• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 33190000-8 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (халати)

Завершена

380 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 900.00 UAH
Період оскарження: 05.07.2021 13:02 - 17.07.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Оскарження гарантійних листів та ексклюзивних позицій

Номер: 94725ba69cf34421bd10a696526fa16c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-05-004621-c.c1
Назва: Оскарження гарантійних листів та ексклюзивних позицій
Вимога:
Шановний Замовнику! Нагадуємо Вам, що Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія та ефективність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників; 5) об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ми ознайомились з тендерною документацією до закупівлі та маємо повідомити, що вона містить дискримінаційні умови, що унеможливлюють конкуренцію з огляду на наступне: Позиція № 2 «Халат хірургічний на зав’язках з посиленою непромокальною робочою зоною, з двошаровим рукавом та манжетою. Розміром XL, Стерильний , одноразового використання» з технічним описом «Має бути виготовлений : СМС щільністю не менше 30 г/м2 у комбінації Має бути виготовлений : комір халата- стійка, на зав'язках; рукава двошарові , виготовлені з матеріалу СМС щільністю 30г/м2 та ламінований спанбонд щільністю 45 г/м2, перед - поглинальна робоча зона з ламінованими вставками; рукава з трикотажними манжетами; довжина халата 132см; об'єм халата 140 см; чотири фіксуючих зав'язки, дві з яких у картонному фіксаторі. Якість всіх матеріалів має бути підтверджена відповідними сертифікатами. Повинен бути: стерильним, для одноразового використання , мати індивідуальне пакування та маркування, згідно Законодавчих вимог. Повинно бути: стерильним для одноразового використання мати індивідуальне пакування стерилізований радіаційним або газовим методом Відповідно до вимог Технічного регламенту щодо медичних виробів, пункту 31, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 753, надати довідку щодо порядкового номеру запису продукції, що є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у реєстрі осіб відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками.» є ексклюзивним товаром компанії виробника «Релакс». Таким чином, Замовник визначив технічні характеристики товарів, які відповідають продукції, що виготовляється єдиним виробником та не має еквіваленту, чим порушив права Скаржника в частині встановлення дискримінаційних вимог і обмеження в участі. Щодо підтвердження надання гарантійних листів виробників (представництва, філії виробника, якщо їх відповідно повноваження поширюються на територію України): Вимога Замовника про надання гарантійних листів від виробників є прямим порушенням статті 3 Закону (Принципи здійснення закупівель), частини 3 статті 5 Закону (Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників), частини 3 статті 22 (Документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників). Виходячи з викладеного вище, повідомляємо, що такий підхід здійснення даної закупівлі є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників, а в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у сфері медичних закупівель та здешевлення предмету закупівлі, керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення ДКТ у відповідність до вимог чинного законодавства України, а саме: вилучити з тендерної документації Додатку 4 «Технічні вимоги» пункт 3 – «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання медичних виробів, які є предметом закупівлі даних торгів, надати оригінали гарантійних листів виробників (представництв, філій виробників – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), якими підтверджується, що Учасник має можливість поставки медичних виробів для потреб Замовника у відповідній до вимог цієї документації, кількості, якості та у встановлені терміни. Гарантійний лист повинен включати ідентифікатор закупівлі (номер оголошення) оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі та назву замовника згідно оголошення. Повноваження представника, дилера, дистриб'ютора підтверджуються дорученнями або гарантійними листами, якими виробник доручає представнику, дилеру, дистриб'ютору діяти від його імені.» У разі невиконання нашої вимоги, ми змушені будемо звернутись зі скаргами до АМКУ та інших відповідних органів!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Лист, що вимагається у відповідності до Додатку 4 п.3 тендерної документації є гарантією того, що товар, який заявлено у пропозиції не буде фальсифікатом та буде поставлено своєчасно, а саме до 31.12.2021 року та в повному обсязі, при цьому жодним чином не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників. Зазначена вимога сформована з метою: - Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки життєво необхідних медичних виробів учасником торгів. Надання гарантійного листа від виробника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку медичних товарів України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він, в свою чергу, від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару замовнику. Внесення такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки життєво необхідних медичних виробів з вини постачальника призведе до загрози здоров’ю та життю окремих груп пацієнтів, численних скарг з боку населення та соціальної напруги в цілому. - Забезпечення високої якості медичних виробів, адже лист від безпосереднього виробника продукції може гарантувати замовнику належну якість медичних виробів. - Забезпеченні мінімальної націнки на медичні вироби, а як наслідок, нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником, за рахунок власних дисконтів по контракту, як правило, має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії). - Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що медичні вироби, які постачатимуться учасником, не отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо (принцип законності), адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. - В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником – переможцем, пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа, виданого виробником, має право звернутись до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Окремо слід зауважити, що вимога стосовно надання гарантій від учасників торгів щодо постачання товару жодним чином не обмежує коло учасників, що неодноразово підтверджено рішеннями Антимонопольного комітету України, як органу неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов'язаних з участю у публічних закупівлях (зокрема Рішення АМКУ №7612-р/пк-пз від 12.04.2021р., Рішення АМКУ № 4863-р/пк-пз від 22.05.2018р.). Також, вимога потенційного учасника не містить жодного обґрунтування або документального підтвердження неможливості учасником одержати гарантійного листа на постачання товару за окремим позиціями. Виходячи з вищевикладеного, вимога є необґрунтованою, містить ознаки лобіювання інтересів конкретних постачальників, щодо поставки неякісних товарів які в свою чергу можуть становити загрозу здоров’ю та життю медичного персоналу і хворих та чинить тиск на замовника. Таким чином, відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 19.09.2019р. № 114 –IX Замовник жодним чином не обмежує коло потенційних учасників та дотримується норм чинного законодавства. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість отримання ним зазначених гарантійних листів від виробників та неможливість виконати зазначену умову Документації та не довів, яким чином дана вимога перешкоджає Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі. Стосовно товару, який на думку Скаржника не має аналогів: по-перше технічна документація закупівлі не має посилання на конкретну торгову марку або фірму. Згідно з частиною 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» кожен учасник аукціону може надати аналог або еквівалент, по-друге весь товар, який зазначений в тендерній документації має еквівалент на ринку України.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.07.2021 14:01