• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів

Завершена

4 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 000.00 UAH
Період оскарження: 06.07.2021 16:55 - 03.08.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Внесення дискримінаційних вимог до тендерної документації

Номер: 6d25bc18a9184ec58d0c6a202126b080
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-06-002950-a.b1
Назва: Внесення дискримінаційних вимог до тендерної документації
Скарга:
Текст скарги і документи додаються
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.08.2021 12:23
Автор: ФОП Шупик Михайло Миколайович, Шупик Михайло 380661102829 Mihaylosupyk@rambler.ru
Скарга
Виконана замовником

невідповідність документів Учасника вимогам тендерної документації

Номер: fa7315b78a33493c915448a6d87e164b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-06-002950-a.c2
Назва: невідповідність документів Учасника вимогам тендерної документації
Скарга:
Вих 16/08-1 Від 16 серпня 2021 року Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03680 тел./факс (044) 594-64-12, (044) 520-10-42 Суб’єкт оскарження: Фізична особа-підприємець Шупик Михайло Миколайович ЄДРПОУ 3237511012 Юридична адреса: 36004, м. Полтава, бульвар Б. Хмельницького, будинок 7, квартира 16 Телефон (0532) 660-758 Замовник: Департамент освіти Полтавської міської ради (код ЄДРПОУ 02145725 ) 36000, Україна, Полтавська область, Полтава, вул. Соборності, 36 СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель Фізична особа-підприємець Шупик Михайло Миколайович відповідно до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» подає скаргу до органу оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель, скориставшись своїм правом на оскарження дій Замовника. Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження, а також номер засобу зв’язку, адреса електронної пошти (у разі наявності): Фізична особа-підприємець Шупик Михайло Миколайович ЄДРПОУ 3237511012. Юридична адреса: 36004, м. Полтава, бульвар Б. Хмельницького, будинок 7, квартира 16. Телефон (0532) 660-758 . Найменування, місцезнаходження, поштова адреса замовника, рішення, дії або бездіяльність яких оскаржуються: Департамент освіти Полтавської міської ради (код ЄДРПОУ 02145725 ) 36000, Україна, Полтавська область, Полтава, вул. Соборності, 36 Інформація про процедуру закупівлі: код за ДК 021-2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів Номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-07-06-002950-a Відповідно до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частинами другою і дванадцятою статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 ЗУ «Про публічні закупівлі». Підстави та обґрунтування подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: На вищезазначені торги були подані пропозиції наступних учасників.: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" ФОП Шупик Михайло Миколайович ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" 11 серпня 2021 року Замовник, за Протоколом розгляду тендерних пропозицій UA-2021-07-06-002950-a відхилив пропозицію ФОП Шупика Михайла Миколайовича, а пропозиції ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" та ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" було допущено до аукціону. Фізична особа-підприємець Шупик Михайло Миколайович вважає, що оприлюднивши повідомлення про допущення до аукціону пропозицій ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" та ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" Замовник порушив умови ДКТ та ЗУ «Про публічні закупівлі» Тому Фізична особа-підприємець Шупик Михайло Миколайович змушений звертатись за захистом своїх прав та інтересів до органу оскарження. По даній закупівлі ввечері 30 липня 2021 року ( п’ятниця) Замовник вніс зміни до Додатку 4 тендерної документації (далі ТД). Замість вимоги: 1.3. Довідка в довільній формі, завірена власним підписом та печаткою Учасника про наявність автотранспорту, яким буде здійснюватися перевезення учнів (маршрут) не менше 11-ти автобусів (9 основних і 2 резервних) з кількістю сидячих місць не менше 23 (з місцем водія), із зазначенням марки та моделі. За достовірність наданої інформації відповідальність покладається на Учасника. Було втановлено кардинально нові вимоги: 1.3. Інформація про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази: а саме довідка в довільній формі, завірена власним підписом та печаткою Учасника про наявність автотранспорту, яким буде здійснюватися перевезення учнів (маршрут) з кількістю місць для сидіння (з місцем водія) не менше 18-місць -2 автобуси, з кількістю місць для сидіння (з місцем водія) не менше 31 місця – 4 автобуси, з кількістю місць для сидіння (з місцем водія) не менше 38 місць- 2 автобуси, з кількістю місць для сидіння (з місцем водія) не менше 50 місць – 3 автобуси необхідних для перевезення дітей згідно маршруту із зазначенням марки та моделі. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції відповідні правовстановлюючі документи, які засвідчують правомірність використання ТЗ: свідоцтво про реєстрацію, яке засвідчує право власності Учасника на даний транспортний засіб або тимчасовий техпаспорт, договір оренди, якщо ТЗ в оренді, а не власний. Сертифікат відповідності на кожен запропонований ТЗ. Всі ТЗ повинні бути ліцензованими і внесені в інформаційну базу Укртрансбезпеки на даного перевізника на момент подачі документів. За достовірність наданої інформації відповідальність покладається на Учасника. Для оскарження внесених змін, які повністю змінили суть підготовки пропозиції для Учасників, які про них не знали заздалегіть, залишався лише один робочий день (понеділок 02 серпня 2021 року). Нами було оплачено Скаргу на дії Замовника, проте через брак часу для підготовки та подання обгрунтування дискримінаційності даних змін у розгляді Скарги було відмовлено. Зміна необхідної мінімальної кількості місць в транспортних засобах призвела до повної зміни моделі та марки транспортних засобів , а також оформлення необхідних документів на нові автобуси. Отримання Сертифікатів відповідності, згідно законодавства, необхідне лише під час розмитнення транспортного засобу. Тому такі документи потрібно оформлювати повторно саме для участі у закупівлі, адже первинні документи вже втратили чинність. Замовник умисно продовжує вести «брудну» гру та, зважаючи на наданий час підготовки після внесення кардинальних змін, з відкритих торгів англійською мовою перетворив процедуру у спрощену закупівлю, на підготовку до якої ЗУ «Про публічні закупівлі» відводить більше часу. Звертаємо Вашу увагу, що дану закупівлю було оголошено 06 липня 2021 року. Вона прийшла на зміну закупівлі UA-2021-02-10-003275-c, буджет якої складав 5 000 000 гривень з ПДВ та на яку було подано пропозиції наступних учасників: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" ФОП ГРИШКО ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" Замовник двічі не допускав пропозицію ФОП ГРИШКО ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ і двічі , відповідно до Ваших рішень №8238-р/пк-пз від 16.04.2021 та № 12406 від 02.06.2021, його пропозиція мала б бути допущена до аукціону. Проте Замовник був налаштований дуже рішуче, аби допустити до аукціону лишеТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" та ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" і після вичерпання фантазії причин відхилення пропозиції, що була подана ФОП ГРИШКО ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ, вирішив відмінити ту закупівлю 18 червня 2021 року по причині «Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг». Протоколом №100 з наступним формулюванням: « Порядок денний: відміна торгів на закупівлю 60130000-8 – Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів Уповноважену особу Трибрат О.Є., яка повідомила, що виникла необхідність у відміні торгів по закупівлі 60130000-8 – Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів на підставі п.1 ч.1 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі. ВИРІШИЛА: На підставі п.1 ч.1 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі» відмінити торги по процедурі закупівлі 60130000-8 – Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» Також цікавим є те, що під час проведення тієї закупівлі Замовник уклав прямий договір за переговорною процедурою на 1 000 000 грн з ПДВ з одним із Учасників, а саме з ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" ( Про виконання даного договору навіть надано позитивний лис-відгук від цього ж Замовника , що міститься в складі пропозиції ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" по закупівлі UA-2021-07-06-002950-a) . Тому після закінчення термінів оскарження відміни закупівлі UA-2021-02-10-003275-c, в якій раптово відпала необхідність та розтрату 1 000 000 грн з ПДВ за процедурою UA-2021-03-31-000870-b було оголошено закупівлю UA-2021-07-06-002950-a на 4 000 000 грн з ПДВ. У цій закупівлі вимоги були прописано майже, як і у попередній, проте Замовник вирішив діяти радикально та вніс зміни, до яких не реально підготуватися за п’ять робочих днів. Тепер по суті невідповностей пропозицій ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" та ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" прописаних під них вимог: Відповідно до вимог Додатку 4 тендерної документації: 1.3. Інформація про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази: а саме довідка в довільній формі, завірена власним підписом та печаткою Учасника про наявність автотранспорту, яким буде здійснюватися перевезення учнів (маршрут) з кількістю місць для сидіння (з місцем водія) не менше 18-місць -2 автобуси, з кількістю місць для сидіння (з місцем водія) не менше 31 місця – 4 автобуси, з кількістю місць для сидіння (з місцем водія) не менше 38 місць- 2 автобуси, з кількістю місць для сидіння (з місцем водія) не менше 50 місць – 3 автобуси необхідних для перевезення дітей згідно маршруту із зазначенням марки та моделі. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції відповідні правовстановлюючі документи, які засвідчують правомірність використання ТЗ: свідоцтво про реєстрацію, яке засвідчує право власності Учасника на даний транспортний засіб або тимчасовий техпаспорт, договір оренди, якщо ТЗ в оренді, а не власний. Сертифікат відповідності на кожен запропонований ТЗ. Всі ТЗ повинні бути ліцензованими і внесені в інформаційну базу Укртрансбезпеки на даного перевізника на момент подачі документів. За достовірність наданої інформації відповідальність покладається на Учасника. Учасником ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" було надано Сертифікати відповідності на наступні транспортні засоби з наступними термінами дії: транспортні засоби термін дії Автобус MAN NL 202,б/к ВІ 5127 АА 16.12.2019 до 15.12.2020 Автобус MAN А12,б/к ВІ 4204 АА 04.12.2019 до 03.12.2020 Автобус РУТА 25 ВІ 4167 АА 14.11.2012 до 13.2014 Автобус MAN SM152,б/к ВІ 3542 АА 10.12.2019 до 09.12.2020 Автобус MAN NL 202,б/к ВІ 2810 АА 18.12.2019 до 17.12.2020 Автобус SCANIA 113 ALB, б/к ВІ 1497АА 19.12.2019 до 18.12.2020 Автобус SCANIA 113 ALB, б/к ВІ 1496АА 19.12.2019 до 18.12.2020 Таким чином 7 з 11 транспортних засобів не мають чинних на момент розкриття (07 серпня 2021 року) Сертифікатів відповідності. Учасником ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" було надано Сертифікати відповідності на наступні транспортні засоби з наступними термінами дії: транспортні засоби термін дії Автобус MAN NL 202,б/к ВІ 2707АА 11.12.2019 до 10.12.2020 Автобус MAN NL 202,б/к ВІ 4238АА 11.12.2019 до 10.12.2020 Автобус MAN NL 202,б/к ВІ 4734АА 17.12.2019 до 16.12.2020 Автобус MAN NL 202,б/к ВІ 5029АА 16.12.2019 до 15.12.2020 Автобус MAN А12,б/к ВІ 4709 АА 26.11.2019 до 25.11.2020 Автобус MAN А12,б/к ВІ 4041 АА 11.12.2019 до 10.12.2020 Таким чином 7 з 11 транспортних засобів не мають чинних на момент розкриття (07 серпня 2021 року) Сертифікатів відповідності. Зважаючи на те, що обидва Учасника знали про зміни знали завчасно, то видається дивним їхня «халатність», адже дані документи виготовляються від одного до п’яти робочих днів. Скоріше за все, були впевнені у діях Замовника. Якщо уповноважена особа Замовника під час пояснення по даній Скарзі буде опиратися на пункт 6 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції «Інформація про:- необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) - маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)», а саме: «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення» то зауважуємо, що в складі пропозицій ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" та ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" не міститься жодних довідок, листів, пояснень тощо стосовно подання протермінованих документів, як аналогічних, тим , що вимагав Замовник. Також сам Замовник не надав жодних протоколів про розгляд даних документів та визнання їх такими, що задовольняють вимогам документації. Відповідно до розділу 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції : Банківська гарантія повинна бути видана обслуговуючим банком, реквізити якого зазначені у тендерної пропозиції учасника. Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок Учасника. Учасником ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" було надано банківську гарантію від ПАТ «АЛЬФА-БАНК». Відповідно до Договору оренди майна від 08 квітня 2021 року між ТОВ «КОБЕРБУС» та ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009", що міститься в складі його пропозиції, обслуговуючим банком Учасника є ПАТ «МТБ БАНК». Таким чином ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" порушив вимогу Замовника в частині надання забезпеченням саме обслуговуючим банком, реквізити якого зазначені у тендерної пропозиції учасника. Відповідно до Додатку 4 тендерної документації: Учасник обов’язково надає інформацію про водіїв автобусів, які будуть надавати послуги з підвозу учнів (не менше двох водіїв (1 з них – підмінний)) на кожен маршрут, а саме: - копії сторінок трудових книжок водіїв автобусів (стаж роботи водіїв автобусів, які будуть надавати послуги з підвозу учнів, не менше 5-ти років) відповідно до Закону України "Про автомобільний транспорт» (із змінами); -копії посвідчення водіїв категорії «Д». Так, як в тендерній документації не було чітко визначено кількість маршрутів, а відповідно і кількість водіїв, нами було надіслано запитання через систему закупівель: «Доброго дня. Просимо чітко вмзначити кількість маршрутів танеобхідних водіїв по закупівлі UA-2021-07-06-002950-a. Адже відповідно до Додатку 4 ТД необхідно надати по два водії на кожен маршрут. Відповідно до Додатку 2 ТД визначено більше 50 назв маршрутів. Тобто виходить, що на підприємстві має працювати більше 100 водіїв? При цьму відповідно Додатку 4 послуги мають бути виконані за допомогою 11 транспортних засобів (9+2). Просимо чітко зазначити кількість необхідних водіїїв категорії Д» Та отримано наступну відповідь від уповноваженої особи Замовника: «Шановний учасник! Замовник в тендерній документації зазначив, що Учасник обов’язково надає інформацію про водіїв автобусів, які будуть надавати послуги з підвозу учнів (не менше двох водіїв (1 з них – підмінний)) на кожен маршрут, та наявність не менше 11-ти автобусів (9 основних і 2 резервних) з кількістю сидячих місць не менше 23 (з місцем водія), необхідно не менше 23 водіїв категорії Д» У складі пропозиції ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" міститься інформація лише про 22 водії ( файли Водії частина 1.pdf, Водії частина 2.pdf, Водії частина 3.pdf Водії частина 4.pdf) , що не відповідає вимогам Замовника, зважаючи на чітку кількість водіїв у відповіді (23 особи). Ще раз наголошуємо на узгодженності дій Замовника та Учасників ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" та ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009", які всіми засобами намагаються допустити до участі в закупівлях «сторонніх» учасників. Аби не бути голослівними надаємо наступні факти: В пропозиції ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" містяться договори на оренду транспортних засобів (Автобус MAN А12,б/к ВІ 4204 АА, Автобус MAN SM152,б/к ВІ 3542 АА, Автобус SCANIA 113 ALB, б/к ВІ 1497АА та Автобус SCANIA 113 ALB, б/к ВІ 1496АА) Між Орендодавцем ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ»(ЄДРПОУ 38071649) та Орендарем ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" ( ЄДРПОУ 40706482). Нами було сформовано БЕЗКОШТОВНІ ЗАПИТЯГИ з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідно до яких отримана інформація, що ТОВ «АКВІТЕНС КОМПАНІ»(ЄДРПОУ 38071649) та інший Учасник ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" ( ЄДРПОУ 36396447), що є «конкурентом» другий раз поспіль на закупівлях цього ж Замовника, ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" ( ЄДРПОУ 40706482), мають спільних засновників, а саме: Комісар Іванну Станіславівну та Лупаєнка Юрія Георгійовича. Таким чином два учасника закупівлі люб’язно ділять автотранспорт, аби лише вдвох мати змогу отримати доступ до бюджетних коштів на закупівлі UA-2021-07-06-002950-a. Зважаючи на дані беззаперечні факти узгоджених дій ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" та ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009", а також явні невідповідності документів в складі їх пропозицій вимогам тендерної документації просимо Вас: - зобов’язати Замовника скасувати Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2021-07-06-002950-a від 11 серпня 2021 року про допущення пропозицій ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН" та ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" до аукціону. - зобов’язати Замовника визнати дані пропозиції такими, що не відповідають вимогам тендерної документації -розпочати розслідування про узгодженість дій ТОВ "ТК ЕКСПРЕС-ЛАЙН", ТОВ "ЛЮКС - ПОЛТАВА 2009" та уповноваженої особи Замовника , Трибрат Оксани Євгенівни, що спрямовані на спотворення результатів закупівлі.
Дата розгляду скарги: 30.08.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.08.2021 17:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.09.2021 16:16
Дата виконання рішення Замовником: 13.09.2021 09:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Прийняти рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 19729 від 30.08.2021р. до виконання.
Задовільнена: Так
Автор: ФОП Шупик Михайло Миколайович, Шупик Михайло 380661102829 Mihaylosupyk@rambler.ru