-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розроблення проектно-кошторисної документації по об’єкту:«Реконструкція будівлі гаража з надбудовою одного поверху під відділення екстреної (швидкої) медичної допомоги (підстанція № 3) на вул. Г. Оборони, 3а у Голосіївському районі м. Києва» згідно коду CPV за ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проектування.
Завершена
1 850 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 250.00 UAH
Період оскарження:
02.07.2021 13:50 - 15.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Інженер-консультант?
Номер:
092f1556f696429292474cf4fa81cbaa
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-02-002786-b.c2
Назва:
Інженер-консультант?
Вимога:
Шановний Замовник.
Ми, організація, яка планує брати участь у Вашій закупівлі, не згодні з вимогою яка міститься у тендерній документації, оскільки відповідно до п. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію чи призводять до дискримінації учасників, а саме:
Надання довідка про наявність сертифікованого провідного інженера-консультанта (будівництво), який має сертифікат понад 1 рік – не менше 1 особи. (п. 2.2. п. додатку 2 до тендерної документації)
Доводимо до Вашого відома, що випуск 64 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» (ДКХП) доповнено новими професіями.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України затверджено Зміну № 11 та Зміну № 15 до ДКХП.
У новій Зміні підрозділ «Професіонали» розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» ДКХП доповнено позиціями:
• інженер-консультант (будівництво) (код КП 2142.2).
Згідно посадовій інструкції інженер-консультант (будівництво) виступає представником інвестора (замовника) відповідно до укладеного договору в установленому законодавством порядку. Консультує інвестора з питань залучення проектних, генеральних підрядних організацій. Бере участь у підготовці договору підряду та контролює дотримання його положень усіма учасниками будівництва. Консультує з розробки організаційно-фінансових схем реалізації проекту будівництва з зазначенням усіх можливих організаційно-технологічних ризиків. Контролює організаційно-технологічну надійність будівництва. Бере участь та вносить пропозиції щодо стадійності проектування, черг будівництва та етапів реалізації проекту. Консультує з питань формування бюджету проекту у цілому, планів освоєння капітальних вкладень, обсягів фінансування окремих етапів будівництва та оптимізації інвестицій. Контролює витрачання коштів на усіх етапах будівництва. Аналізує результати перевірок та обґрунтованість висновків державних контролюючих і наглядових органів. Бере участь в аналізі претензій, які виникли між учасниками реалізації проекту, розробленні відповідних пропозицій щодо їх усунення.
Отже як вбачається зі змісту посадової інструкції інженер-консультант (будівництво), не має жодного відношення до штатного розпису проектної організації, а тому Ваша вимога у даному випадку є дискримінаційною та такою, що порушує умови закупівлі.
Згідно п. 4 ст. 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Оскільки саме такі вимоги і є обмеженням здорової конкуренції і обмежують коло учасників на участь у процедурі закупівлі. Тим самим ставлячи під сумнів прозорість самої закупівлі. Якщо немає вагомих причин на виконання робіт від якогось конкретного виконавця, просимо тендерний комітет внести зміни до тендерної документації, скасувати вищевикладені дискримінаційні умови та прибрати з тендерної документації вимоги, викладені стосовно надання довідки про наявність сертифікованого провідного інженера-консультанта (будівництво), який має сертифікат понад 1 рік – не менше 1 особи. (п. 2.2. п. додатку 2 до тендерної документації) і привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства України, і не ставить під сумність прозорість даної закупівлі, а також репутацію посадових осіб Замовника.
У разі ігнорування зазначених зауважень, ми будемо вимушені звернутись до АМКУ зі скаргою на вимоги встановлені в тендерній документації.
Дякуємо за співпрацю та розуміння.
Додаток: наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України затверджено Зміну № 11 та Зміну № 15 до ДКХП.
Пов'язані документи:
Учасник
- nakaz-192.pdf 06.07.2021 10:00
Дата подачі:
06.07.2021 10:00
Вирішення:
Доброго дня! У відповідь на вимогу № UA-2021-07-02-002786-b.c2 від 06.07.2021 комунальне некомерційне підприємство «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє наступне.
Відповідно до вимог пункту 2.2 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати довідку про наявність сертифікованого провідного інженера-консультанта (будівництво), який має сертифікат понад 1 рік – не менше 1 особи.
Для документального підтвердження наявності у Учасника сертифікованого провідного інженера-консультанта (будівництво), Учасник надає у складі тендерної пропозиції: копію(-ї) чинного(-их) сертифікату(-ів) фахівця будівельної галузі, який підтверджує що особа сертифікована згідно вимог стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та має компетентність для здійснення діяльності в будівельній галузі як провідний інженер консультант, виданий органам з оцінки відповідності персоналу акредитованим на відповідність вимогам EN ISO/IEC 17024; копію(-ї) діючого(-их) страхового(-их) полісу(-ів) до договору(-ів) добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності; копію наказу та/або витяг з трудової книжки із записами щодо прийняття на роботу такого(-их) працівника(-ів), та/або трудовий договір, та/або чинний договір цивільно-правового характеру тощо
Згідно Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 № 1050 інженер-консультант у будівництві - фізична особа з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною, або юридична особа (інжинірингова компанія, яка має у своєму складі фахівців з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною), яка в межах повноважень, делегованих замовником, здійснює керівництво реалізацією проекту, надає замовнику консультації щодо вибору оптимальних шляхів його реалізації, приймає від його імені відповідні рішення або виконує інші функції.
Таким чином, виходячи із визначення «інженер-консультант у будівництві», останній може бути незалежним фахівцем та бути залучений учасником на умовах договору цивільно-правового характеру, тобто договору, на який не розповсюджуються норми Кодексу законів про працю Україну, що спростовує твердження автора вимоги про те, що тендерною документацією вимагається наявність інженера-консультанта саме у штаті учасника.
Зазначена вимога не є дискримінаційною, а автор не довів необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, Замовником прийнято рішення відмовити у задоволенні вимоги № UA-2021-07-02-002786-b.c2 від 06.07.2021.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
щодо документації
Номер:
f14626287e3340089175877ac45fe692
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-02-002786-b.c1
Назва:
щодо документації
Вимога:
Шановний Замовник.
Ми, організація, яка планує брати участь у Вашій закупівлі, не згодні з вимогою яка міститься у тендерній документації, оскільки відповідно до п. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію чи призводять до дискримінації учасників, а саме:
У Тендерній документації п.6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Вами вимагається надати чинний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015.
Стандарт ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення.
Відповідно до предмету закупівлі, Замовник закуповує роботи з розробки проектно- кошторисної документації, результат цих робіт – готова проектна документація, яка виготовляється та повинна відповідати державним будівельним нормам України.
Саме на них Замовник посилається у Завданні на проектування (додаток 2 до тендерної документації) і у відповідності до них вимагає виконати роботи.
Підтвердженням того, що робота виконана якісно та у відповідність нормам ДБН буде – позитивний експертний звіт.
У тендерній документації отримання експертного звіту передбачено Замовником (умови проекту договору). Також отримання експертного звіту вимагає Постанова КМУ від 11.05.2011р. № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», а отже результат якості виконаних робіт буде обов’язково підтверджено.
Якщо Замовник вимагає сертифікат ISO на підтвердження якості робіт які надає учасник та на підтвердження кваліфікації працівників які безпосередньо будуть виконувати роботи, то у тендерній документації Замовник вимагає від Учасників надати:
- копії аналогічних договорів, акти приймання – виконання робіт, податкові накладні, позитивний лист-відгук, копії позитивних експертних звітів за аналогічними договорами (п. 3 додаток № 1 до тендерної документації).
Також Замовник вимагає підтвердження того, що роботи будуть виконуватися кваліфікаційними працівниками і на підтвердження цього вимагає надати чинні кваліфікаційні сертифікати та у разі необхідності - свідоцтва про підвищення кваліфікації (п. 2 додатку 1 до тендерної документації).
Тим самим Замовник достатньо отримує підтверджень на якість робіт які виконує Учасник та кваліфікацію його працівників, а отже вимога надати сертифікат ISO 9001:2015 втрачає своє логічне значення та є не доречною.
Також, важливим є те, що дана сертифікація, згідно законодавства України, є необов’язковою і добровільною, отже жодним законом не передбачено обов’язкову наявність даного сертифікату у юридичних чи фізичних осіб, а тому не може вимагатись Замовником.
Згідно п. 4 ст. 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Передбачаючи відповідь Замовника з посиланням на ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» стосовно того, що тендерна документація може містити також іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, одразу звертаємо Вашу увагу, що поняття «інформація» та «вимога» мають чітке розмежування.
Згідно ст..1, закону України «Про інформацію» інформація – це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Отже, як випливає із самого визначення «Інформація», Замовнику надається право включити лише додаткову інформацію про предмет закупівлі чи стосовно проведення аукціону, інформація яка не суперечить Закону, а не вимогу чи вимоги до Учасників.
Перелік вимог до Учасників чітко визначений ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» і Замовник не має право виходити за встановлені Законом межі.
На підставі викладеного вважаємо, що вимога надати сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 є дискримінаційною та такою, що порушує умови закупівлі.
Оскільки саме такі вимоги і є обмеженням здорової конкуренції і обмежують коло учасників на участь у процедурі закупівлі. Тим самим ставлячи під сумнів прозорість самої закупівлі. Якщо немає вагомих причин на виконання робіт від якогось конкретного виконавця, просимо тендерний комітет внести зміни до тендерної документації, скасувати вищевикладені дискримінаційні умови та прибрати з тендерної документації вимоги, викладені стосовно Сертифікату і привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства України, і не ставить під сумність прозорість даної закупівлі, а також репутацію посадових осіб Замовника.
У разі ігнорування зазначених зауважень, ми будемо вимушені звернутись до АМКУ зі скаргою на вимоги встановлені в тендерній документації.
Дякуємо за співпрацю та розуміння.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.07.2021 14:27
Вирішення:
Доброго дня! У відповідь на вимогу № UA-2021-07-02-002786-b.c1 від 05.06.2021 комунальне некомерційне підприємство «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє наступне.
Відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 тендерної документації з метою підтвердження відповідності якості робіт учасник у складі тендерної пропозиції має надати чинний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю учасника стосовно діяльності у сфері архітектури та діяльності у сфері інжинірингу відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, виданим відповідним органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво – на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України).
Зазначена вимога жодним чином не обмежує коло учасників, так як cистема сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO,International Organization for Standardization).
ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Іншими словами, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції.
Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому, Замовник вимагає від Учасників надання чинного сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, котрий підтверджує відповідність Учасника вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, який визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується пунктом 01 Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації, та не містить жодних дискримінаційних елементів.
Окрім того відповідно до п. 01 ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) визначено, що: запровадження системи управління якістю — стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку.
Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь- якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Окремо звертаємо увагу на те, що питання щодо дискримінаційності вимог щодо надання учасниками сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 неодноразово розглядалося Постійно діючою адміністративною колегією антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. У всіх випадках орган оскарження відмовляв у задоволенні вимог Скаржників щодо внесення змін до тендерної документації в цій частині, оскільки доходив до висновку про недоведеність неможливості одержання такого документу.
Таким чином, автор вимоги не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси автора вимоги, пов'язані з участю у процедурі закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, Замовником прийнято рішення відмовити у задоволенні вимоги № UA-2021-07-02-002786-b.c1 від 05.06.2021.
Статус вимоги:
Відхилено