-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція спортивного комплексу "Меблевик" по вул. К.Прокопчука, 45а в смт.Смига Дубенського району Рівненської області
Торги відмінено
37 100 811.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 185 504.06 UAH
мін. крок: 0.5% або 185 504.06 UAH
Період оскарження:
06.07.2021 16:28 - 01.08.2021 00:00
Скарга
Скасована
Скарга на рішення тендерного комітету
Номер:
6c154ba59b41479195b78602541cb392
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-06-002814-a.b1
Назва:
Скарга на рішення тендерного комітету
Скарга:
06.07.2021 в системі публічних торгів «Prozorro», Замовником - Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської області державної адміністрації було опубліковано оголошення про закупівлю робіт «Реконструкція спортивного комплексу "Меблевик" по вул. К.Прокопчука, 45а в смт.Смига Дубенського району Рівненської області» (ДК 021:2015: 45212000-6 Будівництво закладів дозвілля, спортивних, культурних закладів, закладів тимчасового розміщення та ресторанів).
06.08.2021 за результатами аукціону переможцем відкритих торгів визначено ПП "Сучасні будівельні технології - 12".
Згідно інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель, 06.08.2021 Замовником за розглядом документів тендерної пропозиції ПП «Сучасні будівельні технології - 12» висунуто вимогу про усунення невідповідностей до 12.08.2021.
12.08.2021 ПП «Сучасні будівельні технології - 12» усунуто невідповідності зазначені у вимозі від 06.08.2021.
13.08.2021 Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської області державної адміністрації згідно Протоколу № 149 прийнято рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ПП «Сучасні будівельні технології - 12», яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною під час проведення закупівлі згідно предмета закупівлі.
03.09.2021 Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської області державної адміністрації було відмінено процедуру закупівлі на підставі п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
У протоколі про відміну процедури торгів на закупівлю робіт № 161 підставами для відміни зазначено, що відповідно до листа Смизької селищної ради Дубенського району Рівненської області від 30.08.2021р. № 2080/03-15 в якому зазначається, що існує необхідність коригування проектно-кошторисної документації по об’єкту будівництва «Реконструкція спортивного комплексу "Меблевик" по вул. К.Прокопчука, 45а в смт.Смига Дубенського району Рівненської області» у зв’язку з відсутністю в складі документації сертифіката ефективності запроектованих будівель та недосконалими проектними електротехнічними рішеннями при майбутньому будівництві тренерської та кафе. У зв’язку із зміною окремих проектних рішень вартість робіт по об’єкту буде змінена (копія листа додається). Отже, під час оголошення процедури закупівлі не вірно визначено очікувану вартість закупівлі та технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Згідно з п. 3, ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 19.09.2019р. № 114-ІХ, у тендерній документації зазначаються такі відомості, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником. Згідно ч. 1, 2, 3, 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 19.09.2019р. № 114-ІХ, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі" очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва”, прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації.
ПП «Сучасні будівельні технології - 12» не погоджується з прийнятим тендерним комітетом рішенням щодо відміни процедури відкритих торгів на закупівлю робіт та вважає його незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси, оскільки прийняте з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922), виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 (далі – Закон № 922) замовник відміняє тендер у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
В оприлюдненому протоколі № 161 засідання тендерного комітету відсутній опис порушень, які неможливо усунути, а також не зазначено, які норми Закону України «Про публічні закупівлі» були порушені та яким чином.
Посилання Замовника, що у зв’язку з необхідністю корегування проектно-кошторисної документації, відсутністю в складі документації сертифіката ефективності запропонованих будівель, недосконалими проектними електротехнічними рішеннями при майбутньому будівництві та невірно визначеної очікуваної вартості закупівлі не є належною підставою з урахуванням вимог Закону № 922 для відміни тендеру.
Відповідно до статті 22 Закону № 922 Замовником розроблено, затверджено та оприлюднено тендерну документацію.
Згідно ст. 24 Закону № 922 Замовник міг внести зміни до тендерної документації до кінцевого строку подання, однак не скористався своїм правом.
Просимо взяти до уваги, що зміни до тендерної документації не вносились, вимоги до тендерної документації не оскаржувалися, та відповідно участь у вказаній закупівлі взяли чотири учасника, які повністю погодилися з умовами проведення закупівлі та можуть виконати вимоги встановлені Замовником. Але чомусь Замовником прийнято рішення, що вимоги затверджені ним же в тендерній документації не відповідають вимогам законодавства, з’явилася потреби щодо внесення змін до тендерної документації та зміни очікуваної ціни предмета закупівлі вже після проведення аукціону.
Звертаємо Вашу увагу, що не належна підготовка тендерної документації не можуть вважатися порушенням законодавства у сфері публічних закупівель та не можуть слугувати підставою для відміни закупівлі, лише через те що тендерний комітет Замовника не зміг чітко визначити вірну очікувану вартість робіт або ж вчасно внести зміни до тендерної документації. А отже, Замовником не правомірно застосовано підставу для відміни процедури закупівлі, що передбачена п.2 частини 1 статті 32 Закону № 922.
Просимо взяти до уваги, що відповідно до вимог Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» від 22.06.2017 № 2118-VIII сертифікат енергетичної ефективності запроектованих будівель, може бути виданий як до початку проведення будівництва (реконструкції) та і після завершення відповідних робіт на об’єкті.
Окрім того відповідно до ст. 878 ЦК України замовник має право вносити зміни до проектно-кошторисної документації до початку робіт або під час їх виконання за умови, що додаткові роботи, викликані такими змінами, за вартістю не перевищують десяти відсотків визначеної у кошторисі ціни і не змінюють характеру робіт, визначених договором. Внесення до проектно-кошторисної документації змін, що потребують додаткових робіт, вартість яких перевищує десять відсотків визначеної у кошторисі ціни, допускається лише за згодою підрядника. У цьому разі підрядник має право відмовитися від договору та вимагати відшкодування збитків.
Згідно п. 5 ст. 7 Закону № 922 придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини першої цієї статті, здійснюється без застосування порядку проведення спрощених закупівель, встановленого цим Законом, у разі якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендеру/спрощеної закупівлі. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендеру/спрощеної закупівлі.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону № 922 переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі
Згідно п. 5 ч. 2 ст. 40 Закону № 922 переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера
Таким чином, обстави викладені протоколі № 161 можуть бути усуненні в порядку встановленому Законом № 922.
Замовник, відмінивши тендер про закупівлю робіт «код ДК 021:2015: 45212000-6 Будівництво закладів дозвілля, спортивних, культурних закладів, закладів тимчасового розміщення та ресторанів», оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-07-06-002814-a, грубо порушив норми чинного законодавства і законні права та інтереси, адже ПП «Сучасні будівельні технології - 12» позбавлене потенційної можливості правомірно стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення тендера та відповідно отримати прибуток шляхом провадження господарської діяльності відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою зловживання монопольним становищем на ринку.
З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття ”Охоронюваний законом інтерес”, що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
ПП «Сучасні будівельні технології - 12» вважає, що права та законні інтереси ПП «Сучасні будівельні технології - 12» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Відповідно до абзацу 2 ч. 1 ст. 18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Згідно з п. 1, 2 ч. 18 ст. 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення правовстановлення порушень процедури закупівлі, а також про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Департамент з питань будівництва та архітектури Рівненської області державної адміністрації скасувати рішення про відміну процедури відкритих торгів, щодо закупівлі робіт: «Реконструкція спортивного комплексу "Меблевик" по вул. К.Прокопчука, 45а в смт. Смига, Дубенського району Рівненської області (ДК 021:2015: 45212000-6 Будівництво закладів дозвілля, спортивних, культурних закладів, закладів тимчасового розміщення та ресторанів), оголошення UA-2021-07-06-002814-a (протокол № 161).
3. Повідомити сторін про дату, час та місце розгляду скарги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2021-07-06-002814-a.docx 13.09.2021 13:57
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
14.09.2021 00:02