• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 15840000-8 «Какао, шоколад та цукрові кондитерські вироби» (Дитячі новорічні подарунки)

Завершена

968 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 840.00 UAH
Період оскарження: 06.07.2021 14:34 - 18.07.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга

Номер: cac226369369402cb478a2ff22c09ffe
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-06-006821-c.b6
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.11.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.10.2021 18:22
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 05.11.2021 13:21
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТД"СОЛОДКИЙ СВІТ", Оксана Вороніна +380677097389 solsvit2007@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 36de449447bb4cab82c951a67a204e97
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-06-006821-c.b5
Назва: Скарга
Скарга:
УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – ЗАМОВНИК) проводиться закупівля (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-06-006821-c, назва предмета закупівлі ДК 021:2015: 15840000-8 — Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби (дитячі новорічні подарунки). ПП «ТД «Солодкий Світ» є Учасником даної закупівлі. Скаржник двічі подавав Скаргу до АМКУ по яких отримував РІШЕННЯ (№18707-р/пк-пз та №20260-р/пк-пз) в яких ПОСТІЙНО ДІЮЧА АДМІНІСТРАТИВНА КОЛЕГІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СПРАВ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ зобов’язувала УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП «ТД «Солодкий Світ». Замовник двічі скасовував своє РІШЕННЯ та виносив НОВЕ РІШЕННЯ, в якому ЗНОВУ ВІДХИЛЯВ ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ ПП «ТД «СОЛОДКИЙ СВІТ» і кожен раз з інших підстав. 13 вересня 2021 року РІШЕННЯ про відхилення тендерної пропозиції ПП «ТД «Солодкий Світ» вдруге було скасовано Замовником і в електронній системі закупівель з’явився «Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення виконано у повному обсязі», а вже 17 вересня 2021 року ПРОТОКОЛОМ №102 ЗАМОВНИК в черговий раз відхилив тендерну пропозицію ПП «ТД «СОЛОДКИЙ СВІТ»: З наступних підстав: « Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону «Про Публічні Закупівлі»: 1. Перелік виявлених невідповідностей та посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації (далі – ТД), щодо якої (яких виявлені невідповідності: На підтвердження наявності матеріально технічної бази та технологій необхідно було надати: Лист в довільній формі за підписом учасника/уповноваженої особи учасника з інформацією про наявність в учасника необхідних для надання послуг за предметом закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази, технологій (перелік), які будуть задіяні для надання послуг та (обов’язково зазначити форму володіння: власний, орендований тощо, та/або залучення потужностей інших суб’єктів господарювання як співвиконавців, використання/ не використання, власних/ залучених технологій та найменування, кількість, термін експлуатації, стан зазначеного обладнання та матеріально-технічної бази, складів, транспортних засобів (не менше 2 одиниць), холодильного обладнання, наявність вагів, що пройшли в обов’язковому порядку метрологічну повірку тощо. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ТД «СОЛОДКИЙ СВІТ» не надало інформацію щодо технологій на підтвердження наявності матеріально технічної бази та технологій…. (повний текст Протоколу прикріплено в Додатках). Прийняте рішення вважаємо неправомірним та таким, що суперечить законодавству у сфері закупівель і, внаслідок якого, порушені наші права та законні інтереси та підлягає скасуванню з наступного: В тендерній пропозиції Скаржника міститься – «Довідка про перелік матеріально-технічної бази» із зазначенням яке саме обладнання буде використовуватись, на яких правах воно належить Учаснику, його стан і термін експлуатації (копія додається); Виписка щодо власного обладнання та матеріально-технічної бази (копія додається); копії видаткових накладних про купівлю обладнання (копії додаються), Договори оренди складів та холодильника (копія додається), документи, що посвідчують право власності Орендодавця на приміщення (копії додаються),копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, що належать Скаржникові на праві власності(копії додаються). Яке ще підтвердження наявності матеріально-технічної бази необхідно Замовнику незрозуміло. Далі Замовник наголошує, що договір оренди потребує нотаріального посвідчення. Ст.. 209 ЦКУ: «1. Правочин, який вчинений у письмовій формі, підлягає нотаріальному посвідченню лише у випадках, встановлених законом або домовленістю сторін.» Згідно ст.. 793 ЦКУ: «1. Договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) укладається у письмовій формі. 2. Договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню, крім договору, предметом якого є майно державної або комунальної власності, який підлягає нотаріальному посвідченню у разі, якщо він укладений за результатами електронного аукціону строком більше ніж на п’ять років.» Договір оренди приміщення №2/01/19 – ВС було укладено 01.01.2019 року і має термін дії до 31.12.2021 року, тобто 2 роки, 11 місяців і 30 днів, тобто менше ніж на три роки. Крім того, в Договорі прописана авто пролонгація договору на наступні 12 місяців. Далі Замовник стверджує, що ПП «ТД «Солодкий Світ» надало договір дезінсекції/дератизації складу не на повну площу складу. Звертаємо Вашу увагу на те, що в ТД Замовника вимагалось: «Надається копія договору на проведення дератизації/дезінфекції складських приміщень (власних або орендованих), дійсного на дату проведення аукціону.», про площу складу там взагалі не йде мова. Далі Замовник стверджує, що Учасник ПП «ТД «Солодкий Світ» не надав повідомлення (рішення) про реєстрацію потужностей (об’єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів, виданий Учаснику. Скаржник у своїй тендерній документації надав повідомлення про реєстрацію потужностей ПП «ТД «Солодкий Світ», в якому зазначено, що : «Вид діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності: Діяльність, пов’язана з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму і можуть зберігатися при температурі вище 10 ° C і залишатися придатними для споживання людиною, а саме реалізація, транспортування, зберігання, роздрібна торгівля харчовими продуктами; інший вид діяльності: пакування, транспортування, зберігання, реалізація (копія додається). Також Замовник зазначає, що Скаржник не надає відгук до Договору №323, оскільки в наданому відгуку зазначений інший замовник. Замовник той же, але в зв’язку з новим адміністративно-територіальним поділом, Софіївсько-Борщагівська сільська рада об’єдналася з Борщагівською сільською радою в одну територіальну громаду, і відповідно тепер носить назву цієї громади, ця інформація є загальнодоступною. Щодо документів, які підтверджують надання послуг/виконання робіт/продаж (поставку) товару за договором(ами), то Скаржник подав сканкопії накладних на поставлений товар, підписані сторонами, з усіма супроводжуючими документами, зареєстровані в установленому законодавством порядку (копії додаються). Також Замовник стверджує, що в тендерній пропозиції ПП «ТД «Солодкий Світ» відсутні документи, що підтверджують право підпису. Підтвердження права підпису міститься одразу в декількох, наданих Учасником документах – «Загальні відомості про учасника» (копія додається); «Статут» (копія додається); «Наказ про призначення директора» (копія додається), «Довідка, щодо особи уповноваженої на підписання документів та договору» (копія додається). Незрозуміло чому Замовник не виявив такі, на його думку, невідповідності при першому та другому розгляді тендерної пропозиції Скаржника, але, в будь-якому випадку, вони відносяться до кваліфікаційних критеріїв, а процедура закупівлі чітко регламентується законодавством. Тому Замовник повинен був надавати учаснику можливість усунути невідповідності. Це не право, а безпосередній обов’язок – уважно та ретельно перевіряти ТП і у випадку виявлення невідповідностей надавати учаснику час на їхнє усунення. 2. Згідно із ч. 16 ст. 29 Закону, усувати невідповідності можна лише в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; 2) на підтвердження права підпису ТП та/або договору про закупівлю. На усунення невідповідностей учасник має 24 години. Якщо замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у п’ятницю о 18 годині, то 24 години для виправлення помилок збігають у суботу о 18:00. Замовником було просто геніально розраховано час – 17.45 17.09.2021 року (це була п’ятниця, більшість підприємств, як і наше зокрема, працюють до 17:00, субота та неділя вихідний), проте спрацював «людський фактор» і замість «Вимоги про усунення невідповідностей», Замовник прикріпив протокол №102 про відхилення тендерної пропозиції Учасника ПП «ТД «Солодкий Світ». Причому той перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення невідповідностей, чомусь були написані в самому протоколі, хоча ст.. 29 п.16 чітко передбачає, що «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.». Нагадаємо, що Замовник, жодного разу, не розміщував відносно Скаржника вимоги про усунення невідповідностей, чим порушив права Скаржника як учасника закупівлі на об`єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та добросовісну конкуренцію серед учасників. Очевидним є одне – бажання Замовника з будь-яких підстав відхилити тендерну пропозицію Учасника ПП «ТД «Солодкий Світ», навіть якщо таке рішення є безпідставним та дискримінаційним. Думаю, нікого не здивує той факт, що не завжди замовники, проводячи закупівлі, мають на меті економію бюджетних коштів, хоча і зазначають, що єдиним критерієм вибору переможця є ціна – 100%. Інколи замовники розглядають пропозиції за принципом: «якщо не має підстав для відхилення, то їх завжди можна придумати». Враховуючи викладене та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП «ТД «Солодкий Світ». 4. Зобов’язати Замовника повторно розглянути тендерну пропозицію ПП «ТД «Солодкий Світ» відповідно до діючого законодавства України. Документи та матеріали в електронній формі (у тому числі у вигляді pdf формату файлу), що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника: 1. Протокол №102 щодо прийняття Рішення Уповноваженою особою УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ; 2. Довідка про перелік матеріально-технічної бази; 3. Виписка щодо власного обладнання та матеріально-технічної бази; 4. Копії видаткових накладних про купівлю обладнання; 5. Договір оренди приміщення №2/01/19 – ВС; 6. Договір оренди холодильної камери №В-СС/3; 7. Документи, що посвідчують право власності орендодавця; 8. Повідомлення про реєстрацію потужностей; 9. Копія договору №102/21 про надання послуг дератизації та дезінсекції; 10. Свідоцтва реєстрації Т.З.; 11. Лист-відгук Борщагівської с/р; 12. Лист від Борщагівської сільської ради; 13. Копії накладних до аналогічних договорів; 14. Загальні відомості про учасника; 15. Копія Статуту; 16. Довідка, щодо особи уповноваженої на підписання документів та договору. 17. Установчі документи.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.10.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.09.2021 10:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.10.2021 15:57
Дата виконання рішення Замовником: 11.10.2021 14:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконане у повному обсязі
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТД"СОЛОДКИЙ СВІТ", Оксана Вороніна +380677097389 solsvit2007@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Оскарження результатів кваліфікації

Номер: 2a0cc4b82b6a4203b7640d6887b8d560
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-06-006821-c.a4
Назва: Оскарження результатів кваліфікації
Скарга:
УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – ЗАМОВНИК) проводиться закупівля (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-06-006821-c, назва предмета закупівлі ДК 021:2015: 15840000-8 — Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби (дитячі новорічні подарунки). ПП «ТД «СОЛОДКИЙ СВІТ» є Учасником даної закупівлі. 03.08.2021 року СКАРЖНИК звернувся до АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ зі СКАРГОЮ НА ДІЇ ЗАМОВНИКА відносно якої 16.08.2021 року отримали РІШЕННЯ №18707-р/пк-пз в якому Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ПОСТАНОВИЛА: «Зобов'язати УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства "ТД "СОЛОДКИЙ СВІТ" за процедурою закупівлі — "ДК 021:2015 - 15840000-8 "Какао, шоколад та цукрові кондитерські вироби" (Дитячі новорічні 5 подарунки)». 20.08.2021року в 9:03 Замовник опублікував повідомлення про виконання Рішення Антимонопольного комітету в повному обсязі (скасував рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП «ТД «Солодкий Світ»), а вже в 11:43 того ж дня Протоколом №80 Рішенням уповноваженої особи УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ Н. ТЮТЮННІК пропозицію ПП «ТД «СОЛОДКИЙ СВІТ» було відхилено повторно, але вже з іншої підстави - п. 4.1 Додатку №5 ТД Замовника, а саме: «4.1. Розрахунки проводяться шляхом: оплати Покупцем після виконання сторонами п. 5.6. Договору. Оплата вартості поставленого Товару здійснюється Покупцем протягом 15 (п'ятнадцять) банківських днів у розмірі 100% , з моменту передачі Продавцем Товару Покупцю у власність на підставі рахунку та підписаної Сторонами видаткової накладної у cклaдi тeндeрнoї прoпoзицiї нeoбхiднo нaдaти дoвiдки aбo дoвiдoк (у разі відкриття рахунків у декількох банках) прo вiдкриття рaхунку тa вiдсутнiсть (нaявнiсть) заборгованості за кредитами з цих банків, дaтoвaнa або дaтoвaнi не пiзнiше 30 днiв дo дaти пoдaння дoкумeнтa.» ХОЧЕМО ЗВЕРНУТИ УВАГУ, що ДОДАТОК №5 ТД Замовника це ПРОЕКТ Договору про закупівлю товару. Незрозуміло з якою метою Замовник в п. 4.1 Проекту Договору, що стосується оплати Покупцем вартості поставленого Товару включив необхідність нaдaння дoвiдки aбo дoвiдoк (у разі відкриття рахунків у декількох банках) прo вiдкриття рaхунку тa вiдсутнiсть (нaявнiсть) заборгованості за кредитами з цих банків, дaтoвaнa або дaтoвaнi не пiзнiше 30 днiв дo дaти пoдaння дoкумeнтa.». І чому про необхідність надання таких довідок не було зазначено в самій Тендерній документації Замовника? А також є незрозумілим чому під час першого розгляду пропозиції ПП «ТД «Солодкий Світ» в протоколі №53 щодо прийняття Рішення Уповноваженою особою Замовник не вказав на відсутність даного документа? Відповідно до законодавства України, в тендерній документації Замовника детально мають бути прописані вимоги до пропозицій Постачальників. Тендерна документація - це, по суті, інструкція, на підставі якої Постачальники будуть готувати свої пропозиції. В ній прописуються кваліфікаційні критерії до постачальників, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, прикріплюється проект договору, зазначаються критерії та методику оцінки тендерних пропозицій, інформацію про мову, валюту тощо. Детальний перелік інформації, яку повинна містити тендерна документація, наведений в ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.09.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.08.2021 17:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.09.2021 15:28
Дата виконання рішення Замовником: 13.09.2021 09:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано у повному обсязі.
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТД"СОЛОДКИЙ СВІТ", Оксана Вороніна +380677097389 solsvit2007@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Оскарження результатів кваліфікації

Номер: 95254b5b8b8646b2b703c676ad8f9748
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-06-006821-c.b3
Назва: Оскарження результатів кваліфікації
Скарга:
УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – ЗАМОВНИК) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-06-006821-c, назва предмета закупівлі ДК 021:2015: 15840000-8 — Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби (дитячі новорічні подарунки). ПП «ТД «СОЛОДКИЙ СВІТ» (надалі СКАРЖНИК) виявило бажання взяти участь у даній закупівлі та подало тендерну пропозицію згідно Тендерної документації Замовника. 22.07.2021 року відбувся аукціон пропозицій, в якому приймало Участь 3 учасника: - ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТД"СОЛОДКИЙ СВІТ", - ФОП "ВЄДЄРНІКОВА КАТЕРИНА ВІТАЛІЇВНА" - ТОВ "ІНТРЕЙД МІКС". Єдиним критерієм вибору переможця є ціна – 100%. Найбільш економічно вигідною пропозицією, що визначається електронною системою закупівель автоматично, стала пропозиція ПП «ТД «Солодкий Світ» - 824 736,00 грн з ПДВ. Різниця між пропозицією ПП «ТД «Солодкий Світ» і наступним учасником ФОП "ВЄДЄРНІКОВА КАТЕРИНА ВІТАЛІЇВНА" складає 132 616 грн (цінова пропозиція ФОП "ВЄДЄРНІКОВА КАТЕРИНА ВІТАЛІЇВНА" складає 957 352,00 грн з ПДВ ). Це чимала сума економії бюджетних коштів (якщо ціллю проведення аукціону є саме економія бюджетних коштів). Звісно ж пропозиція Учасника має відповідати умовам тендерної документації Замовника. 27.06.2021 року Рішенням Уповноваженої особи УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (Протокол №53) пропозицію ПП «ТД «Солодкий Світ» було відхилено з наступних підстав: «Замовником, відповідно до п.3.12 Додатку 1 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО НАДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ/ПЕРЕМОЖЦЕМ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» Тендерної документації було встановлено вимогу щодо надання Учасником листа про намір співпраці у 2021 році за підписом керівника від виробника, офіційних представників, дистриб’юторів, дилерів, оптових або роздрібних покупців, у яких учасник отримує товар, що планує постачати у випадку перемоги Замовнику. В листі обов’язково повинно бути зазначено повне найменування виробника такого товару, місцезнаходження та код ЄДРПОУ. Учасник процедури закупівлі ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ТД «СОЛОДКИЙ СВІТ» не надав вище зазначеної інформації, чим не виконав вимоги Тендерної документації згідно 3ч. 22 ст. Закону України «Про публічні закупівлі», що були встановлені Замовником.» 28.07.2021 року Скаржник, через електронну систему закупівель, звернувся до Замовника з вимогою скасувати дане Рішення, оскільки вважає, що у Замовника недостатньо підстав для відхилення тендерної пропозиції Учасника ПП «ТД «Солодкий Світ» (копія Вимоги додається) на яку 29.07.2021 року отримав наступну відповідь: «Неможливо підтвердити, що ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТД" СОЛОДКИЙ СВІТ" є виробником товару. В документах наданих Учасником процедури Закупівлі така інформація відсутня. Учасником були надані сертифікати якості від виробника, договір співпраці з виробником, що свідчить про той факт, що Учасник не є виробником саме вмісту подарунку. Посилаючись на вимогу Тендерної документації, в якій зазначено, що Учасник, який не є виробником подає у складі Тендерної пропозиції лист про намір співпраці з виробником товару. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТД" СОЛОДКИЙ СВІТ" не надав вказаного листа або підтвердження, що останній є виробником товару.» Скаржник не може погодитися з прийнятим Рішенням та вважає, що підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «ТД «Солодкий Світ» є формальними та на зміст і істотні умови самої тендерної пропозиції не впливають. По суті справи хочемо повідомити наступне: 1. В проекті Договору Замовника про закупівлю товару (Додаток №5) до ТД Замовника (копія надається) визначено, що предметом Договору є: «п.1.2. Найменування (номенклатура, асортимент) товару: Код СРV згідно ДК 021:2015: 15840000-8 — Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби (Дитячі новорічні подарунки)». Тобто Замовник чітко вказує, що Предметом закупівлі є дитячі новорічні подарунки 9680 штук з доставкою по закладам Управління освіти Сєвєродонецької міської Військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області згідно кількості на заклад (рознарядку по кількості на заклад Замовник надає після завершення торгів). ПП «ТД «Солодкий Світ» є пакувальником (виробником) дитячого новорічного подарунку, що є предметом закупівлі, тобто виробником готового продукту (новорічного подарунку) та власними силами буде здійснювати доставку продукту до місця, визначеного Замовником. Підтвердження того, що ПП «ТД «Солодкий Світ» є саме виробником дитячого новорічного подарунку, а саме – новорічного подарунку «Санта» 0,450г, міститься у СПЕЦИФІКАЦІЇ №1 (ДОДАТОК №1 до Договору, копія додається). Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). У Законі чітко визначено, що таке Товар, Послуга та Робота. Товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів (згідно з п. 34 ч. 1 ст. 1 Закону). Товар — це об'єкти будь-якого призначення, які беруть участь в обміні, тобто результати людської праці, призначені для продажу. У публічних державних закупівлях ProZorro, як і в комерційних закупівлях, під цим поняттям розуміють будь-які матеріальні та нематеріальні блага й цінності, які виступають предметами торгів. «Товар» — це дуже широке поняття. Під це визначення підпадають як предмети в різних агрегатних станах (рідина, газ, тверде тіло), так і речі, що предметами не є (наприклад, інформація). Також товарами можуть вважатися і поставки будь-якого продукту, але лише в тому випадку, якщо плата за них не перевищує вартості самої продукції, що поставляється. Під поставками слід розуміти будь-яку діяльність, пов'язану з транспортуванням, установкою і впровадженням продукту в роботу підприємства-замовника. Оскільки ПП «ТД «Солодкий Світ» розробляє дизайн та макет упаковки подарунку, співпрацює з підприємствами, які виготовляють упаковку по даному дизайну та макету, упаковує складові подарунку на власному устаткуванні, наносить маркування, відповідно до законодавства України, здійснює транспортування за адресами, визначеними Замовником, то він ї є виробником товару, що є предметом даної закупівлі. Виробники, які не виробляють власну сировину, а закуповують її у виробників цієї сировини (цукор, мука, какао) все одно залишаються виробниками готового товару, незалежно від того хто є виробником складових такого товару. 2. Серед документів, поданих у складі тендерної документації Учасника ПП «ТД «Солодкий Світ», присутні копія Дистрибуторського Договору №1-Д від 01.02.2019 року про співпрацю між ТОВ «ГОЛУБА СВІТС» (виробник частини цукерок, що входять до складу новорічного подарунку) та ПП «ТД «Солодкий Світ» та копія Договору поставки № 2860/71 від 04.01.2021року про співпрацю між ТОВ «РОШЕН-КОНДИТЕР» (офіційним представником виробника другої частини цукерок, що входять до складу новорічного подарунку) та ПП «ТД «Солодкий Світ» (копії додаються). Ці документи підтверджують факт діючої співпраці між ПП «ТД «Солодкий Світ» та виробниками цукерок, що входять до складу дитячого новорічного подарунку, що пропонується Учасником ПП «ТД «Солодкий Світ» у складі тендерної пропозиції. Тобто наміри про співпрацю і сам факт співпраці підтверджуються підписаними договорами сторін. 3. п.1 ч.1 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі» Закону передбачає: « Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. П. 3.12 Додатку №1 ТД Замовника, на який той ссилається як на підставу відхилення тендерної пропозиції Учасника ПП «ТД «Солодкий Світ», відноситься до ПЕРЕЛІКУ ДОКУМЕНТІВ, ЩО НАДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ/ПЕРЕМОЖЦЕМ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА (тобто ст.. 16 Закону). В той же час ст.. 29 ч.16 передбачає для Замовника чіткий порядок дій при виявленні факту невідповідності тендерної пропозиції учасника, а саме: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Згідно з ч. 9 ст. 26 Закон, передбачено, що учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Таким чином, Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає для нас, як учасника торгів, право та можливість виправити виявлені Замовником невідповідності у поданій нами тендерній пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення відповідної інформації, а для Замовника даної закупівлі, встановлено обов’язок для реалізації нашого права. Однак Замовник, в порушення частини 16 статті 29 Закону, не розмістив відповідне повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які були ним виявлені після розкриття нашої тендерної пропозицій, тим самим позбавивши нас передбаченим п. 9 ст. 26 Закону права виправити такі невідповідності. На підставі вищевикладеного, вважаємо, що Замовник порушив п.1 ст.. 5 ЗУ «Про Публічні закупівлі» - Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, та ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду, 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє Рішення Уповноваженої особи УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ про відхилення пропозиції Учасника ПП «ТД «Солодкий Світ», 3. Зобов’язати Замовника розглянути пропозицію Учасника ПП «ТД «Солодкий Світ» відповідно до законодавства України. ДОДАТКИ: 1. Рішення Уповноваженої особи УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (Протокол №53) 2. Проект Договору Замовника 3. Дистрибуторський Договір №1-Д від 01.02.2019 року 4. Договір поставки № 2860/71 від 04.01.2021року 5. Заповнений проект договору з додатками
Дата розгляду скарги: 16.08.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.08.2021 17:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.08.2021 18:19
Дата виконання рішення Замовником: 20.08.2021 09:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконане у повному обсязі
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТД"СОЛОДКИЙ СВІТ", Оксана Вороніна +380677097389 solsvit2007@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: bb443bdffd9044cbb771d48f9c0210b9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-06-006821-c.b2
Назва: Вимога
Вимога:
ВИМОГА ПП «ТД «СОЛОДКИЙ СВІТ» є учасником закупівлі, яку проводить УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ, номер процедури закупівлі в електронні системі закупівель UA-2021-07-06-006821-c, назва предмета закупівлі ДК 021:2015: 15840000-8 — Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби(дитячі новорічні подарунки). 22.07.2021 року відбувся аукціон пропозицій, в якому приймало Участь 3 учасника: - ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТД"СОЛОДКИЙ СВІТ" - ФОП "ВЄДЄРНІКОВА КАТЕРИНА ВІТАЛІЇВНА" - ТОВ "ІНТРЕЙД МІКС". Єдиним критерієм вибору переможця є ціна – 100%. На початку аукціону система ProZorro розкриє цінові позиції кожного з учасників і розташує їх від найбільшої до найменшої. Найнижчою ціновою пропозицією стала пропозиція ПП «ТД «Солодкий Світ» - 824 736,00 грн з ПДВ. Різниця між пропозицією ПП «ТД «Солодкий Світ» і наступним учасником ФОП "ВЄДЄРНІКОВА КАТЕРИНА ВІТАЛІЇВНА" складає 132 616 грн (цінова пропозиція ФОП "ВЄДЄРНІКОВА КАТЕРИНА ВІТАЛІЇВНА" складає 957 352,00 грн з ПДВ ). Це чимала сума економії бюджетних коштів (якщо ціллю проведення аукціону є саме економія бюджетних коштів). Звісно ж пропозиція Учасника має відповідати умовам тендерної документації Замовника. 27.06.2021 року Рішенням Уповноваженої особи УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (Протокол №53) пропозицію ПП «ТД «Солодкий Світ» було відхилено з наступних підстав: «Замовником, відповідно до п.3.12 Додатку 1 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО НАДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ/ПЕРЕМОЖЦЕМ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» Тендерної документації було встановлено вимогу щодо надання Учасником листа про намір співпраці у 2021 році за підписом керівника від виробника, офіційних представників, дистриб’юторів, дилерів, оптових або роздрібних покупців, у яких учасник отримує товар, що планує постачати у випадку перемоги Замовнику. В листі обов’язково повинно бути зазначено повне найменування виробника такого товару, місцезнаходження та код ЄДРПОУ. Учасник процедури закупівлі ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ТД «СОЛОДКИЙ СВІТ» не надав вище зазначеної інформації, чим не виконав вимоги Тендерної документації згідно 3ч. 22 ст. Закону України «Про публічні закупівлі», що були встановлені Замовником.» Ми вважаємо, що дане рішення є неправомірним з наступних причин: - Предметом закупівлі є дитячі новорічні подарунки 9680 штук з доставкою по закладам Управління освіти Сєвєродонецької міської Військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області згідно кількості на заклад (рознарядку по кількості на заклад Замовник надає після завершення торгів). Оскільки ПП «ТД «Солодкий Світ» є виробником готового продукту (подарунку), то є недоцільним подавати лист про співпрацю з самим собою. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). У Законі чітко визначено, що таке Товар, Послуга та Робота. Товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів (згідно з п. 34 ч. 1 ст. 1 Закону). Товар — це об'єкти будь-якого призначення, які беруть участь в обміні, тобто результати людської праці, призначені для продажу. У публічних державних закупівлях ProZorro, як і в комерційних закупівлях, під цим поняттям розуміють будь-які матеріальні та нематеріальні блага й цінності, які виступають предметами торгів. «Товар» — це дуже широке поняття. Під це визначення підпадають як предмети в різних агрегатних станах (рідина, газ, тверде тіло), так і речі, що предметами не є (наприклад, інформація). Також товарами можуть вважатися і поставки будь-якого продукту, але лише в тому випадку, якщо плата за них не перевищує вартості самої продукції, що поставляється. Під поставками слід розуміти будь-яку діяльність, пов'язану з транспортуванням, установкою і впровадженням продукту в роботу підприємства-замовника. Оскільки ПП «ТД «Солодкий Світ» розробляє дизайн та макет упаковки подарунку, співпрацює з підприємствами, які виготовляють упаковку по даному дизайну та макету, упаковує складові подарунку на власному устаткуванні, наносить маркування, відповідно до законодавства України, здійснює транспортування за адресами, визначеними Замовником, то він і є виробником товару, що є предметом даної закупівлі. Виробники, які не виробляють власну сировину, а закуповують її у виробників цієї сировини (цукор, мука, какао) все одно залишаються виробниками готового товару, незалежно від того хто є виробником складових такого товару. ПП «ТД «Солодкий Світ» має всі дозвільні документи на здійснення діяльності по виготовленню новорічних подарунків та всі документи, що підтверджують якість продукту. Тому ми вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «ТД «Солодкий Світ» є неправомірним та вимагаємо: - Прийняти до розгляду на засіданні тендерного комітету дану Вимогу; - Розглянути пропозицію ПП «ТД «Солодкий Світ» відповідно до законодавства України; - Повідомити ПП «ТД «СОЛОДКИЙ СВІТ» у встановлений законодавством термін про результат розгляду Вимоги та прийняті рішення.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Неможливо підтвердити, що ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТД" СОЛОДКИЙ СВІТ" є виробником товару. В документах наданих Учасником процедури Закупівлі така інформація відсутня. Учасником були надані сертифікати якості від виробника, договір співпраці з виробником, що свідчить про той факт, що Учасник не є виробником саме вмісту подарунку. Посилаючись на вимогу Тендерної документації, в якій зазначено, що Учасник, який не є виробником подає у складі Тендерної пропозиції лист про намір співпраці з виробником товару. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТД" СОЛОДКИЙ СВІТ" не надав вказаного листа або підтвердження, що останній є виробником товару.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога усунення невідповідності в ТД,

Номер: e794f198e4874b19ad1b66c2f07dc714
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-06-006821-c.b1
Назва: Вимога усунення невідповідності в ТД,
Вимога:
Шановний Замовнику! Тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації». Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату НЕ передбачено і НЕ закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Також Законом України №77 І «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено обов’язковість розроблення,введення в дію та застосування постійно діючих процедур,що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. Відповідно до статті 20 Закону України №771 оператори ринку відповідають за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів у межах діяльності, яку вони здійснюють. Враховуючи вищезазначене, оператори ринку зобов’язані розробляти, вводити в діють та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів. Слід зазначити , що згідно зі ст. 22 ЗУ №771 сертифікація постійно діючих процедур системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках , не є обов’язковою .Законодавством прописана лише вимога щодо запровадження НАССР на підприємстві, але немає вимоги щодо отримання сертифікату НАССР. На цьому наголошує Департамент безпечності харчових продуктів т а ветеринарної медицини. Ці настанови розроблені відпозідво до ст. 33 ЗаконуУкраїни №771 від 22.07.2014 р. «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» і Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України в ід 01.10.2012 р. № 590 «Про затвердження вимог щодо впровадження та застосування постійно діючих процедур заснованих на принципах НАССР .Обовязкова сертифікація законодавством не вимагається. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо ВИДАЛИТИ дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що не придатна для підтвердження відповідності кваліфікаційного критерію учасників у даній закупівлі відповідно до Закону.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Скаржнику! Згідно вимог ч.2. ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв. Згідно ч.4 ст. 16 Закону: під час проведення торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, встановлені ч.2. ст. 16. Тобто, для торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, а для спрощених торгів замовник на свій розсуд установлює кількість критеріїв - один або декілька та вказує в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Згідно ч.3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно ч.5. ст. 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. При цьому маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Згідно ч.7. ст.21 Закону України № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках не є обов’язковою. Але цей Закон не скасовує сертифікацію, а лише залишає право за оператором ринку отримувати чи не отримувати Сертифікат. Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати від Учасника наявності сертифікату (сертифікатів) на відповідність вимогам стандарту ISO 22000 (Рішення постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №16289-р/пк-пз від 28.08.2020 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-07-20-003179-c, Рішення постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №546 -р/пк-пз від 14.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-18-003131-b та Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №645-р/пк-пз від 15.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2020-12-21-011798-c).
Статус вимоги: Відхилено