни в держреєстрах та візуалізує зв'язки між афілійованими особами (опендатабот).
Електронний сервіс Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) “Дізнайся більше про свого бізнес-партнера” містить актуальну інформацію про податкові борги платників податків, що обліковується в інформаційній системі органів ДФС та інтегрований з аналітичною системою YouControl.
Керуючись приписами частини п’ятої статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктом 5.3. Розділу ІІІ. “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації на закупівлю 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби замовник не вимагав від учасників документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, при цьому, за результатами опрацювання публічної інформації про учасника - Товариства з обмеженою відповідальністю “ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД” в електронному сервісі Державної фіскальної служби України “Дізнайся більше про свого бізнес-партнера”, який інтегровано з аналітичною системою YouControl, 02.08.2021р. замовником було встановлено, що платник податків з індивідуальним податковим номером 314848726595 станом на 01.08.2021р. має місцевий податковий борг у розмірі 68 гривень.
З огляду на позицію скаржника, викладену у вимозі, замовник не повинен перевіряти публічну інформацію про учасника, яка оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, при цьому, в порушення вимог частини 1 статті 17 Законом України “Про доступ до публічної інформації”, за наявності підстав, визначених в цій частині Закону, замовник має прийняти рішення про визнання такого учасника переможцем процедури закупівлі.
Прямої норми, яка передбачає на якому саме етапі процедури закупівлі у учасника не має бути заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) Закон України “Про публічні закупівлі” не містить.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі” замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо відносно учасника процедури закупівлі наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону або відповідно до пункту 3 частини 1 статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі” замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Статусу “учасник процедури закупівлі” відповідно до пункту 37 частини 1 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” набувають особи з моменту подачі тендерної пропозиції, а “переможцем процедури закупівлі” відповідно до пункту 18 частини 1 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” учасник стає з моменту отримання повідомлення про намір укласти договір.
З вище наведеного вбачається, що пунктом 1 частини 1 статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачені підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, який ще не набув статусу переможця процедури закупівлі.
З моменту подання тендерної пропозиції учасником процедури закупівлі та до моменту набуття ним статусу переможця процедури закупівлі, учасник не повинен мати заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Таким чином, Замовником 02.08.2021р. було встановлено на підставі публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" наявність податкового боргу у розмірі 68 гривень у учасника процедури закупівлі станом на 01.08.2021р.
Тобто, на момент подання тендерної пропозиції 23.07.2021р. учасник – Товариство з обмеженою відповідальністю “ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД” мав податковий борг у розмірі 68 гривень.
Оновлення інформації в електронному сервісі Державної фіскальної служби України “Дізнайся більше про свого бізнес-партнера” щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
Інформація про відсутність в учасника податкового боргу станом на 03.08.2021р. була оприлюднена в електронному сервісі Державної фіскальної служби України “Дізнайся більше про свого бізнес-партнера” лише 04.08.2021р.
Одночасно, пунктом 5.3. Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації та пунктом 13 частини 1 статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що:
Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо:
“13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника”.
Слід зауважити, що пунктом 13 частини 1 статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що саме “учасник процедури закупівлі”, а не “переможець процедури закупівлі”.
Будь-яка інформація станом на 02.08.2021р. на момент розгляду тендерної пропозиції учасника тендерним комітетом, про те, що учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості була відсутня.
При цьому, учасник надав у складі тендерної пропозиції Довідку щодо відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі від 23.07.2021р. № 652, в пункті 10 якої зазначив, що: учасник процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю "ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД" не має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) та проставив позначки у відповідних полях в електронній системі закупівель.
Станом на 02.08.2021р. інформація, про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), вказана учасником в довідці від 23.07.2021р. № 652 та в електронній системі закупівель не відповідала інформації, що оприлюднена у вигляді відкритих даних в електронному сервісі Державної фіскальної служби України “Дізнайся більше про свого бізнес-партнера”, яка інтегрована з аналітичною системою YouControl.
Твердження скаржника, що замовником не дотримано законної процедури встановлення факту надання недостовірної інформації у складі тендерної пропозиції; відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції є необгрунтованим та безпідставним, оскільки, частиною 15 статті 29 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено, що замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, проте, частиною 15 статті 29 Закону України “Про публічні закупівлі” не передбачено, що замовник зобов’язаний це робити.
Частиною 15 статті 29 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено саме право, а не обов’язок замовника звертатися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Пунктами 1 та 2 частини 1 статті 4 Закону України “Про доступ до публічної інформації” передбачено, що:
“1. Доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах:
1) прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень;
2) вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом”.
Частинами першою та другою статті 10-1 Закону України “Про доступ до публічної інформації” визначено, що:
“1. Публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.
Розпорядники інформації зобов’язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах.
2. Публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення.
Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов’язковим посиланням на джерело отримання такої інформації”.
Таким чином, замовник використав, задокументував та зафіксував публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із приписами частини 1, частини 2 статті 10-1 України “Про доступ до публічної інформації” про наявність податкового боргу у розмірі 68 гривень в учасника процедури закупівлі - Товариства з обмеженою відповідальністю “ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД” на момент подання останнім тендерної пропозиції та на момент розгляду даної пропозиції тендерним комітетом, тому, в тендерного комітету не було потреби звертатися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, а також, не було правових підстав визнавати даного учасника переможцем процедури закупівлі з огляду на приписи пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі”, оскільки, відносно учасника процедури закупівлі були наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Керуючись частиною 5 статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі”, статтею 1, пунктами 1 та 2 частини 1 статті 4, пунктом 1 частини 1 статті 5, частиною 1, частиною 2 статті 101 Закону України “Про доступ до публічної інформації”, пунктом 5.3. Розділу ІІІ. “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації на закупівлю 15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби та вимогами пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі” тендерний комітет комунального некомерційного підприємства “Київська міська клінічна лікарня №4” виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю “ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД”.
Статус вимоги:
Відхилено