-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Ноутбуки (ДК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина))
Ноутбуки
Завершена
345 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 458.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 458.00 UAH
Період оскарження:
07.07.2021 11:13 - 19.07.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА ПРО ДИСКВАЛІФІКАЦІЮ УЧАСНИКА
Номер:
e3c7b491ca624e4884510f218f29d66d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-07-000868-a.b3
Назва:
ВИМОГА ПРО ДИСКВАЛІФІКАЦІЮ УЧАСНИКА
Вимога:
Враховуючи наведені невідповідності у вкладеному файлі, просимо ретельно розглянути пропозицію Учасника ТОВ "САНОР" та дискваліфікувати, як такого що не відповідає вимогам закупівлі. У разі відхилення нашої вимоги будемо змушені звернутися із скаргою до Антимонопольного Комітету України із вимогою про дискваліфікацію, де вже є напрацьована практика скасування рішення замовника про визнання переможцем торгів із підстав невідповідності по технічній частині.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога про дискваліфікацію учасника ТОВ САНОР.pdf 29.07.2021 09:06
Дата подачі:
29.07.2021 09:06
Вирішення:
На Вашу вимогу щодо закупівлі ДК 021:2015 – код 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбуки) повідомляємо таке.
Переможцем закупівлі ТОВ «САНОР» у відповідності до вимог Додатку 4 тендерної документації надано у складі пропозиції порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
Переможцем закупівлі ТОВ «САНОР» зазначено найменування ноутбуку Acer TravelMate P2 TMP215-53 NX.VPREU.00A, що логічно містить в собі інформацію про виробника та модель, а саме виробник: Acer, модель: TravelMate P2 TMP215-53 NX.VPREU.00A.
ТОВ «САНОР» у порівняльній таблиці відповідності запропонованого товару зазначено інформацію про відповідність технічних характеристик запропонованого ноутбуку, які повністю відповідають технічним вимогам Замовника.
Крім того у складі пропозиції ТОВ «САНОР» містяться всі необхідні документи, що підтверджують якість та походження товару: декларації про відповідність вимогам відповідних технічних регламентів; висновок санітарно-епідеміологічної експертизи; авторизаційні листи офіційного представництва Acer в Україні.
Слід зауважити, що тендерна документації у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» містила вираз «У разі посилання на конкретну торговельну марку, патент, конструкцію у найменуваннях за предметом закупівлі, джерело його походження або виробника - слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».».
Тобто учасникам процедури закупівлі не заборонялось пропонувати аналогічний до вимог закупівлі товар.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
ВИМОГА ПРО ДИСКВАЛІФІКАЦІЮ УЧАСНИКА
Номер:
082c6310e0fc468cbad84cfa682df694
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-07-000868-a.b2
Назва:
ВИМОГА ПРО ДИСКВАЛІФІКАЦІЮ УЧАСНИКА
Вимога:
Враховуючи наведені невідповідності у вкладеному файлі, просимо ретельно розглянути пропозицію Учасника ТОВ "САНОР" та дискваліфікувати, як такого що не відповідає вимогам закупівлі.
У разі відхилення нашої вимоги будемо змушені звернутися із скаргою до Антимонопольного Комітету України із вимогою про дискваліфікацію, де вже є напрацьована практика скасування рішення замовника про визнання переможцем торгів із підстав невідповідності по технічній частині.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога про дискваліфікацію учасника ТОВ САНОР.pdf 29.07.2021 09:02
Дата подачі:
29.07.2021 09:02
Опис причини скасування:
доповнення
Дата скасування:
29.07.2021 09:03
Вимога
Залишено без розгляду
Тема 1
Номер:
9b3c4afd51d8493ab03833b1a71d5f24
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-07-000868-a.c1
Назва:
Тема 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційні листи (листи від виробника), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Просимо ознайомитися з практикою Замовників.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
Пов'язані документи:
Учасник
- Microsoft_лист_розясн_про_авторизацію_для_участі_у_тендерах.pdf 11.07.2021 20:21
Дата подачі:
11.07.2021 20:21
Вирішення:
Доброго дня, на вашу вимогу повідомляємо наступне, відповідно до додатку 4 тендерної документації передбачено «Учасник надає у складі Пропозиції інформацію про відповідність запропонованого до поставки товару технічним та якісним вимогам Замовника, шляхом завантаження сканованих копій наступних документів:
3) Для підтвердження легального походження запропонованого товару, Учасник повинен надати Лист-авторизацію на участь в торгах від виробника та/або офіційного дистриб’ютора, наданий Учаснику лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
7) У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання
»
Умова надання авторизаційного листа надає здійснити закупівлю легального обладнання яке офіційно придбане і із якого відповідно сплачені податки, стаття 42. ГКУ передбачає, що підприємництво як вид господарської діяльності це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку, у документації ми не встановлюємо обмеження щодо одного постачальника, а саме ноутбуків певної марки.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У даному випадку не здійснюється заключення прямого договору, а проводиться процедура закупівлі відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» для відбору постачальника. У такому випадку договір заключається на підставі аукціону.
Якщо у вас є пропозиція щодо доповнення умов в тендерну документацію з підтвердження легального ввезення в країну товару, прошу вас надати ваші пропозиції.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
23.07.2021 00:03